Namasté Luitjes
Ik mag graag wat filosoferen, nadenken over bepaalde zaken en heb deze tread ook gevolgd. Nou ja lees alle nieuwe berichten
Zag wat voor irritatie het geheel op kon leveren en ik diende voor mijzelf te kijken of dit vóór mij ook zou gelden. Ik heb mij beperkt tot de indrukken van de veranderingen in de symbolen die hier gebruikt zijn en met wat frederique getoond heeft. Ik heb niet gekeken naar de positieve / negatieve teksten die geschreven zijn want dat vind ik van minder belang, alhoewel de tread er mee geladen is.
Tijdens het switchen heb ik alles eens rustig op mij in laten werken en ben tot de volgende gedachten gekomen.
Het oude gebruikte symbool was keurig rond, neutraal doordat er niet verwezen werd naar vrouwelijk, mannelijk, androgyne, transgender of transsexueel. Ook als er een nieuw item verscheen dan stoorde het berichtje niet. Ik was er aan gewend.
Dus dan krijg je een nieuw symbool met het vrouwenteken erin. Persoonlijk vond ik het wat onduidelijker geworden vooral als er een envelopje in verscheen. Alle beiden vond ik niet meer mooi rond maar moest constateren dat er op de één of andere manier gaten in kwamen te zitten in de cirkel.
Daarna Frederique met haar driehoek en cirkel die ik direct al verwierp omdat het mij doet denken aan een kerel in vrouwen kledij die de gehele dag in opgewonden staat rond loopt. (ieder zijn meug maar ik niet )
Ik heb deze twee maar gewoon even naast elkaar gelegd en zitten observeren wat het mij persoonlijk nu kon zeggen.
De vrouw - cirkel symbool: Tja, ik wil graag vrouw zijn maar ik kan mijn mannelijke kant / vorm niet wegstoppen, vergeten of uitgummen. Integendeel, ik heb jaren geprobeerd te switchen tussen beiden en soms met alle kracht proberen te onderdrukken. Ik merk nu dat door het accepteren van beide kanten er een rust op treedt in het geheel. Mijn uitbeelding is wel vrouwelijk maar gebruik als het moet de mannelijk kant. Dus púúr vrouwelijk zou ik dus nooit worden. Op die manier vervalt dus voor mij het symbooltje in het midden.
Wat mij toen opviel was, dat als er een bericht geplaatst werd, er een ovaaltje verscheen met openingen in de cirkel. Net alsof het wou zeggen: dit bericht is voor iedereen die het wil lezen ongeacht voorkeur of sekse. Het was net of het wou zeggen : beperk mij niet, sluit mij niet in, ik ben voor iedereen. Ik doorbreek dat hokjes denken!! Ook de eivorm deed mij denken aan een nieuw begin in het geheel. Een nieuwe vorm van denken kan ontstaan uit de kiem van het ei.
De Driehoek van Frederique: De gestalte in het midden deed mij direct denken aan een medisch symbool waar de heelheid van de mens in uitgedrukt wordt. Een mannengestalte (helaas) met gespreide armen (meerdere meende ik) waarbij bedoelt wordt :alles in één maakt de mens tot wat hij is. Daarom heen een ovaal (aura). Ik heb sterk de indruk dat de ontwerper hier ook aan heeft gedacht.
Wat zegt het mij persoonlijk? Op de één of andere manier geeft het silhouet mij de gelegenheid om te kiezen in dit geheel. Wil ik als vrouw zijn óf als man zijnde de berichten lezen en vandaar uit óók reageren? Het vertegenwoordigd beide kanten van mijn geheel en ik denk velen van ons. Of denk ik neutraal en reageer ik met die mogelijkheid? Alles is door dit symbool vertegenwoordigd. Je kunt kiezen waar je voor staat en niet alleen het vrouwelijke. De bovenste lijn van de driehoek vertegenwoordigd voor mij de hogere ziel in ieder mens met, van onder uit de punt naar boven, de mens in zijn kern, punt of evenwicht. Het grappige is ook dat je eigenlijk de punt ook bovenaan kan zetten. Zo onder, zo boven. Je kunt ze als het ware met de lange top of bodem tegen elkaar zetten zodat je eigenlijk een, laat ik het maar een wybertje noemen, krijgt. Daardoor wordt óók voor mij het hokjes denken weer benadrukt. Alles is door dit geheel weer scherp / puntig en niet een cirkel oftewel ying en yang.
Hihi, misschien een nieuw symbool als herkenningsteken? Op zich zou ik dat trouwens niet zo’n raar idee vinden. Kun je mooi één van de komma’s op laten kleuren als er een nieuw bericht is geplaatst. “smile”
Maar goed, wat heeft deze filosofietjes, bedenkingen mij en jullie nu gebracht?
In wezen niets en toch weer alles.
Voor mij is er een verdieping in het geheel van mijzelf ontstaan, ik heb weer na kunnen denken over het geheel en mijn conclusie kunnen trekken.
Persoonlijk zou ik zelf de voorkeur hebben aan de driehoek van Frederique. Mocht dit aangepast kunnen en mogen worden dan zou ik er een cirkel omheen plaatsen.
De nieuwe aanpassing kan voor mij eigenlijk niet om dat het voor mij “hokjes denken” naar voren laat komen.
Terug naar de oude? Nee, denk het niet, net zoals het universum in beweging is, zijn wij als groep ook in beweging. Dus een vernieuwing met nieuwe inzichten in het geheel is op zijn plaats.
Ik heb weer ontzettend plezier gehad om dit te overdenken en het proberen op te schrijven met al dat warboeltje in mijn hoofd. Jullie hebben weer wat te lezen en mogen dit ontvangen en verwerken met al jullie eigen emoties etc. etc. De één denkt: “”wat een zinnig bijdrage” en de andere denkt: wat een gelul. Als ik Dhiamara als schrijver zie sla ik dit in het vervolg direct maar over. Hoef ik me tenminste niet te ergeren.”. En nog weer een ander aarzelend, gaat lezen, en denkt na wat het voor haar kan betekenen. Zo doet een ieder er op zijn eigen unieke manier er wat mee.
En ik? Hoop dat ik reacties krijg. Maar ik ga dan vaak wel zitten kijken waaróm het mij een bepaalde reactie geeft en reageer soms vandaar uit naar jullie toe. En soms ook niet. Soms met alle emoties, soms met liefde, soms wil er wel ergernis naar voren komen maar probeer ik dat in voor mij goede banen te lijden.
Ach ik hou nu maar op en ga even van mijzelf genieten omdat dit schrijven mij veel voldoening heeft geschonken omdat ik dit al een hele tijd gemist heb en nu weer durf te doen. Hoop dat jullie er wat aan gehad hebben.
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum