Transsexualiteit versus Transseksualiteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Nixi O
ff weer wat posten

Bericht door Nixi O »

nou ik benoem mijzelf simpel als trans(je) als ze daarna meer willen weten hanteer ik t principe, een eerlijke vraag verdient een eerlijk antwoord, ik kan indien nodig rot antwoorden geven, maja daar schiet niemand mee op, en ik mag me ook graag, a dyke with a dick noemen, maar dat is technies alweer incorrect, na zoveel medicatie is P-nixi zuiverder, mooi zo

liefs Nixi :)
van mij is er maar een, gelukkig, van jullie ook toch ?
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

Irene schreef:Als je trravestie (met 2r) invult krijg je ook heel andere resultaten.... ... Alsof ze willen zeggen, als je niet kan spellen behoor je tot onze doelgroep ;-)

Irene
Dat is wat kort door de bocht Irene. Commerciele sites willen nu eenmaal bezoekers en maken inderdaad soms bewust (?) misbruik van spelfouten. Overigens vraag ik me af hoeveel extra bezoekers een site trekt die hoopt op een dergelijke typ-fout. Maar ik zou me er zeker niet druk over maken dat dit fenomeen voor komt. Wie op zoek is naar echte informatie zal het via Google heus wel vinden.

Amber
Be yourself- who else is better qualified?
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

Natashja schreef:PS

Vooral voor degene die er net mee in aanraking komt of meer over Travestie, Transgenderisme en Transseksualiteit wil weten.

..
Nou Natasha, het is voor mij niet echt nieuw, maar toch ook nog frequent onduidelijk. Denk je het net te weten, blijkt iemand anders het toch echt duidelijk anders te zien. Bovendien zijnn alle termen redelijk zwart/wit. En je Trans-gevoel is dat vaak niet.
We zullen overigens moeten accepteren dat 'buitenstaanders"andere termen (blijven) gebruiken dan de Transsen zoals wij. (of vergeet ik met de term Transsen nu weer een aantal mensen hier :wink:
Amber
qt
dagelijks aanwezig

Bericht door qt »

AmberTV schreef:We zullen overigens moeten accepteren dat 'buitenstaanders"andere termen (blijven) gebruiken dan de Transsen zoals wij. (of vergeet ik met de term Transsen nu weer een aantal mensen hier :wink: Amber
Trans(seksueel) is dus *niet* een overkoepelende term voor travestieten. transgenders en transseksuelen... Ik neem aan dat jij jezelf als travestiet beschouwd, gezien de naam AmberTV of ben je daar niet meer zo zeker van na vele uurtjes trav.org chat? (ja das gemene opmerking, kan hem desgewenst wel nuanceren)

Overigens kun je na jouw bericht in Google "transen" ook vinden als je "transsen" intypt ;-)

groetjes,
Quinty
chick on a mission
AmberTV
dagelijks aanwezig

Bericht door AmberTV »

quintytamara schreef: Trans(seksueel) is dus *niet* een overkoepelende term voor travestieten. transgenders en transseksuelen...

Overigens kun je na jouw bericht in Google "transen" ook vinden als je "transsen" intypt ;-)

groetjes,
Quinty
:oops: Je hebt gelijk Transen is dus idd met één "s" In google staat mijn bijdrage nu overigens wel mooi op 1, als je tenminste op Trassen zoekt ;-)
En dat Trans geen overkoepelende term voor travestieten. transgenders en transseksuelen... is, was natuurlijk bekend. Hoewel het nog verdraaid moeilijk kan zijn om precie ste definieren WAT je nu precies bent. Voorlopig houd ik het idd maar bij travestiet [ met één S ;-) ]
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Daarentegen heb je de Engelstalige term "tranny":
Tranny is a term with multiple meanings:

Transistor Radio

Transmission on an automobile

Transgender or transsexual person, either as an adjective or noun. Many feel that this term is offensive, on par with words like fag or dyke.
En voor de goede orde:
Transgender identity includes many overlapping sub-categories. These include transsexual; cross-dresser; transvestite; consciously androgynous people; genderqueer; people who live cross-gender; drag kings; and drag queens. Usually not included, because in most cases it involves a paraphilia and is not a specific gender issue, are transvestic fetishists.
Beide definities zijn afkomstig van de Wikipedia dus moet iedereen de waarde hiervan voor zich- of haarzelf inschatten

Groetjes
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie