Naturelle uitstraling: vrouwelijke kenmerken

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Wat is het doorslaggevende vrouwelijke kenmerk op deze foto?

houding
3
5%
kapsel
8
13%
mond
3
5%
oogopslag
14
23%
vorm van het hoofd
14
23%
wenkbrauwen
4
7%
iets anders, namelijk: ...
11
18%
wel nee, op deze foto staat geen vrouw
4
7%
 
Totaal aantal stemmen: 61

Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Even wat links als aanvulling:

Op deze site vind je een overzicht van de verschillen in het gezicht van mannen en vrouwen: http://www.virtualffs.co.uk/male.female ... rences.htm
En hier vind je een voorbeeld van een reclamecampagne waar bewust voor een T-girl is gekozen als model: http://www.lucire.com/2004a/0130fe0.shtml

Afbeelding

Groetjes,

Joyce
in-sanne-ty
ff weer wat posten
Berichten: 51
Lid geworden op: za mar 01, 2003 0:02

Bericht door in-sanne-ty »

In de eerste foto komt de persoon voornamelijk vrouwelijk op mij over door het kapsel en de wenkbrauwen. Dek die af en 't gaat al meer richting "man"...



@Joyce: Ah... Rickard Engfors... 8)
Jammer van die mannelijke armen + buik... :(

meer... http://rickardengfors.com/
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Bij de bovenstaande foto zie je aan de kaaklijn dat het een "man" is. De kaaklijn is bij mannen veelal hoekiger en spitser dan bij een vrouw. Uiteraard zijn er uitzonderingen op deze regel.

Groetjes,
Edith
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Toeval of niet, de foto in de openingspost komt ook uit Scandinavië
(in dit geval Denemarken)
Joyce_ schreef:En hier vind je een voorbeeld van een reclamecampagne waar bewust voor een T-girl is gekozen als model: http://www.lucire.com/2004a/0130fe0.shtml
Voor bikini's en badpakken is de keuze voor dit model natuurlijk zonder meer een aandachttrekker.

Maar waarom zou je al die moeite doen en zo'n bewuste keuze maken voor ...
autoverzekeringen :-?
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Edith schreef:Bij de bovenstaande foto zie je aan de kaaklijn dat het een "man" is. De kaaklijn is bij mannen veelal hoekiger en spitser dan bij een vrouw. Uiteraard zijn er uitzonderingen op deze regel.
En wat te denken dan van de foto in de openingspost, die heeft wel weer een veel rondere kaaklijn
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Als je een T-girl bewust in een reclamecampagne stopt leg je het er zoals in de badpakreclame natuurlijk dik bovenop. Dat is in de eerste foto van deze draad absoluut niet aan de orde.
We moeten ook niet vergeten dat er geen kritischer oog bestaat dan dat van de T zelf. Ik kom regelmatig T-meiden tegen gewoon op straat, die voor de massa gewoon in de massa opgaan, maar ik pik ze eruit gewoon omdat ik op dat soort details gefixeerd ben.
De meeste mensen kijken gewoon lang niet zo goed, zolang je niet overduidelijk een verklede kerel bent ben je voor negentig procent van de bevolking passabel.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Juliette schreef:Qua uitstraling een vrouw, maar ik denk dat het eigenlijke geslacht mannelijk is. Waarom? Gewoon de kleine dingen en de vorm van haar gezicht, de neus en (naar wat ik vermoed) de adamsappel. Wat haar vrouw maakt is haar hele uitstraling, haar oogopslag, alles.
Ik vind trouwens dat zij wat weg heeft van Carrie-Anne Moss (Trinity uit The Matrix)
Hoi hoi,

Duidelijk een man, de keel heeft een verdikking !

Pam
:o sorry hoor, maar ik zie geen adamsappel...... :roll:
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

betteke schreef:
Hoi hoi,

Duidelijk een man, de keel heeft een verdikking !

Pam
:o sorry hoor, maar ik zie geen adamsappel...... :roll:
Dan nog... Er zijn bio-vrouwen zat die (als ze omhoog kijken) bijna een vorm van een adamsappel hebben...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Raar is dat toch......foto 1 is voor mij absoluut vrouw, ondanks de volgens sommigen aanwezige adamsappel, terwijl foto 2 voor mij absoluut man is terwijl daar geen AA te ontdekken is(of moet ik nu echt aan de bril :-? :wink: )Zoals Chantal ook al zei, er zijn genoeg bio vrouwen, o.a. Sandra Bullock, Ally mcbeal, en vele anderen, met een duidelijke verdikking in het strottehoofd,maar daar gaat niemand bij twijfelen, evenmin dat men gaat twijfelen als de AA bij mannen ontbreekt.
Ik zelf heb de ervaring dat zoiets voor iemand wel de doorslag kan betekenen als er getwijfeld wordt. :wink:
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Tja in de tweede foto staan de ogen en de kaaklijn zo hard in het gezicht...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

De vorm van het hoofd, en als je daarbij ook nog eens een leuk kapsel hebt dan zit je goed.

Maar wat wel grappig is in mijn geval, als ik als jongen in de stad loop, zijn er veel meer mensen die mij aan kijken, en soms na staren. Als ik als meisje ga dan kijken mensen niet raar.

Op het eerste gezicht zien mensen mij dus als vrouw.

Afbeelding

Afbeelding

En zo zie ik eruit als 'jongen' :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

Een belangrijk verschil tussen mannen en vrouwen is ook de lichaamsbouw. Mannen hebben over het algemeen smallere heupen en minder dikke billen.
Bij Rickard wordt dat enigszins gemaskeerd door het afgetrainde lichaam, waardoor de taille erg slank is.
Op de eerste foto is het lichaam niet te zien. Het kan, wat mij betreft, dus net zo goed een knappe vent als een vrouw zijn.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Hoi Florieke,
Nog eens heel goed naar je foto's hierboven gekeken te hebben, dan komt ergens bij mij het idee bovendrijven, jij bent broer en zus :wink:
(maar ik ga ervanuit dat je het zelf bent op alle foto's, of heb je toevallig een zusje waar je erg op lijkt?). :wink: :wink:

Op alle drie de foto's staat natuurlijk hetzelfde hoofd en hetzelfde haar. Maar op de eerste twee foto's benadruk je door makeup en lichtval (en mede ook door hoe je je haar gedaan hebt) de vrouwelijke kanten van de vorm van je hoofd, and you're doing quite a good job!

Als ik dan weer vergelijk met de foto in de openingspost van deze draad, dan zie ik daar toch weer een model met een hoofd waarin weinig met makeup benadrukt is (of het is waanzinnig subtiel gedaan) en een kapsel dat niet heel specifiek vrouwelijk is. En blijf ik het toch moeilijk vinden waar het nu precies inzit dat ik een vrouw zie in die foto.
groetjes
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Dorothy schreef: Bij Rickard wordt dat enigszins gemaskeerd door het afgetrainde lichaam, waardoor de taille erg slank is.
Dat afgetrainde vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar in geval van Rickard moet je natuurlijk wel kunnen zien dat ze een T-girl is, anders is het effect weg.
Dorothy, bedankt dat je nog even wees op de taille van Rickard, want nu viel mijn blik ook op haar handen. Dat lijken toch wel tamelijk grote handen met vooral lange vingers ( en lange nagels, zouden die echt zijn? Bij mij zouden die dan al veel eerder dubbelgeklapt zijn, au!).
Maar de verhoudingen tussen de verschillende vingers zijn heel specifiek stereotiep vrouwelijk (maar ik denk dat dat ook wel het geval is voor heel wat meiden hier op het forum).
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

Florieke19 schreef:Maar wat wel grappig is in mijn geval, als ik als jongen in de stad loop, zijn er veel meer mensen die mij aan kijken, en soms na staren. Als ik als meisje ga dan kijken mensen niet raar.
Dat verbaast mij ook niets. Je ziet er als 'jongen' tamelijk excentriek uit.

Toen je begon met het posten van je meisjesfoto's had ik af en toe de indruk dat je van geboorte een meisje bent en ons op het forum een beetje zat te belazeren. Neem me niet kwalijk dat ik dat schrijf. Vat het op als een compliment, want je ziet er geweldig goed uit.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Plaats reactie