Een gezin geworden, dus buiten de deur kleden?

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joy schreef:
Dat is wel zo, maar je kunt er donder op zeggen, dat als jij beperkt wordt in je beleving door externe factoren, dwz, als je vrij spel had, je verder zou gaan, je daar vroeg of laat daadwerkelijk aan wilt toegeven
Dat is precies de reden waarom ik een jaar geleden hier ben begonnen met schrijven, juist omdat ik in die periode helemaal in de war was. Het therapeutische effect van dit forum heeft mij goed gedaan. Ik heb het gevoel dat verder gaan niet absoluut noodzakelijk is en dat het het allemaal niet waard is. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar zolang ik normaal kan functioneren zal ik niet alles op het spel zetten.

Irene
Kleine stapjes
gabri
daar ben ik weer

die twijfel

Bericht door gabri »

ja joy dat is waar.. Maar er is ook een weegschaal in mijn hoofd en die zegt continue, wat wil je liever, een gezin of een keer sex per maand.. en dan kom ik toch uit op mijn lieve gezin hoor! Het is als stoppen met roken, zo denk ik erover.. Je weet dat het lekker is maar je mag niet meer.
30 jaar, soms verdwaald en soms helemaal thuis
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

@Gabri: Voor alle duidelijkheid, ik refereerde in mijn vorige post niet specifiek aan seks buiten de deur, maar in het verder gaan in het T-proces, dat heeft niet noodzakelijkerwijs met elkaar te maken.

Irene
Kleine stapjes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

@ gabri, ik proef uit je postings dat je het allebei wilt, en niet wilt kiezen

Ik zeg niet dat dat never nooit goed zal gaan, alleen is het wel een valkuil die structureel aanwezig blijft in je relatie

Draai het eens om

Je vrouw/vriendin wil 1 x in de maand met een andere man gaan biljarten, jij wilt dat absoluut niet

gevolg is blijvende spanning

ff splitsen:

Verder willen(moeten) gaan in het proces en door externe factoren worden tegengehouden: onhaalbare relatie

Verder willen gaan in beleving in de vorm van sex met een 'vriendin':
bespreekbaar in relatie

Joy
gabri
daar ben ik weer

Bericht door gabri »

splits voor nu omdat ik benieuwd ben ofdat iemand dit doet of gedaan heeft:

Verder willen gaan in beleving in de vorm van sex met een 'vriendin':
bespreekbaar in relatie

Ik gun haar 1 maal per maand met een andere vrouw.. maar niet met een andere man.. dus vice versa zou ik hopen op de gunst dat ik met een andere man kan.. (trava)
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

wil zij met een andere vrouw?

heeft zij die behoefte?

klinkt mij niet zo heel relaxed in de oren:

als jij van mij dit mag, mag ik dan dat?

imo zou een relatie niet gebaseerd moeten zijn op ' mogen'
gabri
daar ben ik weer

hypotese

Bericht door gabri »

ik bedoel ook meer een: stel dat.. situatie
Florence
ff weer wat posten

Bericht door Florence »

Beste Gabri,

Als je ,je relatie instand wilt houden zul je in de thuis situatie een oplossing moeten zoeken,door b.v. alleen om te kleden als je kind in bed ligt,zeker de eerste jaren heb je dan volop kans,als je het buiten de deur gaat zoeken dan denk ik niet dat je relatie lang stand houd.

groetjes Florence.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Twee reacties:

We zijn nou toch aan het splitsen, ik sluit me bij Florence aan dat het buitenspelen een te grote druk op de relatie zal leggen.

Wat betreft mijn eigen situatie hoop ik toch nog altijd dat Joy ongelijk heeft.

Irene
Kleine stapjes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

zolang je zoveel mogelijk met je partner bespreekt en eerlijk bent en wederzijds respect behoud, kun je een heel end komen, wellicht zover dat beide tevreden kunnen zijn

wat ik proef uit de relatie van gabri is:

zij wil verder, haar partner duidelijk niet, dat is geen goed begin
gabri
daar ben ik weer

gelijk

Bericht door gabri »

ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben dat je een bommetje legt onder je relatie wanneer je je eigen vrouw gaat uit sluiten voor een deel van je leven. Stilletjes zal het aan haar vreten ook al zou ze het goedkeuren voor mij.. Daarom ben ik natuurlijk ook hier beland, in de hoop wat positieve geluiden te horen. Maar zoals verwacht, zijn die er natuurlijk niet.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy schreef:zij wil verder, haar partner duidelijk niet, dat is geen goed begin
Dat is geen ramp maar de normaalste zaak in de wereld; de T* is vaak meestal verder in gedachten gegaan dan de partner die het liefst alles bij het oude zou laten

Al in 2002 schreef Marcha erover dat als je jouw relatie een kans van slagen wilt geven je de tempo moet laten bepalen door de langzaamste van de twee dus niet forceren maar wel blijven bespreken

En ja er zijn ultieme grenzen voor een partner; voor de een zou het een SRS zijn en voor de andere seks met een vreemde -- en het is aan jou dan de keus om te bepalen wat voor jou belangrijker is: jouw relatie in stand houden of de grens overtreden

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

gabri schreef:

Ik gun haar 1 maal per maand met een andere vrouw.. maar niet met een andere man.. dus vice versa zou ik hopen op de gunst dat ik met een andere man kan.. (trava)
Als ik dit lees, merk ik dat jij de contrôle wilt houden in wat jouw partner doet, op zo'n basis dat het wel een vrijbrief is voor jouzelf te doen wat jij graag wilt. Jij kunt kiezen en je vrouw 'mag' maar ..alleen dan met een andere vrouw! los van het feit of zij überhaupt op vrouwen valt. Je geeft de indruk Gabri,dat je even een rem zet op wat jij wilt, maar het lijkt mij dat je dit wel moeite gaat geven. Wanneer beide partners niet hetzelfde hierover denken geeft het altijd problemen. De kans zit erin wanneer jij dit doet zonder dat jouw partner iets weet en er achter komt dat het over en uit is. Iets onderdrukken geeft ook spanning, ik als partner -van zou zo'n situatie niet aankunnen.
groetjes elsa
gabri
daar ben ik weer

slagen

Bericht door gabri »

als je jouw relatie een kans van slagen wilt geven je de tempo moet laten bepalen door de langzaamste van de twee dus niet forceren maar wel blijven bespreken
Ik geloof dat dit een opmerking is die past bij mij.. Dit is zoals ik het nu / altijd al aanpak. Haar laten wennen aan een stap en als ze er niet aan went dan maar even niet. Forceren zou zeker het einde van de relatie kunnen zijn.
Babette
Forumdiva

Re: slagen

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
gabri schreef:
als je jouw relatie een kans van slagen wilt geven je de tempo moet laten bepalen door de langzaamste van de twee dus niet forceren maar wel blijven bespreken
Ik geloof dat dit een opmerking is die past bij mij.. Dit is zoals ik het nu / altijd al aanpak. Haar laten wennen aan een stap en als ze er niet aan went dan maar even niet. Forceren zou zeker het einde van de relatie kunnen zijn.
de kunst zit 'em, denk ik, in het elkaar de vrijheid gunnen om al deze leerporcessen te doorlopen, en vooral niet bezitterig zijn ten opzichte van je partner. En zoals ik al eerder elders heb benoemd, heeft een ieder mens recht op zijn of haar leer/levensprocessen, en ook nog eens in het tempo dat bij die persoon past!

Groetjes, liefs en sterkte!

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie