Boek over een niet gangbare sekse

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Het punt is:

Ik vind dat afgrijselijke stuk darm wat uit mijn buik hangt gewoon om te kotsen......
Ok. Meestentijds denk ik er niet bij na, dan zou ik nl allang helemaal gek zijn :evil:

Maar het gaat mijer niet om wat ik wil worden: Dat lukt namelijk toch niet,

Het gaat mij er vooral om wat ik kwijt wil...

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

heftig

begrijpelijk ook wel

kan er zelf ook weinig mee, maar is je gedachte een verstandige eerste stap?

zelf ben ik van de voorzictige, eerst aanpakken wat het minste schade teweegbrengt

toegegeven, als ik een jaar of 1 1/2 verder zou zijn, en ik zou me hele huisraad moeten verkopen om een srs te kunnen ondergaan, is de kans aanwezig dat ik dat doe, als daartegenover zou staan dat ik nog 2 jaar moest wachten via de officiele weg

joy
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ik ben erdoor bij vu

wil eerst gezichtshaar verwijderd hebben, zit nu op de helft, volgende stap komt vanzelf:)
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

mila schreef: en mijn sexuele beleving is sub-genitaal.
Mila.
Ehm, what's that?

x,
Mina
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Dit draad is via het stokpaardje van Mila: passabiliteit (moet dat nou echt in elke draad weer worden besproken) behoorlijk off-topic geraakt en schijnt nu (in een poging om terug naar de topic te gaan) te focussen op wel of niet SRS -- waarin de definitie van TG gereduceert wordt tot non-op TS; dit lijkt natuurlijk wel op dat Frederique gelijk heeft wanneer ze stelt dat de leden van dit forum niet in staat zijn om buiten de man/vrouw paradigma te denken zelfs op een theoretisch niveau

Lisa
If all else fails, buy new shoes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Hoi Lisa,

Idd merkwaardig!!...passabiliteit lijkt me meer een relevant onderwerp voor een TS...niet per se een TG. En ookal is Mila theoretisch gezien wellicht een TG (zij beschrijft zichzelf toch als non-op TS, als ik het goed heb!!).

Ik bedoel als je er uitsluitend voor kiest alleen als vrouw te leven...hoe transgender ben je dan...vraag ik me af.

Wil best eens 1 topic starten voor mensen die tussen de geslachten in willen leven (en dus NIET uitsluitend voor 1 geslacht kiezen, of zich tenminste zo voelen). maar ik denk dat er hier weinig belangstelling voor is...

groeten,
Mina
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Misschien is het een kip en ei verhaal.

Als 'de maatschappij' heel gewoon om zou gaan met mensen die tussen de geslachten in leven, hoe makkelijk zouden genderdysfore mensen dan besluiten om een compromis te sluiten, dus gedeeltelijk van geslacht te veranderen. Misschien is zelfs beter gezegd: Om geen vaste genderrol te accepteren.

Of als de mensen die tussen de geslachten in leven meer op gaan vallen, blijkt het dan een veelvoorkomend iets te zijn?
Wat mezelf betreft: Na 'Boy George' komen er niet veel namen meer in me op.

Wat de discussie betreft: Ergens tussen 'passabel zijn' en 'geaccepteerd worden' is een grens.... Maar waar?

Is dat grensgebied niet datgene wat ons zo enorm bezighoudt? De reden dat we steeds weer zo vreselijk met elkaar in discussie gaan. De mens wil blijkbaar graag duidelijkheid, misschien om jezelf een plek te geven, anders wel om de ander te duiden. En hoe meer er gediscussieerd wordt, hoe duidelijker blijkt dat iedereen zijn/haar eigen individuele weg kiest.
Leve de vrijheid !

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Ciska Lacomte schreef: Wat de discussie betreft: Ergens tussen 'passabel zijn' en 'geaccepteerd worden' is een grens.... Maar waar?
Die grens bestaat volgens mij helemaal niet.
Dorine schreef: Dat is waar de pijn zit, eigenlijk voor iedere mens, we zien elkaar alleen met aardse ogen omdat we verleerd zijn dieper te kijken...
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

<En ookal is Mila theoretisch gezien wellicht een TG (zij beschrijft zichzelf toch als non-op TS, als ik het goed heb!!).>

Klopt helemaal, ik noem me liever een non op TS. Het begrip TG is me inmiddels te vaag geworden, het begrip TG is namelijk gekaapt door mensen van allerlei allooi, zoals de vrachtwagenchauffeur die onder zijn mannenkleding jarretelles en kousen draagt en thuis de afwas doet wn ook zo lief voor de kindes zorgt, maar dan wel als 'full blown man' leeft........

Ik ben aan de hormonen, en leef eenduidig als vrouw, maar zonder SRS, en om mijn leven aangenaam te houden kom ik zo goed mogelijk - en zo geloofwaardig mogelijk- over als eenduidig, te weten als vrouw, non op TS dus.

Het lijkt mij hoogst vermoeiend om afwisselend als man en als vrouw te leven, ook voor diegeen zijn/haar omgeving trouwens, die maar mee moet switchen met de al dan niet acute verandering van de TG in kwestie.

Heb je de film "Pat" met oa Roseanne Barr wel eens gezien? Gaat over een persoon van onbesliste gender, en waar die zoal tegen aan loopt in het dagelijks leven. Beslist een TG onvriendelijke film trouwens.

Groetjes Mila.

P.s: als je als trav je leven in '2en' verdeeld, teweten grotendeels als man in het dagelijks leven, af en toe (virtueel) als vrouw, dan lijkt mij dat ook wel een erg prettige balans, die voor wat betreft het dagelijks leven als man niet al te veel deining veroorzaakt in de buitenwereld.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

<en mijn sexuele beleving is sub-genitaal.
Mila.

Ehm, what's that?>

Vooruit dan maar.......'sub genitaal' is vrij vertaald: anaal. Mijn 'back pussy'.

En ja, zoals veel mensen waarde hechten aan genitale sex, zo hechten mijn minaar en ik veel waarde aan sub genitale sex.

Het is namelijk lekker.

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Mina,

<Ik bedoel als je er uitsluitend voor kiest alleen als vrouw te leven...hoe transgender ben je dan...vraag ik me af..>

Hmmmmmmm.......laat ik het zo omschrijven in het engels: 'it's like something that seeks its level'.

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Cisca,

<Gewoon dat vieze ding daar beneden weg, en verder niks. Wat een bevrijding....
Niet al die moeite hoeven doen om zoveel mogelijk op Brigitte Bardot te lijken, terwiijl dat er absoluut niet inzit, Ook van al dat gezanik over sex bevrijd zijn en al helemaal geen last meer van dat dierlijke gedrag wat het gevolg is van testosteron....>

Wat je daar zo omschrijft klinkt als het Skoptic Syndrome.......mannen die perse, koste wat kost van hun piemel (+toebehoren) verlost willen worden.
En ja, die bestaan, en meer dan je denkt.

Groetjes Mila.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Ciska Lacomte schreef:Misschien is het een kip en ei verhaal.

Als 'de maatschappij' heel gewoon om zou gaan met mensen die tussen de geslachten in leven, hoe makkelijk zouden genderdysfore mensen dan besluiten om een compromis te sluiten, dus gedeeltelijk van geslacht te veranderen. Misschien is zelfs beter gezegd: Om geen vaste genderrol te accepteren.

Of als de mensen die tussen de geslachten in leven meer op gaan vallen, blijkt het dan een veelvoorkomend iets te zijn?
Wat mezelf betreft: Na 'Boy George' komen er niet veel namen meer in me op.

Wat de discussie betreft: Ergens tussen 'passabel zijn' en 'geaccepteerd worden' is een grens.... Maar waar?

Is dat grensgebied niet datgene wat ons zo enorm bezighoudt? De reden dat we steeds weer zo vreselijk met elkaar in discussie gaan. De mens wil blijkbaar graag duidelijkheid, misschien om jezelf een plek te geven, anders wel om de ander te duiden. En hoe meer er gediscussieerd wordt, hoe duidelijker blijkt dat iedereen zijn/haar eigen individuele weg kiest.
Leve de vrijheid !

Ciska.
"de maatschappij" bestaat niet. Dat is een abstractie en is net zoiets als "ze zeggen dat..." Persoonlijk denk ik dat je of we die maatschappij niet zoveel "macht" moeten toedichten. Mijns inziens is dat iets van onze eigen creatie. En je kunt je afvragen hoeveel zin het heeft om telkens weer te vervallen in discussies over al dan niet "passabel" zijn. Een ieder heeft daarin zijn of haar eigen normen, en een ieder vult zijn of haar leven in zoals het hem of haar goeddunkt. Terecht overigens! Waar de kneep zit is in zelfacceptatie, en als ik deze draad zo bekijk valt daar nog wel wat winst te boeken..., uitzonderingen daar gelaten...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Joy,

<of wel een diepere relatie wilt aangaan en accepteerd dat je dan een beperking hebt in doelgroep die in jouw geinteresseerd is>

En exact datzelfde geldt ook voor post op ts'en, om redenen die inmiddels bekend zijn.

Mila.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Frederique_ schreef:...en voordat ook deze thread uit de hand gaat lopen...

Zijn er op dit forum nog meer mensen die niet passabel zijn of anderszins tussen de genders in leven? Zo ja, hoe beleef jij de wereld?

Groetjes,

Frederique
eerlijk gezegd denk ik dat ieder mens, ongeacht geslacht of gender, de wereld op zijn of haar manier beleefd (puur individueel dus), en dat dit zeker niet iets eenduidigs is, of met uiterlijkheden te maken heeft. In mijn leefomgeving kunnen m'n mededorpsgenoten mij ook niet duiden, en ik heb niet echt het gevoel dat zij daar "last" van hebben. Ik word gezien als een buitenbeentje, maar als puntje bij paaltje komt ben je dat hier al heel gauw! :lol:

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie