Ja, jij zult er ongetwijfeld vele kennen...Frederique_ schreef:Hoe zit 't met WAO'ers die goedgekeurd worden (terwijl ze de kracht niet hebben om te werken)? Ook voor hen weg met de zorgtoeslag?
Groetjes,
Frederique
Maar in plaats van zo op de barricades te gaan voor je 'minder bedeelde' medemens zou je eens wat beter om je heen moeten kijken. Misschien zie je de zaken dan wat helderder. Als ik zo eens mijn directe omgeving neem:
mijn zwager - vier jaar niet gewerkt, want zogenaamd psychisch in de war - allerlei opleidingen vergoed gekregen, uitkeringen ontvangen en allerlei therapieën voor hem en de kinderen (je kunt het zo gek niet bedenken wat hij allemaal heeft gedaan op kosten van de staat); uiteindelijk diploma gehaald en nu voor drie dagen per week aan het werk, de overige twee nog steeds lekker thuis (op kosten van de staat dus)
mijn buurman - werkt al jaren niet, want zogenaamd psychisch in de war: twee auto's voor de deur en regelmatig op vakantie. En klussen dat hij doet...
een goede vriend van mij (ja, dat lees je goed, ik onderhoud gewoon vriendschappen met deze mensen) - al anderhalf jaar werkloos, maar geen zin om te solliciteren, want de soos betaalt de wasmachine, de sportclub, de toneelvereiniging, de gemeentelijke belastingen, een deel van de schulden en het voedselpakket. Zijn letterlijke commentaar: "Waarom zou ik gaan werken, als de soos mijn rekeningen betaalt?"
een vriendin van mij - werkt wel, op papier dan, bij de DCW, want zogenaamd last van haar rug. Negen van de tien keer zit mevrouw thuis wegens 'klachten', maar gaat dan ondertussen wel van de ene stad naar de andere stad verhuizen. Mag jij raden wie de verhuisdozen sjouwt .
Dit zijn zomaar vier voorbeelden uit mijn directe omgeving. WAO'ers die niet kunnen werken? Waar dan?