Reincarnatie en T*

Algemeen

Moderator: Moderators

Geloof jij in (vormen van) reincarnatie?

Ja, ik geloof hier absoluut in
7
29%
Misschien, ik weet het niet zeker
10
42%
Ik geloof er niets van!
7
29%
Ik geloof iets anders, namelijk ....
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 24

Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Ook dit is een herhaling van zetten: zie hier.
Wat ga je eigenlijk doen als je in je zoektocht erachterkomt dat je een stoere kerel bent, ik bedoel maar, je hebt daar iets gelezen, ff wat uitgeprobeert, borstjes en rokjes en zo, ja natuurlijk best spannend allemaal, maar ik denk niet dat je iets door lezen en zo kan worden, ook heeft iemand uns iopgeschreven dat je ook later achter kan komen dat je transgender of trans ben.......het klinkt me te zeer na *ooohhhhh, die anderen zijn ook alle punk, nou dat wil ik ook graag zijn om een plek te hebben*

Bedenk goed dat je beter jezelf blijft, want je kunt niks worden, je bent het of niet en dat zal wel iedereen wel voelen wat die is, daar hebben wij de puberteit toch voor om dit uit te zoeken, naja zoeken, achter te komen is beter van toepassing....

Ik weet trouwens al alles over mij sinds mijn tienerjaren, punk ben ik sinds ik 14 ben, sinds 16 leef ik op me zelf, ik wist ook dat ik trans ben, liep alleen ervoor weg, te ingrepend dit, wou eerst us zo proberen, wat steeds slechter ging....

Maargoed, offtopic, maar jij en je zoektocht en aanhalen dat al door eerdere reïncarnaties bij jou invloed hadden op wat je nu denkt te zijn, bitteschön, als het jou streven is, uns TG te zijn, moet je vooiral theoretisch op heenwerken, hoeveel boeken heb je al gelezen.........ik bvb luister alleen naar mijn binneste, ben nu pas begonnen wat over transdingen te lezen, maar ik lees niks nieuws......

Succes op je weg meneer/mevrouw
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mara,

Je leest (weer) niet wat ik schrijf. Weer probeer je jouw ideëen over mij op mij te projecteren om daar vervolgens een negatief oordeel op te vellen.

Als je nu werkelijk gedaan had wat ik je vroeg (nl: die drie berichten werkelijk goed te lezen) en je had de bovenste twee berichten van deze thread werkelijk goed gelezen, dan had je de plank in dit laatste bericht niet zeker 5x misgeslagen...

Ik voel mij door jou niet in mijn waarde gelaten. Ik houd ermee op, je geeft me gewoon geen andere mogelijkheid dan je weer een tijdlang te negeren...

Groetjes,

Frederique
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Monica,

Dat reincarnatie misbruikt wordt om een (verkeerd) sociaal concept in stand te houden zijn we snel eens, maar daarom hoeft het kind niet met het badwater te worden weggegooid.

Verder is het met iets wat je gelooft of voelt heel raar: je gelooft erin, je voelt iets - of niet; dat laat zich vaak moeilijk overbrengen op een ander...

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Ik voel mij door jou niet in mijn waarde gelaten. Ik houd ermee op, je geeft me gewoon geen andere mogelijkheid dan je weer een tijdlang te negeren....
Quatsch, Flauwekul, wat ik laat je niet in je waarde, ik doe dit wel, je wijkt alleen vragen uit of geeft antwoord met texten die op de vraag geen antwoord zijn, ik heb vragen, ja, je wekt ze in me op, je werkt erop heen TG te worden, je richt een ontdekkingsreis op het doel uit, uns mogelijk TS te zijn! Je doet dit om veel te lezen en dat watdaar staat als jou passende waarheit te verkopen.........dan dat overdreven voorbrengen van rokjes als een iets om je vrouwelijkheit te leven, rok aan ben je vrouw, broek aan ben je man........hoe dwaas dat voor buitenstaanders is, bedenk je niet.........

.......je denkt dat ik niet probeer begrip voor je op te brengen, ik doe dit wel, komt bij jou misschien niet zo aan, maar zeg nou zelf, als iemand krampachtig ergens tussen in wil zitten, dan leeft die erna en doet niet zo moeilijk erover.......en naja, kritisch vragen mag toch wel, of niet dan :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Monica Dreamgirl schreef:
Dat er mensen zijn die het soort theorettes als de door jou aangehaalde nodig hebben om de transseksualiteit van hun kind een plaats te kunnen geven in hun leven is op zich prima, iedereen moet z'n zingeving en gemoedsrust ergens vandaan halen, maar laten we alsjeblieft niet serieus gaan doen alsof reïncarnatie echt bestaat.
Zalig zijn de armen van geest ;-).
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Monica Dreamgirl schreef:maar laten we alsjeblieft niet serieus gaan doen alsof reïncarnatie echt bestaat.
Je lijkt Hoogervorst wel met zo'n reactie... Die meende eens de mensheid te moeten opdringen dat homeopatie kwakzalverij is.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Oh hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...........hmmmmmmmm..........in een lange rok in een museum rondlopen.......heel interessant. Interessanter dan in een versleten baaien rok rond een plaggenhut kromgetrokken van de reuma rondschuifelen.......lol!
Is het jullie wel eens opgevallen dat die 'vorige levens' altijd reuze interessant waren, in een interessante periode van de geschiedenis/mode? Ik bedoel.........blijkbaar vind niemand het de moeite waard om in het 'vorige leven' een 88 jarige postbode uit Klazienaveen te zijn geweest, die na een doorsnee gewoon leven rustig in zijn bed gestorven is.....bv.
Of de on of onderbewuste maso neigingen schemeren er door heen, door die 'vorige levens': in een kerker opgevreten door de ratten, opgehangen, als heks op een brandstapel gegooid, etcetc.
En blijkbaar zijn die 'vorige levens' ook nogal raciaal en geografisch gebonden: ik heb nog nooit gehoord of gelezen over een blanke die in zijn/haar vorige leven als eskimo verdronken is in een wak, en oh oh, trauma in het huidige leven, bang voor levertraan en ijswater enzo......lol!
Natuurlijk spelen heel wat 'vorige levens' zich m.n. aan het hof van Cleopatra af, dat is natuurlijk reuze interessant, als werkslaaf die roemloos ten onder gaan niet, en ook niet een verhongerde neger ergens in donker Afrika of zo, uiteraard niet, dat spreekt niet aan. Of toch wel? Anorexia/boulemia patienten misschien?

Nou..........als ik onder hypnose gebracht word, en mijn 'vorige leven' blijkt in bv 1957 geeindigd te zijn (ik ben in 1962 geboren) dan zou mijn graf, uiteraard in de westerse wereld, te vinden moeten zijn, mits ik dan niet gecremeerd ben natuurlijk.
Als ik dan in mijn huidige hoedanig voor mijn 'vorige leven' graf sta.........dan word ik vermoedelijk acuut schizofreen ;-)
Groetjes Mila.
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Chantal C. schreef:
Monica Dreamgirl schreef:maar laten we alsjeblieft niet serieus gaan doen alsof reïncarnatie echt bestaat.
Je lijkt Hoogervorst wel met zo'n reactie... Die meende eens de mensheid te moeten opdringen dat homeopatie kwakzalverij is.
Is dat dan niet waar :o :P

Afbeelding
A candle loses nothing by lighting another candle.
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Dorothy schreef:
Chantal C. schreef:
Is dat dan niet waar :o :P

Afbeelding
Hoogervorst is zelf een kwakzalver; Een econoom die voor doktertje gaat spelen en allerlei ziekten en problemen wil 'genezen' met een schop onder de kont.

Reïncarnatie geloof ik persoonlijk niet in, wel in erfelijke herinneringen.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Wendy B schreef: Reïncarnatie geloof ik persoonlijk niet in, wel in erfelijke herinneringen.
Nee, ik ook niet. Maar daar ging het in deze draad toch al lang niet meer over?

Afbeelding
A candle loses nothing by lighting another candle.
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Hallo allemaal,

Ik had al eerder willen vertellen over dit topic, maar ik kwam er niet goed aan toe. Als Krishna toegewijde geloof ik inderdaad in reincarnatie.

Wie verder niet open staat voor bhakti yoga, (dat is de wetenschap van de Veda's en niet zoals de meeste mensen denken, de hindoe's) daar heb ik dan niets mee te maken. Ik ga geen discussie houden van welles-nietes. Ik wil alleen vertellen wat onze visie hier op is.

In het bhakti yoga is bekend dat een ziel minimaal een miljoen levens in andere vormen moet hebben gehad, voordat het mens kan worden. Een mensen leven is zo complex dat je dit niet uit het niets kunt doorstaan.

De zielen van dieren evolueren altijd omhoog, maar de zielen van mensen kunnen ook naar beneden ontwikkelen. Je word geboren in het karma van je vader.

Dit even ter zijde, Reincarnatie is een crusiaal punt in het bhakti yoga wat nogal een aantal aspecten van deze studie naar boven brengt. Je moet het breed zien. Het is niet alleen dat je in het volgend leven het lichaam van een dier kan krijgen. Je kan het ook zo zien:

Ons lichaam is altijd in verandering. Ons lichaam van vandaag is niet die van een jaar geleden. Ons lichaam krijgt wel veranderingen, maar onze ziel verandert niet.

Dan kom ik bij het volgende punt. Wij Krishna's zien al het leven als zielen, elke ziel krijgt een lichaam dat bij die ziel hoort. De planten, de dieren. De ziel zelf heeft geen geslacht.

Volgens de Vedische kalender leven wij in het op 1 na laatste tijdperk, het Kaliyuga. Hiervoor waren 2 tijdperken, deze moeten samen miljoenen jaren geduurd hebben.

In de bhakti yoga leer je ook over conditionering. Dit wilt niets meer zeggen dat men afhankelijk raakt aan materie, het lichaam. Eigenlijk mag het niet uitmaken in welk geslacht wij ter wereld komen, maar een ziel kan volledig gehecht raken aan zijn/haar lichaam in een bepaald geslacht, maar net zo goed kan dit betekenen dat men geen afstand kan doen van een bepaalde rijkdom, ookal brengt deze materie gevaren mee.

Het antwoord van de hogere wereld op transseksualiteit is : extreme afhankelijkheid, of extreme gevoelens mee genomen uit andere levens.

In de hele bhakti yoga studie heb ik begrepen dat je niet verder kunt evolueren zolang er afhankelijkheden aan materie bestaan. De Aarde is een lagere planeet in de Kosmos. Wie sterft gaat eerst naar de Maan. Wie hier kan leven mag in het opvolgend leven de sprinkplank naar de andere planeten in het Universum beproeven. Wie niet op de Maan kan leven zal terug vallen naar de Aarde. Een ding is een misschien een geluk, de Maan bewoners zijn ook materialistisch. (Grapje!)

Maar het is ook mogelijk om met behulp van bhakti yoga jezelf te richten op planeten die veel hoger staan. Het allerbeste is om te richten op Krishnaloka, want daar woont Krishna en alleen daar is Eeuwige Leven. Alle andere planten kennen de kringloop van Geboorte-Sterfte. Ook gaat de tijd daar heel anders. Een dag op Krishna loka is het ontstaan en vergaan van de Aarde.

Misschien zijn er mensen die denken wat moet al die onzin op deze site, maar ik zet het er bij, omdat ik weet dat de Krishna's veel kunnen betekenen voor de mensheid, met name bij transseksuelen en travestieten heerst veel verwarring.

In dit tijdperk wilt men niets meer dan dat men tevreden zijn salaris van de bank haalt, rekeningen betaalt, wie aan God denkt is een zwakke sukkel, die vroeger een junk was etc. De junk is er meestal al eerder achtergekomen dat eigenlijk alles in de materiele wereld maar tijdelijk is.

Krishna is de grote regelaar, de grootste baas van de kosmos, hij heeft alles geregeld en hij beslist wie mee mag naar het volgende tijdperk.

Bhakta Mandy

Easy E:

Brother, fear not that which kills the body, but fear that which is able to distroy both body and soul in Hell...
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Heel interessant, bedankt!

Groetjes,

Frederique
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi hoi,

Raar dat dit onderwerp nu aan bod komt. Op aanraden van mijn partner ben ik bezig met een soort Chakra en Reiki therapie om me wat gelukkiger te voelen. Ik boek daar redelijke resultaten mee, maar mijn female feelings gaan er niet door weg. Wel voel ik me wat meer happy en dat is toch ook wel wat waard. :D

De therapeute die mij behandelt gelooft heilig in reincarnatie. Ze bezit zelfs de gave aan te voelen welke vorige levens een patient heeft gehad, bij de ene al wat sterker dan de andere. Mijn vrouwelijkheid zou afkomstig zijn uit de vele vrouwenlevens die ik geleefd heb en dat zijn er aanmerkelijk meer dan mannenlevens. Bovendien zijn die vrouwenlevens succesvoller geweest dan mijn mannenlevens en zijn die niet volkomen uit mijn geheugen gewist (dat zou zo moeten zijn in een nieuw leven).

Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken. :-? Daarom heb ik gestemd op dat ik er misschien in geloof!

Groetjes, :D :D
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
marjan
dagelijks aanwezig

Bericht door marjan »

Kathleen schreef:De therapeute die mij behandelt gelooft heilig in reincarnatie. Ze bezit zelfs de gave aan te voelen welke vorige levens een patient heeft gehad, bij de ene al wat sterker dan de andere. Mijn vrouwelijkheid zou afkomstig zijn uit de vele vrouwenlevens die ik geleefd heb en dat zijn er aanmerkelijk meer dan mannenlevens. Bovendien zijn die vrouwenlevens succesvoller geweest dan mijn mannenlevens en zijn die niet volkomen uit mijn geheugen gewist (dat zou zo moeten zijn in een nieuw leven).
Ik kan het natuurlijk op afstand niet goed beoordelen, maar het klinkt alsof je therapeute je op deze manier probeert te overtuigen dat je T-gevoelens restanten uit een vorig leven zijn met de (voor mij) onderliggende suggestie dat je het zou moeten kunnen loslaten, en je gaf zelf al aan dat het tegendeel het geval is.

Groetjes
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi Marjan,

Aanvankelijk dacht die therapeute dat ze een man van mij zou kunnen maken. Ze beweert dat een ziel die van het ene naar het andere lichaam overgaat zich nooit vergist. Wel is het dan min of meer de bedoeling dat zo'n nieuw leven geen sporen meer meedraagt van die vorige levens.

Ook belangrijk is dat ik mijn female feelings ook 'wil' loslaten. Als ik dat zelf niet wil zal er geen beterschap optreden. Ik kan zelfs niet de kracht opbrengen om het te 'willen', dus een echte oplossing zal de behandeling wel niet voor me brengen.

Wel krijg ik door die behandeling weer wat zin in het leven en dat maakt het vooral voor mijn partner (want voor haar is het ook een zwaar kruis dat ze moet dragen) wat draaglijker.

Eh, wordt vervolgd!

Groetjes, :D
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Plaats reactie