Travestie.org Transgenderonvriendelijk?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Frederique_ schreef:
mina schreef:Nee kan ik niet, want ik ben te eerlijk geweest tegen de toelatingscommissie :)
Je kunt ook zeggen dat het beleid dat hier heerst erg transgender-onvriendelijk is. Dat ook transgenders bij de VU (willen) lopen en dat die mensen dus ook behoefte aan informatie over die trajecten; dat TG's soms doorgroeien naar TS'en en dat die informatie van TS'en kan helpen om het TS-traject niet zo eng te zien als dat het eerst lijkt - lang niet iedere TS ziet dat (schijnbaar).
Frederique

Ik neem persoonlijk aanstoot aan jouw woordenkeus, Frederique. Het is altijd en nog steeds onze doelstelling om iedereen binnen de T*-spectrum van dienst te zijn. Dat staat ook op onze voorpagina:
Travestie.org is een onafhankelijke website, welke tot doel heeft de verschillende facetten van travestie, transgenderisme en transseksualiteit te belichten. Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf.
Dat juist in tegenstelling tot de door jouw genoemde fora, die juist gesloten zijn; die je geen enkel posting laat lezen voordat je een motivatie heb gestuurd. En waarvan een niet open is voor mensen die zichzelf als travestiet zien.

Het huidige beleid voor toelating in het TS forum is geformuleerd door de leden zelf; ze hebben ons gevraagd om een plaats te geven waar ze alleen en onder elkaar, zonder bemoeienissen van mensen die zij beschouwen als 'buitenstaanders'. Het was noch ons wens noch ons beleid; wij waren voorstaander van een opener toelatingsbeleid maar de meerderheid van posters binnen het TS forum hadden een andere mening. Wij respecteren hun mening en voeren het uit maar dat is zeker niet het algemeen beleid dat hier op onze site heerst -- en jouw aanwezigheid hier is daar het bewijs van.

Over zaken als hormonen, FFS en SRS wordt er ook uitvoerig buiten het TS forum en de meeste leden van het TS forum zijn ook bereid om vragen daarover in het algemeen of TG forum te beantwoorden. Daarom zien wij ook geen probleem in het geven van een plek waar ze alleen en onder elkaar kunnen zijn. En dat ze ook geen behoefte hebben om dat aan te passen blijkt uit het feit dat de discussie dat Joy heeft geopend (en die inmiddels is gestokt) niet over het verruimen van de toegangscriteria ging maar over het manier van toetsen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa,

Jij ziet mijn kritiek op dit forum als een aanklacht tegen uitsluitend de organisatoren van dit forum. Dat moet je niet doen, zo is het namelijk niet bedoeld, ofschoon er best wel zaken bij zijn waar ik vind dat jullie als organisatoren ook steken laten vallen.

Een aantal reden waarom dit forum transgenderonvriendelijker is dan andere forums (om welke reden en vanwege welke individuele personen dan ook):
* Er is hier, meer dan op andere forums, sprake van het verheerlijken van genderdichotomie (scherpe grenzen tussen man en vrouw). Op de andere forums die ik noemde is die grens minder scherp. Transgenders (en dan zeker de niet-passabelen onder hen) moeten hier sterk in hun schoenen staan om niet te zeggen "tabe, bekijk het maar". Het is niet voor niets dat als je neuzen gaat tellen dat je relatief weinig TG's tegenkomt t.o.v. TS'en en TV's. De verhouding op dit forum is ook duidelijk anders dan op gemengde TG+TS-forums. En niet voor niets...
* De voorpagina van travestie.org bevat vrijwel uitsluitend travestie en transseksuelen-nieuws (en reclame, maar daarover later meer). Mijn pogingen om daar wat aan te doen door ook nieuws aan te bieden dat voor transgenders interessant is is gestrand, doordat ik telkens weer mijn neus stootte. Tegenwoordig post ik nieuws dat voor transgenders relevant is op dit forum om hier omheen te gaan.
* Er is op dit forum een scherpe scheiding tussen transgenders en transseksuelen. Jij stelt dat er informatie over hormonen, FFS en SRS beschikbaar is. Dat klopt, maar niet in het detail dat ik op andere forums tegenkom (en waarvan ik als niet-lid van het TS-forum vermoed dat het daar ook wel zal staan).
* In de praktijk van die andere forums ontstaan er geen problemen als transgenders en transseksuelen door elkaar heen schrijven. Er zijn weliswaar threads waar TS'en en TG's structureel van mening verschillen (zoals dat hier ook blijkt), maar meestal respecteren ze elkaar genoeg om probleemloos hun eigen verhaal te kunnen vertellen. Ik schreef eerder al dat ik heel veel gehad heb aan verhalen van "echte TS'en". Ook nu: kijk maar eens naar het aantal verhalen over ervaringen met het genderteam buiten het TS-forum. Het is echt nihil.
* Transgenders kunnen niet zonder forums waar ook TS'en openlijk meeschrijven over hun eigen ervaringen. Omgekeerd hoop ik dat "echte TS'en" ook iets hebben aan berichten van TG's. In de constructie zoals die op dit forum gehanteerd wordt is alle voordeel voor de TS'en: alle TS'en mogen zo -hups- op het TG-forum; omgekeerd mogen TG's niet eens op het TS-forum meelezen... Kun je je voorstellen dat ik de bruikbaarheid van een gemengd TG+TS-forum dan groter vindt dan dit forum?
* Ik schrijf op het TG-forum binnen dit forum overigens ook niet over de VU. Waarom niet? Gewoon, omdat ik heel slechte ervaringen heb met het (hier) schrijven van wat mij in het dagelijks leven bezighoudt sinds mijn verhalen over de outing op mijn werk (ook hier grotendeels door TS-en). Ook de felheid van discussies over mijn wel-of-geen TG zijn, de discussies over met-een-mannengezicht-in-een-rokje-naar-het-vrouwentoilet-gaan en meerdere discussies met mensen die mij stelselmatig weigeren te begrijpen - het geeft gewoon aan dat de tolerantie voor TG's op dit forum minder hoog is dan elders waar ik zelden in deze toonhoogtes gediscussieerd heb. Omgekeerd zijn er te weinig TG's om geen TS'en mee te laten meelezen/-schrijven op het TG-forum. In die zin snap ik jullie probleem echt wel, maar het zorgt er wel voor dat de bruikbaarheid van dit forum voor TG's lager is dan die van andere forums.

Het openstellen van (een paar) forums voor alleen-lezen is inderdaad een van de sterke punten van dit forum. Ik kan dat alleen maar met je eens zijn: ik heb best een tijd nodig gehad voordat ik me hier zelfs maar aan durfde te melden, daarna nog een behoorlijke tijd nodig gehad om me bij de VGK (introductieverhaaltje nodig) aan te melden. In die zin heb ik altijd gezegd en zeg ik nu nog steeds dat dit forum niet alleen nadelen, maar soms ook voordelen heeft t.o.v. andere forums. En er zijn er nog best wel wat meer (bijv: meer aandacht voor uiterlijk, een goede site met achtergrondinformatie, zowel chat als forum als profielen als prikbord - dus heel volledig, de site is altijd in de lucht, er lezen en schrijven genoeg mensen om een werkend vraag-en-aanbod-forum op te zetten). Er is ook wel meer nadeligs over deze site te schrijven (bijv. de keuze voor reclame ipv vrijwillige eigen bijdrages, de snelheid waarmee organisatoren van deze site zich op de tenen getrapt voelen als je kritiek uit ipv als je ze bejubeld). Dit alles is overigens mijn persoonlijke eigen mening - het blijft de vraag wat je als T* zoekt en wat je wel-of-niet belangrijk vindt of deze site wel-of-niet beter is dan anderen.

Nogmaals: neem ook deze kritiek niet als kritiek aan alleen de organisatie van dit forum, wie de schoen past trekke hem aan.

Zullen we trouwens verhuizen naar sub-forum "de site"?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Frederique_ schreef:Jij ziet mijn kritiek op dit forum als een aanklacht tegen uitsluitend de organisatoren van dit forum. Dat moet je niet doen, zo is het namelijk niet bedoeld, ofschoon er best wel zaken bij zijn waar ik vind dat jullie als organisatoren ook steken laten vallen.
Als je dat had bedoeld dan had je het anders moeten verwoorden:
Frederique_ schreef:Je kunt ook zeggen dat het beleid dat hier heerst erg transgender-onvriendelijk is.
Beleid wordt doorgaans gemaakt en gevoerd door de beleidsmakers en dat zijn de organisatoren -- in jouw tweede posting heb je het over een 'transgender-onvriendelijk forum' en dat slaat niet alleen op de organisatoren.
Frederique_ schreef:Het is niet voor niets dat als je neuzen gaat tellen dat je relatief weinig TG's tegenkomt t.o.v. TS'en en TV's. De verhouding op dit forum is ook duidelijk anders dan op gemengde TG+TS-forums. En niet voor niets...
Dat klopt -- op de gemengde TG+TS forums mogen er van de organisatoren geen TV's bij; wij sluiten de TG's hier niet uit (en het is ook niet de TV's die zich grotendeels storen aan de TG's)
Frederique_ schreef:* De voorpagina van travestie.org bevat vrijwel uitsluitend travestie en transseksuelen-nieuws (en reclame, maar daarover later meer). Mijn pogingen om daar wat aan te doen door ook nieuws aan te bieden dat voor transgenders interessant is is gestrand, doordat ik telkens weer mijn neus stootte.
Oude koek. Bovendien Vind ik het een tendentieus vertekening van de feiten; het ging niet om 'pogingen om nieuws aan te bieden' maar om een enkel poging voor een enkel verhaal. Een verhaal bovendien dat al een keer op onze voorpagina had gestaan op verzoek van de initiatiefnemers. Jij (volgens mij niet een van de initiatiefnemers) verzocht ons om het verhaal opnieuw te plaatsen. Maar gelet op het feit dat je niet met nieuwe feiten aankwam waarmee het een nieuwe verhaal zou worden was het onze mening (en dat is ons goed recht als redactie) om 'nee' te zeggen en. Dat jij sindsdien verhalen die voor TG's alleen maar in het forum wil laten plaatsen is volstrekt jouw eigen beslissing en ook volstrekt onlogisch volgens jouw eigen beredenering: zoals je al zei is het TG gehalte in het forum beduidend lager dan elders EN is de bezoekersaantallen van het voorpagina veelvuldig hoger dan voor het forum; de paar mensen (zoals jij) die het forum in hun favorieten hebben en het voorpagina voorbijgaan wegen niet op tegen de mensen die wel onze voorpagina lezen en nooit in het forumkijken -- en dat terwijl onze forum ook beter bezocht is dan de andere T*-fora (omdat het openbaar is). Dus je snijdt eigenlijk in je eigen vingers. Als laatst over dit citaat jouw herhaalde jeremiaden over hoe wij onze site bekostigen beginnen wel heel erg op bemoeiziekte te lijken; nogmaals vragen over hoeveel wij niet te beantwoorden juist omdat wij niemand vragen om voor de site te betalen.
Frederique_ schreef:* Ik schrijf op het TG-forum binnen dit forum overigens ook niet over de VU. Waarom niet? Gewoon, omdat ik heel slechte ervaringen heb met het (hier) schrijven van wat mij in het dagelijks leven bezighoudt sinds mijn verhalen over de outing op mijn werk (ook hier grotendeels door TS-en). Ook de felheid van discussies over mijn wel-of-geen TG zijn, de discussies over met-een-mannengezicht-in-een-rokje-naar-het-vrouwentoilet-gaan en meerdere discussies met mensen die mij stelselmatig weigeren te begrijpen - het geeft gewoon aan dat de tolerantie voor TG's op dit forum minder hoog is dan elders waar ik zelden in deze toonhoogtes gediscussieerd heb.
Als travestiet mag ik zelf niet deelnemen aan bepaalde fora waar jij het over heb maar ik vermoed van de postings dat ik hier lees dat een aantal leden van de fora ook lid zijn van dit forum. Nu kan jij je afvragen waarom ze hier anders reageren dan daar. Misschien is het -- dankzij de sfeer en druk van de overige leden of door het strenge beleid van de moderators daar -- dat ze zich daar milder uiten en misschien zelfs zwijgen en dat ze hier zeggen wat ze er echt van denken. Als dat inderdaad zo is kan jij je afvragen waar je echt het meeste aanhebben: de ongezoute eerlijkheid dat je hier krijgt opgeschoteld of gekuisde liefkozingen daar. Nogmaals ik kan het niet weten -- ik opper een mogelijke alternatief voor hoe jij het ziet.
Frederique_ schreef:Nogmaals: neem ook deze kritiek niet als kritiek aan alleen de organisatie van dit forum, wie de schoen past trekke hem aan.
Lezend door jouw uitgebreid kritiek op de transgenderonvriendelijkheid van het forum (of eigenlijk van de site in zijn geheel) blijkt dat jouw enige expliciet kritiek op de organisatoren betreft onze beleid tov verhalen op het voorpagina over transgenders en hoe wij de site bekostigen; beide punten heb ik aangegeven waarom ik ze onterecht vinden maar daar verschillen wij van mening. Rest nog een impliciete kritiek over het moderaten van het forum omdat wij mensen met een minderheidsverhaal zoals jij niet goed beschermen tegen de harde kritiek van de grote meerderheid die het m/v dichotomie prediken. Ik kan alleen maar zeggen: jij bent er nog dus het heeft jou niet weggejaagd; terwijl Cynthia (die wel in het m/v dichotomie gelooft) door de harde sfeer is vertrokken. Kritiek op het moderaten omdat wij gefaald hebben om mensen zoals Cynthia te behouden neem ik wel ter harte. Of dat indirect verband houdt met het ontbreken van een grote aantal TG's hier vraag ik mij af; het zou kunnen maar zou ook andere oorzaken hebben. Ik leg jouw overige opmerkingen over het TG-onvriendelijkheid in ieder geval niet terzijde. Maar wel bestrijd ik dat Travestie.org beleidsmatig TG-onvriendelijk is; ik denk dat ik dat persoonlijk niet ben en weet zeker dat Pamela of Johnn dat ook niet zijn; bovendien was een van de oprichtsters van de site zelf een TG.

Groetjes
Lisa
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

3 punten:

1 - Wanneer iemand besluit te vertrekken is dat alleen en uitsluitend alleen de keuze en verantwoording van die persoon zelf en nooit en te nimmer de verantwoording van een ander

2 - Dat de oprichter van de site zelf een Tg was, is van geen enkel belang

3 - Het is uitermate lastig dit te lezen en te volgen

Enerzijds door gebrekkige zinsvorming, anderzijds door verdaaien van woorden en trekken van verkeerde conclusies, langs elkaar heen praten

Joy
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

@ Frederique: Heleboel lettertjes, maar wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Wat is er in hemelsnaam mis met de adverteerders? Het gaat hier uitsluitend om T*-vriendelijke bedrijven die je als eenvoudige trava uit de provincie anders niet makkelijk zult vinden. Stel je voor dat je na het inloggen direct wordt geconfronteerd met zo'n typische 'penis-extension' als een I-pod of een Sony digitale camcorder :cry: . Ik denk ook niet dat je met uitsluitend een vrijwillige bijdrage de breedte van deze site lang kunt handhaven. Als je echt wil weten hoe groot het probleem is onder de gebruikers zou ik zeggen: Start een poll of een petitie en probeer minstens 1007 stemmen te verzamelen die uitdrukkelijk wensen dat de reclame verdwijnt.

Ik zie ook helemaal niet waar je het idee vandan haalt dat deze site TG-onvriendelijk zou zijn. Je kunt hooguit stellen dat in verhouding erg weinig TG's op dit forum te vinden zijn, maar er zijn ook vreselijk weinig post-op TS-en te vinden. Die hebben minstens evenveel recht van klagen mbt. onvriendelijke behandeling, want heel veel relevante verslagen uit hun persoonlijke ervaringen worden hier met brute kracht de grond ingeboord.

En wat dacht je van de denigrerende toon die wij transen zo graag aanslaan als wij het over Travestieten hebben? Je wil niet weten hoe ongelofelijk diep respect ik inmiddels heb voor al die part-time vrouwen hier, die -ook van mij- regelmatig impliciet te horen krijgen, dat ze niet helemaal mee zouden tellen.

Wat wil je dan? Dat er hier een soort politiestaat gaat heersen? Bij elk onvertogen woord een berisping, elke draad die off-topic raakt meteen splitsen? Elke opmerking die als kwetsend voor wie-dan-ook opgevat kan worden wegcensureren? Wat blijft er dan over?

Ik begrijp lang niet alles wat hier gepost wordt en ik heb regelmatig het gevoel dat mijn postings volkomen verkeerd worden uitgelegd. In het laatste geval ben ik er inmiddels achter dat het enorm helpt als ik vertel waar ik mijn wijsheid vandaan haal, en in het eerste geval helpt het als ik op zoek ga naar de achtergrond van de schrijfster.

Tot slot heb ik nog eens gekeken wie ook weer die draad heeft gestart die mij -eindelijk- eens wat meer uitleg bezorgde over het fenomeen transgender: 'Boek over een niet gangbare sekse'.

............Juist, ja. mevrouw streepje uit Gr. Trans..../ wat is ze ook weer?
Zit ik nou met een mond vol tanden? Ja, dus. Wat ik eigenlijk aan woorden in me op voel komen klinkt echt niet aardig, dus ik zeg het niet.
Maar ik vraag me wel af waar jij je nu zo druk over maakt.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Eerlijk gezegd denk ik dat er helemaal niet zoveel aan de hand is

Wat mij is opgevallen mbt frederique:

Haar irritatie mbt diverse forumleden , en nu haar iritatie mbt de site/onderdelen van die site

Ik zou eerlijk willen zeggen:

Meid, neem eens ff vrijaf, ga eens wat anders doen, laat de site voor wat ie is, maak een lange wandeling, liefst iedere dag,laat bezinken, geniet van andere zaken, zoek het strand op, verdiep je eens in zaken die niets te maken hebben met GD. kortom, leef!

Alle iritatie ,opwinding, frustratie die je in feite zelf opzoekt, het is het niet waard

Stel je zou morgen komen te overlijden, dan is het toch doodzonde dat je de laatste uren van je leven hebt gespendeerd aan, ja wat eigenlijk?

tis maar een forum

Joy
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ik heb mij in mijn eerste bericht inderdaad onzorgvuldig uitgelaten - mijn excuses daarvoor. In mijn tweede bericht staan diverse feiten die vervolgens door Lisa genegeerd worden (aan sommige kan ze inderdaad niets doen, aan andere wel), terwijl bij andere gemakshalve een hele discussie opnieuw overgedaan wordt - en de discussie over de nieuwspagina gemakshalve gesimplificeerd wordt tot 1 nieuwsbericht (terwijl ik er meerdere naar je opgestuurd heb, die telkens weer niet geplaatst zijn - en ook nu er weer niets over het verhaal van Janiek uit psychologie magazine op de voorpagina staat - ik weet dat Janiek een verzoek daartoe bij jullie ingediend heeft). Er is al zo weinig TG-nieuws, als je het nieuws wat er wel is dan niet post dan is dat gewoon een gemiste kans.

Ook het feit dat er verschillende deuren voor TG en TS zijn: jij verdedigt dat vanuit de organisatie met "dat willen die TS'en zelf". Je had als organisatie ook kunnen zeggen "dat konden die TS'en wel willen, maar wij vonden dat als organisatie niet zo nodig". Zoals je ook zegt over de financiering van dit forum - waar anderen (gewoon objectief gesproken als voorbeeld, niet om de discussie nog eens over te willen doen) ook geen keuze of inspraak in hebben. Jullie maken dus keuzes die ik niet gemaakt zou hebben.

Aan de andere kant: misschien heeft Joy wel wat gelijk. Ik ben de laatste weken sterk bezig geweest met mijn gesprek met het genderteam (het mes moest in tafel omdat ik niet netjes behandeld werd, maar niet zo diep dat zij niet met mij / ik niet met hen verder kon; dat gaf nogal wat stress en misschien reageer ik dat wel onterecht af op mensen op deze site).

Aan nog een andere kant was mijn bericht een reactie op het feit dat Mina niet op het TS-forum mee mocht lezen/schrijven. Ik had mijn gesprek afgelopen dinsdag bij het genderteam niet zo kunnen voeren als ik van TS'en geen informatie gekregen had over hun ervaringen bij het genderteam. Die informatie kreeg ik via andere forums dan dit forum - als ik het alleen met de info van dit forum had moeten doen was het voor mijn gevoel niet goed gegaan. Lees mijn bericht ook eens zo: als een oproep aan alle TS'en om niet een TS'en-clubje achter het TS-sub-forum te houden, maar zoveel mogelijk info te posten op forum algemeen en, als je dan toch echt een achterdeur nodig hebt, achter forum TG. Besef dat heel erg veel TG's (ja, zelfs veel TV's) uiteindelijk toch langzaam-vooruitkomende TS'en blijken te zijn. En dat alle info over epilatie, logopedie, hormonen, FFS, genderteams, psychologen enz. niet alleen voor TS'en maar ook voor TG's relevant is...

Groetjes,

Frederique
N.B: dat je Cynthia in deze discussie betrekt vind ik flauw. Cynthia ging om een heel andere reden weg - een reden die niets met genderdichotomie te maken heeft, zie ook haar afscheidsbericht.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bij mijn weten hebben wij meerdere malen heen en weer gecommuniceerd over het plaatsen van maar een verhaal; andere artikelen of verzoeken heb ik in mijn herinnering nooit gehad van jou. Bovendien heb ik -- nadat jij een keer een artiikel zelf in het forum heb geplaatst -- jou gevraagd waarom je het niet aan mij had gestuurd om op het voorpagina te plaatsen en kreeg ik als antwoord datj je zelf nooit meer het voorpagina las omdat je je stoorde aan de reclame.

Vwb Janiek heb ik van haar een een-regel e-mail gehad met de mededeling dat er een verhaal over haar in Psychologie staat en ok ik daar aandacht aan wilde schenken; ik ben op zoek geweest naar informatie dat ik in een verhaal zou kunnen plaatsen maar vond niks meer dan dat enkele feit. Ik heb haar ge-emaild dat als ze zelf voor een tekst zou zorgen dat ik het graag zou plaatsen (ik schrijf zelf geen artikelen voor het voorpagina; wij plaatsen artikelen die ons worden aangereikt). Ik wacht nog steeds op antwoord. Dus vind ik jouw kritiek hierop flauw en onterecht.

Als je graag wil dat ik ze punt-voor-punt behandelen dan bij deze:
  • "Er is hier, meer dan op andere forums, sprake van het verheerlijken van genderdichotomie" -- ik denk inderdaad dat ja de meeste leden hier liever als een van de twee gangbare seksen leven dan tussenin; dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld N00dles of misschien ook het VGK. Misschien is dat omdat er hier travestieten welkom zijn dan die soms in een en soms in de andere genderrol willen kruipen die weinig heil of begrip hebben voor het 'tussenin'. En misschien zijn ze hier omdat ze zich niet welkom voelen bij de andere fora. Wanneer TG's in grote getallen hier zouden komen en schrijven zou het forum vanzelf een meer TG-vriendelijke karakter hebben. Een anti-TG houding is niet beleidsmatig afgedwongen of zelfs gewenst.
  • Voorpagina: behandeld
  • Scheiding TG/TS en niveau informatie over TS-gerelateerde onderwerpen in het algemeen gedeelte. MI behandeld: De scheiding is de wens van de TS'en zelf die een afgesloten plek wensen waar ze onder elkaar kunnen zijn. Dat ze ook niet wensen om in detail te treden over dingen als hormonen FFS en SRS omdat het openbaar is -- een logisch gevolg van hun wens op privacy. Wij respecteren dat en zie jouw opmerking dus niet als kritiek maar constatering.
  • In andere fora communiceren TS en TG met elkaar anders dan hier: Ik kan daar niks over zeggen omdat ik geen toegang heb tot de fora waarover jij het hebt. Ik heb via de zoek functie (die wij pas heb hersteld Mireille) gezocht naar postings in Algemeen waarin het woord 'genderteam' voorkomt en dat schijnt 229 postings in 81 topics; wellicht zullen een aantal wat bruikbare informatie bevatten.
  • TS-en mogen op het TG-forum maar niet andersom. Is ook naar mijn mening fout; ik ben voorstaander van 3 gesloten fora: een voor travestieten, een voor transgenders en een voor transseksuelen. Je mag lid van maar een zijn. Je mag ook switchen maar dat mag je maar niet te vaak doen; dus bijvoorbeeld na zes maanden of zo kan je vragen om over te stappen naar een andere forum. In alle geval hoef je geen motivatie te geven voor toelating. Dit heeft mi bepaalde voordelen maar ook nadelen. Het idee is niet helemaal uitgewerkt in mijn hoofd en omdat het heel moeilijk is om te registreren heb ik het nooit ter sprake gebracht in de team.
  • De hardheid van het forum en gebrek aan begrip voor TG-zijn: besproken.
Dus aan al jouw kritiek antwoord gegeven.
Frederique_ schreef:Ook het feit dat er verschillende deuren voor TG en TS zijn: jij verdedigt dat vanuit de organisatie met "dat willen die TS'en zelf". Je had als organisatie ook kunnen zeggen "dat konden die TS'en wel willen, maar wij vonden dat als organisatie niet zo nodig". Zoals je ook zegt over de financiering van dit forum - waar anderen (gewoon objectief gesproken als voorbeeld, niet om de discussie nog eens over te willen doen) ook geen keuze of inspraak in hebben. Jullie maken dus keuzes die ik niet gemaakt zou hebben.
Hier vind ik dat je echt appels en peren vergelijkt. Vragen om insprak in hoe wij de site financieren is van een totaal andere orde als een groep mensen die naar ons toekomt en ons vraagt of wij hun een plek kunnen geven waar ze prive met mensen met wie ze een bepaalde affiniteit delen onder elkaar mogen praten. De LKGT&T organiseert partnermiddagen waar alleen de partners-van bij mogen zijn; ze hebben pas ga opnieuw een middag organiseren voor familie, vrienden en buren van T*'s en er staat uitdrukkelijk dat de T* zelf niet welkom is. Ik denk dat ik ook erg veel aan zou hebben om te weten met welke problematiek ik deze mensen heb opgezadelt maar ik respecteer hun recht of wens om dat in besloten kring van soortgenoten te bespreken.
Frederique_ schreef:Aan nog een andere kant was mijn bericht een reactie op het feit dat Mina niet op het TS-forum mee mocht lezen/schrijven. Ik had mijn gesprek afgelopen dinsdag bij het genderteam niet zo kunnen voeren als ik van TS'en geen informatie gekregen had over hun ervaringen bij het genderteam. Die informatie kreeg ik via andere forums dan dit forum - als ik het alleen met de info van dit forum had moeten doen was het voor mijn gevoel niet goed gegaan.
Over andere fora kan ik alweer niks zeggen; ik vind dat hier in het algemeen forum erg veel informatie staat over hoe het bij de VU gaat maar dat kan ook zijn omdat ik zelf niet echt behoefte heb om dat allemaal jn detail te weten. Wel weet ik dat een veel voorkomende advies is om gewoon jezelf te zijn en de simpele waarheid te vertellen maar kennelijk heb jij andere dingen gehoord op andere plaatsen die voor jou meer bruikbaar zijn dan wat hier zit; kan best.
Frederique_ schreef: Lees mijn bericht ook eens zo: als een oproep aan alle TS'en om niet een TS'en-clubje achter het TS-sub-forum te houden, maar zoveel mogelijk info te posten op forum algemeen en, als je dan toch echt een achterdeur nodig hebt, achter forum TG. Besef dat heel erg veel TG's (ja, zelfs veel TV's) uiteindelijk toch langzaam-vooruitkomende TS'en blijken te zijn. En dat alle info over epilatie, logopedie, hormonen, FFS, genderteams, psychologen enz. niet alleen voor TS'en maar ook voor TG's relevant is...
Ik heb daar geen probleem ermee evenmin als de TS'en in meerderheid zou te kennen geven om een ruimere toelatingsbeleid te hanteren.
Frederique_ schreef: N.B: dat je Cynthia in deze discussie betrekt vind ik flauw. Cynthia ging om een heel andere reden weg - een reden die niets met genderdichotomie te maken heeft, zie ook haar afscheidsbericht.
Dat weet ik ook; ik bedoel hiermee dat ik jouw opmerkingen mbt het hardheid van het forum meer aantrek ivm het feit dat mensen worden weggejaagd (zoals Cynthia) dan ivm transgender-onvriendelijkheid. Ik vind het erg en probeer te bedenken hoe ik dat had kunnen voorkomen. Als dat zou resulteren dat het forum meer TG's zou aantrekken is dat meegenomen maar geen doel op zich zelf.

Groetjes
Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Lisa,

Wat ik daar vond (en hier niet) zijn gewoon "life gebeurtenissen": hoe is iemand ontvangen? Voelde iemand zich op z'n gemak bij iemand of juist niet? Dat zijn zaken die je hier op forum algemeen + form TG niet tegenkomt. En dat komt door de hardheid waarmee discussies hier gevoerd worden (zie mijn 1e bericht waarin ik 3 voorbeelden noem waardoor ik op een manier afgezeken ben waardoor ook ik niet meer mijn persoonlijke verhaal op dit forum zet - terwijl ik daar normaal gesproken heel scheutig in ben).

Mogelijk (let op: MOGELIJK) wordt die felle toon ook veroorzaakt doordat subforum TS is afgesloten voor TG's maar niet andersom. Een TS kan een TG heel gemakkelijk afzijken op haar persoonlijke verhaal in het TG-forum, want wie doet een TS wat? Het persoonlijke TS-verhaal staat immers voor TG's onleesbaar op het TS-forum. Nogmaals: 't is maar een theorie, maar 't valt wel op dat je persoonlijke verhalen van TV's vooral in forum "Hallo, allemaal" ziet, persoonlijke verhalen van TG's vooral in het TG-forum en persoonlijke verhalen van TS'en? Die zie ik als TG niet...

De andere kant is: stel dat je het TG-forum helemaal dichtzet en alleen voor TG's benaderbaar maakt, dan is dat forum dood. Want er lopen op dit moment zo'n 3 a 4 mensen rond die op het TG-forum zouden mogen schrijven, de rest zijn TS'en. Zoals ook eerder al aangegeven zijn TG's sterk afhankelijk van de input van TS'en - zonder de wens om afgezeken te worden als het verhaal net iets anders is dan volgens de TS "normaal" is. De goeden overigens niet te na gesproken - er zijn welzeker ook TS'en die TG's volledig in hun waarde laten. Cynthia is er één van...

Hoe je kunt voorkomen dat mensen als Cynthia afhaken is heel simpel: modereer (iets) meer t.o.v. opmerkingen die anderen niet in hun waarde laten. Niemand vraagt een ander om hem/haar/zhaar door elkaar te schudden "in haar eigen bestwil". Wie dat wel t.o.v. een ander probeert overschrijdt wat mij betreft de grens van goed fatsoen. En let op: het gaat mij niet om de inhoud van berichten, wel om de vorm waarin mensen hun kritiek verpakken. En modereer op de regels die je stelt - je hebt ze niet voor niets gesteld.

N.B: In mijn herinnering heb ik je ook mededelingen en een vragenlijst gestuurt over TNN die je niet geplaatst hebt. T.a.v. Janiek's verhaal: als je wilt maak ik een korte samenvatting t.b.v. de nieuwspagina.

Groetjes,

Frederique
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Frederique_ schreef:......En dat komt door de hardheid waarmee discussies hier gevoerd worden (zie mijn 1e bericht waarin ik 3 voorbeelden noem waardoor ik op een manier afgezeken ben waardoor ook ik niet meer mijn persoonlijke verhaal op dit forum zet - terwijl ik daar normaal gesproken heel scheutig in ben).
Frederique, je kunt natuurlijk wel blijven discussieren, maar je kan het ook gewoon links laten liggen. Het zal je een stuk meer rust geven als je meer energie steekt in jezelf dan in een discussie op een forum.

Kitty.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Frederique

Vwb wat je op andere fora vindt en hier niet kan dat best zo zijn; ik kan dat niet beamen of tegenspreken. Zoals ik al eerder zei kan er ook voordelen zijn aan de 'hardheid' hier op het forum (hoewel ik zelf van mening ben dat het minder hard mag zijn) en zou misschien iets van de voordelen teniet gaan mochten wij dan net zo 'zacht' zijn als andere fora. Wat dat betreft is het misschien maar goed dat er verschillende fora zijn en moet je gewoon je baat kiezen door de dingen hier te posten wanneer je het handig vindt en daar te posten wanneer je dat handig vind. Dat doe je toch en daar is niks mis mee. Je wilt dat wij allemaal de verschillen van elkaar respecteren dus misschien ook de verschillen in aanpak van de verschillende fora respecteren; herhaaldelijke vergelijkingen in de zin van 'bij A doen ze X beter dan jullie' komt toch over als kritiek omdat je pas wanneer gevraagd aan toevoeg 'maar jullie doen Y beter dan A'.

Wat je schrijft over de persoonlijke verhalen kan best wel waar zijn; het is in ieder geval wel scheef dat op dit moment TS'en alles mogen weten over TV's en TG's maar wij niet alles over TS'en mogen weten. Een van de redenen waarom ik een gesloten forum voor travestieten wenselijk acht is omdat er geen plek is waar een travestiet zijn seksualiteit en de relatie met het omkleden kan bespreken (terwijl wij weten dat er vaak verband is daartussen) zonder de risico dat er een beschuldiging komt van 'zie je wel dat TV's vieze fetisjisten zijn'.

Je hebt gelijk vwb het TG forum op dit moment -- maar er is ook een heel poosje geweest dat er heel weinig in het TS forum werd gepost en het trekt nu weer aan. In ieder geval is het niet im frage omdat het niet praktisch uitvoerbaar is zoals ik het voor mij stel.

Vwb het modereren spelen er een aantal factoren mee; het laveren tussen flexibel en consequent zijn is iets wat iedere scheidsrechter meemaakt; een scheidsrechter die de regels strict hanteert kan soms net zo goed een voetbalwedstrijd doodfluiten als eentje die alles toelaat. Bovendien speelt tijdsgebrek vaak ook een rol. Ik hoop dat wij het beter doen dan vorig jaar en dat wij het volgende jaar beter doen dan nu.

Als voorlaatse punt gaat mijn herinnering ook alleen over de vragenlijst of zo van TNN

En als laatste punt zie ik graag jouw verhaal tegemoet -- als het kan met recente foto van Janiek.

Groetjes
Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Lisa,

Het punt van discussie ging niet over de vragenlijst van TNN, maar over het posten van het feit dat Paul Vennix' onderzoek naar Transgender en Werk over een paar weken afliep en ik graag had gezien dat jullie daar opnieuw aandacht aan besteedden.

Verder heb ik het verhaal van Psychologie Magazine over Janiek net integraal overgetypt, ik stuur het direkt op.

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Mag ik zeggen, dat ik deze discussie nie snap en waarom ze gevoerd wordt :roll:

groetjes vanuit Milano

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Joy schreef :

Wat mij is opgevallen mbt frederique:

Haar irritatie mbt diverse forumleden , en nu haar iritatie mbt de site/onderdelen van die site

Ik zou eerlijk willen zeggen:

Meid, neem eens ff vrijaf, ga eens wat anders doen, laat de site voor wat ie is, maak een lange wandeling, liefst iedere dag,laat bezinken, geniet van andere zaken, zoek het strand op, verdiep je eens in zaken die niets te maken hebben met GD. kortom, leef!

Alle iritatie ,opwinding, frustratie die je in feite zelf opzoekt, het is het niet waard

Stel je zou morgen komen te overlijden, dan is het toch doodzonde dat je de laatste uren van je leven hebt gespendeerd aan, ja wat eigenlijk?

tis maar een forum

Yep, ik kon het niet beter schrijven.
Dat heb ik ook al wat tussen mijn postings heen willen aangeven.
Ik vind het wel ergens logisch dat je in een fase van zoeken, dingen van je wil/moet afschrijven.
Dat je ergens soms onzeker bent en dus ook wel heel veel steun kan vinden op de verschillende sites.
Maar het gendergebeuren mag je leven niet beheersen vind ik persoonlijk.
En dan zeker niet als dat zonder menselijk contact is (enkel via een forum).
Ik ben ook jaren in het beschermde milieu uitgegaan in mijn lange zoektocht. Travestie-parties, genderbijeenkomsten, holebi-milieu, travestie-optreden, het kan je allemaal enorm helpen om je weg te vinden.
Maar toch niet altijd achter een toetsenbord ?
Zo doe je ook geen ervaring op in het echte leven in je gewenste genderrol.
Mijn idee is altijd geweest : travestiet/transgender/transseksueel of zelfs holebi ... wat maakt het uit, als je maar fun hebt.
Uiteraard zit je met zorgen en met een pak vragen, maar de antwoorden kan je ook voor een groot stuk vinden in je direkte contacten met mensen.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Lisa schreef :

"Er is hier, meer dan op andere forums, sprake van het verheerlijken van genderdichotomie" -- ik denk inderdaad dat ja de meeste leden hier liever als een van de twee gangbare seksen leven dan tussenin; dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld N00dles of misschien ook het VGK. Misschien is dat omdat er hier travestieten welkom zijn dan die soms in een en soms in de andere genderrol willen kruipen die weinig heil of begrip hebben voor het 'tussenin'

Neen hoor op de site van de Vlaamse Gender Kring(VGK) is het ook vaak heibel.
Nu is dat misschien al wat meer TG vriendelijk geworden, simpelweg omdat verschillende post-op transen ,die trouwens niks van een 'genderloze' maatschappij moeten weten, gewoon vertrokken zijn.
Ik dacht toen : tiens maak hier op de VGK ook maar een apart forum voor enerzijds / TV + TS (die wel geloven in de hokjes man en vrouw) en aan de andere kant TG (die vanalles willen veranderen , waar 99,99999 % van de wereldbevolking absoluut niet zit op te wachten).
Ik heb dan de VGK gewoon verlaten en kom hier nu wat van mijn levenservaring 'delen' met de groep.
TV is en blijft toch mijn achtergrond ...... je vergeet die 20 jaar niet zo snel.

Groeten,

Melina
Plaats reactie