Een gezin geworden, dus buiten de deur kleden?

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Ciska Lacomte
Banned Lid

Re: slagen

Bericht door Ciska Lacomte »

gabri schreef:
als je jouw relatie een kans van slagen wilt geven je de tempo moet laten bepalen door de langzaamste van de twee dus niet forceren maar wel blijven bespreken
Ik geloof dat dit een opmerking is die past bij mij.. Dit is zoals ik het nu / altijd al aanpak. Haar laten wennen aan een stap en als ze er niet aan went dan maar even niet. Forceren zou zeker het einde van de relatie kunnen zijn.
Als ik nou zeg: "Dit kun je gerust met een dier doen, maar zo ga je toch niet met mensen om."

Ik heb in vrijwel dezelfde situatie gezeten: Mijn kinderen zijn nu lekker aan het puberen, dus er spelen inmiddels heel andere zaken.
In de eerste plaats wist mijn partner al voordat wij 'iets' met elkaar hadden dat ze 'de vrouw in mij' altijd voor haarzelf moest laten gaan, want ik had haar duidelijk uitglegd: "Als jij niet met Ciska kunt leven, kun je ook niet met meneer C. leven. Ciska kan niet weg; jij wel..."
Klinkt mss grof, maar het is de naakte waarheid. Ik heb Ciska altijd verborgen gehouden voor de kinderen, maar nu wel spijt van. Het blijft raden, maar ik vraag me toch af hoe vervelend het in ons leven samen (geweeest) zou zijn als de kinderen niet beter zouden weten dat pappa graag een jurk draagt. Op dit moment vinden ze het raar en een beetje eng, maar ik denk dat je niet eeuwig uit kunt stellen, dus niet zo lang geleden heb ik het verteld. De volgende stap is Ciska fysiek aan hen voorstellen.

Cis.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ciska schreef:
Op dit moment vinden ze het raar en een beetje eng, maar ik denk dat je niet eeuwig uit kunt stellen, dus niet zo lang geleden heb ik het verteld. De volgende stap is Ciska fysiek aan hen voorstellen.
Ik ben heel benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld.

Irene
Kleine stapjes
Ciska Lacomte
Banned Lid

Irene schreef:Ciska schreef:
Op dit moment vinden ze het raar en een beetje eng, maar ik denk dat je niet eeuwig uit kunt stellen, dus niet zo lang geleden heb ik het verteld. De volgende stap is Ciska fysiek aan hen voorstellen.
Ik ben heel benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld.

Irene
Ik zelf ook, Irene. Maar ik hou jullie op de hoogte. Op dit moment voel ik een zekere opluchting, blijkbaar begrijpen ze nu een beetje beter waarom ze niet zo'n stoere Pappa hebben als de anderen.
Het gaat dus goed, maar : Kalm aan, dan breekt het lijntje niet.....

Ciska.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ciska

Het hoeft niet lang te duren -- mijn kinderen raakte snel aan het idee gewend

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Patricia schreef:
Even een vraagje voor de mensen die hun tv of ts zijn allang wisten voor ze hun huidige partner tegenkwamen. Waarom dan juist wel trouwen en kinderen als je zoiets al lang en duidelijk weet?
Hier wil ik best antwoord op geven: In de eerste plaats wist ik het weliswaar al lang, maar had nooit verwacht dat het ooit een probleem zou gaan vormen. Dus zo duidelijk was het dan ook weer niet. In de tweede plaats ben ik heel gelukkig geworden met mijn gezin, dus ik had het niet graag willen missen.

Irene
Kleine stapjes
Ciska Lacomte
Banned Lid

Patricia1979 schreef:Even een vraagje voor de mensen die hun tv of ts zijn allang wisten voor ze hun huidige partner tegenkwamen. Waarom dan juist wel trouwen en kinderen als je zoiets al lang en duidelijk weet? En ja, natuurlijk weet ik ook wel dat er relaties/huwelijken zijn waarin het wel gewoon geaccepteerd wordt.
In mijn geval: Ik was eerlijk gezegd niet van plan in een relatie te stappen, maar J. zat midden in een verhuizing (ze woonde op kamers, ging naar een etage met een tuin) toen ze tijdens het sporten een enkel brak. Ze zou bij mij logeren tot ze weer zelfredzaam was....
Maar ze is nooit weggegaan. De kinderen zijn allebei ondanks voorbehoedsmiddelen euh... ontstaan.... (maar niet minder geliefd hoor !!) want enerzijds vond J. de seks zou fijn, dat ik het wel voor haar over had, en anderzijds: de hormonen, hé.... :oops:

Dat maakt ons overigens tot het levende bewijs dat twee vrouwen dus best kindern kunnen krijgen...... LOL.

Uiteindelijk is het een complexe optelsom van factoren die ervoor zorgen/gezorgd hebben dat 'het zover is kunnen komen', te beginnen bij mijn oudrs thuis: Uiteindelijk wist ik al vóór mijn pubertijd dat ik eigenlijk een meisje ben, maar........

Ciska.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

in verlengde

hoe komt iemand erbij naast die relatie en kids, jarenlang mannelijk werk te doen, jarenlang gebukt onder spanningen, angsten, verdriet, jarenlang proberen ergens in te passen, volledig het eigen gevoel negerend, om tenslotte na eindelijk finaal vastgelopen te zijn, dan pas hulp te gaan zoeken?

als er iets kenmerkend is aan het trans zijn is het wel het kop in het zand en ignore gedrag, en tegen beter weten in doorzetten
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Joy schreef:
hoe komt iemand erbij naast die relatie en kids, jarenlang mannelijk werk te doen, jarenlang gebukt onder spanningen, angsten, verdriet, jarenlang proberen ergens in te passen, volledig het eigen gevoel negerend, om tenslotte na eindelijk finaal vastgelopen te zijn, dan pas hulp te gaan zoeken?

als er iets kenmerkend is aan het trans zijn is het wel het kop in het zand en ignore gedrag, en tegen beter weten in doorzetten
Mijn werk kan heel goed door een vrouw gedaan worden, dat het in de praktijk niet veel voorkomt is een tweede. Ik beschouw mijn relatie en mijn werk niet als kop in het zand gedrag overigens, maar ik zet wel door, al dan niet tegen beter weten in.

Irene
Kleine stapjes
Ciska Lacomte
Banned Lid

Je weet immers niet beter dat het leven een eindeloze hoop doffe ellende is. Af en toe dronken of nog erger houdt het jarenlang draaglijk. Ik heb keihard tegen een muur in mijn kop aan moeten lopen om te begrijpen dat het 'zo niet langer kan'. Als ik toen niet in één huis gewoond had met een hele geduldige vrouw en twee verpletterend lieve kinderen, was ik waarschijnlijk met een steen om de nek van de Moerdijkbrug afgesprongen.....

Maar ik heb best een mooie toekomst achter de rug, hoor.........

Ciska.
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Tja, natuurlijk wel even oppassen met wat ik zeg, maar met het aangaan van een relatie heb je wel een poosje dat je het niet nodig hebt en op zo'n moment leeft misschien ook wel het idee van "misschien gaat het dan toch wel over"

Kan, maar hoeft uiteraard niet. ligt toch eraan hoe diep het zit. Altans ik spreek even uit eigen ervaring toen ik lang geleden een vriendin had maar uiteindelijk kwam het toch weer opzetten. Ze heeft er trouwens nooit vanaf geweten en dat uit is gegaan heeft er niks mee te maken. of dat je toch indirect "iets" laat doorschemeren in de aanpak van bepaalde dingen, maar dat maakt toch niks meer uit :wink:

Andere vriendin van me merkte eens op dat ik net op een vrouw leek terwijl ik op dat moment er absoluut voor mijn idee er niks mee deed, maar ze was zelf wel redelijk butch dus tjah :roll:

Dus allemaal dikke vette ontkenning ?

Om even terug te komen op Gabri d'r situatie. Ik vind het echt jammer dat er geen openheid kan wezen op dat vlak. Het omkleden zo nu en dan is een ding en dat hoeft in princiepe niet erg te zijn want ik geloof dat je het wel leuk brengt, maar het weer terugstoppen in de geheimzinnigheid gaat alleen maar een splijtzwam worden op de een of andere manier en dat zou zonde wezen...

Vond nog een tweetal filmpjes op joetjoep, een interview met Helen Boyd en Betty in het programma van Dr Keith (mij verder onbekend)

Helen and Betty Interview part 1

Helen and Betty Interview part 2

Nou, sterkte ermee :-?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Ik vind het de moeite waard dit te bekijken, bedankt Mireille!
tonnie54
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door tonnie54 »

samen met vriendin deze twee clips bekeken, inderdaad de moeite waard
Ciska Lacomte
Banned Lid

mireille schreef:
Vond nog een tweetal filmpjes op joetjoep, een interview met Helen Boyd en Betty in het programma van Dr Keith (mij verder onbekend)

Helen and Betty Interview part 1

Helen and Betty Interview part 2

Nou, sterkte ermee :-?
Dankje wel dat je me sterte wenste......

Ik heb de filmpjes net bekeken, veel herkenning... Zit ff met 'n forse brok in de keel. (nee, niet alleen m'n adamsappel).
...................... Ik kan nu helemaal niks meer uitbrengen; alleen dit:
Hier dient zo'n forum dus voor. Dankjewel, Mireille.

Ciska.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

viel me mee dat men respectvol omging met die 2, niet alel usa talkshows zijn bagger

grappig vond ik zelf dan weer haar mannestem

dat je met wat oefeningen dus een stem kan creeren die prima overkomt, ik werd vrolijk omdat mijn mannenstem van nature een stuk hoger is dan haar mannenstem, er gloort hoop!

:)

Joy
Plaats reactie