Dat is wel zo, maar je kunt er donder op zeggen, dat als jij beperkt wordt in je beleving door externe factoren, dwz, als je vrij spel had, je verder zou gaan, je daar vroeg of laat daadwerkelijk aan wilt toegeven
Dat is precies de reden waarom ik een jaar geleden hier ben begonnen met schrijven, juist omdat ik in die periode helemaal in de war was. Het therapeutische effect van dit forum heeft mij goed gedaan. Ik heb het gevoel dat verder gaan niet absoluut noodzakelijk is en dat het het allemaal niet waard is. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar zolang ik normaal kan functioneren zal ik niet alles op het spel zetten.
ja joy dat is waar.. Maar er is ook een weegschaal in mijn hoofd en die zegt continue, wat wil je liever, een gezin of een keer sex per maand.. en dan kom ik toch uit op mijn lieve gezin hoor! Het is als stoppen met roken, zo denk ik erover.. Je weet dat het lekker is maar je mag niet meer.
@Gabri: Voor alle duidelijkheid, ik refereerde in mijn vorige post niet specifiek aan seks buiten de deur, maar in het verder gaan in het T-proces, dat heeft niet noodzakelijkerwijs met elkaar te maken.
splits voor nu omdat ik benieuwd ben ofdat iemand dit doet of gedaan heeft:
Verder willen gaan in beleving in de vorm van sex met een 'vriendin':
bespreekbaar in relatie
Ik gun haar 1 maal per maand met een andere vrouw.. maar niet met een andere man.. dus vice versa zou ik hopen op de gunst dat ik met een andere man kan.. (trava)
Als je ,je relatie instand wilt houden zul je in de thuis situatie een oplossing moeten zoeken,door b.v. alleen om te kleden als je kind in bed ligt,zeker de eerste jaren heb je dan volop kans,als je het buiten de deur gaat zoeken dan denk ik niet dat je relatie lang stand houd.
zolang je zoveel mogelijk met je partner bespreekt en eerlijk bent en wederzijds respect behoud, kun je een heel end komen, wellicht zover dat beide tevreden kunnen zijn
wat ik proef uit de relatie van gabri is:
zij wil verder, haar partner duidelijk niet, dat is geen goed begin
ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben dat je een bommetje legt onder je relatie wanneer je je eigen vrouw gaat uit sluiten voor een deel van je leven. Stilletjes zal het aan haar vreten ook al zou ze het goedkeuren voor mij.. Daarom ben ik natuurlijk ook hier beland, in de hoop wat positieve geluiden te horen. Maar zoals verwacht, zijn die er natuurlijk niet.
Joy schreef:zij wil verder, haar partner duidelijk niet, dat is geen goed begin
Dat is geen ramp maar de normaalste zaak in de wereld; de T* is vaak meestal verder in gedachten gegaan dan de partner die het liefst alles bij het oude zou laten
Al in 2002 schreef Marcha erover dat als je jouw relatie een kans van slagen wilt geven je de tempo moet laten bepalen door de langzaamste van de twee dus niet forceren maar wel blijven bespreken
En ja er zijn ultieme grenzen voor een partner; voor de een zou het een SRS zijn en voor de andere seks met een vreemde -- en het is aan jou dan de keus om te bepalen wat voor jou belangrijker is: jouw relatie in stand houden of de grens overtreden
Ik gun haar 1 maal per maand met een andere vrouw.. maar niet met een andere man.. dus vice versa zou ik hopen op de gunst dat ik met een andere man kan.. (trava)
Als ik dit lees, merk ik dat jij de contrôle wilt houden in wat jouw partner doet, op zo'n basis dat het wel een vrijbrief is voor jouzelf te doen wat jij graag wilt. Jij kunt kiezen en je vrouw 'mag' maar ..alleen dan met een andere vrouw! los van het feit of zij überhaupt op vrouwen valt. Je geeft de indruk Gabri,dat je even een rem zet op wat jij wilt, maar het lijkt mij dat je dit wel moeite gaat geven. Wanneer beide partners niet hetzelfde hierover denken geeft het altijd problemen. De kans zit erin wanneer jij dit doet zonder dat jouw partner iets weet en er achter komt dat het over en uit is. Iets onderdrukken geeft ook spanning, ik als partner -van zou zo'n situatie niet aankunnen.
groetjes elsa
als je jouw relatie een kans van slagen wilt geven je de tempo moet laten bepalen door de langzaamste van de twee dus niet forceren maar wel blijven bespreken
Ik geloof dat dit een opmerking is die past bij mij.. Dit is zoals ik het nu / altijd al aanpak. Haar laten wennen aan een stap en als ze er niet aan went dan maar even niet. Forceren zou zeker het einde van de relatie kunnen zijn.
als je jouw relatie een kans van slagen wilt geven je de tempo moet laten bepalen door de langzaamste van de twee dus niet forceren maar wel blijven bespreken
Ik geloof dat dit een opmerking is die past bij mij.. Dit is zoals ik het nu / altijd al aanpak. Haar laten wennen aan een stap en als ze er niet aan went dan maar even niet. Forceren zou zeker het einde van de relatie kunnen zijn.
de kunst zit 'em, denk ik, in het elkaar de vrijheid gunnen om al deze leerporcessen te doorlopen, en vooral niet bezitterig zijn ten opzichte van je partner. En zoals ik al eerder elders heb benoemd, heeft een ieder mens recht op zijn of haar leer/levensprocessen, en ook nog eens in het tempo dat bij die persoon past!
Groetjes, liefs en sterkte!
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela