Spijt van geslachtsoperatie

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

FFS, baardepilatie, logopedie en SRS zijn allemaal behandelingen die er op gericht zijn om je lichaam en uitstraling te vervrouwelijken. Ik vind een FFS daarbij "lichaams-vervrouwelijkender" dan een SRS omdat een ander de gevolgen daarvan dagelijks ziet (bij een SRS merk alleen jijzelf de gevolgen dagelijks).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Zus

AL sik even voor Frederique mag antwoorden (want ik denk dat ik wel snap wat ze bedoelt):

Qua operatie kun je dat zeker niet gelijk stellen.
Maar het is wel zo dat de gevolgen van een FFS of baardepilatie veel zichtbaarder zijn voor de buitenwereld. En daar wordt totaal niet gevraagd of je wel zeker weet dat je dit wilt (met name epilatie is heel laagdrempelig).
Rond een SRS zit een veel zwaardere procedure. Je moet een verklaring hebben van een psycholoog, je moet al tenminste een jaar als vrouw leven en hormonen gebruiken, enz.

Dat is het verschil waar Frederique op doelde.

Overigens vind ik het belachelijk om een arts te verwijten dat hij doet wat je hem gevraagd hebt (en waar je hem meestal ook fors voor betaald hebt). De verantwoordelijkheid ligt (zeker na de genoemde screening) voor 100% bij de patient, en niet bij de arts.
Cyn.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Cynthia schreef:AL sik even voor Frederique mag antwoorden (want ik denk dat ik wel snap wat ze bedoelt)
Dit is inderdaad wat ik bedoelde.

Bedankt!

Frederique
Jawel,Esther
ff weer wat posten

Bericht door Jawel,Esther »

Frederique,

Jouw reactie is zo voorspelbaar dat ik het van tevoren zelf had kunnen schrijven. Het geeft eens temeer aan dat je geen idee hebt waar je over praat.

Cynthia,

Jouw reactie, voor Frederique, valt me nogal tegen gezien de fase van de transitie waarin je nu zit.
Natuurlijk kan je het qua operatie niet gelijk stellen, maar daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat om de impact op je leven. Epilate, logopedie, evt FFS voor wie het wil zijn ondersteunende zaken. Belangrijk voor je presentatie naar buiten, maar niet alles bepalend. Een SRS is toch van een andere orde, veel meer bepalend voor de rest van je leven.
Genoeg mannen met rokken laten zich epileren, sommigen laten zelfs een FFS doen, maar het blijven mannen. Ik dacht dat jij toch iets anders nastreefde?
En wat de voorwaarden voor een SRS zijn hoef je mij echt niet meer te vertellen. Loop ik al even iets te lang voor mee.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Zus schreef:Natuurlijk kan je het qua operatie niet gelijk stellen, maar daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat om de impact op je leven. Epilate, logopedie, evt FFS voor wie het wil zijn ondersteunende zaken. Belangrijk voor je presentatie naar buiten, maar niet alles bepalend. Een SRS is toch van een andere orde, veel meer bepalend voor de rest van je leven.
Genoeg mannen met rokken laten zich epileren, sommigen laten zelfs een FFS doen, maar het blijven mannen. Ik dacht dat jij toch iets anders nastreefde?
En wat de voorwaarden voor een SRS zijn hoef je mij echt niet meer te vertellen. Loop ik al even iets te lang voor mee.
Zus, blijkbaar heb je moeite met goed lezen.
Ik heb alleen gezegd wat de effecten van dergelijke operaties zijn zoals die door ANDEREN waargenomen zullen worden. En helemaal niet over wat de impact ervan is op je eigen leven.
En het feit dat ik wat anders nastreef betekent toch niet dat ik mij niet meer in het gevoel van een ander zou kunnen verplaatsen?
Anders kan ik wel ophouden met 90% van mijn reacties denk ik.

Vind ik een beetje erg kort door de bocht.
Cyn.
esther-marye
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Het wordt hier wel een "pittige" discussie.
Groetjes

Afbeelding
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi,

Ik denk dat er geen ingrepen in het menselijk lichaam (SRS) pas plaats vinden na zo een hele lange voorbereidings tijd. Alle serieuze instellingen houden zich aan de Benjamin of Care Standards wat inhoud een periode van min. een jaar plus (in Nederland vanaf intake (eerste gesprek) tot SRS reken maar op min. 3 jaar) , waarin o.a. een diagnostische fase plaats vindt een 24/24 leven als vrouw voor een jaar, plus natuurlijk de voorgeschiedenis wat de aanloop was om te beginnen aan zo'n traject.

Daargelaten dat je gedurende de hele aanloop zoveel info kan opdoen en kennis nemen van ervaringen van anderen die even ver zijn of al reeds enige jaren als vrouw leven.

Gedurende de hele fase voor de SRS zal je door ervaringen veel eelt op je ziel krijgen wat zal bijdragen ofdat je het aan kan/wilt of niet.
Dus na dit alles neem je je verantwoording en kan dit moeilijk bij een ander (arts) neerleggen.

Als je ook maar de geringste twijfel hebt dan moet je, zoals anderen hier ook al hebben geschreven, het beslist niet doen. Maar na zo een lange voorbereidingstijd zal ook dit wel duidelijk geworden zijn wat voor jou het beste is, wel of niet.

Het enigste argument dat ik kan bedenken wat kan leiden tot spijt, is dat inderdaad na een paar jaar na de SRS als vrouw, je in feite tot een konklusie kan komen ofdat het is geworden wat je ervan verwacht had en in verreweg de meeste gevallen kan het geslaagd genoemd worden.

Als er sprake is van medische fouten is het een andere zaak of een foute diagnose (b.v. bij iemand die erg labiel was).

Diegene die spijt, hebben hoe triest ook moeten hun verantwoording nemen en niet de behandelende arts verantwoordelijkhouden , ze wilden toch zelf, niemand verplichte ze tot zo een omontkeerbare uiteindelijk "vrijwillige" ingreep.

TS is geen travestie je hoort voorgoed bij het andere kamp :-?

groetjes/Adriana
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Zus schreef:Wil je hiermee zeggen dat je gezichtsepilatie/FFS, gelijkstelt met een SRS?
Dat zal toch zeker niet?
Zij bedoelt, dat een FFS/epi belangrijker is als diegene waargenomen te worden, wat je dus bent.....met andere woorden, je kijkt immers eerst iemand tegen het hoofd, dan in de broek of onder de rok :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Mara schreef:
Zus schreef:Wil je hiermee zeggen dat je gezichtsepilatie/FFS, gelijkstelt met een SRS?
Dat zal toch zeker niet?
Zij bedoelt, dat een FFS/epi belangrijker is als diegene waargenomen te worden, wat je dus bent.....met andere woorden, je kijkt immers eerst iemand tegen het hoofd, dan in de broek of onder de rok :wink:
Tja, dat krijg je nou als je zelf niet eens weet of je er nu als een hij of als een zij bij wilt lopen... :wink:
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

If she/he looks as a duck, talks as a duck, she/he's a duck
liefs, Josette
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Coco,

Ik vind het een beetje goedkoop dat je mij (weer) als schietschijf gebruikt, terwijl je niets van jezelf vertelt en al berichtenlang niets inhoudelijks aan welke discussie dan ook toevoegt...

Durf je ook eens kwetsbaar op te stellen in plaats van alleen maar op anderen hun berichten in te hakken!

Groetjes,

Frederique
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Dat laat ik wel aan jou over. Jij weet het ten slotte zo goed te vertellen over iedereen...
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Ik vind het een beetje goedkoop dat je mij (weer) als schietschijf gebruikt,
Nou Frederique......al us aan gedacht, dat ze mij zou kunnen bedoelen..... :wink:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara schreef:Nou Frederique......al us aan gedacht, dat ze mij zou kunnen bedoelen..... :wink:
Ik geef 't eerlijk toe: daar had ik nog niet aan gedacht :P

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:Ik geef 't eerlijk toe: daar had ik nog niet aan gedacht :P
......ik loop namelijk ook niet echt vrouwelijk bij....tenminste de meeste tijd niet :roll:

Maar zij neemt me voor de volgende partys kompleet onder handen.....ik ken haar nu al een hele tijd en we zijn nu goed bevriend......op afterhour zitten wij ook vaak samen......ergens is zij ook genderdysfoor, maar dan andersom......maar ik vind erder dat dit un normale fase was van haar, zoals bij vele meiden :roll:

Ik vind niet dat je bij haar werk nu echt van een identiteitscrisis moet praten :wink:

Groetjes....
Plaats reactie