Ik vond het wel een mooie verklaring (die ook zou verklaren waarom ik zo graag in een lange rok in oude gebouwen en musea rond wil lopen).Geboeid als ik was en ben door die transseksualiteit, bleef ik zoeken naar een verklaring. Als men die voor zichzelf heeft gevonden, zegt dat een ander misschien nog helemaal niets of niet alles. Ik vraag u toch naar mijn verklaring van wat ik nu denk dat transseksualiteit is te luisteren.
Ik vraag u zo nodig even al uw eigen gedachtenpatronen los te laten.
Mijn eerste spontane verklaring van de transseksualiteit van ons kind aan vragenstellers luidde: je moet het zien als een mannelijke ziel in een vrouwelijk lichaam. Het gevoelsleven; het denken en beleven is mannelijk, maar leeft in het lichaam van een vrouw. En aangezien het geestelijke het stoffelijke overstijgt en overleeft dat is mijn overtuiging -, mag een transsexueel een geslachtsaanpassende operatie laten verrichten, als het leven anders niet vol te houden is; men zelfs tot zelfdoding in staat is.
En ik dacht: als het nu toch eens waar is, dat wat je wel eens hoort of leest, maar weer van je afzet. Als je nu toch eens vaker dan eenmaal zou leven; als je zou reïncarneren, zoals dat heet, zou je dan misschien in een enkel geval nog zo vol kunnen zijn van je gevoelsleven in je vorig leven, dat aanpassing in het nieuwe lijf gewoon niet lukt?
Ik zocht en vond boeken, die mijn gevoelsmatige visie onderbouwden. Als een goddelijke vonk evolueren wij door de vele, vele levens te leven en ons liefde, wijsheid en kracht eigen te maken en zo tot het goddelijke bewustzijn uit te groeien.
De mens leeft zeer vele levens als man en ook zeer vele levens als vrouw. Door leven te scheppen en te baren geven we andere zielen; andere persoonlijkheden de kans zich te evolueren. Een nieuwgeboren kind is dus niet blanco; kan heel goed verder in evolutie zijn dan zijn ouders. Het vaderschap en het moederschap zijn de stuwende kracht in de gehele kosmos. In de overgang van het zogenoemde vaderschap naar het moederschap of omgekeerd komen voor elke mens enkele levens voor, waarin men het zogenoemde onbewuste vaderschap of het onbewuste moederschap beleeft. In deze levens krijgt elke mens te maken met de homosexualiteit; hetgeen daarom een kosmisch natuurlijk verschijnsel is.
Wanneer nu een persoonlijkheid verscheidene levens als man heeft geleefd; en zeer intens heeft beleefd; en dan geboren wordt in een vrouwelijk lichaam, kan het mannelijk gevoelsleven het enige zijn dat bewust wordt beleefd. Het leven of de ziel bezit dus een vrouwelijk lichaam, maar voelt zich mannelijk. U kunt zich voorstellen wat ik voelde toen ik dit las. Ik vond mijn gevoelsmatige verklaring onderbouwd. Ik kon de transseksualiteit van mijn kind een plaats geven en accepteren.
Geloof jij in (vormen van) reincarnatie?
Groetjes,
Frederique