Babette schreef:Hoi hoi,
ik begrijp werkelijk niet waar de commotie over gaat. Spelling?? Inhoud?? Transsexueel, transseksueel, genderdysfoor??
Het gaat niet alleen hoe wij er mee omgaan maar ook hoe de buitenwereld er mee omgaat. De resultaten van een zoekmachine als Google zijn totaal verschillend als je Transseksueel of Transsexueel invoert. Waar ik me echter aan stoor dat als ik Transsexueel in Google invoer, ik resultaten krijg als "Tranny Sex Sites" en andere sexsites. Voor een buitenstaander die meer wilt weten over transseksualiteit geven dergelijke resultaten een negatief beeld over transseksualiteit.
Babette schreef:Wat mij betreft gaat het om hoe JIJ je VOELT en hoe anderen dat willen benoemen of beschrijven is mijns inziens irrelevant: ik voel me absoluut niet aangesproken. En ik pieker er niet over om op m'n woorden te letten: dat riekt naar censuur, en daar krijg ik nare uitslag van.
Hierbij wil ik nog opmerken dat Transseksualiteit geen gevoel is maar een diagnose. Je voelt je geen Transseksueel en je kunt ook geen Transseksueel worden als je dat graag zou willen. Je bent een Transseksueel of je bent geen Transseksueel. Naar mijn inziens ben je ook pas Transseksueel nadat de diagnose is vastgesteld door een psychiater of psycholoog.
Transseksualiteit wordt lang nog niet altijd goed omschreven, zelfs niet door instanties als de LKG. In een interview met Sonja Raaijmakers omschreef Sonja Transseksualiteit als een doorgeslagen vorm van Travestie. Ik en vele andere Transseksuelen zijn het helemaal niet eens met deze stelling. Voor veel Transseksuelen heeft Travestie nooit een rol gespeeld in zijn/haar leven. Veel Transseksuelen hebben dan ook helemaal niks met Travestie.
Groetjes,
Edith