Even voorstellen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joyce_
ForumFan

Even voorstellen

Bericht door Joyce_ »

Hallo allemaal,

Ik heb net toegang gekregen tot dit deel van het forum en wil me graag aan jullie voorstellen.

Hierbij een stukje uit de motivatie die ik aan het forum-beheer gemaild heb.

In juli 2005 heb ik voor het eerst, als getrouwde tv, gedurfd om wat berichtjes te plaatsen op het algemene forum. Dat was al heel bijzonder om op die manier naar buiten te treden. Kort daarop volgde de chat en al gauw mijn 1e bezoekjes aan de T&T-avonden. De maanden daarop leefde ik een euforie, eindelijk kon ik echt uiting geven aan een lang onderbelichte kant van mijn persoon.
Maar al gauw merkte ik dat in tegenstelling tot vroeger, ik heel veel moeite kreeg met het terugschakelen. Toen ben ik in feite gestart met wat ik maar mijn 'zoektocht' noem.
Nachtenlang de vele sites gelezen met levensverhalen van tg's en ts'en. De herkenning was enorm in alle verhalen, steeds tot aan het moment van de uiteindelijke beslissing. Ik zocht naar aanknopingspunten hoe andere van de een op de andere dag de knoop konden doorhakken, maar vond die niet echt. Ik voelde wel en voel nog steeds de voortdurende strijd, het is slopend. Maar de liefde voor mijn gezin en de angst voor eventuele consequenties domineert meestal mijn gedachten.

Alleen zo kon het niet verder besloot ik. Ik moest iets doen om de balans in mijn leven weer terug te vinden. In maart 2006 ben ik voor het eerst naar een gendertherapeute gestapt, Tanja van Hengel. Ik wilde voor mezelf duidelijkheid krijgen hoe diep het zit bij mij. Inmiddels heb ik een aantal testen gedaan die nog besproken moeten worden.

Een T-vriendin vroeg me enkele maanden geleden waarom ik in feite naar Tanja was gestapt. Eindelijk durfde ik dat toen voor mezelf te erkennen: "ik wil weten of ik ts ben". Het liefst zou ik het een ander willen laten zeggen, zodat ik zelf geen schuld voel. Maar inmiddels weet ik wel dat het niet zo eenvoudig ligt.

Het ts-forum kan mij mogelijk helpen in mijn nog steeds voortdurende zoektocht. Misschien zal ik zelf niet zoveel te berichten hebben als de ts-en die al met de transtitie zijn begonnen. Maar ik zal alle informatie (20 pagina's met berichten zie ik nu :) ) graag en met veel belangstelling in me op nemen.

Tot slot wil ik nog zeggen dat ik veel steun krijg van vriendinnen die ik via deze site heb leren kennen. Samira, Silvia, Josine, Femke, Irene, Denise, José, Ellen, Helen, Jessie, Jeanine, Hendrika, Rianne ... jullie zijn geweldig!

Heel veel liefs,

Joyce

P.S. Ik ben de 2e Joyce bij de profielen. Alleen gezien het openbare karakter van de profielen heb ik deze twijfels daar (nog) niet beschreven.

Bericht door **** »

Hoi Joyce,

Welkom op dit forum!
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig

Bericht door Renate den Heijer »

Welkom op het forum, Joyce!
En heel veel succes, sterkte, kracht etc. bij je zoektocht naar.......
Ik ben weliswaar niet echt actief bezig met het posten hier op het forum, maar wanneer je me een keertje op bijv. de T&T-avond in Rotterdam tegenkomt en je wil wat van me weten, vraag dan maar raak.

Groetjes,
Renate
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Joyce

Welkom op dit deel van de site. Dat je maar uit jouw dilemma mag komen. En als we daarbij kunnen helpen, graag.
Cyn.
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Heyyy, Joyce,

Welkom op dit deel van het forum ! Als ik jouw naam lees moet ik altijd denken aan een V/M transseksueel waar ik via m'n werk ooit mee heb gesproken.... Hij heette namelijk vroeger Joyce... :)

Liefs en succes met je zoektocht - Tanja is heel erg goed, loop er zelf ook :D

Kitty.
Jessie
dagelijks aanwezig

Bericht door Jessie »

Hoi Joyce,

Welkom op dit forum en dat je maar uitkomst krijgt over je zoektocht en al jouw andere vragen die mischien nog niet zijn beantwoord !
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi Joyce,

ook namens mij welkom op dit forum. Net zoals de voorgaande schrijfsters wens ook ik jou succes met je zoektocht, maar één dingetje is heel belangrijk: schuldgevoelens kunnen erg destructief zijn! Wees lief voor jezelf, hou van jezelf en je mag zijn zoals je bent!

Liefs,

Babette.

xxxx

De liefde voor de vrijheid is de liefde voor anderen.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Hi Joyce,

Ook namens mij welkom op dit deel van het forum, waar ook ik veel lees en weinig post om dezelfde reden als jij. Op zoek naar mezelf weet je wel

Irene
Kleine stapjes
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Hallo allemaal,

Dank jullie voor het hartelijke welkom. Inmiddels ben ik druk aan het lezen geslagen, beginnend met de 1e berichten die er nog staan van juni 2001.

Veel discussies gaan gelukkig ook over mijn situatie en woorden als angst, dillema, kiezen komen veelvuldig voor. Ik lees heel veel herkenbare zaken, in de eerste berichten vooral bij Ilona. Ik kon het niet nalaten om even 'verder te spoelen' om te kijken op welke beslissing ze is uitgekomen ....

In de lijst met namen die ik eerder noemde van vriendinnen die mij steunen in mijn zoektocht, mogen de volgende twee eigenlijk niet ontbreken. Renate ... zij heeft me mede over de streep getrokken om naar mijn 1e T&T-avond te gaan en was daar ook om me op te vangen. En Sabine, een hele goede vriendin van de chat. Sabine, moppersmurf(in) ... excuses :wink:

Joyce
SabineX
dagelijks aanwezig

Bericht door SabineX »

Nou Joyce ook ik heet je vanharte welkom op ons forum en ik hoop dat je hier de antwoorden vind die bij je vragen passen
Veel succes en sterkte in je zoektocht
Groetjes
Sabine
Plaats reactie