Barbie’s Web Site Promotes Gender Confusion ???
Moderator: Moderators
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik sluit me aan bij Chantal, zonder Kim tegen te spreken, maar probeer de probleemgevallen op te lossen door de succesverhalen te belichten. Overigens zouden de grote groep met meer dan gemiddelde spanningsgevoelens weleens kunnen ontstaan door de angst (al dan niet gegrond, en met wat voor motief dan ook) voor ontdekking.
Irene
Irene
Kleine stapjes
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Nou lijkt het net of alleen positief denken en belichten de weg is om als T geaccepteerd te worden.Ik heb zelf ook nooit benoemens waardige akkefietjes meegemaakt,niet anders dan toen ik een punkhippie was.
Maar een ding kunnen jullie mij niet wijs maken,en dat is dat wanneer ik in travestie ,met een zware stem en in mijn paspoort vermeld als man word aan genomen tijdens een solicitatie.
Dit lijk mij toch wel heel duidelijk en behoeft geen verdere uitleg.
Over een half uur ga ik op vacantione,joetoedeloe!!!!
Maar een ding kunnen jullie mij niet wijs maken,en dat is dat wanneer ik in travestie ,met een zware stem en in mijn paspoort vermeld als man word aan genomen tijdens een solicitatie.
Over een half uur ga ik op vacantione,joetoedeloe!!!!
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik denk dat zelfs dat wel mee kan vallen. Als je maar een goed verhaal hebt: hoe ben je tot dan toe omgegaan met je transitie? Hoe ga je om met mensen die hier moeite mee hebben? Is het tijdelijk (en ben je nog bezig met logopedie), is het een bewuste keuze dat die stem zo laag is of is die stem niet hoger te krijgen?Robinhood schreef:Maar een ding kunnen jullie mij niet wijs maken,en dat is dat wanneer ik in travestie ,met een zware stem en in mijn paspoort vermeld als man word aan genomen tijdens een solicitatie.
Als je je nadeel van het anders zijn als een voordeel weet te presenteren (en veel mensen zullen dat kunnen: sinds je transitie ben je tenslotte rustiger/socialer/beter in je vel/beter relativerend?) en je weet die rust ook tijdens zo'n gesprek uit te stralen - dan hoeft 't niet per se een onoverkomelijk nadeel te zijn. Ik hoorde tijdens de transgenderconferentie in november 2004 iemand die zei "je hebt tijdens die sollicitaties iemand nodig die voor jou door het vuur gaat - die zo sterk gelooft in jouw kunnen dat dat uiterlijk maar bijzaak wordt". Zij heeft inmiddels ergens werk (hoewel dat niet gemakkelijk ging) - en ik geloof dan ook dat ze gelijk heeft.
De vraag is natuurlijk ook: hoe goed/slecht is je CV en hoe zit de arbeidsmarkt voor het beroep waar je op solliciteerd in elkaar?
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Chantal C.
- Forumdiva
Dan moet je natuurlijk "solliciteert" met een T schrijven, anders word je nog afgewezen...Frederique_ schreef:De vraag is natuurlijk ook: hoe goed/slecht is je CV en hoe zit de arbeidsmarkt voor het beroep waar je op solliciteerd in elkaar?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Je hebt natuurlijk (deels) gelijk , maar omdat ik graag het laatste woord heb toch een weerwoord : voor vakkenvulster heb je daar misschien wel minder last vanChantal C. schreef:Dan moet je natuurlijk "solliciteert" met een T schrijven, anders word je nog afgewezen...Frederique_ schreef:De vraag is natuurlijk ook: hoe goed/slecht is je CV en hoe zit de arbeidsmarkt voor het beroep waar je op solliciteerd in elkaar?
Groetjes,
Frederique
- Nathalie
- Forumdiva
- Contacteer:
Alleen als je de Buys (neger-)zoenen niet van Pickwick theezakjes kunt onderscheiden.Frederique schreef:Je hebt natuurlijk (deels) gelijk , maar omdat ik graag het laatste woord heb toch een weerwoord : voor vakkenvulster heb je daar misschien wel minder last van
Dan komt er stront van
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Frederique schreef:
Ik denk dat zelfs dat wel mee kan vallen. Als je maar een goed verhaal hebt: hoe ben je tot dan toe omgegaan met je transitie? Hoe ga je om met mensen die hier moeite mee hebben? Is het tijdelijk (en ben je nog bezig met logopedie), is het een bewuste keuze dat die stem zo laag is of is die stem niet hoger te krijgen?
Als je je nadeel van het anders zijn als een voordeel weet te presenteren (en veel mensen zullen dat kunnen: sinds je transitie ben je tenslotte rustiger/socialer/beter in je vel/beter relativerend?) en je weet die rust ook tijdens zo'n gesprek uit te stralen - dan hoeft 't niet per se een onoverkomelijk nadeel te zijn. Ik hoorde tijdens de transgenderconferentie in november 2004 iemand die zei "je hebt tijdens die sollicitaties iemand nodig die voor jou door het vuur gaat - die zo sterk gelooft in jouw kunnen dat dat uiterlijk maar bijzaak wordt". Zij heeft inmiddels ergens werk (hoewel dat niet gemakkelijk ging) - en ik geloof dan ook dat ze gelijk heeft.
De vraag is natuurlijk ook: hoe goed/slecht is je CV en hoe zit de arbeidsmarkt voor het beroep waar je op solliciteerd in elkaar?
Groetjes,
Frederique[/quote]
Robin zegt,
Ik praatte dan ook vanuit de travestie en eigenlijk niet vanuit de trans,transgender waar jou verhaal inderdaad aan bijdraagt.
Ik ben overigens eigen baas ,mijn baas vind alles leuk!!!
Ik was all-round timmerman en zat nooit zonder werk ook niet als androchine,maar met een jurkje tijdens een solicitatie verschijnen had mijn zeer waarschijnlijk geen baan bezorgd.
Dit is natuurlijk niet meer dan een eigen ervaring,en ongetwijfeld zullen er ook andere ervaringen zijn,gelukkig maar.
Ik denk dat zelfs dat wel mee kan vallen. Als je maar een goed verhaal hebt: hoe ben je tot dan toe omgegaan met je transitie? Hoe ga je om met mensen die hier moeite mee hebben? Is het tijdelijk (en ben je nog bezig met logopedie), is het een bewuste keuze dat die stem zo laag is of is die stem niet hoger te krijgen?
Groetjes,
Frederique[/quote]
Robin zegt,
Ik praatte dan ook vanuit de travestie en eigenlijk niet vanuit de trans,transgender waar jou verhaal inderdaad aan bijdraagt.
Ik ben overigens eigen baas ,mijn baas vind alles leuk!!!
Ik was all-round timmerman en zat nooit zonder werk ook niet als androchine,maar met een jurkje tijdens een solicitatie verschijnen had mijn zeer waarschijnlijk geen baan bezorgd.
Dit is natuurlijk niet meer dan een eigen ervaring,en ongetwijfeld zullen er ook andere ervaringen zijn,gelukkig maar.
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Robin,
De vraag is natuurlijk: als je als travestiet in travestie naar je werk toe wilt, wil je dat dan dagelijks (dan zie ik op dat vlak geen verschil met een TS), of wil je dat af-en-toe (en waarom zou je dan tijdens je sollicitatie al als vrouw willen komen en zou je het niet even uitstellen)?
Overigens sprak tijdens de bijeenkomst over transgender en werk iemand die wel in travestie naar haar werk ging (niet dagelijks). Het was bij haar geen probleem.
Groetjes,
Frederique
De vraag is natuurlijk: als je als travestiet in travestie naar je werk toe wilt, wil je dat dan dagelijks (dan zie ik op dat vlak geen verschil met een TS), of wil je dat af-en-toe (en waarom zou je dan tijdens je sollicitatie al als vrouw willen komen en zou je het niet even uitstellen)?
Overigens sprak tijdens de bijeenkomst over transgender en werk iemand die wel in travestie naar haar werk ging (niet dagelijks). Het was bij haar geen probleem.
Groetjes,
Frederique
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Ja ,het klopt wat jij zegt want ik was wel iemand die met gaten in mijn broek liep,leren motorjack,lang haar en oficierenlaarzen.
Wat dat betreft werd er wel gekeken naar mijn kwaliteiten en niet naar mijn uiterlijk,ik mag wel zeggen dat ik een vakman was en daar ben ik ook trots op.Dit nam ik ook mee in mijn houding wanneer ik ging soliciteren ,en dat is ook waar het om gaat dat je als mens trots ben op jezelf.
Dus de tussen stand is;
Frederique --- Robin
1-punt -------- 0-punt
Ik hou van je Robin
Wat dat betreft werd er wel gekeken naar mijn kwaliteiten en niet naar mijn uiterlijk,ik mag wel zeggen dat ik een vakman was en daar ben ik ook trots op.Dit nam ik ook mee in mijn houding wanneer ik ging soliciteren ,en dat is ook waar het om gaat dat je als mens trots ben op jezelf.
Dus de tussen stand is;
Frederique --- Robin
1-punt -------- 0-punt
Ik hou van je Robin
.
.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik was me er niet van bewust dat we aan het tafeltennissen warenRobinhood schreef:Dus de tussen stand is;
Frederique --- Robin
1-punt -------- 0-punt
Groetjes,
Frederique
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Nou nee, er is wel degelijk verschil, een transje doet niet aan travestie als die in vrouwenkleren op de werkvloer verschijnt, immers gaat het sowieso niet zozeer om de kleren dan om de lichaam......Frederique_ schreef: De vraag is natuurlijk: als je als travestiet in travestie naar je werk toe wilt, wil je dat dan dagelijks (dan zie ik op dat vlak geen verschil met een TS)
.....de punt namelijk des verschils.....een transje zal liever sterven als er geen mogelijkheid is dat het lichaam aangepast wordt....gooi transjes maar niet in een pot met mensen, die uit pure hobby of omdat het uit verschillende redenen spannend is, in de kleren of assesoires van het andere geslacht lopen.....
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--