toekomst

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Ciska Lacomte
Banned Lid

Re: toekomst

Bericht door Ciska Lacomte »

Joy schreef: ik heb ontzettend veel gedaan, maar nooit en te nimmer wat ik wilde, kon ook niet, wat ik werkelijk wilde was ik allang vergeten en de rest deed er niet toe

Joy
Weet je Joy, Nou ben ik toch wel benieuwd of je alweer weet wat je wilde.
Werkelijk wilde, bedoel ik dus. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook kwijt ben, daarom heb ik volgens mij moeite om een andere baan te vinden: Ik weet niet wat ik zoek :(

"Iets wat beter bij me past", is lekker vaag, toch? en als ik op moet sommen wat ik allemaal kan en gedaan heb wordt de gemiddelde personeelswerker wit om de neus: Het is teveel en te verschillend. Maar aan de andere kant is dat wel wat ik wil: Veel en verschillend; niet van 9 tot 5 op hetzelfde plekje met hetzelfde dingetje bezig zijn en dat dag in, dag uit.
Weet je ik las net een postje van Mara: Na de 'Cut' in Essen voelt ze zich beter, minder depri. Alleen al daarvoor zou ik een srs willen. Hopelijk weet ik dan meteen (weer) waarvoor ik geboren ben.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Joy
Forumdiva

Re: toekomst

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:
Joy schreef: ik heb ontzettend veel gedaan, maar nooit en te nimmer wat ik wilde, kon ook niet, wat ik werkelijk wilde was ik allang vergeten en de rest deed er niet toe

Joy
Weet je Joy, Nou ben ik toch wel benieuwd of je alweer weet wat je wilde.
Werkelijk wilde, bedoel ik dus. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook kwijt ben, daarom heb ik volgens mij moeite om een andere baan te vinden: Ik weet niet wat ik zoek :(

"Iets wat beter bij me past", is lekker vaag, toch? en als ik op moet sommen wat ik allemaal kan en gedaan heb wordt de gemiddelde personeelswerker wit om de neus: Het is teveel en te verschillend. Maar aan de andere kant is dat wel wat ik wil: Veel en verschillend; niet van 9 tot 5 op hetzelfde plekje met hetzelfde dingetje bezig zijn en dat dag in, dag uit.
Weet je ik las net een postje van Mara: Na de 'Cut' in Essen voelt ze zich beter, minder depri. Alleen al daarvoor zou ik een srs willen. Hopelijk weet ik dan meteen (weer) waarvoor ik geboren ben.

Ciska.
Waar een lange boswandeling al niet goed voor is, heb me vandaag maar eens gefocust op wat ik wilde, ben er inmiddels voor ene heel groot deel uit,gaat de komende dagen wel uitkristaliseren, ben ik van overtuigd, alles heeft tijd nodig, gaat gebeuen ook, komt vanzelf, omdat ik dat wil en mijn wensen de laatste tij'd verassend vaak uitkomen

niet weten wat je wilt:

Er wordt over algemeen negatief tegenaan gekeken, terwijl niet weten wat je wilt in feite het pure begin is van zelfonderzoek, uitdaging, het vel ligt kompleet open, alles is mogelijk, heelrijk, je kan alle kanten op die je wilt, ook al weet je niet eens of je het wel wilt, doen is alles

Kortom, sla de vleugltjes uit fladder eens heen en strijk eens neer, observeer en concludeer, filter uit en kristaliseer

ik denk niet dat niemand weet wat ie wil, ik dnkn wel dat de eigen gedachten de wil beperken, door ervaringen, negatief, manier van denken etcetc

Kijk diep in je zelf en volg je diepste verlangen

Ik geloof niet in de Cut die alles ineens goed maakt, ik geloof dat het enkel een afronding is van een proces, het leven gaat daarna gewoon door en vanaf die Cut ben je niet tot het eind van je leven dolgelukkig, al is het misschien eenvoudiger het geluk te bereiken

Joy
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Nou, Joy.. Ik liep vanmiddag lekker in de zon tussen de weilanden, en ik werd me heel erg bewust van het gebrek aan toekomstbeeld. (ik weet niet hoe'k het anders moet zeggen).
Het punt is dat ik geloof dat je bij je geboorte eigenlijk al weet wat je op dit planeetje wil gaan doen. Ik heb pasgeboren kinderen geobserveerd en me verbaarsd over de krachtige pesoonlijkheid, de wilskracht en vooral de wijsheid die je bij een nieuwgeborene ziet !
Ik baal er gewoon een beetje van dat ik geen verbinding meer voel daarmee.
'tuurlijk is het er nog. Het kind wat ik was blijft bestaan. Het zit nog in me (ook al bén ik dat kind niet meer) Het is een beetje ondergesneeuwd door al het 'moeten'. En de laatste jaren hebben de burokraten teveel macht gekregen*, wat een enorme hoop formulieren krijg ik momenteel in de bus zeg....:evil:
Daarom heb ik me voor genomen de komende dagen heel veel te gaan wandelen (het is even heel rustig in de branche) Hopelijk gaat het lichtje dan weer aan. En anders krijg ik in ieder geval weer een mooi strak buikje! (positief blijven !)

Ciska. (with a smile)

* Wat doet een burokraat om te weten dat hij bestaat?
Hij produceert papier.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

hoi Ciska

nou dat klinkt goed, je bent je bewust dat je connectie met jezelf niet goed is. veel mensen weten dat niet eens meer, staan naast zichzelf, levende doden, de 2e zelfdood (van de ziel niet het lichaam).
de cynisch wetenschappelijke realiteit die we door ons heel voelen gaan, in gesprekken, op het werk, op internet maakt ons gewoon kapot en je doet er zelf aan mee. Veel te ingewikkelde zinnen, definitieve statements, oordeel vorming over interpuncties en natuurlijk voetbal ! ;-)

Allemaal heel goed als je machines wilt bouwen of aan het netwerken bent maar heel slecht om je ziel te helen. Met je hart kan je praten met anderen ook met jezelf met kinderen, ouderen, dieren,natuur

Liefde is het antwoord en die is niet te vatten
als water...

Van water vind ik zo n mooie gedachte, als je geest die als levend heilig water met de rivier meegaat naar de zee zoals je lichaam als stof weer naar de aarde gaat. Een vriend van mij die kansarme kinderen van de dood probeert te redden in het Amazonegebied verteld me dat mensen die langs die rivier leven dat het wel lijkt of hun zorgen mee worden genomen door die rivier.... ze die gewoon meegeven aan haa

denk dan eens aan een stuwdam toppunt van engineering..

elk mooi beeld weten we met techniek of intellect te ruineren

ik denk trouwens niet dat je werk vindt als je die connectie met jezelf weer weet te maken maar je hebt dan geen vragen meer over waar je naartoe gaat of vandaan komt, net als mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad, die zijn meteen in harmonie (meestal) leven in het hiernumaals :-)

dat de twijfel innerlijk weg is dat is zo n mooie ervaring

Namaste

en veel geluk op je weg
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Wat trouwens een hele mooie tip is (ga ikzelf ook weer doen)
is zon vakantie doen waar je als vrijwilliger meegaat, in frankrijk ofzo pik je zelf ook heel veel van op en je leert anderen kennen.

liefs

Dorine
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Ciska Lacomte schreef:Nou, Joy.. Ik liep vanmiddag lekker in de zon tussen de weilanden, en ik werd me heel erg bewust van het gebrek aan toekomstbeeld. (ik weet niet hoe'k het anders moet zeggen).
Het punt is dat ik geloof dat je bij je geboorte eigenlijk al weet wat je op dit planeetje wil gaan doen. Ik heb pasgeboren kinderen geobserveerd en me verbaarsd over de krachtige pesoonlijkheid, de wilskracht en vooral de wijsheid die je bij een nieuwgeborene ziet !
Ik baal er gewoon een beetje van dat ik geen verbinding meer voel daarmee.
'tuurlijk is het er nog. Het kind wat ik was blijft bestaan. Het zit nog in me (ook al bén ik dat kind niet meer) Het is een beetje ondergesneeuwd door al het 'moeten'. En de laatste jaren hebben de burokraten teveel macht gekregen*, wat een enorme hoop formulieren krijg ik momenteel in de bus zeg....:evil:
Daarom heb ik me voor genomen de komende dagen heel veel te gaan wandelen (het is even heel rustig in de branche) Hopelijk gaat het lichtje dan weer aan. En anders krijg ik in ieder geval weer een mooi strak buikje! (positief blijven !)

Ciska. (with a smile)

* Wat doet een burokraat om te weten dat hij bestaat?
Hij produceert papier.
kheb ook nooit toekomstbeeld gehad, begreep nooit dat als ik aan toekomst ging denken, ik daar nooit zelf in voor kwam, nu inimdels mondjesmaat wel :)

geen verbinding voelen, tijd om terug naar de bais te gaan en dat kan op diverse manieren,belangrijkste is dat het je eigen keus kan zijn

iig ben je je bewust dat je je basis kwijt bent, meeste mensen lopen als kip zonder kop rond en denken nauwelijks na

wandelen doet mij ook altijd goed, gewoon alels loslaten, heelrijk

en sinds ik me heb voorgenomen me nergens meer druk om te maken, je ken het wel, rekeningen, huur, etc de dagelijkse gang van zaken, gaat het eens tuk relaxter en ontstaat er ruimte voor de echt belangrijke zaken

komt vast allemaal goed met je :)

Joy
Kim Ts
is nieuw hier

Bericht door Kim Ts »

hallo meiden, ik heb hier nog niet zoveel gepost maar hier toch even mijn bijdrage voor het forum.

ik moet het beamen, werken maakt een flink deel uit van je leven. dat maakt het dus ook tot een belangrijk deel van je transitie. Om nog maar te zwijgen over de financiele kant van werken. Ik sta nog aan het begin van mijn transitie en soms vraag ik me ook af hoe dat later moet samengaan met werken. Vooral de combinatie werken - operaties zie ik somber tegemoet.

over het werken zelf: momenteel werk ik nog als vlasarbeider (niet zo heel zwaar maar wel vuil werk). Maar wat belangrijker is het is een echte mannenjob, vandaar dat ik ander werk heb gezocht en gevonden. Binnenkort ga ik terug aan de slag als bouwkundig tekenaar. Een propere bedienden job met normale werktijden en een goede verloning. Ik zie dit als een heel belangrijke stap. Hoewel mijn werkgever nog niet op de hoogte is, is het naar alle waarschijnlijkheid een job die ik zal kunnen blijven doen. Hoe alles dan dient geregeld te worden zien we dan wel als het zover is. Werkloosheid uitkeringen zijn voor mij in dat opzicht gewoon weg een laatste uitweg. Maar gesteld dat ik zonder werk zou vallen lijkt het me ook wel beter om te wachten tot na de belangrijkte cosmetische operaties om terug aan de slag te gaan.

lieve groetjes Kim
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

hoi Kim

het gaat misschien wel makkelijker allemaal dan je ooit had verwacht, ik heb veel positieve ervaringen in mijn omgeving mensen zijn best lief en begripvol, en de overigen? ach dat is de wereld, zoals de Keltische koningin Boudica riep:
Y GWIR ERBYN Y BYD! de waarheid tegen de wereld!
helemaal op het werk zit je in rolpatronen eigenlijk wel triest

valt me op dat veel vrouwen technische beroepen doen, vind ik wel cool om te horen, ben zelf a technisch maar kan met heel veel tijd en gereedschap wel wat

wens je het beste

xx
Dorine
Plaats reactie