hoe oud moet je zijn om t* te zijn

Algemeen

Moderator: Moderators

hoe oud ben je

13t/m20
8
14%
20t/m30
10
17%
30t/m40
17
29%
40t/m50
11
19%
50t/m60
10
17%
60t/m70
2
3%
ouder
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 58

BlackRose
ff weer wat posten
Berichten: 65
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 20:40
Locatie: Brabant - België

Bericht door BlackRose »

quintytamara schreef:De uiteindelijke poll-vraag was: hoe oud ben je. Dat zal je toch wel weten ;-) Hihi
Oooops :D Had het kleine titeltje boven de poll niet gezien, ik ging uit van de titel. Heb dan toch gestemd, achtendertig strenge winters, pffft, begint te tellen :p

Tja, het is natuurlijk verschillend, ik had dan weer een late pubertijd. Het zou natuurlijk 't best zijn te beginnen eer alles op gang komt.

Liefs, BlackRose.
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Patricia27 schreef:27 en TS

Je mag nu toch pas op je 18e met hormonen beginnen? Ik vind het goed dat ze daar voorzichtig mee omgaan en ts dus niet te vroeg ermee laten beginnen.
Ben het er mee eens dat je zeker niet te vroeg met hormonen moet beginnen, maar die blokkers is toch een ander verhaal!
Op mijn 12e wist ik dat ik TS was, oftewel het kreeg een naam.
Op mijn 14e kreeg ik te horen dat ik maar moest wachten tot ik 18 was, en dan kijken of het nog zo was.......die jaren er tussenin kon ik alleen constateren dat de mannelijke hormonen hun best deden, en goddank begonnen ze toen met de hormonen.
Als ik vanaf mij 12e blokkers had gekregen, dan zou dat een hele hoop ergernis gescheeld hebben, en tenslotten kun je met blokkers altijd nog het proces stoppen.
Ik ben er dus wel voor om al jong met blokkers te beginnen! :wink:
liefs,
Betteke
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Patricia27 schreef:Je mag nu toch pas op je 18e met hormonen beginnen? Ik vindt het goed dat ze daar voorzichtig mee omgaan en ts dus niet te vroeg ermee laten beginnen.
Als iemand duidelijk transseksueel is in de pubertijd, is voorzichtigheid alleen maar goed om de hulpverleners in te dekken, en echt niet voor de trans.

En pubertijd remmers wel het minste wil je een jonge trans de beste kans wilt geven.

Mijns inziens natuurlijk.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Patricia27 schreef:Hoi Betteke, daar heb je helemaal gelijk in. Maar van blokkers alleen krijg je toch ook al wat borstgroei?
Nee, van pubertijdsremmers niet. Sommige mensen van androcur wel een heel klein beetje hoor je wel eens. Ik krijg van vrouwelijke hormonen niet eens borstgroei, te verwaarlozen iig.

Groetjes,
Quinty

/edit: met pubertijdremmers zijn ze vooral zo moeilijk omdat ze ontiegelijk duur zijn. Mijn vriendinnetje kreeg elke twee maanden een spuit van 800 euro. Is weer niet in belang van trans maar van hulpverleners/verzekeraars.
chick on a mission
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Pubertijdremmers worden vrijwel altijd gebruikt bij jonge transen om te voorkomen dat de natuurlijke hormonen voor onomkeerbare processen zorgen.

irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Irene schreef:Pubertijdremmers worden vrijwel altijd gebruikt bij jonge transen om te voorkomen dat de natuurlijke hormonen voor onomkeerbare processen zorgen.
Helaas niet dus, zie reactie van Betteke. Sowieso wordt heel slordig omgesprongen met jonge transjes. Als de ouders graag willen dat het een normaal jongetje wordt zijn ze eerder geneigd testosteron bij te spuiten dan pubertijdsremmers te geven. Ken er een schrijnend voorbeeld van...

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

volgens mij had ik ergens gelezen dat als je je aanmeldt bij een genderteam op jonge leeftijd, dat je dan snel die remmers krijgt om te zorgen dat je niet verder vermannelijkt/vervrouwt
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Bij het genderteam van het VU worden pubertijdsremmers gegeven vanaf het twaalfde jaar. Deze zijn volledig omkeerbaar en mocht je willen stoppen ermee, gaat je groei gewoon weer door. Als echt duidelijk is dat je naar het andere geslacht wil, krijg je vanaf 16 jaar hormonen. Je word echter niet eerder dan je 18e geopereerd.
Ikzelf kreeg toen ik net 17 was pubertijdsremmers. een half jaar later begon ik met hormonen
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

quintytamara schreef:
Irene schreef:Pubertijdremmers worden vrijwel altijd gebruikt bij jonge transen om te voorkomen dat de natuurlijke hormonen voor onomkeerbare processen zorgen.
Helaas niet dus, zie reactie van Betteke. Sowieso wordt heel slordig omgesprongen met jonge transjes. Als de ouders graag willen dat het een normaal jongetje wordt zijn ze eerder geneigd testosteron bij te spuiten dan pubertijdsremmers te geven. Ken er een schrijnend voorbeeld van...

Groetjes,
Quinty
Ik ben wel pas op mijn 18e begonnen met hormonen....maar dat is wel 30 jaar geleden en hadden ze daar waarschijnlijk nog nooit van gehoord! :-? is nu gelukkig wel anders.....
liefs,
Betteke
Gebruikersavatar
isabel
dagelijks aanwezig
Berichten: 99
Lid geworden op: za aug 07, 2004 17:10
Locatie: provincie Zeeland

puberteitsremmers

Bericht door isabel »

Vicky_ schreef:Bij het genderteam van het VU worden pubertijdsremmers gegeven vanaf het twaalfde jaar.
Inmiddels wel, gelukkig!!!! :D (voor mensen die een jaar of 10 later geboren zijn...)
MAAR alleen als je mazzel hebt, nog steeds...
ALS je opvoeders (ouders, school, huisarts) toevallig wèl willen meewerken.

Het blijft namelijk dezelfde Peggy Cohen die de scepter zwaait: tot voor kort (en al lang ervoor) hoofd genderteam jeugd bij het UMC in Utrecht, nu hoofd van het gefuseerde genderteam in Amsterdam...

Doe d'r de groeten! :evil: Ook van haar collega's uit Gent die me later maar uit de shit zijn gaan helpen. Véél meer shit dan het toen was, want die was er intussen... naar aanleiding van.

Leren doe je met vallen en opstaan... zij ook, ik ook...

-x-

isa
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Isabel,

Wat is er zo erg aan Peggy Cohen? Ik heb ooit een lezing van haar bijgewoond, 't leek me wel een aardig en genuanceerd mens...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Re: puberteitsremmers

Bericht door tijgertje »

isabel schreef: Inmiddels wel, gelukkig!!!! :D (voor mensen die een jaar of 10 later geboren zijn...)
MAAR alleen als je mazzel hebt, nog steeds...
ALS je opvoeders (ouders, school, huisarts) toevallig wèl willen meewerken.
Idd
Bij mij was het vanaf zeer jonge leeftijd te merken dat ik anders was en dat merkten mijn ouders ook
Maar er iets mee doen ho maar
Eerder zeggen dat ik me "normaal" moest gedragen

Draag nog steeds de lidtekens ervan en de sfeer hier in huis is heel erg :evil: :evil: :evil:
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoihoi Quinty,

<zat mijn fysieke pubertijd er wel op, groeide zo'n 20-30 centimeter>

Nergens om hoor, er word vaak gedacht dat tijdens de pubertijd verstoken blijven van mannelijke hormonen lichaamslengtegroei zou beperken, maar dat is (helaas) niet zo.
Ooit wel eens van 18e/19e eeuwse 'castraatzangers' gehoord? Dat waren jongetjes met hele mooie zangstemmen die op jonge leeftijd -pre pubertijd- gecastreerd werden om dat stemgeluid te behouden, . Op volwassen leeftijd bleken die castaatzangers vaak buitensporig lang, en lang niet altijd werd het voormalige hoge stemgeluid behouden.

Verder het Klinefeltersyndroom: diverse mozaieken van XY chromosomen, waarbij de extra X chromosomen niet bepaald zorgen voor beperking van lichaamslengte; eerder andersom, want een van de symptomen van het Klinefelter syndroom is een bovengemiddelde lichaamslengte met lange armen en benen. Klinefelters zijn geloof ik altijd in de basis M, qua geslachtsdelen dan.

Ik heb ooit eens iets gelezen over het doorgroeien van de pijpbeenderen (de lange beenderen in armen en benen dus), wat gebeurt *door* het gebrek aan mannelijke hormonen in combi met andere hormonen......zoiets geloof ik.

En om de een of andere reden gaat m/v transsexualiteit ook gepaard met een bovengemiddelde lichaamslengte, heb ik ooit eens in een wetenschappelijk onderzoek gelezen, en blijkbaar is dat ook waar; onder m/v transen is een lichaamslengte van +/- 1.90 veelvoorkomend.

Misschien dat dit een schrale troost voor je is?

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

mila schreef:En om de een of andere reden gaat m/v transsexualiteit ook gepaard met een bovengemiddelde lichaamslengte, heb ik ooit eens in een wetenschappelijk onderzoek gelezen, en blijkbaar is dat ook waar; onder m/v transen is een lichaamslengte van +/- 1.90 veelvoorkomend.
Waar haal je dat vandaan? (interesse) Het lijkt inderdaad wel zo te zijn, op een ander forum lijken de transen gemiddeld tussen 1.92 en de 1.97. Op TS-NL is er wel eens een poll geweest waaruit gemiddeld tussen de 1.80 en 1.90 bleek.
Maargoed, dat geldt wel alleen voor Nederlandse transen dan. Sowieso worden mensen in de rest van de wereld uberhaupt niet zo lang, lijkt het ook niet te gelden voor Belgische transen die altijd wel een lengte lijken te die perfect binnen de "female range" valt. Ik heb transen uit de hele wereld ontmoet in Thailand, en daar ook maar een paar (2) lange transen ontmoet, die dan weer negroide waren.
mila schreef:Misschien dat dit een schrale troost voor je is?
Dat dan weer niet hoor, qua lengte ben ik vrij ontroostbaar. Vind het al 20 jaar zo erg dat zo lang ben. (1.85 dus)

Groetjes Quinty
chick on a mission
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Quinty,

Ukkie! :wink:

'k Ben zelf 1:97 en heb er niet zo'n moeite mee. Heb er ook vanaf mijn jeugd aan kunnen wennen omdat ik ook als man al langer dan gemiddeld was. Schrale troost: er komen ook biologische vrouwen van 2:05 voor...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie