Ik denk dat ik als ik in een rok rondwandel toch van het damestoilet gebruik ga maken. Zou er weer iemand zijn die me daarop aanspreekt dan zal ik een brief sturen die er (bij een lange rok) ongeveer als volgt uit ziet:
Groetjes,conceptbrief schreef: Geachte meneer, mevrouw
Op <datum> heb ik uw toilet bezocht. Na het bezoek aan het (vrouwen-)toilet werd ik door de toiletmedewerkster er op aangesproken dat ik de volgende keer het mannentoilet zou moeten bezoeken.
Daar raakte ze een moeilijk punt.
Ik zie er, zeker in mijn gezicht, best mannelijk uit. Dat is ook niet zo raar: ik ben als man geboren en opgegroeid. In zoverre snap ik haar redenering ook: mannen horen op het mannentoilet en niet op het vrouwentoilet. Vanuit die gedachte stond ik in de verkeerde ruimte.
Toch is mijn situatie iets moeilijker. Ik zie er namelijk weliswaar uit als man, maar ik voel me vaak (ook) vrouw. Op <datum> droeg ik dan ook een rok, zie bijgaande foto. Voor mensen die als man geboren zijn en die zich, omdat ze zich (deels) vrouw voelen, als vrouw willen kleden zijn er -helaas- geen aparte toiletten.
De reden dat ik van het vrouwentoilet gebruik maakte heeft te maken met mijn kleding. Tijdens het uit- en aantrekken van mijn rok is het onvermijdelijk dat de onderkant van de rok de grond raakt. Dat is niet fijn in een mannentoilet waar de urine van meerdere mannen vaak nog voor de pot ligt!
Ik wil u dan ook vragen om een volgende keer te accepteren dat ik, als ik een rok draag, van het vrouwentoilet gebruik zal maken. Als ik een broek draag vind ik het geen probleem om van het mannentoilet gebruik te maken. Uiteraard zal ik er alles aan doen om het toilet net zo schoon achter te laten als ik het aangetroffen heb.
Met vriendelijke groet,
<naam>
Frederique