voel je je vrouwelijker naarmate je mannen meer afzeikt?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

voel je je vrouwelijker naarmate je mannen meer afzeikt?

Peiling eindigde op do mar 22, 2007 20:16

ja, ter compensatie van mijn eigen (zeer) mannelijke heden/verleden
0
Geen stemmen
ja, ik wil zo dolgraag 'het vrouwtje zijn' als tegenhang zeik ik graag mannen af
0
Geen stemmen
ja, als tegenhang voor mijn dagelijks bestaan als man, waar ik het steeds moeilijker mee krijg
1
6%
ja, het is de enige manier om mijn vrouwelijkheid te uiten
0
Geen stemmen
ja, ik hang het 'feminisme' aan, en dat bestaat toch voornamelijk uit het afzeiken van mannen? of vergis ik me?
0
Geen stemmen
nee, niet nodig, ik leef al (succesvol) als vrouw
3
17%
nee, ik hoef niets te compenseren
11
61%
zijn er eigenlijk v/m tg's/ts'en die op dezelfde manier vrouwen afzeiken?
1
6%
ja, ik oefen een (zeer) mannelijk beroep uit, en dat probeer ik virtueel te compenseren door indirect mijn mannelijke collega's af te zeiken
0
Geen stemmen
ja, vrouwen zijn heilige wezens, ik zet ze het liefst op een piedestal
0
Geen stemmen
jazeker, want alle mannen zijn qua gedrag niet te pruimen, en alle vrouwen zijn lief, zachtaardig enzenz
2
11%
 
Totaal aantal stemmen: 18

WENDY W.
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 13:18
Locatie: ARNHEM

Bericht door WENDY W. »

Ach af en toe een beetje de jongens tegen de meisjes gebeurt op mijn werk ook wel, maar ben absoluut niet anti-man. Zou ook wel lastig zijn omdat ik toch vooral op mannen val. Gelukkig goeie score op dit moment want had altijd de indruk dat er nogal wat anti-man-gevoelens leefden onder transgenders met name de TS-en. Leek me nogal compensatie-gedrag.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Ciska schreef :

Aan de andere kant: Volgens de meest extremistiese, Butchy, lesbo, radicaal feministiese opvattingen zijn M->V transen zo ongeveer de laagste levensvorm die men zich in kan denken.


Alleen voor die groep mensen denk je ?
Zo denken er heel veel mensen over hoor.
Je moet al een dikke huid en een enorme persoonlijkheid hebben om door de vooroordelen heen te prikken.
Of je vertelt het gewoon niet , als dat een beetje mogelijk is, maar dan moet je (enfin het P-woord hé)

Kortom: Als ik kon kiezen leek (Trans)vrouw me toch niet zo'n goeie optie.

Hmmm, als je als vrouw mooi bent (in de westerse maatschappij) dan heb je best wel heel veel 'power' en macht hoor.
Als transvrouw kan je daar niet altijd 100% van profiteren vanwege de misplaatste vooroordelen bij het mannelijke publiek.
Maar éénmaal je die 'power' als vrouw gevoeld hebt dan denk je er toch een beetje anders over hoor.

Ten andere als travestiet was ik ook heel erg tegen alles wat mannelijk en alles wat 'man' was.
Ik was extreem feministisch.
Nu is de balans al heel goed in evenwicht.
Ik ben nog altijd graag tussen de vrouwen als vrouw, maar ik voel me toch ook wel heel erg goed als er mannen in de buurt komen.
Enkele jaren terug zou ik nooit gezegd hebben : wauw dat is een knappe vent. Ik vond dus aanvankelijk enkel vrouwen fysiek mooi en aantrekkelijk.
De evolutie is dus wel enorm geweest (ook wel door de hormonen en SRS).
Nu kan ik nog altijd zeggen van een vrouw : ja die is echt mooi .... maar dat is puur voor de vorm, want lesbische gevoelens heb ik eigenlijk nooit gehad.

Groetjes,

Melina
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Babette,

<Ik zag net op het Journaal dat de huidige Japanse premier glashard ontkent dat er sprake van dwang was bij de "troostmeisjes", vrouwen die door soldaten verkracht werden gedurende de Tweede Wereldoorlog. >

Voor je zoiets zegt moet je je eigenlijk eerst informeren over het onderwerp. Zo geeft Japan *niet* toe hoe ongelooflijk ze hebben huisgehouden in oa China, daar hebben ze een genocide gehouden onder oa de bevolking van Nangkin, de toenmalige hoofdstad van China.

Ze zullen ook *nooit* toegeven hoe ongelooflijk veel vrouwen er zijn misbruikt als troostmeisje.

De hoofdreden: Japan heeft zichzelf na 2 atoombommen 'gebombardeerd' als 'slachtoffer' van WW2, en dat is momenteel de algemeen heersende tendens onder de japanners. Zij zijn het slachtoffer, niet degenen die ze vermoord hebben, helemaal collectief gewist uit het geheugen van de bevolking, oa *geen* geschiedschrijving op oa scholen.

Ook maar een centimeter toegeven aan de gruwelen die ze begaan hebben is simpelweg hun 'slachtofferschap' ondermijnen.

En nee, vrouwen zijn niet eerst 'letterlijk' aan de beurt, daar gaat de dood van talloze mannelijke militairen aan vooraf, en de mannelijke burgerbevolking krijgt in geval van bezetting ed ook 'een beurt', qua afstraffing, moord, genocide in ieder geval.

Remember Ruanda? Genocide......en wat stond er hogelijk verbaasd in de krant over die genocide toen?

"Ook vrouwen namen deel aan het bloedbad", alsof vrouwen per defenitie geen moordenaars/onderdruksters etc zijn. Denken we even aan die 'christelijke non' Ruandees, die een paar jaar geleden werd veroordeeld wegens massamoord.

Dat vrouwen zo pertinent tot slachtoffer verklaard kunnen worden, zonder te beseffen dat vrouwen minstens zo erg *kunnen* zijn, dat stoort me zo......tov hun slachtoffers in oorlogen, huiselijk geweld, etc.

Mila.
WENDY W.
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 13:18
Locatie: ARNHEM

Bericht door WENDY W. »

Er is nog steeds een maatschappelijk erkend fenomeen dat vrouwen beschouwd worden als het zwakke geslacht en niets anders kunnen of doen dan voor de kindjes zorgen of het huishouden doen.

Mannen of vrouwen zijn twee verschillende geslachten met ietwat afwijkende manieren van doen, maar geen van beiden is beter of slechter dan de ander.

Mannen laten misschien wat sneller een agressievere houding zien en zullen eerder gaan vechten of zo. Vrouwen doen dat over het algemeen wat wat geniepiger.

Bij de Dutroux-kwestie in Belgie was ook een vrouw betrokken en een paar jaar geleden had je nog dat seriemoordenaarsechtpaar in Engeland (de Wests of zoiets). Vrouwen kunnen zich dus ook schuldig maken aan lustmoorden en geweld of politiek geweld (Ulrike Meinhoff bv).

En verder kunnen vrouwen ook gewoon plassen, poepen, kotsen, boeren en scheten laten. Tsja het menselijk ras bestaat nu eenmaal niet uit perfecte wezentjes.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Wendy W,

<Gelukkig goeie score op dit moment want had altijd de indruk dat er nogal wat anti-man-gevoelens leefden onder transgenders met name de TS-en. Leek me nogal compensatie-gedrag.>

Dat is nou exact wat ik bedoel, en waar ik me zo aan stoorde, in samenhang met dat feminisme-fetisjisme, wat inhoudelijk nogal *afbreuk* doet aan het ware feminisme, beleefd en bedreven door geboren vrouwen.

Groetjes Mila.
WENDY W.
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 13:18
Locatie: ARNHEM

Bericht door WENDY W. »

Hoi Mila,

Kortom een goed onderwerp!

Overigens ging volgens mij het feminisme eind jaren zeventig/begin jaren tachtig ook wel erg richting mannenhaat. Heb ook nog eens het SCUM-manifest van Valerie Solanes gelezen (Society for Cutting Up Men). facistoide troep van weer een dame die niet helemaal spoort. Ben daarom ook meer voor de term emancipatie (= gelijkschakeling).

Groetjes!
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Wendy,

<eens het SCUM-manifest van Valerie Solanes gelezen (Society for Cutting Up Men). facistoide troep van weer een dame die niet helemaal spoort. Ben daarom ook meer voor de term emancipatie (= gelijkschakeling).>

Dat is toch zij die uit 'feministische overwegingen' een moordaanslaag pleegde op Andy Warhol?

En ja, je hebt helemaal gelijk, emancipatie = idd een betere term.

Groetjes Mila
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
WENDY W. schreef:Hoi Mila,

Kortom een goed onderwerp!

Overigens ging volgens mij het feminisme eind jaren zeventig/begin jaren tachtig ook wel erg richting mannenhaat. Heb ook nog eens het SCUM-manifest van Valerie Solanes gelezen (Society for Cutting Up Men). facistoide troep van weer een dame die niet helemaal spoort. Ben daarom ook meer voor de term emancipatie (= gelijkschakeling).

Groetjes!
er bestaat een gerede mogelijkheid dat het een kwestie van oorzaak en gevolg is. Als je mensen maar lang genoeg onderdrukt, komen ze vanzelf een keertje overeind en in opstand. Dit geldt ook voor vrouwen en terecht! Volstrekte gelijkwaardigheid is nog steeds het sleutelwoord!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Het gaat om het recht vrouw te kunnen zijn (of jezelf wat dat ook moge zijn)...en als zodanig gerespecteerd te worden - ook door mannen
(die dat juist vaak niet doen - omdat zij de regels bepalen voor hun seksegenootjes....als je daar buiten valt - heb je problemen...)in die zin ben ik dus WEL feministisch wanneer het gaat over de ondrukking of ongelijkwaardige behandeling van vrouwen in het algemeen en dus ook transgenders, transseksuelen enz.

Mina
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
mina schreef:Het gaat om het recht vrouw te kunnen zijn (of jezelf wat dat ook moge zijn)...en als zodanig gerespecteerd te worden - ook door mannen
(die dat juist vaak niet doen - omdat zij de regels bepalen voor hun seksegenootjes....als je daar buiten valt - heb je problemen...)in die zin ben ik dus WEL feministisch wanneer het gaat over de ondrukking of ongelijkwaardige behandeling van vrouwen in het algemeen en dus ook transgenders, transseksuelen enz.

Mina
precies! Eigenlijk gaat het gewoon om mensenrechten in de breedste zin van het woord!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Ik vind het ook afschuwelijk te zien dat vrouwen op veel vlakken voorgetrokken worden. Ze willen wel een gelijkwaardige behandeling maar ook van ouderwetse privilege's kunnen blijven genieten...en dat die uitsluitend toe behoren aan vrouwen...vreselijk vind ik dat! hihi
Waarschijnlijk omdat ik jaloers ben hoor.
Maar ik vind wel dat het nu eens tijd is dat de man gaat emanciperen....dat er een mannenpil komt, dat ook zij recht krijgen op zwangerschapsverlof - om maar eens een aantal zaken te noemen...

gr,
Mina
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
mina schreef:Ik vind het ook afschuwelijk te zien dat vrouwen op veel vlakken voorgetrokken worden. Ze willen wel een gelijkwaardige behandeling maar ook van ouderwetse privilege's kunnen blijven genieten...en dat die uitsluitend toe behoren aan vrouwen...vreselijk vind ik dat! hihi
Waarschijnlijk omdat ik jaloers ben hoor.
Maar ik vind wel dat het nu eens tijd is dat de man gaat emanciperen....dat er een mannenpil komt, dat ook zij recht krijgen op zwangerschapsverlof - om maar eens een aantal zaken te noemen...

gr,
Mina
om maar eens een paar voorbeelden te noemen! En wat dacht je van deeltijd werken met z'n tweetjes? Trouwens: over welke "ouderwetse privileges" hebben we het hier?

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
WENDY W.
ff weer wat posten
Berichten: 64
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 13:18
Locatie: ARNHEM

Bericht door WENDY W. »

Het zou inderdaad volkomen terecht zijn dat mannen ook een ouderverlof krijgen. Of dat het voor mannen makkelijker zou worden parttime te gaan werken als ze vader zijn. Volgens mij wordt dat bij vrouwen eerder geaccepteerd. Vind het opvoeden van kinderen ook een evenredige taak van beide ouders.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mina schreef:
Ik vind het ook afschuwelijk te zien dat vrouwen op veel vlakken voorgetrokken worden. Ze willen wel een gelijkwaardige behandeling maar ook van ouderwetse privilege's kunnen blijven genieten...en dat die uitsluitend toe behoren aan vrouwen...vreselijk vind ik dat! hihi
Willen de vrouwen dat of wordt ze dat gewoon aangeboden?

Mina schreef verder:
Maar ik vind wel dat het nu eens tijd is dat de man gaat emanciperen....dat er een mannenpil komt, dat ook zij recht krijgen op zwangerschapsverlof - om maar eens een aantal zaken te noemen...
De mannenpil bestaat, maar wordt nog niet veel gebruikt, misschien wel omdat het directe belang voor de vrouw toch groter is. Ouderschapsverlof bestaat al, zwanger worden is voor mannen nog altijd behoorlijk lastig en niet van risico's ontbloot.

Emancipatie houdt voor mij persoonlijk in gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen zonder de evolutionaire geschiedenis geforceerd te ontkennen.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Nou ja deeltijd werken met z'n tweetjes is er inderdaad een.
Dat we van dat ouderwetse idee eens afstappen dat de man de kostwinnaar van het gezin behoort te zijn (vooral als er kinderen in het spel zijn - want als man deug je zeker niet als je dan niet voldoende geld inbrengt).
Ik denk dat veel mannen ongewild in die rol worden geduwd door "moderne" vrouwen...
Hun aankomende vriendje moet een goede baan hebben, een carriere, ze in bescherming nemen..ze willen een sterke arm over hun schouders voelen en meer van dat soort geblaat...is totaal niet geemancipeerd gedacht!

hihihi
:)

x,
Mina

(zeikt veel liever vrouwen af)
Plaats reactie