Groetjes van een nieuweling :)

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
BlackRose
ff weer wat posten
Berichten: 65
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 20:40
Locatie: Brabant - België

Groetjes van een nieuweling :)

Bericht door BlackRose »

Hallo allemaal,

Ik ben BlackRose, een post-OP TS van 37 jaar en woon in Brabant, België.

In 1995 werd ik geöpereerd door Prof. Monstrey in Gent. Ik heb eigenlijk weinig problemen gekend qua omschakelen en en ingrepen. In 1996 leerde ik mijn vriend kennen, maar sinds 2003 zijn we uit elkaar. Sindsdien ben ik nog steeds alleen.

Ik heb al sinds mijn 19 jaar last van depressies die up en down gingen door de jaren, maar een jaar geleden had ik een serieuze inzinking. Resultaat: zeven maand werkonbekwaam. Op dit moment ben ik weer thuis.

Eigenlijk weet ik voor een deel wel wat er speelt: mezelf wegcijferen en ontkennen. Ik had het foute idee van na de operatie een gewoon "normaal" leventje te leiden. Maar je verleden is je verleden, dat kan je niet uitwissen. Jammer genoeg werd ik in dat idee nog gestimuleerd door mijn vriend, die wel op de hoogte was, maar er niets wou mee te maken hebben.

Nu kom ik zo'n beetje in de fase dat ik voor mezelf aanvaard heb dat ik altijd wel trans zal blijven. Rest me nog voldoende zelfvertrouwen op te bouwen dat ik aan de wereld kan zeggen: dit ben ik, take it or leave it!

Daarom ook dat ik me inschreef op deze site. Ik wil niet meer met oogkleppen rondlopen en negeren waar ik vandaan kom. Ik hoop hier wat steuntjes in de rug te vinden in mijn groei naar mezelf te kunnen zijn. En ik, van mijn kant, kan misschien een steun zijn voor anderen en ik wil ook mijn ervaringen gebruiken om anderen verder te helpen. En natuurlijk hoeft het niet allemaal even gewichtig te zijn, ook dagdagelijkse dingen kunnen aan de orde komen.

Dat was het zo'n beetje, indien er nog vragen zijn, stel ze gerust. Ik hoor jullie nog wel :D

Groetjes, BlackRose.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Welkom! Afbeelding
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

Hallo Black Rose,

Ook van mij welkom hier :)

Op mijn website http://www.pereltje.nl heb ik deze tekst staan. (geschreven voor ik helemaal om ging).
--------
TOEKOMST

Je bent wie je bent door je verleden. Als je je eigen verleden ontkent, ontken je (een deel van) jezelf. Aan de andere kant kun je geen rondjes blijven draaien in je verleden, want dan kom je niet vooruit, staat je ontwikkeling stil. Voor een gezonde toekomst moet je dus een deel van je verleden meenemen om jezelf niet te verliezen en moet je ruimte laten voor nieuwe dingen, zodat je je kunt blijven ontwikkelen.
--------
Voor mezelf betekend dit dat ik redelijk open ben en waarschijnlijk zal blijven over wat mijn anatomische achtergrond is. En ondertussen merk ik wel dat het wat meer een achtergrond plaatsje krijgt in mijn leven. Gelukkig..

groetjes, fenna
BlackRose
ff weer wat posten
Berichten: 65
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 20:40
Locatie: Brabant - België

Bericht door BlackRose »

Dank je voor de verwelkoming :D

@ Fenna: wat in het tekstje staat begin ik nu ook pas te beseffen. Beter laat dan nooit, misschien? Al had het mij wel een stuk makkelijker gemaakt als ik er eerder op gekomen was :lol:

Groetjes!
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi BlackRose

Ook van mij een warm welkom hier.
En wat Fenna zegt is helemaal waar. Je verleden maakt deel uit van wat je bent.
Daarom zullen wij altijd TS blijven (al zul je daar niet mee te koop lopen). Maar het ontkennen daarvan zal ik bijvoorbeeld nooit doen. Is nou eenmaal een gegeven he.
Hoop nog veel van je te horen hier.
Cyn.
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hey, BlackRose,

Ook namens mij een warm welkom hier....

Liefs,

Kitty.
BlackRose
ff weer wat posten
Berichten: 65
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 20:40
Locatie: Brabant - België

Bericht door BlackRose »

Thx Cynthia en Kitty :)
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Ik denk dat je hier veel steun en begrip zult krijgen !!
Van harte welkom hier. :wink:

liefs,
Betteke
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

betteke schreef:Ik denk dat je hier veel steun en begrip zult krijgen !!
Van harte welkom hier. :wink:

liefs,
Betteke
Hier zit ze inderdaad op de goede plek.

Welkom Blackrose!
BlackRose
ff weer wat posten
Berichten: 65
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 20:40
Locatie: Brabant - België

Bericht door BlackRose »

Thx Betteke en Luciel :D
Plaats reactie