Chatten

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

iwonats
is nieuw hier
Contacteer:

Chatten

Bericht door iwonats »

Hallo,ik wil even een klacht plaatsen omdat vele niet op de chat ruimte kunnen komen. Ook hebben ik Marceline en Rianne gemaild naar Pamela maar nog geen enkele reactie mogen ontvangen,ik kan begrijpen dat Pamela ook andere dingen aan haar hoofd heeft. Maar dan moet ze geen founder worden om de belangen van de chatters te vertegenwoordigen. Sorry dat ik het zo hard stel,maar we willen wel graag chatten met andere meiden. Hopelijk kan er eens naar de server gekeken worden,daar het niet aan onze pc ligt daar we de nieuwste versie van java hebben 5.6. Met vriendelijke groeten.Marceline en Rianne.
ik heb interesse in die corset
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Iwonats

Ik heb het net geprobeerd, maar ik kom probleemloos op de chat hoor.
elf gebruik ik Pirch, dus zal het wel aan Java liggen.
Maar daar heb ik verder geen verstand van.

Maar ik heb ook de button Java chat geprobeerd op de pagina chatten
En ook op die manier geen enkel probleem gehad.

Weet je zeker dat het niet aan je PC ligt?
Cyn.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Iwona, je bent nogal stellig in je bewoordigen. En ik vraag me af in hoeverre dat terecht is. Aangezien elke avond vele van je mede-gevoelsgenotes wél chatten via java. Pamela is inderdaad founder, wat echter niet meer wil zeggen dan dat ze het kanaal heeft opgericht. Maar ik ben met je eens: een chatops die niets weet van de java-technologie en/of hoe je het werkende krijgt is niet echt handig te noemen. (sorry, Cynth. maar daarin heeft ze toch echt gelijk.)

Maar bekijk deze link eens: daar ga ik voor een ander in op dezelfde problematiek die jij ook ervaart.
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... 0397#50397

En als je geen zin hebt om aan je instellingen te peuteren, is daar nog altijd de pirch-helppage van deze site.
Met helemaal onderaan de link naar het pirch98 chatprogramma. Helemaal gemaakt en bedoeld voor chats. Ik kan het je van harte aanbevelen.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>

Bericht door **** »

Enkele maanden terug hoorde ik dat iemand ook niet meer kon inloggen met Java.
Pas nadat ze schijfcontrolle had gedaan via menu start lukte het wel!

Lukt het dan evengoed nog niet dan zou je hier> Pirch kunnen downloaden. Hier lees je wat de basis instellingen zijn. Als je eenmaal aan Pirch gewend bent, wil je nooit meer wat anders.

Succes!
iwonats
is nieuw hier
Contacteer:

nog even dit ivm chatten

Bericht door iwonats »

Hallo,Cynthia,Nathalie en Samira bedankt voor jullie antwoorden. Het ligt wel degelijk aan de server van trav.org omdat ik bij andere T girl kanalen gewoon kan chatten met java. Ik kan pirch wel installeren via trav.org maar dat werkt niet bij mij. Heb al meer met Pamela hierover gesproken,maar dan wordt ze boos dat ik en andere de serives slecht vinden. Groetjes Marceline en Rianne
iwonats
is nieuw hier
Contacteer:

nathalie

Bericht door iwonats »

Nog even een kleine reactie voor jou Nathalie. Ik heb me eigen nicknaam die kan door andere niet gebruikt worden lijkt me dit is Marceline. Iwona is gekozen omdat er een aantal opsen zijn die van mening zijn dat mijn oude profiel waarvan ik het wachtwoord en het oude email adres niet meer heb,dat marceline-jose een andere marceline is. terwijl woonplaats,leeftijd en ip nummer overeenkomen. Maar terug naar het chat probleem het ligt niet aan mijn pc,daar ik alles gecontroleerd heb. Gr.Marceline
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ja natuurlijk.

Marceline is haar wachtwoord kwijt en kan het niet meer opvragen omdat haar oude hotmail address is verlopen en ze niet weet hoe ze dat moet reactiveren en dat is onze schuld, terwijl het anderen wel lukt om dat te doen. En Marceline kan niet via Java en niet via Pirch bij ons op de chat komen en dat is ook onze schuld, terwijl het anderen ook lukt om bij ons op de chat te komen.

Het is altijd makkelijk om de schuld bij een ander neer te leggen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Lisa met een S schreef: Het is altijd makkelijk om de schuld bij een ander neer te leggen.

Lisa
Bij de computer bijvoorbeeld... rare dingen zijn het...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

een iets constructiever antwoord kan ook wel hoor, lisa.
Afbeelding
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Marcelina heeft normaal haar antwoord gekregen in een mail van mijn zijde. Deze was te laat dat weet ik maar december maand is gewoon druk voor mij en liggen mij prioriteiten elders voor eventjes.

Voordat mijn antwoord kwam deed haar chat het alweer en kon ze naar hartelust chatten. Dit was iets met haar eigen pc.

JAva en Pirch werken naar behoren. Meerdere malen getest afgelopen weken en er zijn geen problemen met onze servers.

Daarnaast beste Marcelina werd ik niet boos, maar dreigementen van jou kant uit stel ik niet op prijs. Ik heb dan liever dat je elders gaat chatten of je heil gaat zoeken.

Veel succes !

Pamela
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Hoi Pamela,

Ik heb het net nog even nagevraagd op de chat en een aantal dames zijn afgelopen dagen noodgedwongen overgestapt van Java naar Pirch.

Er lijkt dus toch echt wel een probleem te zijn met de Java-toegang tot de chat en dat zou jammer zijn want voor velen gebeurt de 1e kennismaking juist met de Java-chat, denk ik.

Groetjes,

Joyce
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Joyce,

Ik heb inmiddels diverse mailtjes gehad en diverse mailtjes gestuurd over JAVA. Er blijkt een fout te zitten bij Webmasters en heb hun een mai gestuurd.

Pirch is de oplossing en heb ook hun die uitleg gegeven.

Maar iedergeval bedankt voor de notitie.

Groetjes

Pamela
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joyce en alle andere chatters --

Het is geen onwil van onze kant maar onmacht; wij hebben onze IRC chatroom ondergebracht bij de organisatie Webmaster. Webmaster levert ook een Java applet waarmee contact wordt gelegd met de chatroom. De Java applet is voor ons een Black Box -- dat wil zeggen dat wij helemaal geen invloed hebben op het functioneren daarvan. Dit is niet nieuw maar vanaf het begin zo; daarom heeft er ook vanaf onze begindagen de volgende tekst over de Java applet op de chatpagina van onze website gestaan:
Soms gaat het niet echt makkelijk om met deze webinterface irc op te komen. Het wil wel eens (technische) problemen geven.

Voor een betere werking van de chat kun je ook gebruik maken van Pirch98.
Omdat het ook voor ons ondoenlijk was om telkens weer de klachten van Java gebruikers aan te horen zonder enige mogelijkheid om er wat aan te doen, hebben wij ongeveer 3 jaar geleden een experiment uitgevoerd met een volledige Java chatroom dat los stond van IRC en volledig op onze eigen server en onder onze eigen beheer was. Maar de overgrote meerderheid van de mensen die onze chatroom bezochten drongen bij ons aan om terug te keren naar onze IRC chat en daar hebben wij gehoor aan gegeven.

Zolang Webmaster geen robuste Java applet kan leveren en zolang wij geen alternatieve IRC server kan vinden met een betere Java client applet zou het helaas waarschijnlijk zo blijven.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Joyce, ik ben het met Lisa eens dat het experiment waar ze op doelt inderdaad geen succes is geweest. Nog meer mensen als nu hadden toen problemen met hun connectie. Bovendien werd er steen en been geklaagd door dat er veel minder mogelijkheden waren (geen vaste nickname, problemen met privegesprekken, etc) dan nu.

Wat ik weer niet met Lisa eens ben is dat het java-applet een blackbox is wat geen mogelijkheden heeft het functioneren daarvan (t.b.v van het inloggen en het chatten) te beïnvloeden. Sterker nog: (get your facts straight, Lisa) in de htmlcode van de bewuste pagina waar het applet staat, is een keur aan mogelijkheden waarmee het applet naar believen is te configureren.

Code: Selecteer alles

<applet archive="http://irc.webmaster.com/backpack/cr.zip" codebase="http://irc.webmaster.com/backpack/" name="cr" code="ConferenceRoom.class" width="500" height="450">
	<param name="bg" value="FFFFFF">
	<param name="channel" value="#www.travestie.org">
	<param name="fg" value="000000">
	<param name="floatnewwindows" value="false">
	<param name="guicolors1" value="youColor=0000FF;operColor=FF0000;voicecolor=006600;userscolor=000099">
	<param name="guicolors2" value="inputcolor=FFFFFF;inputtextColor=000099;sessioncolor=FFFFFF;systemcolor=0000FF">
	<param name="guicolors3" value="titleColor=FFFFFF;titletextColor=000099;sessiontextColor=000000">
	<param name="guicolors4" value="joinColor=009900;partColor=009900;talkcolor=000099">
	<param name="listtime" value="0">
	<param name="lurk" value="true">
	<param name="nick">
	<param name="nicklock" value="false">
	<param name="onlyshowchat" value="false">
	<param name="playsounds" value="false">
	<param name="restricted" value="false">
	<param name="roomswidth" value="0">
	<param name="showbuttonpanel" value="false">
	<param name="showcolorpanel" value="false">
	<param name="showjoins" value="true">
	<param name="showserverwindow" value="false">
	<param name="simple" value="true">
	<param name="timestamp" value="true">
	This application requires Java suport.<br>
	This server also available via IRC at:<br>
	<a href="irc://irc.webmaster.com:6667/" target="_blank">irc.webmaster.com:6667</a>
	</applet>
Overigens: na een en ander te hebben bekeken vrees ik echter niet dat daarmee de connectie problemen kunnen worden opgelost. 'My best guess' is dat het toch ligt aan de java-(on)mogelijkheden van de Windows XP (servicepack2 + de patches) en die van Internetexplorer. Het probleem ligt mijns inziens toch echt op het niveau van de individuele gebruikers. (Microsoft en Java.com zijn nog steeds geen dikke vrienden. Waardoor enige tijd terug, door licentieperikelen, java bewust uit de broncode van Xp is weggelaten. Sindsdien zijn er problemen met java onder XP en zijn we genoodzaakt java steeds te updaten vanaf de website van de firma Java.com. Zodoende).

Op diverse site waar ik vertoef hoor ik dezelfde problematiek de laatste maanden. Het enige zinvolle advies wat ik je kan geven is mensen te adviseren zelf controleren of ze over de nieuwste java-versie beschikken. Hiermee ben je in ieder geval zeker dat het daar niet aan ligt. Java.com heeft daarvoor een testpagina en die vind je hier

Blijkt hieruit dat je gebruikers niet over de meest recente versie van java beschikken dan is het enige zinvolle advies het downloaden van de nieuwste javaversie. En dat kan weer hier

Het komt mij voor dat dit al veel connectieproblemen zou moeten kunnen verhelpen, Joyce. Ik hoop dat je hiermee wat meer info hebt verkregen.
Afbeelding
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Zo! Ik wil jou als persoonlijk adviseuse, Nathalie. Geloof ik. Kost dat, zo'n adviesje?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Plaats reactie