m/v kleding.

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Elsa
Forumdiva

m/v kleding.

Bericht door Elsa »

Een nieuwsgierige vraag misschien, wat heb je meer in je kast hangen, vrouwen of mannen kleding? Het valt mij hier thuis op dat de kast van Denise echt super vol is, qua mannenkleding wordt er heel weinig nieuws gekocht. Wat de uitgave van D2 betreft...een echte vrouw :lol: Het is wel verbazend dit te zien, is dit herkenbaar?
groetjes elsa :roll: :wink:
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Elsa

Hoewel ik niet tot jouw doelgroep behoor (ik hebgeen mannenkleding meer, behalvre een paar dingen om te klussen of zo), geef ik ook mijn reactie even.
De laatste paar jaar voor ik ommging kocht ik eigenlijk helemaal geen mannenkleding meer, maar des te meer dameskleding.
En nu die eerste categorie weg is, blijkt mijn kast nog steeds vol te hangen. En dat is echt geen kleine kast. Dus in dat opzicht is het heel herkenbaar. Al moet ik dan iedere dag een keuze maken, en kan het mij niet veroorloven om alleen maar mooie, onpractische kleding te kopen.

Wel is het zo dat je in het eerste jaar na omschakeling ontzettend veel moet kopen (voor alle seizoenen bijvoorbeeld) en dat die drang weg is na het 1e jaar. Ik word dan ook steeds kritischer als ik iets wil kopen.
Cyn.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Elsa,

In de tijd dat ik nog niet om was (zowel voor- als nadat ik het voor mijzelf "erkende") had ik een gruwelijke pest om kleding voor mijzelf te kopen. In de tijd dat ik mijzelf wel "erkende" was het kopen van mannenkleding buitengewoon moeilijk: ik had telkens het gevoel om iets te kopen dat niet bij mij paste... Vrouwenkleding daarentegen kon ik niet genoeg kopen - wat een heerlijkheid om dan kleren te kunnen en mogen kopen die echt bij mij passen...

Sinds 28 augustus ben ik "over" en sindsdien geldt voor mij hetzelfde als dat Cynthia beschrijft: vrijwel alle mannenkleding die ik had heb ik weggegooid (een paar broeken dienen nog als werkkleding).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Megan
dagelijks aanwezig

Bericht door Megan »

Ik ben er zelf nog neit zo lang mee bezig om eerlijk te zijn
Maar mijn klerenkast hangt idd voller met dames kleding dan met heren kleding
Dit heeft ook met het feit te maken dat ik me als jongen nooit echt in kleding heb geintresseerd
(simpelweg om het feit dat 99 van de 100 kleren voor mannen ik gewoon nix aan vond en vind en nooit wat leuks vond in de stad)
Tijn
Eredivisie

Bericht door Tijn »

ik heb het mooi naast m'n kast hangen omdat ik m'n kleding nooit opvouw maar er gewoon insmijt, maar omdat het dan zo gaat kreuken enzo heb ik maar mn vrouwtjeskleren opgehangen aan van die hangers.
Het is alsnog veel meer dan mn mannenkleding, maar dat is ook gewoon 6 broeken, 2 truien, een lading bandshirts en ondergoed :lol:
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Bij iedereen hetzelfde Elsa :-)

Ik heb twee paar herenschoenen en tien paar leuke. Ik koop het hoognodige voor de mannelijke kant en het onnodige :-) voor het vrouwelijke deel. Herenkleding is ook niet interessant, nooit gevonden ook.
Herenkleding kopen is een noddzakelijk kwaad. Bovendien zit ik dan ook altijd te hannesen met mijn maten (herenkleding is altijd veel te groot) terwijl ik daar op de damesafdeling geen last van heb.

Irene
Kleine stapjes
Megan
dagelijks aanwezig

Bericht door Megan »

Hahaha ja met die maten ben ik bij beide altijd aanhet kloten

Ik snap er nooit veel van hahaha

Enige maat die ik weet is mijn maatje 36/38 maar meer ook niet haha

Zodra ze met letters gaan gooien weet ik het ook niet meer
paula25
dagelijks aanwezig

Bericht door paula25 »

hee Elsa, hier het zelfde 'probleem' en vooral een hele hoop schoenen :D
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Nog wel meer mannenkleren dan vrouwenkleren, maar daar gaat wel verandering in komen. Nachtkleding, ondergoed en sokken is al damesspul. Mannenspul van de categorie nachtkleding, ondergoed en sokken zit al in de zak voor de liefdadigheid. Schoenen: bekende verhaal, alleen maar damesschoenen (mijn laatste herenschoenpaar ga ik ook wegdoen)
liefs, Josette
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Tot nu toe heel herkenbaar wat jullie schrijven. Voor diegene die een partner hebben, geeft dat dan geen probleem? Bedoel, kost ook een hoop geld al die kleding/ schoenen. Hoe ga je daar dan mee om??
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Niet al te modieus inkopen (zodat het lang meekan) en in de uitverkoop dat valt dan qua kosten wel mee, bovendien heb ik verder voor mezelf niet zoveel nodig. Omdat ik maar parttime ben verslijt ik ook niet zoveel.

Irene
Kleine stapjes
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Het legerdesheils vaart er wel bij Josette. Irene, zelfs wanneer je partime tv bent kun je toch wel veel kleding hebben. Hangt ook van je smaak af en of je een gangbare maat hebt natuurlijk. Wij waren gisteren in V&D en daar hing veel afgeprijsde kleding, wat altijd weer gevaarlijk is :wink: Maar dan bof je wel wanneer je wat leuks vindt.
groetjes :wink:
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

Ik denk dat het bij mij half/half is, en inderdaad, vrouwenspullen gaan langer mee omdat het minder slijt.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Juliette schreef:Ik denk dat het bij mij half/half is, en inderdaad, vrouwenspullen gaan langer mee omdat het minder slijt.
Het slijt bij mij minder dan vroeger de herenkleding, omdat ik veel meer keuze heb. En het niet zolang achter elkaar aantrek. Waardoor het dus langer meegaat.
Cyn.
Megan
dagelijks aanwezig

Bericht door Megan »

Ja idd het slijt idd minder omdat ik ook meer heb en omdat ik het super vind om me om te kleden heb ik het idd minder lang aan hahaha

En denk ookd at het erdoor komt omdat ik ngo neit echt naar buiten ga als vrouw
Plaats reactie