Gast gezocht voor het programma Nachtvluchten

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

mireille schreef:Van MBH was ook iets opgenomen bij T&T Nieuwegein, ook nooit meer wat van gehoord ??? :roll:
Kijk daarvoor donderdag 26 oktober naar MBH
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
tanja-a
ff weer wat posten

Bericht door tanja-a »

Arike schreef:
mireille schreef:Van MBH was ook iets opgenomen bij T&T Nieuwegein, ook nooit meer wat van gehoord ??? :roll:
Kijk daarvoor donderdag 26 oktober naar MBH
Het item over T&T Nieuwegein staat inderdaad gepland voor donderdag 26 oktober én vrijdag 27 oktober (2 delen).

Tanja.
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Aardig toch om te zien hoe een duscussie kan gaan lopen. Nachtvluchten zoekt een TS en we belanden bij MBH en travestie.

Ik heb Nachtvluchten wel benaderd. Of beter gezegd: dat heb ik laten doen, want ik ben er een tijdje uitgeweest. Uitgelegd dat er niet veel TS'en zullen zijn die na hun SRS de publiciteit willen opzoeken. Hoewel ik niet aan hun profiel voldoe - ik heb mijn SRS nog niet ondergaan - ben ik gerust bereid om enige uitleg en toelichting te geven rondom genderdysforie. Ik heb er echter niets meer van vernomen. Dat het live is is voor mij nieuw, maar ook wel weer een uitdaging.

Kitty.
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Kitty Mermaid schreef:Hoewel ik niet aan hun profiel voldoe - ik heb mijn SRS nog niet ondergaan - ben ik gerust bereid om enige uitleg en toelichting te geven rondom genderdysforie. Ik heb er echter niets meer van vernomen. Dat het live is is voor mij nieuw, maar ook wel weer een uitdaging.
Met alle respect hoor Kitty, maar je bent op een paar vlakken toch ook bepaald niet representatief. Niet alleen ben je nog pre-op, en hoewel ik verder je wensen respecteer, ben je *mijns inziens* niet transseksueel in de normale zin van het woord, en zou ik je operatie geen SRS, geen geslachtsverandering, maar geslachtsverwijdering, willen noemen. Wat jij wil is heel erg uitzonderlijk, en maakt je volledig niet-representatief voor de gemiddelde transseksueel.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Quinty,

Ik denk dat iedereen anders is, en er geen representatieve (gemiddelde) trans bestaat.
En bij ieder verhaal dat er verteld wordt bestaat het gevaar dat individuele kenmerken generliserend opgevat worden. Dat zou bij jou of bij mij niet anders zijn.

En toch denk ik dat het goed is dat er verhalen naar buiten komen.
Zolang ze maar niet denken dat iedereen hetzelfde is. Het geeft (indien nodig) toch weer een brokje informatie.
Cyn.
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

Cynthia schreef:En toch denk ik dat het goed is dat er verhalen naar buiten komen. Zolang ze maar niet denken dat iedereen hetzelfde is. Het geeft (indien nodig) toch weer een brokje informatie.
Je hebt gelijk dat niet iedereen hetzelfde is. In bovenstaande vindt ik niet dat je helemaal gelijk hebt. De aandacht voor transseksuelen is niet noodzakelijkerwijs goed voor ons als groep. Hoewel we niet allemaal gelijk zijn ontstaat toch een gemiddeld beeld, en als dat beeld gecreëerd wordt door uitzonderlijke gevallen raakt dat beeld toch vertekend.
Sowieso is de gemiddelde trans *denk ik* juist media-schuw in plaats van media geil.

Ook heeft het een practisch nadeel, een deel van passabiliteit is het feit dat mensen een vrouw of man verwachten, en als je dan het meest op een vrouw lijkt, ben je dat al snel. Als mensen een klein beetje twijfel hebben, en in hun 'verwachtingspatroon' bestaat naast man en vrouw, ook nog de optie 'transseksueel', kon het voordeel van geen trans verwachten nog wel eens verdwijnen.

Ik probeer een niet al te opvallend leven als vrouw te leiden, zo goed als dat gaat. En ik vind het niet perse een goede zaak dat anderen zoals ik dan voor me op gaan vallen.

Het heeft ook goede kanten, er is ansich al veel meer begrip voor transseksuelen, wat wel weer een goede zaak is als mensen weten dat je er een bent.

groetjes,
Quinty
chick on a mission
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Cynthia schreef:Quinty,

Ik denk dat iedereen anders is, en er geen representatieve (gemiddelde) trans bestaat.
En bij ieder verhaal dat er verteld wordt bestaat het gevaar dat individuele kenmerken generliserend opgevat worden. Dat zou bij jou of bij mij niet anders zijn.

En toch denk ik dat het goed is dat er verhalen naar buiten komen.
Zolang ze maar niet denken dat iedereen hetzelfde is. Het geeft (indien nodig) toch weer een brokje informatie.
Wat dat betreft denk ik dat Kitty dan wel een representatief verhaal zou kunnen vertellen. In ieder geval beter dan bijv de eerder genoemde kelly.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat je juist een representatiever beeld gaat krijgen als je allerlei mensen met allerlei verschillen aan het woord laat komen. Want dan ziet men zowel een aantal dingen die overeenkomen (bijv. dat het geen optie is om in je geboortegeslacht door te leven) als een aantal verschillen (omdat nu eenmaal elk mens van elkaar verschilt, of omdat er ook binnen genderdysforie medisch gezien verschrikkelijk veel mogelijk is).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoihoi,

<Wat dat betreft denk ik dat Kitty dan wel een representatief verhaal zou kunnen vertellen. In ieder geval beter dan bijv de eerder genoemde kelly.>

Nou ja.......Kelly is weliswaar 'mijn type niet', maar wel een goed ogende, smaakvol geklede en opgemaakte POST OP TS........ met een dichtgetimmerd TS verhaal. Dat is wel wat anders dan het verhaal van een 'meermin', die een geslachtsdeelverwijdering wil, en geen vervanging of een srs.

De gemiddelde nederlander weet het verschil niet eens tussen een homo en een ts, en een tv en een tg, dus maak het dan niet nog ingewikkelder dan het al voor ze is, door met een meermin aan te komen?

Groetjes Mila, die het gehak op Kelly eigenlijk meer dan zat is. Is het soms jaloezie of zo?? Op haar uiterlijk wel te verstaan?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Van mijn kant is het vooral de afkeuring van Kelly's maniertjes en haar vooroordeel-bevestigend gedrag over transseksualiteit. Ik ben niet jaloers op haar (inderdaad:) mooie uiterlijk. Ik geef niet zoveel om uiterlijk.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Frederique,

<Van mijn kant is het vooral de afkeuring van Kelly's maniertjes en haar vooroordeel-bevestigend gedrag over transseksualiteit>

Interessant......van mijn kant ben ik allergisch geworden voor de hoekige manieren en de mannelijke motoriek+bassende stem van de gemiddelde tv programma ts.
Dat is in mijn ogen vooroordeel-bevestigend gedrag. Zeg nou zelf, Kelly was en is wel een hele verademing om te zien......voor Kelly bekend werd zou je denken dat de nederlandse ts op tv populatie louter bestond uit ex passabele ex mannelijke mannen die getrouwd waren/zijn en kinderen hebben.
Dat is namelijk iets waaraan we binnen de T gemeenschap wel gewend zijn, maar het grote publiek? Niet en nooit, denk ik.

Groetjes Mila.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Mila

Ik denk dat hoe passabeler je bent, hoe minder trek je hebt om jezelf te openbaren en public.
Ik moet er in ieder geval niet aan denken.
Cyn.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Iedereen is verschillend, dat geld net zo in de T-gemeenschap (sorry Kitty) als in de rest van de wereld. Misschien is het daarom juist wel goed dat er niet representatieve mensen in de publiciteit komen, dan wordt het langzaam steeds duidelijker dat transseksuelen niet allemaal hetzelfde zijn. Steeds hetzelfde verhaal van representatieve post-op zou het idee kunnen verstevigen dat iedereen zo is.
Ik heb Kelly een paar keer op TV gezien, waarin ze het protoype domblondje 'speelde' , maar om haar om die reden neer te sabelen, lijkt me ook wat overdreven (ik ken haar niet zo goed, maar heb niet de indruk dat ze onze gemeenschap zoveel schade toebrengt).

Zolang het geen freakshow is is naar mijn mening iedere vorm van publiciteit een stap in de goede richting.

Irene
Kleine stapjes
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

Frederique_ schreef:Ik denk dat je juist een representatiever beeld gaat krijgen als je allerlei mensen met allerlei verschillen aan het woord laat komen....
Frederique
Kijk, daar kan ik me nu helemal in vinden Frederique.
Be yourself- who else is better qualified?
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

quintytamara schreef:

Met alle respect hoor Kitty, maar je bent op een paar vlakken toch ook bepaald niet representatief. Niet alleen ben je nog pre-op, en hoewel ik verder je wensen respecteer, ben je *mijns inziens* niet transseksueel in de normale zin van het woord..... Wat jij wil is heel erg uitzonderlijk, en maakt je volledig niet-representatief voor de gemiddelde transseksueel.
Het is in elk geval wel duidelijk dat we van Quinty nog vaak zullen horen. Vraag me trouwens wel af waarom je zo ongenuanceerd op anderen reageert Quinty. Ook jij hebt de wijsheid niet in pacht hoor ! Je komt op mij momenteel niet echt positief over. (of ligt dat aan mij ????)
groetjes
Amber
Be yourself- who else is better qualified?
Plaats reactie