Datum Adamsappelcorrectie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hi, Betteke,

Nog dank voor je uitvoerige verslag van je ingreep. Ik mis wel een stukje, maar toen zal je wel onder zeil zijn geweest... :wink:

Momenteel wacht ik nog op de goedkeuring van het Zilveren Kruis... twee weken... mij benieuwen hoe lang ze er bij mij over doen....

Liefs,

Kitty.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Het is nu al weer 4 dagen geleden dat ik geopereerd ben.
Heb afgelopen zaterdag al gewerkt, en heb s'avonds de pleister er af gehaald, want die irriteerde heel erg.Litteken ziet er goed uit, en zover ik kan zien is mijn hals nu mooi rond! 8) (durf hem nog niet echt achterover te gooien!)
Het enigste wat me opvalt is dak als ik slik,praat of drink, het gedeelte waar het litteken zit blijft hangen op dat punt, waardoor het trekt.
Ik denk zelf dat het komt door de hechtingen die nog moeten vergaan, misschien dat een van jullie hier ook ervaring mee heeft gehad!?
Heb vanmorgen wel gebeld, maar ze vonden het nog te vroeg om er iets over te kunnen zeggen.Over 5 weken op controle, en dan zien hoe het is.
Ik hoop zelf dat het vanzelf verwijnt, als de hechtingen opgelost zijn!

liefs,

Betteke
Natalie
dagelijks aanwezig
Berichten: 134
Lid geworden op: di jun 12, 2001 2:00

Bericht door Natalie »

Bij mij trok de dokter die allemaal na 1 week postop eruit met de mededeling "Dit kan even pijn doen" .... *rats*. Nadat ze eruit waren mocht ik trouwens gewoon alles doen (als ik maar niet te gek deed) en zo zag de snee er ook naar uit.

En dat vreemdde gevoel wanneer je strottenhoofd onder het litteken door gaat duurde bij mij een aantal weken. Toen het litteken goed begon te slinken trok het snel weg.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Natalie schreef:Bij mij trok de dokter die allemaal na 1 week postop eruit met de mededeling "Dit kan even pijn doen" .... *rats*. Nadat ze eruit waren mocht ik trouwens gewoon alles doen (als ik maar niet te gek deed) en zo zag de snee er ook naar uit.

En dat vreemdde gevoel wanneer je strottenhoofd onder het litteken door gaat duurde bij mij een aantal weken. Toen het litteken goed begon te slinken trok het snel weg.
Bedankt voor je snelle reactie Natalie!
Ik vermoedde zelf ook al dat het strottehoofd(want die AA is lekker foetsie!)gewoon achter het litteken blijft hangen, want hoe verder ik mijn nek naar achteren doe, hoe heftiger het wordt!

gewoon ff geduld hebben denk ik....is een mooie zaak!

liefs,

Betteke :wink:
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Inderdaad gaat je strottenhoofd over het lidteken heen. Na een paar weekjes verdwijnt het gevoel inderdaad. Ik heb nu nergens meer last van. En sinds mn adamsappelreductie heb ik nooit meer een opmerking erover gehoord. Operatie geslaagd dus. :D Op naar de laatste stap
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Vicky_ schreef:Inderdaad gaat je strottenhoofd over het lidteken heen. Na een paar weekjes verdwijnt het gevoel inderdaad. Ik heb nu nergens meer last van. En sinds mn adamsappelreductie heb ik nooit meer een opmerking erover gehoord. Operatie geslaagd dus. :D Op naar de laatste stap
Hey Vicky........leuk van je te horen!
Hoe gaat het verder met je,komt er al een beetje zicht op de grote dag!?
Fijn voor je dat je dit tenminste al achter de rug hebt.

Het gekke is dat ik nog nooit een opmerking heb gehad van mijn AA, terwijl ik er mezelf altijd heel erg van bewust was...... :-?
Zelfs vriendinnen van me zeggen nu dat ze het niet opgemerkt hebben.....waarschijnlijk toch een teken dat ik hem altijd door houding en handen goed wist te maskeren! :wink:
Ik ben echt heel blij dat ik het heb laten doen, en het zal straks wel wennen zijn dat ik er geen rekening meer mee hoef te houden! 8)

Als ik het goed begrijp wordt 2006 "HET"jaar voor jou!!
Ik duim voor je!

Veel liefs,

Betteke
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Nou, na het getouwtrek rondom mij bij de VU kan ik dan eindelijk ook mijn berichtje over m'n AR hierbij voegen.

Vandaag intake gahad voor mijn AR, en over 5 weekjes kan ik onder het mes. 17 maart dus. Nee, dit gaat nog lekker buiten de VU om: Wellness Kliniek, Genk, Belgie....

Vicky, meid, dank voor je advies :D

Liefs,

Kitty.
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Hey daar word ik ook geopereerd!! Ben benieuwd wat het resultaat is!!

Hou me op de hoogte Kitty!!!

xxx
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hey, Jamie,

Tuurlijk houd ik je wel ff op de hooghte..... Voor wanneer sta jij daar op de lijst?


Liefs en groetjes,


Kitty.
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

13 juni word ik geopereerd aan mijn adamsappel en neus
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

verkeerde topic... :lol:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

1 juni a.s. onder het mes om van die bobbel in me nek af te komen...

8)
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Heyyy, Chantal,

Nou, hoewel de ingreep zelf niet zoveel voorstelt (dat kan ik nu zeggen, hoewel ik toen er heel anders over dacht :) ) is het resultaat echt de moeite waard. Oke, je ziet er een paar weken uit of je gekeeld bent... :wink:

Succes! Vertel je ons even hoe het ging?

Liefs en kusjes,

Kitty.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Zo het zit er op... Viel ontzettend mee en kijk al uit naar de SRS...

http://www.chantalcoolsma.nl/pivot/entry.php?id=778

Ik ben erg blij met het resultaat, alhoewel het nog een beetje dik is...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Chantal

Gefeliciteerd ermee. Ik hoop voor je dat het snel geneest.
Cyn.
Plaats reactie