teruglopende kracht en vervrouwelijking zonder hormonen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

tijgertje schreef:ze willen er allebei schijnbaar zo weinig mogelijk van weten :cry: :cry:
Sterkte!
Dat is inderdaad wel heel lastig, ik ken het wel een beetje, mijn vriendin accepteert mijn gevoelens aan de ene kant wel, maar wil het eigenlijk liever toch allemaal niet zien.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

ik wordt er zelf gek van

Als mijn geheugen me niet bedriegd had me veel ellende bespaard kunnen blijven. dan was ik NOOIT in de puberteit gekomen als jongen

Vanaf jonge leeftijd was het al duidelijk dat er iets niet klopte en hun keurden mijn gedrag af :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Meisje toch......als ik dit zo allemaal lees, dan denk ik terug aan mijn eigen beginperiode, lijkt erg veel op die van jouw!

Mijn vader wilde me ook niet als meisje erkennen, en bleef me met m'n oude naam aanspreken, totdat ik geopereerd was, want toen sloeg hij om als een blad aan een boom!
Gelukkig stond mijn moeder helemaal achter me, en dat gaf me veel steun.Omdat er toen nog zo weinig over transseksualiteit bekend was ('k wist zelf nog maar nauwelijks dat het zo heette!) is er toen op mijn eigen verzoek een maatschappelijk werkster met hen wezen praten, en dat was heel prettig.Misschien is dit voor jou ook wel een idee!Je zou ze ook een keertje kunnen meenemen naar je psycholoog of zo, als je die hebt tenminste.

En ik maar denken dat ik gewoon te vroeg geboren was, en dat alles tegenwoordig veel makkelijker was geworden.....helaas voor jullie is er eigenlijk nog niet veel veranderd, het enige verschil is dat er veel meer bekendheid over is, en je veel meer informatie op o.a. internet hierover kunt opdoen.(en hier natuurlijk!!)

Veel sterkte meisje, en laat de moed niet zakken hoor, want als ik het zo lees, mag je nog niet klagen! :wink: maar voor jou een periode waar je hoe dan ook ff doorheen moet!

Afbeelding
liefs,
Betteke
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

betteke schreef:Meisje toch......als ik dit zo allemaal lees, dan denk ik terug aan mijn eigen beginperiode, lijkt erg veel op die van jouw!

Mijn vader wilde me ook niet als meisje erkennen, en bleef me met m'n oude naam aanspreken, totdat ik geopereerd was, want toen sloeg hij om als een blad aan een boom!
Gelukkig stond mijn moeder helemaal achter me, en dat gaf me veel steun.Omdat er toen nog zo weinig over transseksualiteit bekend was ('k wist zelf nog maar nauwelijks dat het zo heette!) is er toen op mijn eigen verzoek een maatschappelijk werkster met hen wezen praten, en dat was heel prettig.Misschien is dit voor jou ook wel een idee!Je zou ze ook een keertje kunnen meenemen naar je psycholoog of zo, als je die hebt tenminste.

En ik maar denken dat ik gewoon te vroeg geboren was, en dat alles tegenwoordig veel makkelijker was geworden.....helaas voor jullie is er eigenlijk nog niet veel veranderd, het enige verschil is dat er veel meer bekendheid over is, en je veel meer informatie op o.a. internet hierover kunt opdoen.(en hier natuurlijk!!)

Veel sterkte meisje, en laat de moed niet zakken hoor, want als ik het zo lees, mag je nog niet klagen! :wink: maar voor jou een periode waar je hoe dan ook ff doorheen moet!
Als mijn geheugen mij niet bedriegd (zal wel niet) was ik al vanaf zo 6/7 al meidenachtig. Mee het spelen met touwtje springen en zo. Ook begon ik al spullen van mun zus en later zusje te "pikken".

Dit gedrag werd steeds sterker en wanneer ik betrapt werd kon ik de afkeer van mun moeder gewoon voelen. Daardoor ging ik het steeds meer stiekem doen.

Hierdoor werd ik echter steeds en steeds ongelukkiger en depressief. Ook zijn hierdoor 2 studies in de soep gelopen omdat ik me niet kon concentreren op de stof en alleen maar nog bezig was te verbergen wie ik ben.

Uiteindelijk kon er bijna 5 maanden geleden er niet meer tegen en heb ik het eruit gegooid tegen ze. Tot nu toe is alles wat ik mag op meidengebied gekomen doordat ik het gewoon deed en weigerde te luisteren

Als ik als meisje onderkom voel ik gewoon hun afkeer :( Dus zit ik het meest van de tijd op mijn kamer. Ik zit er zeer hard over te denken een kamer te gaan zoeken. Als ze het dan nog niet accepteren ligt ik de familie per brief in. Draaien ze dan nog niet bij zal het in een breuk eindigen
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Ik denk persoonlijk dat het voor ouders heel moeilijk te verkroppen is dat ze iets op de wereld gezet hebben wat niet helemaal aan de verwachtingen van de maatschappij beantwoord.
Vooral vaders zien het denk ik als een soort verraad dat "hun"kind niet happy blijken te zijn met datgene wat ze zelf zijn.
Ook is het natuurlijk moeilijk voor ouders om bescherming te bieden over iets wat ze zelf niet snappen(of willen snappen! :-? )
Het is absoluut niet de makkelijkste weg die wij moeten gaan, maar daar hebben we tenslotte ook niet naar gevraagd toch!?
Zodra je ouders zien dat je echt voor 1000% achter je keuze staat, en je laat merken dat dit je gelukkig maakt, zullen ze hopelijk wel langzaam gaan bijdraaien......je bent en blijft tenslotte hun kind, en het is natuurlijk hun bezorgdheid over de in hun ogen onzekere toekomst, en alleen jij kan ze overtuigen dat dit is wat je wil!
Het is misschien ook helemaal niet zo gek om misschien een familielid die jou wel accepteerd, in te lichten over de huoding van je ouders, en misschien kunnen jullie samen proberen je ouders duidelijk te maken dat ze met hun houding van nu jou doodongelukkig maken!

sterkte meis :wink:
liefs,
Betteke
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Ik snap niet waarom ze zo doen. Toen ik het vertelde heb ik ook gezegd dat ik er niet meer tegen kon en op het punt stond voor de trein te springen

Dat ik dit wil is wel duidelijk aangezien ik telkens ruzie met ze het maken ben dat ik als meid wil rondlopen. Ze willen me niet als meisje zien, dus blijft ik uit protest de hele dag op mijn kamer zitten zodat ik me kan kleden zoals ik wil zijn

Zo is er ook meer. Het pesten, hoogbegaafdheid en dyslectie zijn hun ook nooit opgevallen (of niet op gereageerd) waardoor ik het zelf kon uitzoeken.

Ik geef hun alle informatie wat ik kan vinden, maar heb het idee dat het ongelezen in de oud-papierbak verdwijnt :( :(

Ze accepteren ook de naam niet die ik heb gekozen. Mijn moeder probeerd me een of andere naam aan te smeren die gewoon niet bij me past en ik niet mooi vind. Ik moet er verdomme de rest van mun leven mee lopen :@ :@ :@ !!!!

Ik ben altijd heel gesloten geworden en de laatste jaren werd ik wat opener. Het moet hun toch opvallen dat ik nu weer helemaal dichtgeslagen ben?:S

Ik wordt zo moedeloos van telkens weer op die muur stuiten. Als mijn ribben genezen zijn (gekneusd door ongevalletje) ga ik een baantje en een kamer zoeken
betteke schreef: Het is misschien ook helemaal niet zo gek om misschien een familielid die jou wel accepteerd, in te lichten over de huoding van je ouders, en misschien kunnen jullie samen proberen je ouders duidelijk te maken dat ze met hun houding van nu jou doodongelukkig maken!
Dit is mischien een idee. Ik zou voorzichtig mijn petetante kunnen inlichten. Ik heb het altijd goed met haar kunnen vinden :D Denk dat zij het wel goed zal oppakken

Ik weet dat ik mijn toekomst aankan als meisje. Als jongen kan ik dat echt niet. Gister was gewoon een verademing. Na in de introductie kwam ik in de hal een vriendin tegen. Die lachte en stak haar duim op naar me :D
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Toch zul je ze moeten confronteren met jouw keuzes.
Je mag ze niet de gelegenheid geven struisvogel te spelen en de ogen te blijven sluiten voor jouw behoeften. Door op je kamer te blijven ga je daarin mee.
Alsje nou eens begint om dit in een brief te schrijven en ze die te laten lezen. En dan ook eht openhartig. Zoals je hier ook schrijft. Ouders houden van hun kinderenn en willen niets liever dn dat zij gelukkig zijn. Meestal op de manier waarop zij denken dathet moet, maar je moet ze echt de ogen openen.
Cyn.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Door met ze mee te gaan in het negeren, geef je ze misschien wel ongewild de indruk dat ze het weg kunnen negeren. Beter een eenmalige emotionele explosie dan een voortslepende ontkenningsfase.
Misschien is een ''tijdelijke'' scheiding een goed idee, maar wellicht is het helemaal niet nodig.

sterkte

Irene
Kleine stapjes
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Ik weet het echt niet meer

toen mun pa het hoorde was ie het razen dat ie me nu echt het huis uit zou gooien

En pas knallende ruzie gehad over de bijdrage aan het collegeld.

Als ie me echt het huis uit gooit waar moet ik dan heen? :cry: :cry: :cry: :cry:

Ook hebben ze nooit geaccepteerd dat ik de ICT in wil. Zeker mun pa niet. Ze waren/zijn ook altijd het zeiken dat ik zoveel achter de pc zit. Ze denken dat ik alleen maar onzin zit te doen :@

Eergister moesten we wat simpels programeren op school. Toen werd duidelijk dat ik het HOOGSTE niveau van de klas heb!!!! En dat in een klas met nerdjes.

Als ik naar onder ga doe ik wel mijn ochtendjas aan, maar doe geen moeite om te verbergen dat ik de meidenkleren er onder aan heb. ook als ik naar de wc ga doe ik geen moeite me te verbergen. Zien ze me zo, pech gehad.
Gebruikersavatar
Arike
Eredivisie
Berichten: 525
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 22:44
Locatie: omg. Utrecht
Contacteer:

Bericht door Arike »

Het is ook heel moeilijk om dat in je eentje te trekken. Maar heb je op jouw opleiding niet iets van een studentenpsychologe met wie je er vertrouwelijk over zou kunnen praten, wat je zou kunnen doen?
Veel sterkte in ieder geval!
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Kim_E schreef:Het is ook heel moeilijk om dat in je eentje te trekken. Maar heb je op jouw opleiding niet iets van een studentenpsychologe met wie je er vertrouwelijk over zou kunnen praten, wat je zou kunnen doen?
Veel sterkte in ieder geval!
Ik moet binnenkort nog met mijn mentor en de decaan praten ivm het afschermen van mijn gegevens. Dit is zodat mijn klasgenoten er niet achter kunnen komen.

Ik kan hem er eens heen vragen.

Gelukkig krijg ik veel steun van mijn vrienden(innen) Zonder hun zou ik het ook niet trekken

[edit] ben net lekker gaan winkelen (a femme) en op de trugweg kwam ik mun pa tegen
nu ben ik snel een zijstraat ingeschoten, maar of ie me herkent heeft.........[/edit]
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Hey Tijgertje (lang niet op MSN gesproken trouwens)

Ik weet niet op welke school je zit? Maar ik ga naar een ROC en daar kent (nog) niemand mij. En ik kon heel makkelijk door 1 telefoontje mijn naam 'Jeroen' in 'Florieke' veranderen. :)

Het is natuurlijk niet officieel, dus op mijn raporten ect. zal gewoon Jeroen blijven staan.

Verder vervelend dat je ouders je niet willen steunen, maar je probeert het wel zo te lezen.

Sterkte in iedergeval. x
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Florieke19 schreef:Hey Tijgertje (lang niet op MSN gesproken trouwens)

Ik weet niet op welke school je zit? Maar ik ga naar een ROC en daar kent (nog) niemand mij. En ik kon heel makkelijk door 1 telefoontje mijn naam 'Jeroen' in 'Florieke' veranderen. :)

Het is natuurlijk niet officieel, dus op mijn raporten ect. zal gewoon Jeroen blijven staan.

Verder vervelend dat je ouders je niet willen steunen, maar je probeert het wel zo te lezen.

Sterkte in iedergeval. x
Ik zit op de hogeschool Zuyd in Heerlen
Mijn roepnaam (naam die mijn klasgenoten zien) is gewoon Ramona :D
Alleen moeten mijn gegevens afgeschermd worden omdat ze mun officiele geslacht moeten aanhouden :( :(

Ik probeer het zeker. Mijn vriendinnen worden ondertussen gek van me omdat ik vanalles ben het vragen. Dingen die hun automatisch doen moet ik nog leren :( Ik merk nu echt dat ik de steun van mijn moeder mis bij dingen als huidverzorging en make-up
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Ik probeer het zeker. Mijn vriendinnen worden ondertussen gek van me omdat ik vanalles ben het vragen. Dingen die hun automatisch doen moet ik nog leren :( Ik merk nu echt dat ik de steun van mijn moeder mis bij dingen als huidverzorging en make-up
Mja, ik heb nooit iets gevraagt ofzo over makeup aan vriendinnen of mijn moeder. Ik ben gewoon een beetje gaan knoeien (halfjaar terug) En nu is het allemaal heel normaal, alles lukte bij mij ook direct de eerste keer.:)
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Net weer knallende ruzie gehad met mun moeder. Iedereen zegt dat ik een meisje ben, of (mijn vrienden) dat ik er zo uitzie. Alleen hun weigeren het te zien.

Ik had met een vriendin en haar vriend afgesproken. Was ze het zeiken dat ze er niks van wist dat die naar ons kwamen. Waarom moet ik het wel doen en mun zusje niet?

Ik ben nu compleet zat. Heb naar haar geschreewd dat ik dit gedoe zat ben en ik weg ben als ze niet veranderen.

Ik ga over een paar dagen een baantje en een kamer zoeken.
Plaats reactie