Een manier van outing die ik zelf dus nooit zou kiezen: pats-boem-de hele klas wordt voor het blok gezet. Ook een presentator die sterk op zoek is naar alle vooroordelen rondom transseksualiteit, die zelf de populaire Hans uithangt. En een transseksueel die zich laat verleiden om met zo'n Goof een lingeriezaak in te wandelen om daar verder te filmen... Wat mij betreft voorbeelden van de verkeerde keuzes, zowel vanuit de transseksueel als voor een van oorsprong Rooms-Katholieke omroep die adverteert met "het gevoel dat je wilt delen"...
Wat mij wel opviel was dat Pascalle heel dicht bij zichzelf bleef, het leek wel alsof Rob Kamphues daardoor veel minder populair begon te doen in het gesprek. Op momenten dat Pascalle iets verder op afstand stond kwam dat populaire toontje wel weer boven
![:cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Ook in de rest van het programma komen grove staaltjes onbenul en simplisme naar voren. De manier waarop er met de homo omgegaan werd en de manier waarop de problemen met zijn schoolmaat "opgelost" worden vertoont ook trekjes van scoringsdrift. "Even een weekeindje survivallen en we geven elkaar een hand en daarmee zijn alle problemen voorbij". Wleh!.
Mijns inziens is dit programma een mooi voorbeeld van hoe scoringsdrift van een omroep er toe leidt dat mensen niet in hun waarde gelaten worden en van mijn kant uit is er een tamelijk groot onbegrip voor mensen die hier vrijwillig aan meedoen, hoe goed Pascalle ook zichzelf bleef (want dat verdient zeker wel een grote pluim)...
[aanvulling] Het deel over Pascalle begint na 32 minuten.