Kitty's overstap naar het VU

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Kitty's overstap naar het VU

Bericht door gast »

Hoihoi,

Graag wil ik jullie het volgende voorleggen. Degenen die mij een beetje kennen, weten dat ik voor mijn HRT bij een endo loop hier in het plaatselijke ziekenhuis. Op zijn beurt heeft hij weer contact met het VU om mij te kunnen behandelen. Ik ben nu 5 maanden aan de Androcur en stond aan de vooravond van Estradiol. Stond....

Tijdens mijn laatste consult kwam zijn vraag naar boven om mijn HRT door het VU over te laten nemen. Hij heeft er goede contacten. Oke, als zij mijn HRT willen voortzetten, prima. Voor mijn SRS had ik nog geen oplossing, dus twee vliegen in een klap.... Ik ken het protocol van het VU een beetje, en het zou mij verbazen als zij mijn HRT direct zouden overnemen. Maar goed....wie weet :-?

Ik meld mij afgelopen vrijdag bij het VU voor een intake. Dat stelt al niet al teveel voor. Een gesprek met een co-assistente waar ik lang niet alles kan uitleggen omdat de tijd om is, en Dr. Mijnhout legt het protocol even uit. Uit haar verhaal bleek al dat zij helemaal niets wist van mijn voorgechiedenis, hoewel mij met klem is verzocht om mijn dagboek van mijn transitie mee te nemen. Er is niet naar gevraagd....
Inderdaad zal ik weer vanaf voren af aan moeten beginnen. Dus ook gesprekken met een psych. Gedurende die tussentijd schrijven zij - wat ik al een beetje had verwacht - geen hormonen voor. Goed, ik bel mijn endo, en vraag hem mij hormonen voor te schrijven zodat mijn HRT geen vertraging oploopt. Ja, dus niet :evil: Hij zegt dat ik nu onder behandeling van het VU sta, en mij alleen Androcur voor wil schrijven.

Ik leg hem uit dat ik nog niet onder behandeling ben van het VU. Immers, pas als ik groen licht krijg zullen zij mij in behandeling nemen. Daar gaat een aardige tijd overheen, en in de tussentijd alleen maar te leven op Androcur.... ik weet niet of dat nog veilig kan.

Ik maak mij zorgen over mijn voortzetting van mijn HRT. Immers, voor mij is dit enorm belangrijk. Iedere onzeker factor probeer ik te elimineren. Nu zit ik in een situatie waar ik allerminst blij mee ben. Ik heb twee scenario's klaar liggen.
De eerste is wanneer men een soepele overgang kan vinden zodat tijdens mijn gesprekken met de psych mijn HRT gewoon door kan gaan zonder vertraging. Ik blijf dan bij het VU. Het voorschrijven van hormonen zou dan via mijn endo moeten.
De tweede is dat ik opstap bij het VU en mijn oude weg weer ga vervolgen. Dat ik dan voor mijn SRS een andere oplossing moet vinden is van later zorg.

Sorry, meiden, ik moest dit ff kwijt.


Liefs, Kitty.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Kitty......het is bekent dat het VU voor geen meter afwijkt van hun protocol.....en erger, ze gaan met eigenstappenondernemen niet bepaalt nieuwsgierig om.....na meer dan 5 jaar aan de hormonen zei me meneer van Trotsenburg, toen ik van de hoge dosering Androcur afwou, dat in het begin het nodig blijkt, zoveel te geven.....ik heb hem alleen wazig aangekeken en gevragen, wat die met begin bedoelt, immers zolang al aan dat spul te zitten en op eigen hrt voor het VU gewoon met een kwart ervan goeie resultaten had.....

Kitty, als Persoon ben je daar niks, echt niet......je zult 10.000 keren *Het Protocol* horen, maar een individuele behandeling daar erg missen.....ze meten niet eens de estronwaarde, wetend dat door orale hrt die verhouding van estradiol/estron ver van het natuurlijke is bvb......

.....maar niemand is standard, dat vergeten ze te vaak.....ik voelde me klote op hun medikatie, daar luisterde niemand na, erg is dat.....ik voelde maar dikke vette muren......

.....ga als je ergens kan een eigen weg.....misschien is Gent een oplossing voor je.....of duitsland....uiteindelijk heb je recht op eigen artskeuze, ja ik weet, recht hebben en krijgen zijn twee paar schoenen, maar toch.....vecht......later kun je met genoegen zeggen, dat zich alles heeft geloont :wink:

Je bent toch sterk.....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Ik zat bij het AZG en stond boven aan de wachtlijst voor de SRS. Toen werd de SRS chiurg ziek. Ik kon mij bij het VU aan melden, alleen dan moest ik dus het complete proces opnieuw doen, dus gesprekken en de hele zooi. Dit terwijl ik al alles gehad had en klaar was voor de SRS.

Nou mooi niet dus!
Groetjes

Afbeelding
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Nou, even een kleine update.

Ik heb deze post ook geplaatst op TS-NL, en daar de reacties eens afgewacht. Ook daar berichten dat het VU niet alles is, zeker als je al zelf halverwege bent. Opnieuw beginnen, zelfs de hele hormoonbehandeling stopzetten. Dat dat voor mij psychisch een enorme klap in mijn gezicht is wordt niet bij stilgestaan, het interesseert ze niet eens.

Veel heel en weer gemail en gebel om eindelijk nou eens duidelijkheid te krijgen over hoe en wat. Van het VU uit komt helemaal niks. Vanuit mijn endo wel - ik kan daar komende dinsdag terecht voor een spoedoverleg. Hamvraag is natuurlijk of hij mijn hormoontherapie wil voortzetten waar -ie gestopt is.

Ik heb voldoende berichten van transen met negatieve ervaringen bij de VU dat het voor mij wel duidelijk is: ik moet daar weg en wel zo snel mogelijk.


Liefs van Kitty...
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Kitty Mermaid schreef:Opnieuw beginnen, zelfs de hele hormoonbehandeling stopzetten. Dat dat voor mij psychisch een enorme klap in mijn gezicht is wordt niet bij stilgestaan, het interesseert ze niet eens.
Ik ken het... Protocol voor het VU is heilig. Iedereen wordt over één kam geschoren. De patient wordt niet individueel bekeken. Dat is jammer.
Kitty Mermaid schreef:Ik heb voldoende berichten van transen met negatieve ervaringen bij de VU dat het voor mij wel duidelijk is: ik moet daar weg en wel zo snel mogelijk.
Nja om nou van de negatieve ervaringen uit te gaan. Ik heb het moeilijk gehad bij het VU. Dat is echter verleden tijd. Op dit moment doen ze alles voor me. Kwestie van hun gevoelige plekken leren kennen... :wink:

Alleen voor de SRS wil ik uitwijken. Mits dat mogelijk is... Daar doen ze bij het VU niet moeilijk over, mits je je RLE maar afmaakt.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Kijk, als je daar komt en je hebt nog niet zelf wat ondernomen, ach, dan zou ik er ook wel overheen komen.

Een ieder wordt idd over een kam geschoren, ja. Helaas. Een protocol, terwijl iedere trans een andere benadering nodig heeft. Iedereen is anders, en dat is bij ons net zo. Meerdere protocollen zou een uitkomst zijn. Maar uitzonderingen zijn er niet. Maar ik ben met name afgeknapt op de onpersoonlijke benadering. Dat was al zo overduidelijk bij de intake.

Maar m'n hormoontherapie stopzetten? Kom nou! Nooit niet! Ik heb het na die intake geestelijke en emotioneel erg zwaar gehad en heb een eigen psych ingeschakeld. Hij heeft mij er weer een beetje overheen geholpen, en contact gezocht met mijn endo.

Nja, ik zal dinsdag afwachten en kijken wat daar uitkomt.

Liefs, Kitty.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Chantal schreef:Nja om nou van de negatieve ervaringen uit te gaan. Ik heb het moeilijk gehad bij het VU. Dat is echter verleden tijd. Op dit moment doen ze alles voor me.
Als je eenmaal groen licht hebt wordt de relatie een stuk soepeler. Voor die tijd moet je blijkbaar jezelf bewijzen.
Chantal schreef:Alleen voor de SRS wil ik uitwijken. Mits dat mogelijk is... Daar doen ze bij het VU niet moeilijk over, mits je je RLE maar afmaakt.
Dat klopt. Maar voor evt. nabehandeling e.d. moet je dan ook terug naar je behandelaar. Het is niet zo dat de VU de nazorg doet. Zoals mijn psiech het uitdrukte "ze hebben allemaal hun eigen koninkrijkjes" Dat kan voor mij een reden zijn om het juist wel bij de VU te laten doen (en natuurlijk de mogelijkheid van bezoek in het ziekenhuis van familie, die ik niet zo snel naar Essen of Thailand zie komen)
Cyn.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Kitty Mermaid schreef:Ik heb het na die intake geestelijke en emotioneel erg zwaar gehad en heb een eigen psych ingeschakeld.
Officiële gendertherapeut(e)? Zo ja, gewoon die contact met het VU op laten nemen. Wellicht dat er dan geregeld wordt, dat je behandeling overgenomen wordt door het VU vanaf dat moment.

Mijn ervaring bij het VU is dat je je mond open moet doen en niet met je laten sollen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hoi hoi,

De eerste woorden van de psych tegen mij waren gelijk al dat ze zich aan het protocol willen houden en daar niet van af zullen wijken.
Dus ook als je al lang als vrouw leeft of moontjes slikt of wat dan ook ze wijken er niet van af .
Snap gerust dat ze eerst wat gesprekken willen doen om te kijken met wat voor persoon ze te maken hebben is echt niet verkeerd.
Volgens mij als je daar netjes en beleeft blijft en niet zo vreselijk loopt te zeuren om van alles en nog wat en geen grote monden hebt dat ze je met alle liefde helpen je moet alleen geduld op kunnen brengen en dat heeft niet iedereen.
Ik snap het gerust van Kitty ze is al zover en dat wil je niet zomaar door het Vu laten verslonsen om eerst maar eens het hele protocol af te gaan wachten die fase is ze allang voorbij ze wil verder en dat willen we allemaal het Vu werkt alleen en jammer genoeg niet mee ik denk ook dat ze enige selectie moeten maken tussen personen die al een behoorlijke tijd met hormonen bezig zijn en die sneller verder te helpen alleen helaas zal daar bij het Vu nog iemand moeten opstaan die dat ook daadwerkelijk in gang wil gaan zetten.
Op dit moment heb ik pas twee gesprekken gehad zoals het nu gaat gaat het prima ze heeft al een soort van toezegging naar mij gedaan onder het mom met jou komt het goed ik voorzie bij jou geen problemen om groen te krijgen.
Ik zie het nu als iemand een worst voorhouden en lekker te maken.
Ik wacht het rustig af allemaal ze heeft immers gezegd dat ze zich striktaan het protocol houd en minimaal 6 gesprekken wil en dat wacht ik maar af.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Natuurlijk is het heel goed dat ze zorgvuldig te werk gaan bij het VU, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit voor velen tot hevige frustratie kan leiden, en daarmee bedoel ik o.a, Kitty, die al zoveel moeite heeft gedaan om verder te komen.
Jammer dat deze partijen niet kunnen of willen samenwerken, want op deze manier maken ze in mijn ogen toch misbruik van een soort machtspositie, dit tot veel verdriet en ergenis van velen!
Jammer dat je bijna bang bent om eens je mond goed open te trekken over je frustratie, uit angst dat je dan "gestraft"wordt!!!Dit zou eigenlijk toch niet mogen anno 2006!!!!!Tenslotte worden zij ook door ons, en zijn ze ten dienste van ons!!
Misschien zouden ze eens iemand moeten aanstellen waartegen je alles kunt afreageren..... :wink:
Ik vind het heel vervelend voor diegenen die het aangaat, maar ben echt ontzettend blij dat ik dit al lang achter de rug heb!(hoewel ik wel meeleef met jullie!)


liefs,
Betteke
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

betteke schreef:Misschien zouden ze eens iemand moeten aanstellen waartegen je alles kunt afreageren..... :wink:
Dat gebeurt al... Het genderteam is achter gesloten deuren hevig in discussie met het bestuur van het genderteam. Het bestuur heeft signalen ontvangen dat het genderteam niet genoeg vanuit de patient denkt.

Aldus vernam ik via een vriendin die weer iemand uit het bestuur kent... :wink:

Alhoewel ik vermoed dat die discussie nog wel even doorgaat en voor nu dus niks oplevert...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Najah......misschien goed nieuws voor een volgende generatie! :-? :evil:
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Chantal C. schreef:Officiële gendertherapeut(e)? Zo ja, gewoon die contact met het VU op laten nemen. Wellicht dat er dan geregeld wordt, dat je behandeling overgenomen wordt door het VU vanaf dat moment.
Nee, de psych die ik bezocht heb ken al een tijd via mijn werk. Geen gendertherapeut. Hij kent mij redelijk goed, en had er niet veel tijd voor nodig om te weten waarom ik half ben ingestort. Onzekerheid. De onzekerheid maakt me gek.

Mijn endo probeert wat te regelen bij de VU. "ze nemen wel contact met je op". Ja, hallo.... wanneer? Komende weken of praten we meteen al over maanden? Krijg ik dan nou wel of geen oestro's? Kan ik al die tijd veilig op Androcur leven? Ik ben al een keer bijna black-out gegaan indirect door de andro, dus ik heb geen zin om langer dan noodzakelijk aan de andro te moeten. Ik neem zelf contact op met de VU. Komt ook niks zinnings uit. Dat maakt me stapelgek.

Komende dinsdag dus een spoedoverleg met mijn endo. Daar zullen spijkers met koppen moeten worden geslagen, ik wil weten waar ik aan toe ben.


Kitty.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Chantal C. schreef: Officiële gendertherapeut(e)? Zo ja, gewoon die contact met het VU op laten nemen. Wellicht dat er dan geregeld wordt, dat je behandeling overgenomen wordt door het VU vanaf dat moment.

Mijn ervaring bij het VU is dat je je mond open moet doen en niet met je laten sollen.
Hoihoi,

Nou, de kogel is door de ... ehhh... de VU. Het blijkt nu dat het allemaal niet zo gelopen zoals het zou moeten. Mijn intake was daar het beste voorbeeld van. Dr. Mijnhout wist niets van mijn voortraject, terwijl mijn endo ervoor heeft gezorgd dat letterlijk alles van mij bekend is. Hier is het een beetje fout gegaan. Kennelijk is de interne communicatie binnen het genderteam niet helemaal op orde.

Ik heb alles eens goed overwogen. Ik heb de keuze tussen een alternatief circuit was nu sneller is, maar dan zit ik met m'n SRS. Ik zal die dan waarschijnlijk zelf moeten betalen. Dat geld ervoor komt pas over een 6 of 7 jaar vrij.
De andere route is toch de VU. Dat is op dit moment wat trager, maar de kans dat mijn SRS wordt vergoed is vele malen groter dan via de andere weg. Zelfs sneller dan wanneer ik het zelf kan betalen.

Ik heb dan toch maar voor de VU gekozen - ondanks dat mijn eerste indruk van de VU nou niet zo goed was. En ik zal er wel vaker mijn neus gaan stoten. En nu blijkt dat Chantal gelijk gaat krijgen: weliswaar niet via een offciele gendertherapeute, maar via mijn endo en mijn psych. Mijn HRT wordt nu niet stopgezet. Ik moet wel een aatal gesprekken gehad hebben, maar met name mijn eerste gesprek (nu een half jaar geleden) met Mw. Timmermans zal mij tijdwinst geven. Mw. Timmermans heeft nl. onlangs voor het genderteam gewerkt.

Kitty.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Kitty Mermaid schreef:Ik heb dan toch maar voor de VU gekozen - ondanks dat mijn eerste indruk van de VU nou niet zo goed was. En ik zal er wel vaker mijn neus gaan stoten. En nu blijkt dat Chantal gelijk gaat krijgen: weliswaar niet via een offciele gendertherapeute, maar via mijn endo en mijn psych. Mijn HRT wordt nu niet stopgezet. Ik moet wel een aatal gesprekken gehad hebben, maar met name mijn eerste gesprek (nu een half jaar geleden) met Mw. Timmermans zal mij tijdwinst geven. Mw. Timmermans heeft nl. onlangs voor het genderteam gewerkt.
Kijk! Das goed nieuws (for the time being)... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Plaats reactie