Wat als anderen,ongevraagd handtastelijk worden
Moderator: Moderators
-
- ForumFan
Mannen die hun handen niet thuis kunnen houden. Ja, dat hoort er dus helaas bij.
Ik heb het zelf een aantal keren meegemaakt. Meestal op zo'n manier dat ik me er niet echt druk over kon maken. Ook aangeschoten lesbische vrouwen gingen trouwens soms wel wat te ver. Maar goed. Je kunt een hand wegleggen of wegduwen of zelf weggaan.
Een keer was het onverwacht en niet leuk en vernederend. Een man die heel onverwacht en heel hard in mijn 'borsten' kneep terwijl ik stond te dansen. Juridisch is dat 'aanranding'. Maar tja... Mijn avondje was daarna bedorven.
Van mijn vrouw heb ik in de loop der jaren een heel scala van min of meer soortgelijke gebeurtenissen te horen gekregen. Dus het ligt echt niet aan het wel of niet bio-vrouw zijn.
En mijn vrouw is nooit sexy gekleed dus daar ligt het ook niet aan. Het is gewoon een vast gegeven, waar je als doorsnee man niet zo bij stil staat.
Het idee om je dan maar te gaan bewapenen, lijkt me heilloos. Het geeft je een vals gevoel van veiligheid. Vaak zie je zo iets juist niet aankomen en dan heb je dus niets aan dat 'wapen' in je tasje. Bovendien mag een wapen vaak niet en kan het ook gemakkelijk afhandig worden gemaakt.
Maar een paar simpele voorzorgsmaatregelen neem ik altijd wel. Als TV drink ik nooit zodat ik (als een van de weinigen) beschik over mijn volledige lichaamscoordinatie. Verder zorg ik altijd voor een uitstekende conditie (door regelmatig te hollen en oefeningen te doen). Op al mijn hakken kan ik hollen en een 10 km lopen. Al te gevaarlijke routes 's nachts mijd ik of doe ik per taxi of auto. Natuurlijk heb ik een GSM bij me, maar daar verwacht ik weinig van. En verder ben ik uiterst alert.
De strategie is dus heel simpel en bepaald geen kwinkslag: op tijd weg zijn of weg gaan.
Er is ook wel eens een man geweest die midden in de nacht naast me bleef lopen en niet weg te krijgen viel. Tot ik met mijn laagste mannenstem zei: 'He joh, nou oprotten!' Op zulke momenten is het toch best fijn om geen biovrouw te zijn.
Ik heb het zelf een aantal keren meegemaakt. Meestal op zo'n manier dat ik me er niet echt druk over kon maken. Ook aangeschoten lesbische vrouwen gingen trouwens soms wel wat te ver. Maar goed. Je kunt een hand wegleggen of wegduwen of zelf weggaan.
Een keer was het onverwacht en niet leuk en vernederend. Een man die heel onverwacht en heel hard in mijn 'borsten' kneep terwijl ik stond te dansen. Juridisch is dat 'aanranding'. Maar tja... Mijn avondje was daarna bedorven.
Van mijn vrouw heb ik in de loop der jaren een heel scala van min of meer soortgelijke gebeurtenissen te horen gekregen. Dus het ligt echt niet aan het wel of niet bio-vrouw zijn.
En mijn vrouw is nooit sexy gekleed dus daar ligt het ook niet aan. Het is gewoon een vast gegeven, waar je als doorsnee man niet zo bij stil staat.
Het idee om je dan maar te gaan bewapenen, lijkt me heilloos. Het geeft je een vals gevoel van veiligheid. Vaak zie je zo iets juist niet aankomen en dan heb je dus niets aan dat 'wapen' in je tasje. Bovendien mag een wapen vaak niet en kan het ook gemakkelijk afhandig worden gemaakt.
Maar een paar simpele voorzorgsmaatregelen neem ik altijd wel. Als TV drink ik nooit zodat ik (als een van de weinigen) beschik over mijn volledige lichaamscoordinatie. Verder zorg ik altijd voor een uitstekende conditie (door regelmatig te hollen en oefeningen te doen). Op al mijn hakken kan ik hollen en een 10 km lopen. Al te gevaarlijke routes 's nachts mijd ik of doe ik per taxi of auto. Natuurlijk heb ik een GSM bij me, maar daar verwacht ik weinig van. En verder ben ik uiterst alert.
De strategie is dus heel simpel en bepaald geen kwinkslag: op tijd weg zijn of weg gaan.
Er is ook wel eens een man geweest die midden in de nacht naast me bleef lopen en niet weg te krijgen viel. Tot ik met mijn laagste mannenstem zei: 'He joh, nou oprotten!' Op zulke momenten is het toch best fijn om geen biovrouw te zijn.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Ach, ik heb ook iets meegemaakt wat eigenlijk wel weer erg grappig was.
Ik liep met kort rokje en hakjes, nogal sexy, om 3:00 's nachts op straat. Niet zo slim achteraf, doe ik ook niet meer, maar goed.
Komt er een man op me af met de vraag 'He, wil je geld verdienen ?'
Dus ik gaf maar met mijn mannenstem antwoord: 'Nou, dat lijkt me niet zo'n goed idee'
Die man zette grote ogen op en begon snel weg te lopen, steeds vol verbazing omkijkend. Hij wist niet hoe snel hij weg moest komen.
Ik liep met kort rokje en hakjes, nogal sexy, om 3:00 's nachts op straat. Niet zo slim achteraf, doe ik ook niet meer, maar goed.
Komt er een man op me af met de vraag 'He, wil je geld verdienen ?'
Dus ik gaf maar met mijn mannenstem antwoord: 'Nou, dat lijkt me niet zo'n goed idee'
Die man zette grote ogen op en begon snel weg te lopen, steeds vol verbazing omkijkend. Hij wist niet hoe snel hij weg moest komen.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
als we het er toch over hebben:
1. ik ben een keer in een locatie geweest waarvan de banner geregeld hierboven staat nl de L. in amsterdam.
Ik werd toen door een man vol op de bil geknepen en een andere hand vol op de borst gelegd en fluisterde hij in mijn oor "schat zullen we eens lekker van bil gaan"....daar ben ik niet van gediend dus.
ik heb me omgedraaid en de man in het gezicht gezegd "nee dus"
en de zaak maar direct verlaten en mijn voorgenomen om daar niet meer te komen.
2. Verder een keer op straat een paar jongens en meiden van rond de 16/17 jaar bij een jeugdhonk die riepen "schattebout heb je wel een slipje aan, mogen we even kijken"...gelukkig deden ze verder niets
Ik ben doorgelopen zonder te kijken of iets te zeggen, hoorde wel een gelach en gegiegel achter me.
pas tegenwoordig op waar de jeugdhonks zich bevinden.
verder wel blikken maar nooit verdere nare zaken gehad
1. ik ben een keer in een locatie geweest waarvan de banner geregeld hierboven staat nl de L. in amsterdam.
Ik werd toen door een man vol op de bil geknepen en een andere hand vol op de borst gelegd en fluisterde hij in mijn oor "schat zullen we eens lekker van bil gaan"....daar ben ik niet van gediend dus.
ik heb me omgedraaid en de man in het gezicht gezegd "nee dus"
en de zaak maar direct verlaten en mijn voorgenomen om daar niet meer te komen.
2. Verder een keer op straat een paar jongens en meiden van rond de 16/17 jaar bij een jeugdhonk die riepen "schattebout heb je wel een slipje aan, mogen we even kijken"...gelukkig deden ze verder niets
Ik ben doorgelopen zonder te kijken of iets te zeggen, hoorde wel een gelach en gegiegel achter me.
pas tegenwoordig op waar de jeugdhonks zich bevinden.
verder wel blikken maar nooit verdere nare zaken gehad
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Een paar weken geleden reed ik in de trein. Ik reis altijd eerste klas, en toen ik instapte hoorde ik in het compartiment twee deuren verder een hoop herrie: jongens van een jaar of 14, 15. Heel branie-achtig zei de ene "als er een conducteur komt hebben we ons gewoon vergist". Een ander voelde zich daar duidelijk minder prettig bij... De herrie bleef aanhouden: ze liepen door elkaar te schreeuwen, elkaar te schoppen en bespottelijk te maken. Ik dacht: "dat wordt wat als ik straks moet uitstappen...".
Bij het volgende station (Almelo) moest ik eruit, en zij ook. Ze stonden op het balkon elkaar weg te duwen van de deuren. Ik stond het allemaal eens op afstand aan te kijken met mijn rok aan. Een van de jongens ziet mij, ziet ook mijn rok, trekt redelijk wit weg en blijft op afstand staan - het rotzooien was bij hem over. De rest lijkt mij niet te zien, rotzooit vrolijk verder tot de deuren van de trein opengaan. De een duwt op de knop "openen", de ander op "sluiten". Na een seconde of 20 (en meerdere keren "open" en "dicht") word ik het zat en zeg "zo is het wel genoeg, jongens!" en druk op "openen" en houd deze stevig vast.
De jongens stappen uit, kijken wat raar naar mij, maar blijven een hoop herrie houden. Als ik verder de stad inloop hoor ik ze op twee fietsen (met z'n vieren) achter mij aankomen. Ze kijken me aan alsof ze ogen op steeltjes hebben en hebben ook geen praatjes meer. Ik glimlach wat en loop door - ze zijn me niet tot last geweest.
Groetjes,
Frederique
Bij het volgende station (Almelo) moest ik eruit, en zij ook. Ze stonden op het balkon elkaar weg te duwen van de deuren. Ik stond het allemaal eens op afstand aan te kijken met mijn rok aan. Een van de jongens ziet mij, ziet ook mijn rok, trekt redelijk wit weg en blijft op afstand staan - het rotzooien was bij hem over. De rest lijkt mij niet te zien, rotzooit vrolijk verder tot de deuren van de trein opengaan. De een duwt op de knop "openen", de ander op "sluiten". Na een seconde of 20 (en meerdere keren "open" en "dicht") word ik het zat en zeg "zo is het wel genoeg, jongens!" en druk op "openen" en houd deze stevig vast.
De jongens stappen uit, kijken wat raar naar mij, maar blijven een hoop herrie houden. Als ik verder de stad inloop hoor ik ze op twee fietsen (met z'n vieren) achter mij aankomen. Ze kijken me aan alsof ze ogen op steeltjes hebben en hebben ook geen praatjes meer. Ik glimlach wat en loop door - ze zijn me niet tot last geweest.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Tara
- dagelijks aanwezig
Mep!
Een klap van mijn handtasje kunnen ze krijgen!
Of: zal ik eens je slurf een zodanige lengte geven dat je een olifant jaloers kan maken?
Of: zal ik eens laten zien hoe goed ik kan voetballen?
Tara.
Of: zal ik eens je slurf een zodanige lengte geven dat je een olifant jaloers kan maken?
Of: zal ik eens laten zien hoe goed ik kan voetballen?
Tara.
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
Te veel mensen vallen er van af.
Ik ben een keer lastig gevallen door een kerel toen ik aan
het winkelen was bij AH.
Hij liep eerst een paar keer achter mij langs en bleef mij toen
aankijken.Toen ik naar de kassa liep om mijn spulletjes af te
rekenen kwam hij weer achter me staan en maakte allerlei
vreemde gebaren.Ik reageerde er niet op totdat hij mijn
schouder beetpakte.Toen heb ik hem tussen zijn benen getrapt.
Uit ervaring weten we hoe dat kan aankomen en het resultaat
was er dan ook naar.Het gevolg was wel dat de bedrijsleider
(gelukkig een vrouw) erbij werd gehaald.Uiteindelijk werd het
door haar geregeld.Die kerel mocht niet meer in de zaak komen
en ik doe daar nog geregeld boodschappen.
Ik verdom het om allerlei omweggetjes of zo te nemen als vrouw.
Als iemand mij lastig valt zorg ik er wel voor dat ie dat geen
tweede keer meer doet......
het winkelen was bij AH.
Hij liep eerst een paar keer achter mij langs en bleef mij toen
aankijken.Toen ik naar de kassa liep om mijn spulletjes af te
rekenen kwam hij weer achter me staan en maakte allerlei
vreemde gebaren.Ik reageerde er niet op totdat hij mijn
schouder beetpakte.Toen heb ik hem tussen zijn benen getrapt.
Uit ervaring weten we hoe dat kan aankomen en het resultaat
was er dan ook naar.Het gevolg was wel dat de bedrijsleider
(gelukkig een vrouw) erbij werd gehaald.Uiteindelijk werd het
door haar geregeld.Die kerel mocht niet meer in de zaak komen
en ik doe daar nog geregeld boodschappen.
Ik verdom het om allerlei omweggetjes of zo te nemen als vrouw.
Als iemand mij lastig valt zorg ik er wel voor dat ie dat geen
tweede keer meer doet......
please try to understand
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
take my hand
be free of all the pain
you hold inside
you cannot hide
I know you tried
to feel
Wat denk je? Vandaag nog:
Ik breng een bezoek aan het ziekenhuis voor het vervolg van mijn hormoonbehandeling. Ik moet om 16:15 in de DEO verschijnen, maar wanneer ik mijn auto een paar straten verderop parkeer en richting ziekenhuis loop, komt er een zwerver op mij af. Heb ik dat...? Baard van een week, riekend naar zweet en een ongewassen lijf, haar in coupe vogelverschrikker, dranklucht... Gadver!! Ik ril nog als ik eraan denk.
Vraagt -ie aan mij of ik weet waar het station is. Als -ie nou niet aan de drank was kon hij het zien liggen, maar goed. Ik mompel wat over de straat oversteken en dan als maar rechtdoor, maar ik merk opeens dat hij de neiging heeft om mij aan te raken. Jakkes!!! Dat is wel het laatste wat ik van zo'n vent wil. Ik was dat gelukkig voor en heb hem een paar extra stripings gegeven met mijn nagels op zijn arm, met de mededeling dat ik hier niet vangediend ben.
In het ziekenhuis heb ik eerst mijn handen goed gewassen...
Kitty.
Ik breng een bezoek aan het ziekenhuis voor het vervolg van mijn hormoonbehandeling. Ik moet om 16:15 in de DEO verschijnen, maar wanneer ik mijn auto een paar straten verderop parkeer en richting ziekenhuis loop, komt er een zwerver op mij af. Heb ik dat...? Baard van een week, riekend naar zweet en een ongewassen lijf, haar in coupe vogelverschrikker, dranklucht... Gadver!! Ik ril nog als ik eraan denk.
Vraagt -ie aan mij of ik weet waar het station is. Als -ie nou niet aan de drank was kon hij het zien liggen, maar goed. Ik mompel wat over de straat oversteken en dan als maar rechtdoor, maar ik merk opeens dat hij de neiging heeft om mij aan te raken. Jakkes!!! Dat is wel het laatste wat ik van zo'n vent wil. Ik was dat gelukkig voor en heb hem een paar extra stripings gegeven met mijn nagels op zijn arm, met de mededeling dat ik hier niet vangediend ben.
In het ziekenhuis heb ik eerst mijn handen goed gewassen...
Kitty.
Ëén van de dingen waar ik erg aan moest wennen van het vrouw zijn is dat ik beter niet helemaal alleen kan gaan stappen en beter ook voor sluit de tent kan verlaten. Handtastelijkheden heb ik nog nooit meegemaakt hier maar ben wel bijna een paar keer te pakken genomen door wat homofobische typjes. Gelukkig heb ik altijd wel wat vrienden bij me die me daarin support bieden maar soms moet ik het ook alleen doen en dan is een welgemikt knietje erg werkzaam. Gelukkig zijn de meeste mensen bekend met mij en mijn verleden hier en is het nieuwigheidje er al een tijdje af en de sensatie dus ook maar geloof me diegene die ongevraagd aan mijn trotse boezem of iets anders komt waar ik niet van gediend ben dat die gene dan beter meteen weg kan wezen want de rapen zijn dan gaar. Om het met de woorden van de black eyed peas te zeggen. "No no Drama, you don't want no drama"