Kitty Mermaid schreef:Weet je of je transseksueel bent...? Nee, niet altijd. Je weet dat je in een verkeerd lichaam zit. Dat wel. Toen ik dat begon te beseffen, dus zeg maar rond mijn 20e jaar, had ik geen computer, laat staan internet. Ik had nog nooit van de term transseksualiteit gehoord. Pas veel later begreep ik dat ikzelf dus mogelijk transseksueel zou zijn, maar het heeft nog een hele poos geduurd eer ik dat had geaccepteerd.
Ik denk dat je, wat Chantal ook schreef, niet kan twijfelen. Dat gevoel in het verkeerde lichaam te zitten heb je of je hebt dat niet. Wel kun je twijfelen of het traject wat voor je is en of dat jou biedt wat je ervan verwacht.
Ook ik liet al op hele jonge leeftijd laten blijken dat ik anders was dan andere jongetjes van mijn leeftijd. Mijn ouders hebben meermaals d.m.v. tharepiën geprobeerd om van mij een normale jongen te maken. Maar om aan mijn ouders te vertellen dat ik liever een meisje was geweest zou ik nooit gedurfd hebben. Bovendien was zoiets toch ook helemaal niet mogelijk! Ik was immers een jongetje!
Een uitzending van Sonja Barend, toen ik een jaar of 12 was, heeft zoveel indruk op me gemaakt alsof de uitzending gisteren was uitgezonden. Sonja interviewde een transseksueel die spijt had van haar transitie. Van het woord transseksueel had ik nog nooit gehoord. Sinds de komst van internet is er heel veel bij mij veranderd. Ik kon heel veel informatie vinden over transseksualiteit. Mede doordat ik heel erg teruggetrokken en verlegen was, was het voor mij des te moeilijker om mezelf te accepteren. Helemaal omdat ik bang was hoe mijn ouders zouden reageren. Mijn ouders hebben immers een zoon en daar verwachten ze het één en ander van. Door de hulp van andere transseksuelen heb ik me eindelijk durven te accepteren dat ik transseksueel ben.
Op jongere leeftijd wist ik dus wel dat ik anders was en dat ik het veel beter kon vinden met meisjes en ook veel liever meisjesdingen deed, wist ik absoluut niet dat ik transseksueel was.
Groetjes,
Edith