teruglopende kracht en vervrouwelijking zonder hormonen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

tijgertje schreef:[offtopic]
Vandaag introductie gehad van mijn nieuwe opleiding en de stoute schoenen aangetrokken. Mijn klasgenoten kennen me nu als Ramona!!!!! :D :D :D :D

Mijn real life test begint wel een heel stuk eerder dan het moet van het genderteam (A) :P

[/offtopic]
Nou, heb je goed gedaan vind ik. Een nieuwe opleiding is een goed moment om jezelf voor te stellen als degene die je echt bent, beter dan halverwege. Hoef je ook gelijk geen "moeilijke" vragen meer te beantwoorden.

Petje af.
Cyn.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

tijgertje schreef:
Kim_E schreef: Nee, serieus, zit je wel een beetje OK qua BMI?
Mijn BMI zit rond 23 a 25. Ik weeg zo 70 a 75 (weet het niet precies) bij 1.71
Dat is dus te zwaar... Vandaar de "borstvorming"... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Irene schreef:Gefeliciteerd Ramona,
en hoe ging het?
Irene
Heel goed :D
Ze geloven, volgens mij, dat ik een meid ben en behandelen me ook zo :D
Voel me alleen klein daar :( (jongens zijn 1.85+)
Cynthia schreef: Nou, heb je goed gedaan vind ik. Een nieuwe opleiding is een goed moment om jezelf voor te stellen als degene die je echt bent, beter dan halverwege. Hoef je ook gelijk geen "moeilijke" vragen meer te beantwoorden.
Petje af.
:oeps: :oeps:
thanx. Alleen weten mijn ouders het nog niet :oeps:
Chantal C. schreef: Dat is dus te zwaar... Vandaar de "borstvorming"... :wink:
:evil: :evil:

De Body Mass Index

Op het moment dat je zwaarder bent dan gezond voor je is, heb je overgewicht. De verhouding tussen lichaamslengte en lichaamsgewicht bepaald of je te zwaar bent.

Deze verhouding is eenvoudig te berekenen door je lichaamsgewicht in kg, te delen door je lengte in m in het kwadraat. De uitkomst is je Body Mass Index. In formule: BMI = kg/m2.

In onderstaande tabel zie je of je een gezond gewicht hebt of dat het voor jouw lichaam verstandig is een paar kilo’s aan te komen of af te vallen.
  • BMI (kg/m2):

    < 18,5 Ondergewicht

    18,5 - 25 Een gezond gewicht

    25 - 30 Overgewicht

    30 - 35 Obesitas (=ernstig overgewicht)

    35 - 40 Ernstige obesitas

    > 40 Morbide (=ziekelijk) obesitas
Aangezien ik breed gebouwd is een BMI van 23 a 25 zeer netjes. Ik val helemaal niet in de klasse van overgewicht.

En dan zouden ze kleiner moeten worden toen ik pas een flink stuk afgevallen ben. En dat gebeurde niet!
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Nou, met met dat gewicht zit het wel goed hoor!
Je avatar-foto is denk ik een beetje misleidend, daar lijk je een gezonde volle hollands glorie meid! :D :wink:
Het zou ook nog een beetje "puppy-vet) kunnen zijn.......
liefs,
Betteke
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

betteke schreef:Nou, met met dat gewicht zit het wel goed hoor!
Je avatar-foto is denk ik een beetje misleidend, daar lijk je een gezonde volle hollands glorie meid! :D :wink:
Het zou ook nog een beetje "puppy-vet) kunnen zijn.......
Ik betwijfel het eigenlijk
ze worden niet echt groter of kleiner als ik aankom of afval.

Ook zijn ze heel erg gevoelig voor aanraking :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ramona schreef:
Voel me alleen klein daar (jongens zijn 1.85+)
Maar jij bent toch ook geen jongen ;-)

Ramona schreef:
Alleen weten mijn ouders het nog niet :oeps:
Dan wordt het hoog tijd ze in te lichten denk ik.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Irene schreef:
Ramona schreef:
Alleen weten mijn ouders het nog niet :oeps:
Dan wordt het hoog tijd ze in te lichten denk ik.

Irene
Dat lijkt mij ook, hoe hoog de drempel ook is. ik zou zeggen dat het niet lang vol te houden is om op school een meid te zijn en thuis bij je ouders te doen alsof er niets veranderd is. :-?
Of woon je op kamers ofzo?

Begrijp me ook niet verkeerd, ik vind het heel gaaf dat je zelf besloten hebt om de stoute schoenen aan te trekken en niet te wachten op een strak "VU-keurslijf" ofzo. Maar zorg er ook voor dat je het niet ingewikkelder maakt dan echt nodig.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Ik ben het helemaal met Kim eens.
Zelf was ik er ook vanuit gegaan dat het thuisfront overal van wist en je steunde.
Je bent vast van plan om deze richting te vervolgen; dan is het inlichten van je ouders iets waar je niet aan ontkomt. Kun je het maar beter vroeg dan laat doen.
Cyn.
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Irene schreef: Dan wordt het hoog tijd ze in te lichten denk ik.
Irene
Kim_E schreef: Dat lijkt mij ook, hoe hoog de drempel ook is. ik zou zeggen dat het niet lang vol te houden is om op school een meid te zijn en thuis bij je ouders te doen alsof er niets veranderd is. :-?
Of woon je op kamers ofzo?

Begrijp me ook niet verkeerd, ik vind het heel gaaf dat je zelf besloten hebt om de stoute schoenen aan te trekken en niet te wachten op een strak "VU-keurslijf" ofzo. Maar zorg er ook voor dat je het niet ingewikkelder maakt dan echt nodig.
Cynthia schreef:Ik ben het helemaal met Kim eens.
Zelf was ik er ook vanuit gegaan dat het thuisfront overal van wist en je steunde.
Je bent vast van plan om deze richting te vervolgen; dan is het inlichten van je ouders iets waar je niet aan ontkomt. Kun je het maar beter vroeg dan laat doen.
Ze weten wel dat ik trans ben, maar ze zijn er nog niet aan gewend en zo (weten het nu zo 4 maanden). Dat ik als meisje naar school ga weten ze ook niet.

De hoofdreden waarom ik dit gedaan heb is dat ik geen gezeik wil met switchen midden in mijn opleiding. Ik ben vaak genoeg gepest en wil nu geaccepteerd als meisje worden :D

Zo de hele dag rondlopen als meisje was heerlijk :D me niet hoeven inhouden maar dat meidengedrag gewoon laten gaan. Voor de introductie was ik het kletsen met een meisje uit de andere klas. Werd er gevraagd: Kunnen de dames rechts stil zijn (A). Wel was het raar om naar de dameswc te gaan aangezien ik er al 2 jaar als jongen gelopen heb

Ik zal ze het wel eens vertellen. Rond kerst of zo :evil: :evil:
Of ze moeten me eerder betrappen
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi.

Wat is er mis om je ouders in te lichten en vanaf dat moment volledig "om te gaan", dus 24 uur per dag als vrouw gaan leven?
Want daar draait het uiteindelijk toch op uit. En op school doe je het al.
En je ouders zullen er toch mee om moeten gaan op een gegeven moment.
Dus waarom uitstellen?
Kun je je de hele dag als meid gedragen; misschien wel gaan shoppen met je moeder?
Cyn.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Ik heb het mijn ouders verteld zodra ik de eerste afspraak had gemaakt bij het VU... Anders voelde het als liegen voor me...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Je maakt er wel een beetje een geintje over, maar ik denk dat de schok (hoewel ze natuurlijk al wel veel weten) er alleen maar groter door wordt als ze je betrappen. Zelf vertellen is echt de enige oplossing.

Ik wil nou ook weer niet al te moederlijk doen, maar ze komen er vandaag of morgen toch achter. Bijvoorbeeld als een van je schoolvriendinnen belt met de vraag of Ramona thuis is ;-) .

Irene
Kleine stapjes
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Cynthia schreef:Hoi.
Wat is er mis om je ouders in te lichten en vanaf dat moment volledig "om te gaan", dus 24 uur per dag als vrouw gaan leven?
Want daar draait het uiteindelijk toch op uit. En op school doe je het al.
En je ouders zullen er toch mee om moeten gaan op een gegeven moment.
Dus waarom uitstellen?
Kun je je de hele dag als meid gedragen; misschien wel gaan shoppen met je moeder?
Irene schreef:Je maakt er wel een beetje een geintje over, maar ik denk dat de schok (hoewel ze natuurlijk al wel veel weten) er alleen maar groter door wordt als ze je betrappen. Zelf vertellen is echt de enige oplossing.

Ik wil nou ook weer niet al te moederlijk doen, maar ze komen er vandaag of morgen toch achter. Bijvoorbeeld als een van je schoolvriendinnen belt met de vraag of Ramona thuis is ;-) .

Irene
Het probleem ligt bij mijn vader :(
Hij is er nog steeds niet aan gewend en kan me ook neit in meidenkleren zien :( :( :(

mijn vriendinnen krijgen mijn mobilenummer en niet het thuisnummer
dus de kans dat ze daarop bellen is nihiel

Ik had het pas met mijn moeder gehad over het de familie vertellen omdat ik door steeds meer mensen voor een meid wordt aangezien. Maar daar wou ze niks van weten :( :(
Ze wou het pas vertellen wanneer ik groen licht krijg :( :(

Dus of ze het goed oppakken betwijfel ik. Momentueel hou ik het liever geheim en doe mijn eigen ding (lekker puberen :evil: )
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik begrijp je wel hoor Ramona, maar door je vader te ontzien (of jezelf) maak je het voor HEM in ieder geval niet gemakkelijker.

Irene
Kleine stapjes
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

ze willen er allebei schijnbaar zo weinig mogelijk van weten :cry: :cry:

Als dit onhoudbaar wordt ga ik een kamer zoeken
Plaats reactie