'To make-up or not to make-up, that is the question'

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Erotic Esther
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: di dec 27, 2005 11:51

Bericht door Erotic Esther »

sorry lisa, ik had het niet goed gelezen. je vroeg me hoe lang ik het langst zonder had gedaan, dat is sinds ik begonnen ben (mei 2002) een keer een maand of 10 geweest. ik had toen even geen baan en geen geld om uit te gaan :( ik heb esther toen niet gemist, wel het uitgaan zelf ;)

kim,ik zie ook regelmatig mannen die geen travestiet zijn en soms in vrouwenkleren lopen. een jongen die ik ken ging vorig jaar als vrouw een keer uit, zag er best wel goed uit maar vond het teveel moeite om nog een keer te doen (hij had zere voeten van de hakken :) :) :))
en een andere jongen die ik ken draagt wel vrouwenkleding en make up maar geen borsten ofzo. maar dit is allemaal bij het uitgaan, ik weet niet hoe hij er normaal bijloopt. ik denk niet dat hij opgemaakt en in vrouwenkleren als man naar zijn werk gaat ofzo :) :) zou op zich wel een stoere actie zijn dat hij dan op hakjes en in een mantelpakje naar kantoor gaat, zie het al helemaal voor me :P

het coole is dat niemand er meteen iets achterzoekt, dat we travestiet zijn of vrouw willen zijn ofzo. mischien ligt het aan de scene waar ik inzit hoor dat mensen zo makkelijk zijn. ik zag bijv. pas een getrouwde man met een andere man zoenen maar niemand die dan meteen zegt dat hij homo of bi is, het kan gewoon op een erotic party ;)
Hoi ik ben Erotic Esther - party animal in minirok!
Gebruikersavatar
Erotic Esther
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: di dec 27, 2005 11:51

Bericht door Erotic Esther »

sorry lisa, ik had het niet goed gelezen. je vroeg me hoe lang ik het langst zonder had gedaan, dat is sinds ik begonnen ben (mei 2002) een keer een maand of 10 geweest. ik had toen even geen baan en geen geld om uit te gaan :( ik heb esther toen niet gemist, wel het uitgaan zelf ;)

kim,ik zie ook regelmatig mannen die geen travestiet zijn en soms in vrouwenkleren lopen. een jongen die ik ken ging vorig jaar als vrouw een keer uit, zag er best wel goed uit maar vond het teveel moeite om nog een keer te doen (hij had zere voeten van de hakken :) :) :))
en een andere jongen die ik ken draagt wel vrouwenkleding en make up maar geen borsten ofzo. maar dit is allemaal bij het uitgaan, ik weet niet hoe hij er normaal bijloopt. ik denk niet dat hij opgemaakt en in vrouwenkleren als man naar zijn werk gaat ofzo :) :) zou op zich wel een stoere actie zijn dat hij dan op hakjes en in een mantelpakje naar kantoor gaat, zie het al helemaal voor me :P

het coole is dat niemand er meteen iets achterzoekt, dat we travestiet zijn of vrouw willen zijn ofzo. mischien ligt het aan de scene waar ik inzit hoor dat mensen zo makkelijk zijn. ik zag bijv. pas een getrouwde man met een andere man zoenen maar niemand die dan meteen zegt dat hij homo of bi is, het kan gewoon op een erotic party ;)
Hoi ik ben Erotic Esther - party animal in minirok!
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Kim

Het is mij niet duidelijk; jij maakt een onderscheid tussen een "showgirl" en een "travestiet" door te stellen:
Kim Dietrich schreef:Ik maak een onderscheid in showgirls en in echte TV's die een drang hebben.
Dus een showgirl is niet een echte travestiet omdat ze geen drang voelt

Verder schrijf je:
Kim Dietrich schreef:Wat Esther doet en wat ik ook probeerde, is iets heel anders. Wij proberen een mooie, leuke vrouw neer te zetten. En als dat je enige doel is, ben je dus showgirl.
Dus volgens jou was je toen een showgirl

Daarna schrijf je:
Kim Dietrich schreef:Op een gegeven moment had ik er b.v. schoon genoeg van en deed ik al mijn prachtige dameskleren bij het oud vuil. Een behoorlijk vermogen verdween zo. Een tijd ging dat goed, maar toen...
Dus toen je ophield met gewoon voor de leuk zich verkleden als vrouw bleek dat er toch een drang was om zich zo te kleden

Dus toch travestiet!

Betekent het dat je nooit een echte showgirl bent geweest of betekent het dat je wel een showgirl was maar travestiet werd net zoals de social drinker zich verslaafd raakt en alcoholist wordt?

Esther: voor mij gaat de discussie niet zo zeer over of je wel of niet een drang voelt maar over de definitie van "travestiet" --Kim wil de definitie van "travestiet" vernauwen tot iemand die een drang voelt om vrouwenkleding te dragen terwijl ik de definitie wat breder zie; voor Kim ben je geen travestiet omdat je geen drang voel om vrouwenkleding te dragen en voor mij ben je wel travestiet omdat je regelmatig vrouwenkleding draagt ongeacht of er wel of geen drang achter zit.

Ik kan mij voorstellen dat jij je liever met Kim schaart omdat de term "travestiet" vaak zo een negatieve lading heeft; ik zie dat niet zo en heb niet zo een probleem met de term dus wanneer ik het gebruik zit er geen waardeoordeel aan.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Bericht door Bea-Smit. »

[quote="Erotic Esther"]
zou op zich wel een stoere actie zijn dat hij dan op hakjes en in een mantelpakje naar kantoor gaat, zie het al helemaal voor me :P

Moet dan gaan indenken dat het een bouwvakker is die op hakken van 10 cm op de steiger staat.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Erotic Esther schreef:(...)zou op zich wel een stoere actie zijn dat hij dan op hakjes en in een mantelpakje naar kantoor gaat, zie het al helemaal voor me :P
Het is bij mijn werkgever recentelijk voorgekomen dat een man zich voor een presentatie zich omkleedde als Chazia Mourali. Maar als ik als Josette voor de grap een dag op kantoor zou zitten, dan zou ik me juist kleden zoals de vrouwelijke collega's (projectleiders en tekenaars). Dus beslist niet over de top: formele rok, trui, laarzen volgens de mode.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Josette schreef:Dus beslist niet over de top: formele rok, trui, laarzen volgens de mode.
En makeup en een pruik, hoop ik dan, Josette :)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Nathalie schreef:En makeup en een pruik, hoop ik dan, Josette :)
uiteraard :)
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Erotic Esther
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: di dec 27, 2005 11:51

Bericht door Erotic Esther »

hoi josette, vind dat wel stoer hoor van je collega, wat voor soort poresentatie was het dan dat hij er zo uitzag? en leek het nog ergens op?

ik vertelde dit vandaag op mijnn werk en gelijk weer commentaat: ja jij moet ook eens als vrouw komenm ;)
Hoi ik ben Erotic Esther - party animal in minirok!
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Lisa met een S schreef:Het is mij niet duidelijk; jij maakt een onderscheid tussen een "showgirl" en een "travestiet" door te stellen:
Kim Dietrich schreef:Ik maak een onderscheid in showgirls en in echte TV's die een drang hebben.
(I) Dus een showgirl is niet een echte travestiet omdat ze geen drang voelt

Verder schrijf je:
Kim Dietrich schreef:Wat Esther doet en wat ik ook probeerde, is iets heel anders. Wij proberen een mooie, leuke vrouw neer te zetten. (II) En als dat je enige doel is, ben je dus showgirl.
Dus volgens jou was je toen een showgirl

Daarna schrijf je:
Kim Dietrich schreef:Op een gegeven moment had ik er b.v. schoon genoeg van en deed ik al mijn prachtige dameskleren bij het oud vuil. Een behoorlijk vermogen verdween zo. Een tijd ging dat goed, maar toen...
Dus toen je ophield met gewoon voor de leuk zich verkleden als vrouw bleek dat er toch een drang was om zich zo te kleden

Dus toch travestiet!

Betekent het dat je nooit een echte showgirl bent geweest of betekent het dat je wel een showgirl was maar travestiet werd net zoals de social drinker zich verslaafd raakt en alcoholist wordt?
Hallo Lisa,

Ja, het lijkt zo misschien wat verwarrend, maar het is heel simpel. Het is namelijk precies omgekeerd. Dus van travestie naar showgirl.

Ik ben vanaf mijn 12de ofzo heel duidelijk een (beginnende) travestiet. Ik zal en wil dat niet ontkennen. In het begin was dat allemaal opwindend en spannend en ook leuk en ik deed het graag. Dat ging heel lang zo door en ik deed dat als het ware voor mijn gevoel uit vrije wil. In het begin zag ik er niets dwangmatigs in. Maar na een hele tijd, zo rond mijn 35ste of zo, werd het door de sociale reacties vrij vervelend en wilde ik stoppen. Tenslotte alle kleren weg en een paar jaar leek dat heel goed te gaan. Niet dus. Nadat ik opnieuw begonnen was, ben ik op een gegeven moment publiek gegaan in volledige travestie. De reacties daarop waren uitermate leuk. Het gevolg was dat ik dat uitgaan, winkelen etc. uitermate serieus ging nemen.

En nu het idiote. Daardoor kwam die hele oorspronkelijke travestie als het ware op de achtergrond. Ik had er geen tijd meer voor. Ik was er niet op gericht. En ik vond het eigenlijk niet meer opwindend. Uitgaan als vrouw was veel spannender, omdat je dan afhankelijk was van je publiek.

Het was wel spannend, maar niet erotisch. Ik transformeerde mezelf in een voor veel mannen en vrouwen behoorlijk erotisch wezen en die reacties vond ik leuk, maar zelf was ik ondertussen een koele kikker die er niet opgewonden van kon raken.

Na een aantal jaren vond ik het eigenlijk wat saai worden. Erg veel werk voor wat eigenlijk? Soms hadden mensen ook niet door dat ik in feite man was, en voor mijn gevoel ging de act dan wat verloren. Voor mijn idee was ik dan rolbevestigend bezig en eigenlijk was dat toch niet wat ik wilde.

Ik heb er toen over nagedacht en geconcludeerd dat ik eigenlijk vooral een halfloper ben, een feminiene man, een androgyn. Ik vind het leuk als man dameskleren te dragen (ik ben behoorlijk modegek), maar ik heb normaal niet de behoefte aan het gedoe van pruik, borsten en make up. En ik vind het prettig als man herkenbaar te blijven. En ja, dat ligt sociaal dus merkwaardig genoeg een stuk moeilijker dan het volledig voor vrouw spelen. En ook in die rol van androgyne man ben ik behoorlijk showgirl en tot nu toe beslist niet dwangmatig want ik vind het niet erg om het tijden niet te doen.

En ondertussen is die travestiedrang nog steeds weg. Maar ja, je weet nooit.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Sorry dat ik dit zeg, Kim, maar jouw verhaal doet mij denken aan een verhaal dat Groucho Marx ooit heeft verteld:
"I knew a fellow named Otto Kahn. He was a very rich man, and his close friend was Marshall P. Wilder, who was a hunchback. They were walking down Fifth Avenue and they passed a synagogue. Kahn stopped for a moment and said, 'You know, I used to be Jewish.'
Wilder said, 'Really? I used to be a hunchback.'"
Lisa :lol:
If all else fails, buy new shoes
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Hallo Lisa,

jij denkt dat het mij er om gaat of ik nu wel of niet TV ben, maar dat is helemaal niet het punt waar het mij om gaat, want dat is maar een woord dat mensen op je plakken of dat je op jezelf plakt.

Ik wil travestie graag begrijpen net zoals de reacties van mensen op travestieten.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Lisa met een S schreef:If it walks like a duck and quacks like a duck and acts like a duck it's probably a duck.
Ja, dat ben je geneigd te denken. Maar dat gaat dus niet altijd op. Het is al opgemerkt dat het voor vrouwen en TV's niet opgaat. TV's proberen er uit te zien als vrouw, maar zijn het niet.

Maar binnen de biologie zijn er legio voorbeelden te vinden waarin het niet opgaat. Zo heb je b.v. insecten die er uitzien als wespen, maar het niet zijn. En aan de andere kant heb je een dwergpoedel en een Sint Bernhard die totaal niet op elkaar lijken en toch allebei hond zijn. Dit probleem is binnen de biologie tenslotte opgelost via het criterium van het vruchtbare nageslacht.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Erotic Esther schreef:zou op zich wel een stoere actie zijn dat hij dan op hakjes en in een mantelpakje naar kantoor gaat, zie het al helemaal voor me :P
Hallo Esther,

inderdaad stoer. Maar waarom vind je dat dan zo leuk? Zelf zie ik het leuke er ook wel van in, maar ik ben TV, heb in ieder geval een heel langdurig TV verleden.

In Amerika was een mijnheer Miller die opeens in minirok naar het werk ging op hoge hakken. http://www.skirtman.org, heette zijn site, dacht ik. Hij haalde er wel de landelijke televisie mee, maar ik heb niet het idee dat het echt goed voor hem is afgelopen, hoewel hij nog wel steeds werk schijnt te hebben.

Heb je voordat je in travestie uitging nooit aan verkleden e.d. gedaan?


Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Gebruikersavatar
Erotic Esther
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: di dec 27, 2005 11:51

Bericht door Erotic Esther »

hoi kim,

het lijkt me gewoon stoer,meer niet. net zoals ik het stoer vind dat een vrouw op mijn werk gewoon korte rokjes draagt ook al is ze behoorlijk gezet en een vriend van me typische uitgaanskleding draagt naar zijn werk. ik hou ervan als mensen tegen de normale regels ingaan, daarom is de erotic scene ook zo koel, niet van dat burgerlijke :evil:

en voordat ik in 2002 als esher naar wasteklabnd ging ben ik nog nooit verkleed geweest nee of daar zelf maar over nagedahct.
Hoi ik ben Erotic Esther - party animal in minirok!
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Hallo Esther,

helemaal mee eens. Een beetje rebels is leuk.

Bedankt voor je duidelijke antwoord.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Plaats reactie