Vrouwensymbool op de overzichtspagina
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Vrouwensymbool op de overzichtspagina
Hallo,
Ik ben niet erg gelukkig met het vrouwensymbool op de overzichtspagina van het forum, en wel om de volgende redenen:
1) Deze site richt zich niet alleen op mv-T*'s, maar ook op vm-T*'s
2) Ik voel mij ergens tussen de genders, voor mij past het vrouwensymbool dus niet. Zelfs bij mensen die zich wel volledig vrouw voelen blijven er mannelijke kenmerken (al waren het alleen al je chromosomen). Een beter symbool zou m.i. bijvoorbeeld een van de volgende symbolen zijn:
(bron: http://www.gendertalk.com/info/tgsymbol.shtml )
Of iets als:
(bron: http://users.pandora.be/gendermainstreaming )
In ieder geval iets dat meer is dan "alleen man" of "alleen vrouw".
Groetjes,
Frederique
Ik ben niet erg gelukkig met het vrouwensymbool op de overzichtspagina van het forum, en wel om de volgende redenen:
1) Deze site richt zich niet alleen op mv-T*'s, maar ook op vm-T*'s
2) Ik voel mij ergens tussen de genders, voor mij past het vrouwensymbool dus niet. Zelfs bij mensen die zich wel volledig vrouw voelen blijven er mannelijke kenmerken (al waren het alleen al je chromosomen). Een beter symbool zou m.i. bijvoorbeeld een van de volgende symbolen zijn:
(bron: http://www.gendertalk.com/info/tgsymbol.shtml )
Of iets als:
(bron: http://users.pandora.be/gendermainstreaming )
In ieder geval iets dat meer is dan "alleen man" of "alleen vrouw".
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Chantal C.
- Forumdiva
Is het niet juist de charme dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken?Chantal C. schreef:Het is ook nooit goed...
Anders waren we op een gegeven moment wel door alle gespreksonderwerpen heen. Op deze manier blijft er tenminste nog wat te discussieren.
AL begrijp ik soms niet zo goed waar sommige mensen zich aan storen. Leven en laten leven zou ik zegen.
Cyn.
- Chantal C.
- Forumdiva
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoe goed mensen het soms ook bedoelen, hoeveel energie het soms ook kost: sommige veranderingen zijn geen verbeteringen. En deze verandering zie ik als een (enorme) verslechtering: zoals jullie weten ben ik nu ruim anderhalf jaar bezig diverse bedrijven aan te schrijven om de vraag "man/vrouw" op websites etc. niet verplicht te maken. Pleit ik er al anderhalf jaar voor om zo genderloos mogelijk te denken. En met dat in het achterhoofd vind ik het best wel storend dat juist travestie.org, dat zich ook op transgenders en op vm-T*'s richt, deze stap in de verkeerde richting zet.En dan zeggen ze dat ik een zeikerd ben...
Het is ook nooit goed...
Groetjes,
Frederique
Misschien zou je je het eens makkelijker kunnen maken door soms de dingen te accepteren zoals ze zijn, Frederique. Je kunt nu eenmaal niet alles naar je hand zetten. En ik denk dat je je energie wel aan belangrijkere dingen kunt besteden dan aan een discussie over het wel of niet juist zijn van een icoontje.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Als mensen de dingen altijd maar hadden geaccepteerd zoals ze waren, dan...Coco schreef:Misschien zou je je het eens makkelijker kunnen maken door soms de dingen te accepteren zoals ze zijn, Frederique.
...liepen we nu nog in berevellen
...was er geen wetenschap
...was er binnen onze maatschappij geen draagvlak voor GAB's
...was het icoontje op het forum nooit veranderd in een vrouwensymbool
Verandering begint met: dingen die lijken zoals ze zijn ter discussie te stellen. Niets blijft zoals het is. De wereld verandert. Help 'm mee de goede richting in te veranderen. Laat horen dat je het niet (of wel) eens bent met veranderingen. En wees constructief door ook alternatieven aan te bieden als je het ergens niet mee eens bent.
En laat jij daar nu net eens helemaal niet over gaan?Coco schreef:En ik denk dat je je energie wel aan belangrijkere dingen kunt besteden dan aan een discussie over het wel of niet juist zijn van een icoontje.
Groetjes,
Frederique
Coco schreef:
Misschien zou je je het eens makkelijker kunnen maken door soms de dingen te accepteren zoals ze zijn, Frederique.
Als mensen de dingen altijd maar hadden geaccepteerd zoals ze waren, dan...
Het verschil tussen soms en altijd ligt besloten in jouw antwoord op mijn opmerking. Derhalve raakt jouw repliek kant noch wal.
Verandering begint met: dingen die lijken zoals ze zijn ter discussie te stellen. Niets blijft zoals het is. De wereld verandert. Help 'm mee de goede richting in te veranderen. Laat horen dat je het niet (of wel) eens bent met veranderingen. En wees constructief door ook alternatieven aan te bieden als je het ergens niet mee eens bent.
Mee eens, maar ik ben het niet altijd oneens met veranderingen of dingen die blijven zoals ze zijn. Ik heb niet de arrogantie dat ik de wereld per se moet veranderen, wil veranderen of kan veranderen. Ik accepteer dat er zaken in het leven zijn die anders gaan dan ik zou willen. Ik ben ten slotte slechts één der zesmiljard.
Coco schreef:
En ik denk dat je je energie wel aan belangrijkere dingen kunt besteden dan aan een discussie over het wel of niet juist zijn van een icoontje.
En laat jij daar nu net eens helemaal niet over gaan?
Volgens mij was het onderwerp van deze thread: vrouwensymbool op de overzichtspagina. Dat heb je er toch echt zelf bijgezet. Of je moet iets anders met bovenstaande zin bedoelen. Grammaticaal gezien niet helemaal juist, dus misschien door mij verkeerd begrepen?
Misschien zou je je het eens makkelijker kunnen maken door soms de dingen te accepteren zoals ze zijn, Frederique.
Als mensen de dingen altijd maar hadden geaccepteerd zoals ze waren, dan...
Het verschil tussen soms en altijd ligt besloten in jouw antwoord op mijn opmerking. Derhalve raakt jouw repliek kant noch wal.
Mee eens, maar ik ben het niet altijd oneens met veranderingen of dingen die blijven zoals ze zijn. Ik heb niet de arrogantie dat ik de wereld per se moet veranderen, wil veranderen of kan veranderen. Ik accepteer dat er zaken in het leven zijn die anders gaan dan ik zou willen. Ik ben ten slotte slechts één der zesmiljard.
Coco schreef:
En ik denk dat je je energie wel aan belangrijkere dingen kunt besteden dan aan een discussie over het wel of niet juist zijn van een icoontje.
En laat jij daar nu net eens helemaal niet over gaan?
Volgens mij was het onderwerp van deze thread: vrouwensymbool op de overzichtspagina. Dat heb je er toch echt zelf bijgezet. Of je moet iets anders met bovenstaande zin bedoelen. Grammaticaal gezien niet helemaal juist, dus misschien door mij verkeerd begrepen?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
- Chantal C.
- Forumdiva
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
@Nathalie en Coco: voor mij is het leven tussen man en vrouw (en dus het kiezen voor deels man en deels vrouw en niet voor 100% man of vrouw) een wezenlijk onderdeel van mijn transgender zijn. Ik krijg via het "lullige symbooltje" ( ) het gevoel dat deze site gaat over het "alleen maar vrouwelijke" - en dat voelt (juist!) niet als datgene wat voor mij binnen mijn proces het belangrijkst is.
Dat het symbooltje voor jullie niet belangrijk is is je goed recht. Gun mij ook het recht om daar anders in te zitten, dat wel belangrijk te vinden en daar ook over te schrijven!
Groetjes,
Frederique
Dat het symbooltje voor jullie niet belangrijk is is je goed recht. Gun mij ook het recht om daar anders in te zitten, dat wel belangrijk te vinden en daar ook over te schrijven!
Groetjes,
Frederique