Meikemeid schreef:@Frederique, ik denk, zo als Elke steeds netjes en duidelijk antwoord geeft op onze vragen, het ook wel goed komt als haar ouders de vragen gaan stellen.
Ik lees in Elke's berichten twee dingen:
1) Een groot gevoel van angst om de reacties van haar ouders
2) Een grote wil om haar ouders deze kant van haar te laten zien
In mijn ogen kan outing pas goed gaan als de angst voor de reacties niet te groot is en je er zelf in berust dat die outing ook helemaal verkeerd kan gaan en dat je ook dan nog de rust (en niet de doordrammer in jezelf!) hebt van "en toch ga ik door" of "so what". Soms moet je je verlangen (tijdelijk) even het zwijgen opleggen om jezelf de kans te geven om goed met je gevoelens om te gaan. Verder weet ik uit eigen ervaring dat er een groot verschil zit tussen het intypen van antwoorden en het life geven van antwoorden, zeker als mensen tegenover je heel emotioneel zijn.
@Elke: Ik lees dat je je nog steeds heel sterk focussed op de outing naar je ouders en ik lees een hele grote wil om dit zo snel mogelijk achter de rug te krijgen.
Ik blijf bij mijn advies om dit nieuws eerst aan een ander te brengen (ik heb zelf namelijk de ervaring dat ik dacht "ik kan dit allemaal goed aan" en toen ik het in het ziekenhuis bracht kwam ik er toch achter dat het mij veel meer deed dan ik eerst dacht). Onderschat de ingrijpendheid van het brengen van dit nieuws niet, zowel niet bij je ouders als bij jezelf!
Ik heb aan het begin van mijn "traject" gedacht dat ik mijn nieuws zo snel mogelijk bij mijn ouders en collega's moest brengen. Ik dacht dat dat mij veel meer rust zou brengen en dat dit het proces zou verbeteren. Gelukkig had ik iemand in mijn omgeving die ik eerst in vertrouwen nam (mijn coach) en die mij vertelde dat dit niet de goede aanpak was. Ze vertelde mij dat ik eerst aan mijzelf moest werken, alles goed op een rijtje moest hebben en de gevolgen echt goed moest kunnen overzien voordat ik die stap nam. Achteraf heeft ze meer dan gelijk gehad.
Je glazen ingooien is niet zo moeilijk. Je glazen lijmen is veel moeilijker. Neem de tijd voor je beslissingen, hoe moeilijk dat op dit moment ook is!
Meikemeid schreef:Ik vind je voor je leeftijd wel een wijs iemand en echt een kanjer !!

@Meikemeid: Dat ben ik helemaal met je eens, ik wou dat ik op Elke's leeftijd in staat was geweest om dit allemaal zo goed op te pakken!
@Elke: veel sterkte bij het nemen van je beslissing (welke beslissing je ook neemt).
Groetjes,
Frederique