Meerminnen en Transseksualiteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Kitty Mermaid schreef:Hai, Charlotte,
Momenteel zit ik in de tweede fase van mijn hormoonbehandeling en staat een adamsappelreductie over een paar maanden gepland.

Groetjes,

Kitty.
Hoi Kitty,
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wie bij jou die adamappelreductie doet!?

liefs,

Betteke
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Kitty Mermaid schreef:Beste Kim,

Zonder al te veel uit te weiden in de privesfeer kan je erover het volgende zeggen:

Transseksualiteit koppel ik aan het genderteam VU, met haar protocollen en wachttijden. Om dat ik weliswaar een gelijk traject bewandel van begin tot eind, maar dan buiten het genderteam om, voel ik mij echter niet zo. Ik voel mij veel vrijer dan een TS. Ik heb de vrijheid om te beslissen wanneer ik mijn RLT in ga bijvoorbeeld, hoewel die term niet eens van toepassing is. Ik ga gewoon "om" wanneer het mij uitkomt. Groen licht ken ik niet, en vele gesprekken vooraf ook al niet.

Kitty.
Lieve Kitty,
Zo dacht ik er 25 jaar geleden ook over, en heb wel de hormonen en de controle hiervan bij het VU gedaan, maar heb toen zelf stappen ondernomen om "de"operatie in Engeland te doen....welliswaar op eigen kosten en risico, maar heb daar tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad!
Het gevoel van vrijheid over je eigen lichaam, en niet afhankelijk te zijn van die ellenlange wachttijden hier(daar kon ik na 4 weken al geholpen worden, mocht zelfs zelf de datum uitzoeken!!
Waar een wil is is een weg meid!!!!
Ik sta zelf af en toe nog verbaasd over de power en durf die ik toen had, en als je er voor staat, dan ga je er gewoon voor!het is tenslotte JOUW leven, en ik baalde destijds ook van die tot niets leidende gesprekken, en ik kan je garanderen dat het destijds nog een graadje erger was dan nu.
Ik wens je alle succes van de wereld, GO GIRL!!!!!! :wink:
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

betteke schreef:Het gevoel van vrijheid over je eigen lichaam, en niet afhankelijk te zijn van die ellenlange wachttijden hier(daar kon ik na 4 weken al geholpen worden, mocht zelfs zelf de datum uitzoeken!!
Waar een wil is is een weg meid!!!!
Ik sta zelf af en toe nog verbaasd over de power en durf die ik toen had, en als je er voor staat, dan ga je er gewoon voor!het is tenslotte JOUW leven, en ik baalde destijds ook van die tot niets leidende gesprekken, en ik kan je garanderen dat het destijds nog een graadje erger was dan nu.
Ik wens je alle succes van de wereld, GO GIRL!!!!!! :wink:
Dank je wel, Betteke. Gaat allemaal goed komen!

Liefs,

Kitty.
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Kitty Mermaid schreef:We hebben beide een andere opvatting over mijn droom.
Er was dus kennelijk wel een droom!

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Kitty Mermaid schreef:Transseksualiteit koppel ik aan het genderteam VU, met haar protocollen en wachttijden. Om dat ik weliswaar een gelijk traject bewandel van begin tot eind, maar dan buiten het genderteam om, voel ik mij echter niet zo. Ik voel mij veel vrijer dan een TS. Ik heb de vrijheid om te beslissen wanneer ik mijn RLT in ga bijvoorbeeld, hoewel die term niet eens van toepassing is. Ik ga gewoon "om" wanneer het mij uitkomt. Groen licht ken ik niet, en vele gesprekken vooraf ook al niet.
Ik heb er een paar dagen over nalopen denken. Eigenlijk zeg je dus dat iemand die niet bij het VU loopt, geen transseksueel is. Ik blijf het een eigenaardige manier van denken vinden.

Zijn mensen die bij het UMCG lopen dan ook geen transseksueel? Of mensen die alles zelf regelen via huisarts en onafhankelijk gendertherapeut?

Voor alle duidelijkheid: ik voel me ook geen transseksueel. Dat kan ook niet volgens mij. Ik voel me vrouw. In de hokjes gedachte is iemand transseksueel die in het verkeerde lichaam geboren is dan dat zijn/haar gevoel is over zijn/haar genderidentiteit. Dat geldt dus ook voor jou lijkt me.

Om even terug te komen op het topic: ik heb totaal geen wens om meermin te zijn. Eigenlijk vind ik het een eigenaardige hobby. Maargoed er zijn wel meer mensen met eigenaardige hobbies. Leven en laten leven...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

In mijn ogen is iemand die nog niet geopereerd is, iemand die het uiterlijk heeft van het ene, en het innerlijk van het andere geslacht.
Om het te verduidelijken heet dat dan transsexueel.....
Voor jezelf ben je dus gewoon mismaakt geboren, omdat datgene wat je voelt gewoon niet klopt met wat je ziet.
Helaas(maar vaak ook niet ten onrechte)moet je eerst duidelijk kunnen aantonen dat je wel degelijk in een verkeerd lichaam zit, voordat het voor de behandelaars verantwoordelijk is om hulp te verlenen.
Als je zelf de touwtjes in handen neemt, heb je alleen die verantwoordelijkheid naar jezelf toe, en sla je gewoon een grote stap over.
Zo moest ik indertijd van mijn psyg eerst een sexuele ervaring opdoen met zowel een man als met een vrouw, alleen om voor hem duidelijk te maken waar ik nu op viel.....in mijn ogen belachelijk, want waar je op valt, geeft toch geen indicatie hoe je je voelt van binnen!
Ik weigerde dit, en ik kreeg bot te horen dat dan verdere begeleiding ophield!
Gelukkig kon ik toen overstappen op destijds Yvonne Kroonenberg(ja, de schrijfster)die dit even heeft gedaan, en die vond dit gelukkig te belachelijk voor woorden!
Vanaf dat moment heb ik voor een groot gedeelte de touwtjes zelf in handen genomen, en dat gevoel van vrijheid was onbetaalbaar!!
Helaas was ik toen pas 18, en dus voor de wet nog niet volwassen...volgende probleem, maar dat is een ander verhaal!

Wat ik hier mee probeer te zeggen, dat is gewoon dat je voor de buitenwereld gezien en behandeld wordt als trans, maar voor jezelf ben je gewoon vrouw....met helaas wat tekortkomingen, maar die kunnen gelukkig voor een heel groot deel verholpen worden.
(waarschijnlijk overbodig voor jullie allen hier om dit uit te leggen, maar dit is ff mijn visie op de quote van Kitty)

Een zeemeermin is wel een hele mooi vervrouwelijking van de mens, omdat dit schepsel zo intens als vrouw wordt gezien!
Er is ook geen vraag van man of vrouw.....geen zeemeerman aan de kust!!! :wink:
Als zeemeermin hoef je jezelf dan ook niet te bewijzen....je bent wat je bent!
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

betteke schreef:Zo moest ik indertijd van mijn psyg eerst een sexuele ervaring opdoen met zowel een man als met een vrouw, alleen om voor hem duidelijk te maken waar ik nu op viel.....in mijn ogen belachelijk, want waar je op valt, geeft toch geen indicatie hoe je je voelt van binnen!
Ik weigerde dit, en ik kreeg bot te horen dat dan verdere begeleiding ophield!
Wat is dat nou voor iets stoms? Sexuele ervaring opdoen? Dan ben ik eigenlijk heel benieuwd wat zij in mijn geval gedaan zouden hebben. Ik ben oorspronkelijk a-sexueel...

Kitty.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Zo dacht ik er toen ook over Kitty :wink: Ik had wel gevoelens naar mannen, maar dan hetero mannen, en als ik ervaring zou opdoen, dan zou dit dus niet met een hetero zijn :-? tot vrouwen voelde ik me al helemaal niet aangetrokken, dus die vielen al meteen af.....en een homo man, die me wilde om datgene wat ik bij mezelf verafschuwde :roll: tja, daar hoef ik ook niet voor door te leren!! :evil:
Het ergste vond ik nog dat hij toen wilde stoppen met behandelen, pure chantage toch!!
ff tussen ons.....op dat soort momenten komt een leugentje om bestwil goed van pas :wink: haha(je kunt erom vragen!)
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Chantal C. schreef:Voor alle duidelijkheid: ik voel me ook geen transseksueel. Dat kan ook niet volgens mij. Ik voel me vrouw. In de hokjes gedachte is iemand transseksueel die in het verkeerde lichaam geboren is dan dat zijn/haar gevoel is over zijn/haar genderidentiteit. Dat geldt dus ook voor jou lijkt me.

Om even terug te komen op het topic: ik heb totaal geen wens om meermin te zijn. Eigenlijk vind ik het een eigenaardige hobby. Maargoed er zijn wel meer mensen met eigenaardige hobbies. Leven en laten leven...
Chantal,

ik kan het ook niet meer precies volgen. Maar waar het mij eigenlijk om ging, is of het mogelijk is iets van een verklaring te vinden voor zaken als transseksualiteit e.d. Jij voelt je vrouw. En je hebt geen wens om meermin te zijn. Je hebt dus wel de wens om vrouw te zijn, lijkt mij. Was dat indertijd voor jou iets waar je van kon dromen of heb je daar nooit een enkel beeld of gevoel bij gehad?

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

kim dietrich schreef:Was dat indertijd voor jou iets waar je van kon dromen of heb je daar nooit een enkel beeld of gevoel bij gehad?
Over vrouwzijn bedoel je? Ja in mijn tienerjaren had ik dat heel sterk. In mijn hoofd zat een compleet plaatje van hoe het eigenlijk had moeten zijn.

In mijn dromen was ik een moeder in een gezin van enkele kinderen. Wonend in een klein boerderijtje met wat huisdieren. Hond, katten, geitje. Gelukkig getrouwd met de man van mijn dromen...

Nja het liep helaas iets anders... :roll:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Chantal C. schreef:Ik heb er een paar dagen over nalopen denken. Eigenlijk zeg je dus dat iemand die niet bij het VU loopt, geen transseksueel is. Ik blijf het een eigenaardige manier van denken vinden.

Zijn mensen die bij het UMCG lopen dan ook geen transseksueel? Of mensen die alles zelf regelen via huisarts en onafhankelijk gendertherapeut?
Hi, Chantal,

Hmmm... laat ik VU nu eens vervangen door genderteam... misschien is het dan wat duidelijker?
Ach... laten we eerlijk zijn: welk parcours je nu ook loopt, het gaat er om dat we ons doel bereiken, toch?

Kitty.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Hmmm... laat ik VU nu eens vervangen door genderteam... misschien is het dan wat duidelijker?
Ach... laten we eerlijk zijn: welk parcours je nu ook loopt, het gaat er om dat we ons doel bereiken, toch?

Kitty.[/quote]
Er leiden vele wegen naar Rome, maar komen doen we er allemaal! :wink:
Gelukkig hebben we tegenwoordig meerdere mogelijkheden, maar helaas niet voor iederen haalbaar(o.a. financieen)
Ik denk dat de lange wachttijden overal sommigen de das omdoen om naar andere mogelijkheden uit te kijken......is soms heel goed voor je eigenwaarde om zelf die touwtjes in handen te nemen!
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Feitelijk heb ik me nooit mismaakt gevoeld. Als ik me dan toch mismaakt zou moeten voelen dan voel ik me dat nu meer dan voor mijn SRS. Ik vind me zelf wel heel mooi mismaakt maar kan die littekens maar niet wegdenken. Toen ik nog man was voelde ik me niet thuis in mijn lichaam maar het was perfect in orde en deed alles wat het zou moeten doen. Eigenlijk is het jammer dat ik het zo heb moeten laten vermaken om het aan mijn gevoel aan te passen maar het was de enige uitweg voor mij in de tijd en het voelt stukken beter dan voorheen ondanks de beperkte mogelijkheden van een Neo-vagina.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Chantal C. schreef:Maargoed er zijn wel meer mensen met eigenaardige hobbies. Leven en laten leven...
Modeltreinen bijvoorbeeld. Als je ziet wat voor manvolk daar rond loopt. :-? Als ik moet kiezen tussen Eurospoor (of Houten) en Fun4two dan is de keus simpel. . . het laatste :lol:
liefs, Josette
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Chantal C. schreef:Om even terug te komen op het topic: ik heb totaal geen wens om meermin te zijn. Eigenlijk vind ik het een eigenaardige hobby. Maargoed er zijn wel meer mensen met eigenaardige hobbies. Leven en laten leven...
Ik ga daar niet meer diep op in - het heeft geen zin om iemand die deze gevoelens al niet in zich heeft duidelijk te maken wat er in mij omgaat. Het is absoluut geen hobby. Het is veel meer dan dat. Het zit gewoon in mij. Ik kan gewoon niet de gevoelens en emoties omschrijven met de beperkte middelen van een toetsenbord en een computer.

Kitty.
Plaats reactie