ik ben verslaafd aan… schoenen

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

pinkslipper
ForumFan

ik ben verslaafd aan… schoenen

Bericht door pinkslipper »

Het is typisch vrouwelijks zegt men. Maar ik als T* ben ook gek op damesschoenen. Mijn verzameling damesschoenen is gegroeid tot 120. En het einde is nog lang niet in zicht. :o

Het onderstaande artikel klopt precies, althans dat geld in ieder geval voor mijn T* persoontje.
eigenlijk zijn we allemaal wel een beetje 'shoeholic'

even een klein spelletje dat een gezonde dosis zelfironie van je vraagt (kan nooit kwaad!). open de kast waarin je je schoenen opbergt en werp er nu een objectieve blik in. hoeveel paar schoenen, sneakers, slippers en laarzen tel je? tien paar? twintig paar? meer dan vijftig? imelda marcos wordt nog steeds als de ultieme 'schoenenmaniak' aangehaald, maar als we onze eigen kasten kritisch bekijken dan blijkt al gauw dat imelda's manie echt niet zo origineel was...

doe de kast maar weer dicht. we hoeven echt niet te weten wat je daar allemaal hebt aangetroffen. we hebben elkaar al begrepen. en je hebt ook wel begrepen waar we het in dit artikel over willen hebben. het is een artikel dat al een tijdje in ons hoofd zat, en dat we nu eindelijk, ook dankzij de vele mails die we van onze lezers hebben ontvangen, aan het papier (of beter: aan internet) hebben toevertrouwd.

één moment! nog even terug naar de kast waar je je geliefde schoenen, kriskras door elkaar of in keurig opgestapelde schoenendozen, bewaart. nog een paar kleine vraagjes: hoeveel paar schoenen gebruik je eigenlijk echt? hoeveel paar heb je meer dan één keer gebruikt? en de ongebruikte schoenen? zal die je die ooit dragen?

de 'schoenenmanie' is typisch vrouwelijk en gaat verder dan de trends en tendensen van het moment. om enig idee van de dimensies van het fenomeen te krijgen, is een bezoekje aan een schoenenwinkel, het jachtterrein van de shoeholics, genoeg.

zie je het tafereel al voor je? schoenen overal. en temidden van deze schoenen: tieners, twintigers, dertigers, vrouwen van alle leeftijden... met allemaal hetzelfde doel: schoenen passen. schoenen passen die ze nooit zullen kopen, schoenen kopen die ze nooit zullen dragen. blikken kruisen elkaar, er worden adviezen uitgewisseld, op twee verschillende schoenen wordt er voor de passpiegel heen en weer gehinkeld en geparadeerd, er wordt gestreden om de laatste maat...

schoenen zijn onze lust, onze passie... is het niet zo dat we, als we worden voorgesteld aan een ander meisje of een andere vrouw, altijd even snel een blik op haar schoenen werpen? 70% van de vrouwen zou volgens verschillende statistieken die op internet te vinden zijn direct naar de schoenen kijken. mede op basis daarvan vormen we ons een beeld van de vrouw die we voor ons hebben. en vaak genoeg voelen we een onweerstaanbare wens opborrelen: we willen dezelfde schoenen hebben, we moeten ze hebben, we zouden ze zo van haar voeten willen trekken... om ze vervolgens nooit te dragen. want het gaat niet om het dragen. het gaat om het hebben. je wilt ze bezitten. ernaar kijken, ze koesteren.

sommige vrouwen zijn eerlijk genoeg om toe te geven dat ze schoenen kopen waarvan ze al van tevoren weten dat ze ze nooit zullen dragen. ze kopen ze puur om ernaar te kijken, om ze te bewaren, om ze te bewonderen. zoals de bloedmooie actrice keira knightley, een shoeholic in hart en nieren. keira zou zelfs vaak schoenen kopen die een maat te groot of te klein zijn, om er zeker van te zijn dat ze ze nooit zal dragen. heel intelligent, en ook heel eerlijk. maar eigenlijk doen wij dat ook. we mogen dan misschien niet over keira's budget beschikken en zullen meestal de juiste maat kiezen om ons geweten te sussen, maar vaak genoeg zullen we de schoenen die we kopen niet dragen.

en dus vallen we voor schoentjes met duizelingwekkende hakken, sandaaltjes in de meest onmogelijke kleuren, schoenen die zo ongemakkelijk zitten dat je er geen tien meter op kunt lopen. het maakt niet uit. we kopen ze toch. omdat ze onze aandacht - en die van anderen - trekken, omdat we erbij wegdromen, omdat... omdat - zoals wel gezegd wordt - schoenen zich van onze maat en een paar kilootjes teveel niets aantrekken. want onze voeten komen niet aan. als we maatje 39 hebben, zal dat door de jaren ook wel zo blijven. het heerlijke is dan ook dat je, iedere keer dat je je beroemde schoenenkast openmaakt, weet dat je elk paar dat je daar vindt, zo kunt aantrekken en erop weg kunt lopen (als je tenminste de juiste maten hebt gekocht).

en verder zijn schoenen sexy. hakken maken de benen lang, ze geven je een vrouwelijk gevoel, je voelt je er mooi door en geven je een onweerstaanbaar loopje. wij van ons heeft zich niet ingeleefd in 'sex and the city'? wie van ons voelde zich niet een beetje carrie op het moment van de aankoop van een paar supersexy schoentjes? hooggehakte schoentjes roepen prettige emoties in ons op. maar ze doen meer. sexy schoenen van een bekend modemerk zijn een statussymbool. sexy sandaaltjes, of er nu een bekende merknaam op staat of niet, leveren bovendien bewonderende, ja zelfs jaloerse blikken van andere vrouwen op, en eerlijk gezegd, geven die blikken juist het meeste voldoening.

maar wat is dan het probleem? zou je zeggen. er is geen probleem, antwoorden wij. mannen geven hun geld uit aan elektronische gadgets, aan computers, aan allerlei onmogelijke accessoires voor de auto... allemaal dingen die ze kopen zonder er ooit gebruik van te maken.

en wij vrouwen geven de voorkeur aan schoenen. tientallen paren, misschien wel honderden. allemaal anders, het ene paar nog mooier dan het andere. in principe kun je ze op elk moment aanschieten en erop weglopen. ze wachten geduldig op je, daar in de kast, en zijn klaar om je mooi te maken, om je mooi te laten voelen. o wee, wie het waagt ze met ook maar één vinger aan te raken.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Heerlijk verhaal, Pinkslipper. Helemaal herkenbaar voor mij. Zowel thuis als wanneer als ik de stad in ga. En ook als ik naar dames kijk, kijk en keur ik wat ze aan hun voeten aan hebben. En, niet te vergeten bij uitverkopen en op Marktplaats shop ik precies als een vrouw. :wink:
liefs, Josette
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Pinkslipper,

Ik had het zelf geschreven kunnen hebben. Maar dat heb ik niet, dus nou vraag ik me af: waar komt dit artikel vandaan?

groetjes,

Monica
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Inderdaad! In het dagelijks leven heb ik ongeveer alweer 2 jaar dezelfde gympen, maar m'n andere schoenencollectie neemt toch wel een schrikbarende omvang aan :D
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ook al. Mireille, lieverd, wanneer ga je de damesschoenen ook als man dragen, net zoals ikzelf? :lol: :lol:
liefs, Josette
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Dit artikeltje had door een T geschreven kunnen zijn. Wat er in staat over schoenen gaat voor mij op voor dameskleding. Kasten vol. Op laatst weet je niet meer waar je het moet laten. En draag je dat nu allemaal ooit? Nee, dus.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Daarbij is Imelda Marcos, als maatstaf voor schoenverslaving, van merknaam tot soortnaam gepromoveerd (net als James Bond, thans geen merknaam meer maar een soortnaam)
liefs, Josette
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Josette schreef:Ook al. Mireille, lieverd, wanneer ga je de damesschoenen ook als man dragen, net zoals ikzelf? :lol: :lol:
Je moest eens weten hoeveel vrouwen ik zie lopen op de gympen die ik heb ;)

Afbeelding
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Sjaleesha
ff weer wat posten

Bericht door Sjaleesha »

Monica Dreamgirl schreef:Hoi Pinkslipper,

Ik had het zelf geschreven kunnen hebben. Maar dat heb ik niet, dus nou vraag ik me af: waar komt dit artikel vandaan?

groetjes,

Monica
Het artikel vindt je hier: http://www.trendystyle.net/fashion/kled ... manie.html

Ben dus nu driftig aan het opruimen van de ruim 100 paar schoenen is nog slechts 25 paar over. Dan de kleding opruimen van 8 meter kastruimte terug naar ...........?

Erg hè :oops:

Liefs Sjaleesha.
Door vriendschap wordt vreugde verdubbeld en verdriet gedeeld.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Feitelijk zijn het dan unisex gympen :) 8) (niet mijn smaak, ik zou er niet aan moeten denken om ze te dragen. Dat merk wat er zo groot op staat. Behalve bij vacanties)

Adidas was het toch? Alle Domme Idioten Doen Aan Sport
liefs, Josette
Monica Dreamgirl
ForumFan

Mijn gympen zijn roze. Dat is in elk geval niet unisex :-)

groetjes,

Monica
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Dat kan uiteraard ook nog. :P
liefs, Josette
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Wat is er mis met unisex schoenen/kleding? :-?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Niets, helemaal niets. Eigenlijk zou alle kleren unisex moeten zijn. Is voor ons een stuk makkelijker
liefs, Josette
Monica Dreamgirl
ForumFan

Unisex kleding is vaak zo saaaaiiii.
Plaats reactie