T-winkel review database
Moderator: Moderators
T-winkel review database
Na het lezen van de reacties in het draadje over Wessels Schuhe in Vreden bedacht ik dat het wellicht een goed idee zou zijn voor een site als travestie.org om een soort database aan te leggen waarin reviews (en een 'rapport cijfer') te vinden zijn over de verschillende winkels die interessant zijn voor T*'s. Momenteel is die informatie vaak wel te vinden op het forum door een search te doen, maar vaak is dat toch een heel zoek- en leeswerk voor je de informatie hebt die je zocht.
Zo zouden de ervaringen in het draadje over Wessels goed toegevoegd kunnen worden in zo'n database, en de informatie zou makkelijk en snel beschikbaar zijn voor anderen. Op die manier is het ook mogelijk om van te voren een idee te krijgen over wat je in de winkel kunt aantreffen, hoe vriendelijk het personeel is, etc.
Momenteel is er bijvoorbeeld liannetje.com waar veel adressen voor grote maten kleding/schoenen te vinden zijn, maar vaak vind je daar alleen maar een naam en adres van een winkel, en geen enkele indicatie over of je in die winkel goed zult slagen (of dat het allemaal oude oma mode is!).
Het idee zal hopelijk duidelijk zijn. Misschien een leuke aanvulling op de site?
Zo zouden de ervaringen in het draadje over Wessels goed toegevoegd kunnen worden in zo'n database, en de informatie zou makkelijk en snel beschikbaar zijn voor anderen. Op die manier is het ook mogelijk om van te voren een idee te krijgen over wat je in de winkel kunt aantreffen, hoe vriendelijk het personeel is, etc.
Momenteel is er bijvoorbeeld liannetje.com waar veel adressen voor grote maten kleding/schoenen te vinden zijn, maar vaak vind je daar alleen maar een naam en adres van een winkel, en geen enkele indicatie over of je in die winkel goed zult slagen (of dat het allemaal oude oma mode is!).
Het idee zal hopelijk duidelijk zijn. Misschien een leuke aanvulling op de site?
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Loesje,
Hoewel ik je idee snap (en ook wel sympathiek vindt om ervaringen op die manier te delen) denk ik dat het wel heel moeilijk zal worden om rapportcijfers te gaan geven: wanneer ben je tevreden over een winkel?
Ik was heel tevreden over Wessels: ik had half-en-half niet verwacht dat ik zou slagen in het krijgen van laarzen met een standaardhak van zo'n 5 cm terwijl ik daar wel heel veel behoefte aan had en kon desondanks uit zo'n 8-10 paar laarzen kiezen. 'k heb maat 46-48, dat was ook de hoogste standaardmaat die ze leveren. Ik kan me voorstellen dat iemand die naar hakken van 12-15 cm zoekt niet zal slagen bij Wessels - die geeft ze dus een onvoldoende. Weer een ander zoekt wel hetzelfde als ik, maar komt niet in oktober maar in februari op het moment dat Wessels geen voorraad meer heeft - en gaat met lege handen naar huis. Ook zoiemand kan een onvoldoende geven. Mijn Duits is vrij goed, ik versta die mensen al redelijk snel. Ik was desondanks blij dat de Nederlands sprekende mevrouw aanwezig was. Een ander heeft er misschien meer moeite mee, wordt geworven door de tekst dat je er met Nederlands terechtkunt. De vrouw die Nederlands kan heeft toevallig griep en is er niet - zoiemand heeft op zo'n moment een rotervaring. Wie heeft gelijk?
Ik denk dat je aan een beschrijving van ervaringen (welke maat en wat voor schoen zocht je, wat vond je, wanneer ben je er geweest) meer informatie geeft dan een rapportcijfer-systeem.
Groetjes,
Frederique
Hoewel ik je idee snap (en ook wel sympathiek vindt om ervaringen op die manier te delen) denk ik dat het wel heel moeilijk zal worden om rapportcijfers te gaan geven: wanneer ben je tevreden over een winkel?
Ik was heel tevreden over Wessels: ik had half-en-half niet verwacht dat ik zou slagen in het krijgen van laarzen met een standaardhak van zo'n 5 cm terwijl ik daar wel heel veel behoefte aan had en kon desondanks uit zo'n 8-10 paar laarzen kiezen. 'k heb maat 46-48, dat was ook de hoogste standaardmaat die ze leveren. Ik kan me voorstellen dat iemand die naar hakken van 12-15 cm zoekt niet zal slagen bij Wessels - die geeft ze dus een onvoldoende. Weer een ander zoekt wel hetzelfde als ik, maar komt niet in oktober maar in februari op het moment dat Wessels geen voorraad meer heeft - en gaat met lege handen naar huis. Ook zoiemand kan een onvoldoende geven. Mijn Duits is vrij goed, ik versta die mensen al redelijk snel. Ik was desondanks blij dat de Nederlands sprekende mevrouw aanwezig was. Een ander heeft er misschien meer moeite mee, wordt geworven door de tekst dat je er met Nederlands terechtkunt. De vrouw die Nederlands kan heeft toevallig griep en is er niet - zoiemand heeft op zo'n moment een rotervaring. Wie heeft gelijk?
Ik denk dat je aan een beschrijving van ervaringen (welke maat en wat voor schoen zocht je, wat vond je, wanneer ben je er geweest) meer informatie geeft dan een rapportcijfer-systeem.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Rapport cijfers kunnen best gemakkelijk worden toegevoegd. Ik vergelijk het een beetje met een shop survey, in dit geval voor computerwinkels.
Ik stel me een soortgelijk systeem voor. Je krijgt als 'reviewer' een scherm voor je waarop een aantal velden moeten worden ingevuld. Je geeft een cijfer voor een aantal categorieen (klantvriendelijkheid, de grootte van het aanbod, kwaliteit van het aanbod, of de winkel goedkoop of duur is) en het gemiddelde van die cijfers, vormt het uiteindelijke totaalcijfer.
Dat geeft voor degene die gewoon snel naar informatie op zoek is, een duidelijk en simpel overzicht, plus een rangschikking. Voor degene die méér en inhoudelijke informatie zoekt, kan die terecht bij de gebruikerservaringen. In deze ervaringen zou bijvoorbeeld kunnen staan of ze er gewone, of fetisch schoenen verkopen.
Bijzondere service, of juist een hele tegenvallende ervaring, kunnen daar ook teruggevonden worden. Dat geeft de koper, vooral in het geval van webshops, een beter idee over waar hij/zij aan toe is.
Daarnaast stimuleert het de verkopers misschien om een betere dienst te verrichten, omdat ze er veel baat bij hebben een goede rating in de lijst te krijgen.
En hoewel je gelijk hebt dat de voorraad toevallig nét op kan zijn, en de Nederlands sprekende verkoopster misschien toevallig op die dag ziek zal zijn, zal dat voor het grotere geheel (mits er genoeg reviews en stemmen zijn) geen al te grote impact achter laten. Dat is natuurlijk wel, als er drie keer een cijfer is gegeven en één van die drie was negatief.
Een overweldigende goede feedback, en één of twee slechte, lijkt me helemaal geen slechte deal. Elke winkel heeft wel een paar klanten die om welke reden dan ook ontevreden zijn over de winkel.
Ik stel me een soortgelijk systeem voor. Je krijgt als 'reviewer' een scherm voor je waarop een aantal velden moeten worden ingevuld. Je geeft een cijfer voor een aantal categorieen (klantvriendelijkheid, de grootte van het aanbod, kwaliteit van het aanbod, of de winkel goedkoop of duur is) en het gemiddelde van die cijfers, vormt het uiteindelijke totaalcijfer.
Dat geeft voor degene die gewoon snel naar informatie op zoek is, een duidelijk en simpel overzicht, plus een rangschikking. Voor degene die méér en inhoudelijke informatie zoekt, kan die terecht bij de gebruikerservaringen. In deze ervaringen zou bijvoorbeeld kunnen staan of ze er gewone, of fetisch schoenen verkopen.
Bijzondere service, of juist een hele tegenvallende ervaring, kunnen daar ook teruggevonden worden. Dat geeft de koper, vooral in het geval van webshops, een beter idee over waar hij/zij aan toe is.
Daarnaast stimuleert het de verkopers misschien om een betere dienst te verrichten, omdat ze er veel baat bij hebben een goede rating in de lijst te krijgen.
En hoewel je gelijk hebt dat de voorraad toevallig nét op kan zijn, en de Nederlands sprekende verkoopster misschien toevallig op die dag ziek zal zijn, zal dat voor het grotere geheel (mits er genoeg reviews en stemmen zijn) geen al te grote impact achter laten. Dat is natuurlijk wel, als er drie keer een cijfer is gegeven en één van die drie was negatief.
Een overweldigende goede feedback, en één of twee slechte, lijkt me helemaal geen slechte deal. Elke winkel heeft wel een paar klanten die om welke reden dan ook ontevreden zijn over de winkel.
De eenvoudigste manier om iets tot stand te brengen op dit gebied is een nieuw forum-onderdeel 'Winkelen'.
Nu worden winkelervaringen vaak op diverse plaatsen gepost.
Je hoeft voor winkelervaringen dan niet te zoeken tussen allerlei andere onderwerpen.
Overigens is een dergelijk initiatief op een aparte website door enkele gebruikers van dit forum al in een vroeg stadium weer gesneuveld.
Dorothy.
Nu worden winkelervaringen vaak op diverse plaatsen gepost.
Je hoeft voor winkelervaringen dan niet te zoeken tussen allerlei andere onderwerpen.
Overigens is een dergelijk initiatief op een aparte website door enkele gebruikers van dit forum al in een vroeg stadium weer gesneuveld.
Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Hoi hoi,
We vinden het een leuk idee en gaan het opnemen in het forum. Lisa is nog even achter de schermen bezig om het op een goede manier in het systeem te zetten en daarbij de mogelijkheden bekijken mbt bv cijfers, logo's etc etc
Pamela
We vinden het een leuk idee en gaan het opnemen in het forum. Lisa is nog even achter de schermen bezig om het op een goede manier in het systeem te zetten en daarbij de mogelijkheden bekijken mbt bv cijfers, logo's etc etc
Pamela
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Opnemen in het forum
let wel op dat winkelsnaam niet de winkel maakt maar de werknemers de winkel, overigens kan dit een gelegenheid zijn om gebruikers weer toe te trekken naar de voor-pagina
Re: Opnemen in het forum
Dat gaat wel op voor de manier waarop je wordt geholpen, maar het aanbod wordt toch bepaald door de eigenaar of het bedrijf.paula22 schreef:let wel op dat winkelsnaam niet de winkel maakt maar de werknemers de winkel
Als het een winkelketen betreft is de vestiging ook van belang, zowel aanbod als personeel.
Het enige probleem is dat al die aspecten (met name personeel) erg veranderlijk zijn.
Desalniettemin vind ik het een goed initiatief. De tijd zal leren of het werkt.
Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Lijkt me een heel goed initiatief om hiervoor een aparte sectie op te nemen. UK Angels heeft dit heel practisch aangepast : http://www.angelsforum.co.uk/phpforum/ . Ervaringen in winkels worden besproken en er is ook ruimte voor vragen. Geeft heel veel informatie over alle mogelijke winkels.
Joan_
Joan_
- Arike
- Eredivisie
- Contacteer:
Ik ben benieuwd hoe het er uit komt te zien.Pamela- schreef:Hoi hoi,
Pamela
Voorlopig bewaar ik even mijn winkelervaringen
(anders vertel ik tweemaal dezelfde verhalen en dat is ongetwijfeld erg saai)
groetjes,
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"
Arike
"But life is too short
- Arike
- Eredivisie
- Contacteer:
Je zal toch vast wel wat punten uit te delen hebben voor de "aftersales"?Juliette schreef:Maarja, hoe moet je wehkamp onderbrengen in winkelervaringen .
Daarom zou ik zeggen: in de shredder met die dikke wehkamp. Ik heb vanmiddag nog goede service gehad van drie leuke verkoopsters (dat is bovendien ook een handig moment om eens goed te kijken naar hoe ze zich gemakupt hebben)Juliette schreef: Geen personeel, geen service, niks.
Ga gewoon eens gezellig mee met shoppen!Juliette schreef: Ideaal voor een schijtluis als ik.
Niemand zal een klant bijten. Ik heb vanmiddag nog eens staan kijken of er rare reacties kwamen op een man die op de damesafdeling wat kocht (en ik was in die winkel niet die persoon ). Niemand die het opviel, behalve mij dan, maar ik verwacht dat dat soort dingen gebeuren en ik let er daarom op.
groetjes,
Arike
"But life is too short
Arike
"But life is too short
Wel Juliette,Juliette schreef:Maarja, hoe moet je wehkamp onderbrengen in winkelervaringen . Geen personeel, geen service, niks. Ideaal voor een schijtluis als ik.
dat is niet zo moeilijk. Ik had bij Neckermann besteld een witte rok en jasje, aparte bestelnummers,. en daarnaast nog een zwart jasje. En gevraagd het tegelijk af te leveren. Nu dat is dus in 3 keer geleverd en wel zo dat je niets tegelijk kon hebben of je moest er achteraan bellen. En dan via de telefoon.
Als je iets per telefoon besteld ben je direct aan de beurt. Als je iets wilt retourneren duurt het wat langer meestal 5 minuten en heb je een klacht dan hoef je niet te bellen want je komt niet aan de beurt, of je moet de klacht via de aankooplijn doen.
Ik heb het deze keer nog eens geprobeerd omdat ik het wel leuk vond op de foto in de catalogus. Maar in de praktijk viel het mij tegen. Dus alles terug gestuurd en nu alleen lekker winkelen zowel als man als vrouw voor vrouwenkleding.
Neckermann. een dikke 0 voor je service enzovoort.
En ik sluit mij bij Arika aan:
Juliette schreef:
Geen personeel, geen service, niks.
Daarom zou ik zeggen: in de shredder met die dikke wehkamp. Ik heb vanmiddag nog goede service gehad van drie leuke verkoopsters (dat is bovendien ook een handig moment om eens goed te kijken naar hoe ze zich gemakupt hebben)
Juliette schreef:
Ideaal voor een schijtluis als ik.
Ga gewoon eens gezellig mee met shoppen!
Niemand zal een klant bijten. Ik heb vanmiddag nog eens staan kijken of er rare reacties kwamen op een man die op de damesafdeling wat kocht (en ik was in die winkel niet die persoon ). Niemand die het opviel, behalve mij dan, maar ik verwacht dat dat soort dingen gebeuren en ik let er daarom op.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Dank voor de reactie dames.Arike schreef:
.....
Ga gewoon eens gezellig mee met shoppen!Juliette schreef: Ideaal voor een schijtluis als ik.
@Arike: ik ga graag een keer mee. Ik heb al eens een vriendin zo ver gekregen dat ze meeging winkelen, maarja, dat vind ik ook zo lullig. En natuurlijk kijkt er niemand raar, maar het is gewoon het idee dat iemand zou kunnen zeggen..., of nog erger, zou kunnen denken....
@Bea: Thuis laten bezorgen vind ik helemaal drama, lang leven de Kiala-punten! Plus dat je dan geen rare vragen van je moeder krijgt over verkeerd bezorgt enzo
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
- Arike
- Eredivisie
- Contacteer:
Ach ze zullen altijd wel wat denken, maar ik trek mij er niks meer van aan. Bij de Steps op de Korte Lijnbaan dachten ze dat ik zelf een kledingzaak had en eens rondkeek wat zij voor idee hadden van de herfstmodeJuliette schreef: @Arike: ik ga graag een keer mee. Ik heb al eens een vriendin zo ver gekregen dat ze meeging winkelen, maarja, dat vind ik ook zo lullig. En natuurlijk kijkt er niemand raar, maar het is gewoon het idee dat iemand zou kunnen zeggen..., of nog erger, zou kunnen denken....
(off topic: ik heb wel het idee dat Steps zich nu op een wat minder jong publiek richt dan een paar jaar terug. komt dat iemand bekend voor, of ben ik in de war met een andere keten?)
Of ook "leuk": dat ze het bij de buren afgeven omdat je zelf niet thuis bent.Juliette schreef: @Bea: Thuis laten bezorgen vind ik helemaal drama, lang leven de Kiala-punten! Plus dat je dan geen rare vragen van je moeder krijgt over verkeerd bezorgt enzo
@Juliette: zie mijn pb'tje
groetjes,
Arike
"But life is too short
Arike
"But life is too short