Vrouwensymbool op de overzichtspagina

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Josette schreef: Even heel bijdehand, maar dat kennen jullie van mij:

Bord C2 van het RVV 1990 met onderbord 503

(met dit soort dingen verdien ik mijn brood)
Even doorbordurend......IK zou dus wel een symbooltje mogem maken cq aanpassen, want ik heb een ontheffing voor een groot aantal artikelen en borden van het RVV (o.a. het aangehaalde bord C2).
Daar verdien ik mijn brood mee.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Nathalie en Chantal ,wel eens gehoord van Hugin & Mugin?
Symbolisch gezien!
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Robinhood schreef:Nathalie en Chantal ,wel eens gehoord van Hugin & Mugin?
Symbolisch gezien!
Nee ik niet... Nathalie is wat beter onderlegd, dus die weet dat vast wel...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

ik heb er ook voor moeten google'en:
En even aangenomen dat je Munin bedoelde en geen Mugin:
Hugin and Munin are the two ravens of the most high god Odin.
They fly all over the world and tell Odin about what they have
seen and heard. Hugin thinks. Munin remembers. Everything.
En nu de relevantie voor deze topic, Robin ? :roll:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

MarjoleinJ schreef:Maakt mij geen biet uit wat er staat, als ik maar in 1 oogopslag kan zien waar er "nieuwe posts sinds m'n laatste bezoek" zijn en dat vind ik nu minder dan voorheen.
Mischien begrijp ik niet helemaal goed wat je bedoeld, marjolein.
Maarre je nieuwe 'berichten sinds laatste bezoek' blijven toch gewoon zichtbaar via deze link ? (zie screenshot)

Afbeelding
Afbeelding
Elke
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Elke »

al die drukte om een symbooltje :) ik ben juist blij dat het standaardsymbooltje van phpBB forums weg is :P misschien dat het voor sommigen niet goed is, maar maak dan zelf 1 he :) misschien dat het zo mooi is dat ze het willen gebruiken :P
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

@Nathalie: ja die link ken ik, in ieder geval toch bedankt voor het me er op attent maken!

Probleempje is dat die link niet doet wat ik wil...
hij doet precies wat'ie zegt dat'ie doet: alleen de nieuwe berichten laten zien... maar zo lees ik ze niet; de berichten staan dan niet in de "context" van de thread waar ze in gepost zijn.... Ik lees graag per thread de (nieuwe) berichten.

In mijn beperkte denkraam denk ik maar zo van "die overzichtspaginas zijn er niet voor niets, die is er om overzicht te scheppen (doh!), zodat je in een oogopslag kunt zien waar (in welke threads bijv) er nieuwe posts zijn" - anders zou je net zo goed geen moeite hoeven doen om in een overzicht aan te geven waar er nieuwe posts zijn.....
en binnen dit beperkte denkraam vind ik 't nieuwe symbool minder duidelijk en er minder mooi in passen.... kortom, het komt (zoals zo vaak) weer neer op "des coulours enz"

groetjes,

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Hmm tja.. daar zit iets in Marjolein. Nog nooit zo over nagedacht eigenlijk.

Ik scan altijd 't forum op nieuwe postings om het even in wat voor rubriek ze zijn gepost. Dat is dan ook de reden dat ik me al in een vrij vroeg stadium heb laten uitschrijven uit het TS forum. Puur om te voorkomen dat ik daar spontaan zou reageren op een willekeurige posting op een manier die ze daar te confronterend vinden. Dat vinden ze daar niet zo leuk. En dat mag. Dat is hun domeintje. Geen problemen mee.

Maar voor alle overige fora geldt dat niet of in mindere mate.
Zo heeft iedereen weer zijn of haar manier van forumgebruik. Ik begrijp daarom ook dat je even moet wennen aan het nieuwe symbool. Maar, even voor de goede orde; deze verandert toch ook van kleur op het moment dat er in die rubriek een nieuwe posting is ?

Afbeelding geen nieuwe postings Afbeeldingwel nieuwe postings
Afbeelding
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Namasté Luitjes

Ik mag graag wat filosoferen, nadenken over bepaalde zaken en heb deze tread ook gevolgd. Nou ja lees alle nieuwe berichten

Zag wat voor irritatie het geheel op kon leveren en ik diende voor mijzelf te kijken of dit vóór mij ook zou gelden. Ik heb mij beperkt tot de indrukken van de veranderingen in de symbolen die hier gebruikt zijn en met wat frederique getoond heeft. Ik heb niet gekeken naar de positieve / negatieve teksten die geschreven zijn want dat vind ik van minder belang, alhoewel de tread er mee geladen is.

Tijdens het switchen heb ik alles eens rustig op mij in laten werken en ben tot de volgende gedachten gekomen.

Het oude gebruikte symbool was keurig rond, neutraal doordat er niet verwezen werd naar vrouwelijk, mannelijk, androgyne, transgender of transsexueel. Ook als er een nieuw item verscheen dan stoorde het berichtje niet. Ik was er aan gewend.

Dus dan krijg je een nieuw symbool met het vrouwenteken erin. Persoonlijk vond ik het wat onduidelijker geworden vooral als er een envelopje in verscheen. Alle beiden vond ik niet meer mooi rond maar moest constateren dat er op de één of andere manier gaten in kwamen te zitten in de cirkel.

Daarna Frederique met haar driehoek en cirkel die ik direct al verwierp omdat het mij doet denken aan een kerel in vrouwen kledij die de gehele dag in opgewonden staat rond loopt. (ieder zijn meug maar ik niet )

Ik heb deze twee maar gewoon even naast elkaar gelegd en zitten observeren wat het mij persoonlijk nu kon zeggen.

De vrouw - cirkel symbool: Tja, ik wil graag vrouw zijn maar ik kan mijn mannelijke kant / vorm niet wegstoppen, vergeten of uitgummen. Integendeel, ik heb jaren geprobeerd te switchen tussen beiden en soms met alle kracht proberen te onderdrukken. Ik merk nu dat door het accepteren van beide kanten er een rust op treedt in het geheel. Mijn uitbeelding is wel vrouwelijk maar gebruik als het moet de mannelijk kant. Dus púúr vrouwelijk zou ik dus nooit worden. Op die manier vervalt dus voor mij het symbooltje in het midden.
Wat mij toen opviel was, dat als er een bericht geplaatst werd, er een ovaaltje verscheen met openingen in de cirkel. Net alsof het wou zeggen: dit bericht is voor iedereen die het wil lezen ongeacht voorkeur of sekse. Het was net of het wou zeggen : beperk mij niet, sluit mij niet in, ik ben voor iedereen. Ik doorbreek dat hokjes denken!! Ook de eivorm deed mij denken aan een nieuw begin in het geheel. Een nieuwe vorm van denken kan ontstaan uit de kiem van het ei.

De Driehoek van Frederique: De gestalte in het midden deed mij direct denken aan een medisch symbool waar de heelheid van de mens in uitgedrukt wordt. Een mannengestalte (helaas) met gespreide armen (meerdere meende ik) waarbij bedoelt wordt :alles in één maakt de mens tot wat hij is. Daarom heen een ovaal (aura). Ik heb sterk de indruk dat de ontwerper hier ook aan heeft gedacht.

Wat zegt het mij persoonlijk? Op de één of andere manier geeft het silhouet mij de gelegenheid om te kiezen in dit geheel. Wil ik als vrouw zijn óf als man zijnde de berichten lezen en vandaar uit óók reageren? Het vertegenwoordigd beide kanten van mijn geheel en ik denk velen van ons. Of denk ik neutraal en reageer ik met die mogelijkheid? Alles is door dit symbool vertegenwoordigd. Je kunt kiezen waar je voor staat en niet alleen het vrouwelijke. De bovenste lijn van de driehoek vertegenwoordigd voor mij de hogere ziel in ieder mens met, van onder uit de punt naar boven, de mens in zijn kern, punt of evenwicht. Het grappige is ook dat je eigenlijk de punt ook bovenaan kan zetten. Zo onder, zo boven. Je kunt ze als het ware met de lange top of bodem tegen elkaar zetten zodat je eigenlijk een, laat ik het maar een wybertje noemen, krijgt. Daardoor wordt óók voor mij het hokjes denken weer benadrukt. Alles is door dit geheel weer scherp / puntig en niet een cirkel oftewel ying en yang.
Hihi, misschien een nieuw symbool als herkenningsteken? Op zich zou ik dat trouwens niet zo’n raar idee vinden. Kun je mooi één van de komma’s op laten kleuren als er een nieuw bericht is geplaatst. “smile”

Maar goed, wat heeft deze filosofietjes, bedenkingen mij en jullie nu gebracht?
In wezen niets en toch weer alles.

Voor mij is er een verdieping in het geheel van mijzelf ontstaan, ik heb weer na kunnen denken over het geheel en mijn conclusie kunnen trekken.
Persoonlijk zou ik zelf de voorkeur hebben aan de driehoek van Frederique. Mocht dit aangepast kunnen en mogen worden dan zou ik er een cirkel omheen plaatsen.
De nieuwe aanpassing kan voor mij eigenlijk niet om dat het voor mij “hokjes denken” naar voren laat komen.
Terug naar de oude? Nee, denk het niet, net zoals het universum in beweging is, zijn wij als groep ook in beweging. Dus een vernieuwing met nieuwe inzichten in het geheel is op zijn plaats.

Ik heb weer ontzettend plezier gehad om dit te overdenken en het proberen op te schrijven met al dat warboeltje in mijn hoofd. Jullie hebben weer wat te lezen en mogen dit ontvangen en verwerken met al jullie eigen emoties etc. etc. De één denkt: “”wat een zinnig bijdrage” en de andere denkt: wat een gelul. Als ik Dhiamara als schrijver zie sla ik dit in het vervolg direct maar over. Hoef ik me tenminste niet te ergeren.”. En nog weer een ander aarzelend, gaat lezen, en denkt na wat het voor haar kan betekenen. Zo doet een ieder er op zijn eigen unieke manier er wat mee.

En ik? Hoop dat ik reacties krijg. Maar ik ga dan vaak wel zitten kijken waaróm het mij een bepaalde reactie geeft en reageer soms vandaar uit naar jullie toe. En soms ook niet. Soms met alle emoties, soms met liefde, soms wil er wel ergernis naar voren komen maar probeer ik dat in voor mij goede banen te lijden.

Ach ik hou nu maar op en ga even van mijzelf genieten omdat dit schrijven mij veel voldoening heeft geschonken omdat ik dit al een hele tijd gemist heb en nu weer durf te doen. Hoop dat jullie er wat aan gehad hebben.

:o :D :oops:
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

Even naast elkaar gezet:
oud
Afbeelding en Afbeelding

nieuw
Afbeelding en Afbeelding

zoek de tien verschillen *grinnik*

Ja je hebt gelijk: 't is een kwestie van wennen... ach ja, je bent nooit te jong om te leren :)

hee, ik zei 't in 't begin al; 't is maar EUR 0.02 ...

Voor wat betreft het symbool zelf, het lijkt me duidelijk dat iedereen zo z'n eigen associaties heeft bij "een symbool" (inclusief de associatie 'geen associatie') ...

Als je discussie over "das Symbol" (pun intended...) zoudt willen voorkomen zou je kunnen kiezen voor iets waar niks bij te associeren valt (effe geen e-trema bij de hand) ... maar ja, voor je 't weet wordt je net zo nietszeggend als eh.. bijv.. eh JPB *verschuilt zich onder tafel* eh.. dat heb ik natuurlijk nooit gezegd, ik ontken alles!

groetjes,

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Franscien
dagelijks aanwezig

Bericht door Franscien »

toch even zeuren.... :)
Wie is er op het idee gekomen om het te veranderen? En wat was eigenlijk de reden?
Robinhood
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Robinhood »

Herkenbaar

Het symbool als gegeven
mag door een ieder
anders worden beleven

Al zou het leven opzich
een symbool zijn
dat zich op liefde richt

Waar zouden wij dan staan
zonder deze taal
herkenning verder te gaan

Is het dan de energie die bepaalt
wat een eigen leven inhoud
wat een mens uit het symbool haalt.

Robin Hood 20 -3-06,Voor mijzelf!
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
paula25
dagelijks aanwezig

stylesheets

Bericht door paula25 »

Simpele oplossing in phpBB:
Forum stijl uitbreiden, ieder kan in zijn/haar profiel een eigen stijl kiezen.
1. standaard stijl
2. vrouwelijke stijl
3. mannelijke stijl
4. androgyne stijl
5. transgender stijl
6. transsexueel stijl
7. geen-stijl is ook een stijl :D

ik zou best een keertje tijd willen besteden om een stijl 'proberen' te maken
Chantal C.
Forumdiva

Re: stylesheets

Bericht door Chantal C. »

misspaula22 schreef:6. transsexueel stijl
Wat is dat voor stijl? :roll:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Re: stylesheets

Bericht door Frederique_ »

Chantal C. schreef:
misspaula22 schreef:6. transsexueel stijl
Wat is dat voor stijl? :roll:
Vrouwelijk met een vleugje mannelijkheid :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !