Mensen confronteren met je T-zijn?

Algemeen

Moderator: Moderators

Wie heeft ook wel eens zo iets gedaan als in onderstaande citaat en vooral ook, wie niet?

Meerdere malen gedaan
14
34%
Wel eens gedaan
10
24%
Niet gedaan, maar wel over gedacht
17
41%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

kim dietrich schreef:Hallo Joanne,

maar ga je bewust naar bepaalde plaatsen toe om mensen als het ware even met je persoon te confronteren? En hebben mensen in jouw geval door dat je geen biovrouw bent of moeten ze dat weten omdat ze je kennen?

Groetjes,

Kim D.
Ja ik ga bewust wel eens naar plekken waarvan ik weet dat er mensen komen die me nog niet als vrouw gezien hebben. Misschien een stukje recalcitrantheid of de behoefte mezelf te laten zien omdat ik eindelijk trots ben op mezelf. En ook een stukje erkenning wat ik zoek bij mensen die ik mijn hele leven al ken.

Het laatste jaar is die erkenning er ineens van allerlei kanten en ik geloof zelf dat dat komt omdat ik stug volhou NIET in de anonimiteit van een nieuw leven te duiken maar gewoon mijn eigen plekje in deze stad bezet hou en met hand en tand verdedig :D En eerlijk gezegd vind ik het stukje aandacht ook heerlijk hoor want ik begin weer op te bloeien. Dat zien mensen en ik krijg er veel complimenten over :) :oops: :)

En weet je mijn mannelijke en vrouwelijke kanten kan ik hier tot zijn volle recht laten komen omdat ik geen van beiden hoef te verbergen. Ik voel me zo vrij door dit alles dat ik bijna constant een beetje zweverig gevoel heb. Alsof ik al mijn bagage van me af geworpen heb en op wolkjes loop :D

Meestal is men wel op de hoogte of word men door vrienden op de hoogte gebracht van mijn TS zijn als ik ergens een avond in een tent rondhang. En als ik iemand leer kennen die niet op de hoogte is en waar ik een errug leuke avond mee heb vertel ik het zelf want ik hou er niet van om dingen over mezelf achter te moeten houden. En er is nog een voordeel. Ik wordt meestal goed in de gaten gehouden door de portiers in verschillende tenten hier. Omdat ze weten hoe ik in elkaar steek en ze weten dat er gekken rondlopen in dit gat en zodra iemand ook maar een stap mijn richting in doet worden ze er tegenwoordig zonder pardon uitgekeild :D :D Ook een stukje respect wat ik met assertief gedrag en een hoop drankjes afgedwongen heb hahaha.....

Voel me soms net een ster 8)
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Overigens heb ik me zelf net meteen afgevraagd waarom ik dat doe bij jongens waar ik een leuke avond mee heb gehad (in de onschuldigste zin van het woord by the way) en ze meer van me willen. Ik denk dat het een stukje zelfbescherming is. Ik geef liever iemand open en eerlijk de keus dan dat ie er achteraf achter komt met alle gevolgen van dien. Niet alleen omdat ik er anders misschien voor in elkaar geslagen (of erger) zou worden maar ook omdat ik vind dat een ander het recht heeft die keus te mogen maken. Als ik hem niets vertel dring ik hem iets op wat ie misschien helemaal niet wil als ie zou weten hoe de vork in de steel zit. En op die manier heb ik hem ook nog niets gegeven waar ik spijt van zou kunnen krijgen als ie me er om af zou wijzen. Bewust confronteren is dat volgens mij realiseer ik me ineens :D :D :D
En ik ben er ook nog nooit echt keihard om afgewezen :wink: :wink:
Wel achteraf dat ze geen relatie met me wilde en zo maar dat verwacht ik dan ook niet van een one night stand.
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Hallo Joanne,

bedankt voor je antwoord. Je bent niet alleen een Trotse Trans maar ook een heel Open Trans. En waarom eigenlijk ook niet? Maar in de praktijk speelt bij dat soort dingen ook het uiterlijk een grote rol. Hoe beter je er uitziet, hoe meer men accepteert. Maar Frederique zal het met deze stelling wel niet eens zijn. Of vergis ik mij nu, Frederique?

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Gebruikersavatar
Wendy B
ForumFan
Berichten: 381
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:39
Locatie: Hilversum

Bericht door Wendy B »

kim dietrich schreef:Hallo Joanne,

bedankt voor je antwoord. Je bent niet alleen een Trotse Trans maar ook een heel Open Trans. En waarom eigenlijk ook niet? Maar in de praktijk speelt bij dat soort dingen ook het uiterlijk een grote rol. Hoe beter je er uitziet, hoe meer men accepteert. Maar Frederique zal het met deze stelling wel niet eens zijn. Of vergis ik mij nu, Frederique?

Groetjes,

Kim D.
De belangrijkste factor is je eigen houding.
En aardig en sympatiek over willen komen is niet perse de beste houding, trouwens.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

kim dietrich schreef:Hoe beter je er uitziet, hoe meer men accepteert. Maar Frederique zal het met deze stelling wel niet eens zijn. Of vergis ik mij nu, Frederique?

Groetjes,

Kim D.
Frederique is het met geen enkele stelling eens. Een geval van een van nature aangeboren afwijking, lijkt me ;-).
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Coco schreef:
Frederique is het met geen enkele stelling eens.
Maar de poll is wel wat voor haar.....de confrontatie zoekt ze toch wel degelijk op.......analytisch en met systeem zelfs :roll:

Frederique, wees niet boos op deze woorden, vind het wel apart hoe jij de zaak benadert.......je bent verder dan ik qua outing.....ook krijg ik mijn belgische loonbriefen op Mara W., heet niet dat ze op de hoofdzetel daar in Oostenrijk iets weten van m'n TS......mogd dit vandaag weer vaststellen....en mijn outing, dat ik definitief laat *ombouwen* loopt al zeker 6 jaar bij dat bedrijf, er zijn mensen die kennen me nie anders dan als Mara, maar er is de hele administratie daar tussen de zeven bergen, die de belgische loonbrief samen met de oostenrijkse op de post doen.....en ze zien niet dat ze allebei met een ander voornaam en geslacht zijn.....erg hè :D

Ik fax mijn afrekening al wat langer op de nieuwe naam elke maand naar oostenrijk....okee, heb alleen de belgische depardans de officiele brief van het VU gestuurt......juist omdat ik daar officieel voor werk.....maar de administratie loopt toch via Oostenrijk, dus had deze brief daar ook moeten aankomen, maar het zal wel, dat ze daar niet nederlands bekwaam zijn, hahahaha.......

.....ach boeie 8)

.....hier gaat ut om confrontatie tegenover anderen met je T*-zijn.......ohhhhh, dat doe ik al zoooooo lang, ik bedoel, anderen met mezelf confronteren, vroeger meer dan nu......heb dus ook *merdere malen* aangekruist :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Evelien tv
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: vr sep 16, 2005 12:37

Bericht door Evelien tv »

ik heb het vandaag gedaan zonder het zelf te beseffen.
Ik ging vandaag om nieuwe kleren maar ben als man gegaan.Had wel een vrouwelijkere broek aan en een truitje maar dan onder een andere trui.Pruik en schoenen in de rugzak gestopt.

Op een moment zie ik een mooie trui hangen ga die passen.steek die trui aan en het valt me op dat hij een maatje te groot is.Ik doe die trui uit(sta dus men pruik en al in dat pashokje.zonder het te beseffen steek ik het gordijntje open en ga naar waar ik die trui gevonden heb en haal me een kleiner model.Terug in het pashok bezie ik mezelf en besef wat ik gedaan heb.Ben de eerste keer en femme gaan shoppen!Na dit moment heb ik tegen mezelf gezegd dat ik me er niks van moest aan trekken en heb een hele tijd als vrouw rond gelopen in een winkel centrum!
Ik ben vandaag weer een stapje verder gegaan!

krijgik nu geen aplausje?? ;-)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Coco schreef:Frederique is het met geen enkele stelling eens. Een geval van een van nature aangeboren afwijking, lijkt me ;-).
Toch wel typisch: ik schrijf al ruim een week niet meer mee en toch blijven mensen zich nog tegen mij verzetten...

De reden dat ik ruim een week niet meer meeschrijf was precies ook dit: ik had zelf ook het gevoel dat ik binnen dit forum vooral bezig was me tegen anderen te verzetten. En op een gegeven moment ging me dat (te veel) wringen: waarom energie steken in iets dat ik toch blijkbaar niet kan veranderen? Mijn mening is hier al genoeg bekend - waarom dan nog blijven schrijven?

Ik zal dus minder berichten schrijven als ik eerst gedaan heb - en meer afstand houden. Eens kijken hoe mij dat bevalt...

@Kim: hoe dichter je bij jezelf leeft, hoe rustiger/prettiger je je voelt. Hoe rustiger je bent, hoe minder weerstand je oproept. Ik denk dat innerlijke onrust meer weerstand bij een ander oproept dan je uiterlijk.
@Evelien: vooral doorgaan! Staande ovatie wat mij betreft! :P

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Toch wel typisch: ik schrijf al ruim een week niet meer mee en toch blijven mensen zich nog tegen mij verzetten...
Ik zie het anders. Je hebt gewoon een duidelijke mening. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn en dan beland je in een discussie.

Als mensen dan vervolgens jou erbij betrekken met flauwe opmerkingen of ongefundeerde aannames, dan is dat in mijn ogen gewoon een zwaktebod van hun kant. Kennelijk hebben ze de wereld niks beters te melden of ze willen zichzelf ophemelen...

Leven en laten leven...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:en toch blijven mensen zich nog tegen mij verzetten.
Oeps, verzet.......ik had me in oostduitsland toen verzet en kreeg vet problemen met de Stasie :wink:

Hoe had je het dan graag, ja en amen zeggen......ik heb er geen probleem mee......kun je hebben....ik vrees alleen, dat je mij dan pas echt niet meer serieus neemt :-?

Je hebt sowieso bvb bij mij een onomstootbare mening en alles wat anderen zeggen, komt bij jou aan als fel kritiek.......raad us wat dat voor een deel van je is, de mannelijke of de vrouwlijke :roll:

Je snapt echt niet, dat mensen je niks willen......ik ook niet hoor....dat moet je echt nie denken....maar dat blijkt moeilijk voor je in te zien...

Groetjes :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Frederique,

Ten eerste ben ik met Chantal eens dat het niet nodig was jou erbij te betrekken in deze discussie. Het zegt meer over hen dan over jou en verdient zeker geen schoonheidsprijs.

Maar nav jouw reactie, het volgende: Ik heb mij weleens afgevraagd waarom je zoveel weerstand in het forum oproept. Ik merk ook dat ik regelmatig geirriteerd werd/wordt door jouw optreden, en kan ook niet direct zeggen waar dat aan ligt. Ja, jouw manier van beleving van je T*-zijn wijkt sterk af van de middenmoot, maar daar ben je niet alleen in. Kim D., Wendy B, en ook Maruscha kiezen allemaal een weg die minstens zo anders is dan de doorsnee travestiet of transseksueel. Je denkt diep na over dingen, en je schrijft het allemaal op, maar dat doet Kim D. ook. En als er iemand is die weet hoe ze mensen tegen de haren in moet strijken, is het Maruscha. Je optreden roept bij mij ook soms ongenoegen op, en hoewel ik het niet duidelijk weet te omschrijven, gevoelsmatig zeg ik dat het een combinatie is van een soort stelligheid die je toont met een bepaalde warigheid -- het niet duidelijk genoeg voor ons kunnen maken wat je bedoelt, maar ook een regelmatig niet goed begrijpen van wat anderen bedoelen en toch een uitgebreide (en stellige) reactie plaatsen.

Het had misschien anders gekund, met minder weerstand, maar in jouw meer dan 1100 postings heb je toch een bepaalde respect opgebouwd. Men verzet zich nog misschien tegen jou, maar je heb duidelijk een bepaalde respect opgebouwd voor zowel jouw beleving van je T-zijn als jouw mening. Je voelt het misschien niet zo, maar je wordt (en het is ook misschien ook niet altijd zo geweest), maar je wordt wel serieus genomen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Frederique_ schreef:Toch wel typisch: ik schrijf al ruim een week niet meer mee en toch blijven mensen zich nog tegen mij verzetten...
Hallo Frederique,

volgens mij mist men je (vaak) afwijkende en duidelijke mening. Zonder jou wordt het hier vreselijk saai, vrees ik. Ik ben het dus helemaal eens met Chantal C. Sorry, dat ik je opvoerde in het draadje, maar ik moest in dat verband wel aan je denken en je ziet het dus ook inderdaad wat anders.

Mijn stelling was: Hoe beter je er uitziet, hoe meer men (van je) accepteert.

Wendy B. reageert met: vooral je eigen houding is belangrijk (en dus niet hoe goed je er uitziet) en het is niet altijd zo dat aardig en sympathiek overkomen de beste houding is.

En Frederique reageert ongeveer met: het gaat niet om je uiterlijk, maar je moet zorgen voor innerlijke rust.

En Evelien TV stapt per ongeluk met pruik uit het pashokje en loopt daarna een hele tijd met pruik door het winkelcentrum. Als dat niet getuigt van een bepaalde houding en innerlijke rust, weet ik het ook niet meer.

De discussie gaat nu weer (mijn schuld!) de kant op van: moet je er wel mooi uitzien of niet? Een terugkerend item waarover de meningen wat verschillen.

Ik ben het in ieder geval wel eens met Wendy en ook met Frederique: je eigen houding is heel belangrijk en je moet ook innerlijke rust hebben anders kun je het beter niet doen.

Maar ik maakte die opmerking vooral naar aanleiding van Joanne die schreef:
Het laatste jaar is die erkenning er ineens van allerlei kanten...
En Joanne zelf merkt onmiddellijk daarna op:
en ik geloof zelf dat dat komt omdat ik stug volhou NIET in de anonimiteit van een nieuw leven te duiken maar gewoon mijn eigen plekje in deze stad bezet hou en met hand en tand verdedig
Met andere woorden: je houding is heel bepalend.

Maar tegelijkertijd weet ik ook bijna zeker dat dat uiterlijk heel veel uitmaakt, hoewel ik het ook eens ben met Wendy, Frederique en Joanne. Heel concreet: met een beroerder uiterlijk zou Joanne het een stuk moeilijker hebben, denk ik. Ik denk dat ze dan gewoon een stuk minder zelfvertrouwen zou hebben/krijgen.

En wat Evelien deed, zal ik dus niet vlug doen. Als ik me volledig verkleed doe ik daar uren over en dat gaat dus echt niet in een pashokje.

Ik denk dat we in feite nu weer uitkomen op een Esther--Frederique discussie. Voor Esther gaat het erom er zo mooi mogelijk uit te zien en als dat lukt, is het ontzettend gaaf en knap. Voor Frederique gaat het erom dat zij zich in bepaalde kleren rustig en prettig voelt en het laat haar eigenlijk koud wat de meeste andere mensen daar van vinden. En natuurlijk zijn dat de 2 uitersten. En beide uitersten ken ik (min of meer) uit eigen ervaring en geloof me, ze zijn totaal verschillend qua beleving (als je tenminste openlijk naar buiten stapt).

Wat ik me wel afvraag, is hoeveel T's er zijn met een soortgelijke insteek als Wendy/Frederique en ook ikzelf soms wel, zijn?

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
kim dietrich
ForumFan
Berichten: 349
Lid geworden op: za aug 13, 2005 20:33
Locatie: Boven de grote rivieren

Bericht door kim dietrich »

Lisa met een S schreef:Kim D. ... kiezen allemaal een weg die minstens zo anders is dan de doorsnee travestiet of transseksueel. Je denkt diep na over dingen, en je schrijft het allemaal op, maar dat doet Kim D. ook.
Ha Lisa,

je geeft dus toe dat ik niet helemaal een doorsnee travestiet ben. En wat het tweede betreft.... Bedankt voor het compliment.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Evelien tv
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: vr sep 16, 2005 12:37

Bericht door Evelien tv »

En wat Evelien deed, zal ik dus niet vlug doen. Als ik me volledig verkleed doe ik daar uren over en dat gaat dus echt niet in een pashokje.

Ik was -voor effe volledig te zijn -wel licht gesminkt.Ik heb het geluk datik weinig smink nodig heb om er deftig uit te zien.beetje font de teint eye liner en mascare is meestal al genoeg
voor de rest had ik volledig vrouwelijke kleding aan.topje broek schoenen dus liep er niet onverzorgd bij(zou ik mezelf niet kunnen aandoen)
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

kim dietrich schreef:je geeft dus toe dat ik niet helemaal een doorsnee travestiet ben.
Ik heb vele dingen over jou gedacht, Kim, maar doorsnee is er niet een van.

Groetjes,
Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie