dan verandert er vast ook weer een hoop de goeie kant op met dat links blok langzaam weer in opkomst.

Moderator: Moderators
Ik twijfel er geen moment aanJoanne schreef:Dat is vaak een probleem met IT personeel he?De kennis is er absoluut maar de sociale omgangsvormen om deze kennis over te brengen dan weer niet maar ook daar heb ik dan weer geluk in. Jammer dak geen Java ken
Maar deze tante komt er wel.
Yep! Helemaal mee eens.Nathalie schreef:Wat is nou het probleem, dames.
We willen toch allemaal een kwalitiatief betere zorg, minder grote wachtlijsten, goed opgeleide artsen en verpleegkundigen, professionele en innovatieve diagnostiek, zorg en nazorg ? Zulks moet nu eenmaal ergens van betaalt worden. 20 jaar geleden was een SRS een uitzondering. Moet je eens kijken wat er nu allemaal kan. 't zelfde geldt voor vele ingrepen dotters, open hartoperaties, kankerzorg en -onderzoek en ga zo nog maar even door.
Natuurlijk wordt het allemaal duurder. Maar we willen (of nee: éisen) ook allemaal steeds sneller, beter en meer. En daar is niets mis mee, denk ik. Maar het heeft zijn prijs.
Een mooi voorbeeldje: Wie gaat er nog naar de huisarts voor een verzwikte enkel ? Jij misschien wel, maar de halve goegemeente gaat direct naar de Eerste Hulp want daar helpen ze je meteen, hoef je niet op je huisarts te wachten en maken ze direct een stel röntgenfoto's. Want stel dat ze iets missen. Kosten: minstens 300 euro i.t.t. tot een consult van plm. 30 euro bij je huisarts.
Need I say more ?
Als je meer belasting betaald dan verdien je ook beter en kan je dus ook meer missen. Je hebt waarschijnlijk je baan nog. Wees blij!!!! Ik wil jou wel eens horen als je er uit gekickt wordt en een uitkering van 800 krijgt praten we dan verder oke.Coco schreef:Ja, degenen die meer belasting betalen dan een ander en er minder voor terugkrijgen.
Het blijft derhalve een oneerlijk systeem, hoe je het ook wendt of keert.
De zorgtoeslag wordt gebaseerd op je jaarinkomen. Als je boven een bepaalde grens komt (in het afgelopen jaar), heb je pech.Frederique_ schreef:Hoe zit 't met WAO'ers die goedgekeurd worden (terwijl ze de kracht niet hebben om te werken)? Ook voor hen weg met de zorgtoeslag?