voel je je vrouwelijker naarmate je mannen meer afzeikt?

Algemeen

Moderator: Moderators

voel je je vrouwelijker naarmate je mannen meer afzeikt?

Peiling eindigde op do mar 22, 2007 20:16

ja, ter compensatie van mijn eigen (zeer) mannelijke heden/verleden
0
Geen stemmen
ja, ik wil zo dolgraag 'het vrouwtje zijn' als tegenhang zeik ik graag mannen af
0
Geen stemmen
ja, als tegenhang voor mijn dagelijks bestaan als man, waar ik het steeds moeilijker mee krijg
1
6%
ja, het is de enige manier om mijn vrouwelijkheid te uiten
0
Geen stemmen
ja, ik hang het 'feminisme' aan, en dat bestaat toch voornamelijk uit het afzeiken van mannen? of vergis ik me?
0
Geen stemmen
nee, niet nodig, ik leef al (succesvol) als vrouw
3
17%
nee, ik hoef niets te compenseren
11
61%
zijn er eigenlijk v/m tg's/ts'en die op dezelfde manier vrouwen afzeiken?
1
6%
ja, ik oefen een (zeer) mannelijk beroep uit, en dat probeer ik virtueel te compenseren door indirect mijn mannelijke collega's af te zeiken
0
Geen stemmen
ja, vrouwen zijn heilige wezens, ik zet ze het liefst op een piedestal
0
Geen stemmen
jazeker, want alle mannen zijn qua gedrag niet te pruimen, en alle vrouwen zijn lief, zachtaardig enzenz
2
11%

Totaal aantal stemmen: 18

mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Irene schreef:
Willen de vrouwen dat of wordt ze dat gewoon aangeboden?

Hoe dan ook, ze maken zonder enige vorm van schaamte gebruik van... hihi. die K*twijven. Ik heb het helemaal niet zo op vrouwen hoor, hehe
ik vermoed dat ik stinkend jaloers op ze ben...
Ik kan het niet helpen...
:lol:
Mina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Irene schreef: De mannenpil bestaat, maar wordt nog niet veel gebruikt, . Ouderschapsverlof bestaat al,
oh?
Nou ja...ik verdiep me dan ook nooit in het heteroseksuele leven...ajb zeg! ik heb het al moeilijk genoeg ;) hehe
WENDY W.
ff weer wat posten

Bericht door WENDY W. »

Voor mij geen kwestie van jaloezie want ben redelijk tevreden met mezelf. Overigens laat ik volgende week wel extensions in mijn haar aan laten brengen om nog tevredener te worden. Maar tegenwoordig laten een hoop bio-vrouwen aan hun borsten sleutelen of botoxen. En zag ook nog een reclame op TV: anti-rimpel-creme voor mannen!!!! Maar mannen mogen ook best wat aan hun uiterlijk doen hoor. Wat mij betreft zien straks alle mannen er uit als Duran Duran-leden :P
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Goh, wat gaat deze thread weer snel!

@Babette: ook ik ben abonnee van Opzij en vind het ook een mooi blad, juist om te zien hoe het feminisme worstelt met hun uitgangspunten. Zoals bijvoorbeeld rond het ouderschapsverlof (hoi, Mina): aan de ene kant zijn er vrouwen die niets liever zouden doen dan de hele dag thuis zitten en voor hun kroost zorgen. Aan de andere kant zijn er andere vrouwen (waaronder de hoofdredactrice Ciska Dresselhuis) die vinden dat vrouwen vooral ook moeten blijven werken omdat ze anders te ver achter gaan lopen.

T.a.v. het ouderschapsverlof: dit is een van de redenen dat vrouwen categorisch minder verdienen dan mannen (want: minder dienstjaren). Ik ben er dan ook voor om mannen ook verplicht op ouderschapsverlof te sturen voor dezelfde termijn als hun vrouw het zwangerschapsverlof opgenomen heeft. Op die manier wordt het maatschappelijke verschil tussen mannen en vrouwen dat veroorzaakt wordt door het biologische verschil goed rechtgetrokken. En het kan geen kwaad dat de man ook voor de kindjes gaat zorgen - zodat het geen vanzelfsprekendheid (of ingesleten gewoonte) meer is dat altijd de vrouw zorgt en de man werkt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Frederique schreef:
T.a.v. het ouderschapsverlof: dit is een van de redenen dat vrouwen categorisch minder verdienen dan mannen (want: minder dienstjaren). Ik ben er dan ook voor om mannen ook verplicht op ouderschapsverlof te sturen voor dezelfde termijn als hun vrouw het zwangerschapsverlof opgenomen heeft. Op die manier wordt het maatschappelijke verschil tussen mannen en vrouwen dat veroorzaakt wordt door het biologische verschil goed rechtgetrokken. En het kan geen kwaad dat de man ook voor de kindjes gaat zorgen - zodat het geen vanzelfsprekendheid (of ingesleten gewoonte) meer is dat altijd de vrouw zorgt en de man werkt.
Tegen deze vorm van betutteling zal ik me altijd blijven verzetten.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoe zou jij het probleem dan oplossen?
"Tegen zijn" is makkelijk, een uitvoerbare oplossing bedenken is veel lastiger...

Groetjes,

Frederique
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Eerst en vooral zou ik willen stellen dat ik voor gelijkwaardige behandeling (en dus ook gelijke beloning) ben, zoals ik al aangaf in een eerdere post, maar om nu met regels te komen voor een probleem dat niet bestaat (of anders geformuleerd symptoombestrijding) dat gaat me wat ver. Het vetgedrukte woordje verplicht deed me de haren te bergen rijzen. Het is mijn insziens te gek voor woorden dat de man (tijdelijk) ontslagen wordt omdat zijn vrouw zwanger is, alleen om die vrouw te helpen, of ze dat nou wil of niet. Het lijkt me allemaal te veel op het oude vrouwtje dat koste wat kost naar de overkant geholpen moet worden, alhoewel ze daar helemaal niet naar toe wilde.

Ik denk dat man en vrouw in de meeste gevallen prima in staat zijn om dit soort problemen zelf op te lossen zonder overheids bemoeienis.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Irene,

Op dit moment ligt het salarisverschil tussen mannen en vrouwen op gemiddeld zeven (!) procent voor hetzelfde werk. Nog afgezien van het verschil in aantallen mannen en vrouwen in top-functies.

Als we het (zonder meer) aan de markt overlaten verandert er voor mijn gevoel niets. Want dan zou het al lang veranderd zijn...

Groetjes,

Frederique
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Frederique schreef:
Als we het (zonder meer) aan de markt overlaten verandert er voor mijn gevoel niets. Want dan zou het al lang veranderd zijn...
Twee dingen: Ten eerst stel ik me de vraag of we wel wat moeten willen veranderen. Met andere woorden is het wel zo erg. Mijn persoonlijke ervaring is dat het door het overgrote deel van de bevolking (mannen en vrouwen) niet als een probleem ervaren wordt. Dit is een politiek issue, waar naast Ciska Dresselhuis en Yvonne Keuls niemand zich zorgen over maakt.
Ten tweede komt de politiek altijd met maatregelen (en nu ook Frederique) waar de man slechter van wordt en de vrouw niet beter, daardoor worden de verschillen wel kleiner, maar het gaat ten koste van het totale plaatje.

Irene
Kleine stapjes
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

............ En natuurlijk wordt er weer van begin tot eind vanuit het (middeleeuws) mannelijk perspectief beredeneerd hoe het probleem op te lossen.

Ik word daar zo ontzettend triest van. Net als destijds Nelson Mandela: Zolang hij het officiële tenue van Zulu hoofdman droeg nam niemand hem serieus, pas toen hij vermomd als blanke: Met grijs kostuum en stropdas, dus, mocht hij internationaal meepraten.

Nee, Mila; ik heb aan niemand een hekel. Dat is juist de ultieme manier om eeuwig in dezelfde tegenstellingen te blijven steken: Heel hard roepen dat je iemand niet aardig vindt en dan je vingers in de oren stoppen.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Irene schreef :

Ten tweede komt de politiek altijd met maatregelen (en nu ook Frederique) waar de man slechter van wordt en de vrouw niet beter, daardoor worden de verschillen wel kleiner, maar het gaat ten koste van het totale plaatje.

Dit is nu eens een uitspraak !
Is volledig correct ook naar mijn mening .... er zijn nog nooit zoveel singles en eenzame mensen geweest .....
Het samenleven moet ook nog mogelijk blijven.
Het is nu al zo moeilijk geworden.
Waarom zou een man nog in een vaste relatie stappen ?
Als hij ook nog eens maanden werkloos thuis moet zitten omwille van de zwangerschap van zijn vrouw , dan zou hij wel eens 100 keer kunnen nadenken alvorens zich aan iemand te binden.

Groeten,

Melina
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Melina schreef:
Irene schreef :

Dit is nu eens een uitspraak !
Is volledig correct ook naar mijn mening .... er zijn nog nooit zoveel singles en eenzame mensen geweest .....
Het samenleven moet ook nog mogelijk blijven.
Het is nu al zo moeilijk geworden.
Waarom zou een man nog in een vaste relatie stappen ?
Als hij ook nog eens maanden werkloos thuis moet zitten omwille van de zwangerschap van zijn vrouw , dan zou hij wel eens 100 keer kunnen nadenken alvorens zich aan iemand te binden.
Zo had ik niet bekeken noch bedoeld.

Het vloeide eigenlijk voort uit de oplossing van Frederique dat het haar insziens niet aan de markt konden worden overgelaten. Maar volgens mij is het feit dat de markt het niet geregeld heeft juist een indicator dat het niet gewenst is.

Wat mij het meest opvalt aan deze draad, dat een provocerende poll leidt tot een interessante discussie.

Irene
Kleine stapjes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

emigreren naar zweden

in zweden heeft een zwangere vrouw wettelijk het recht om tot 24 maanden na bevalling betaald thuis te blijven, met alle gevolgen van dien
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

Op dit moment ligt het salarisverschil tussen mannen en vrouwen op gemiddeld zeven (!) procent voor hetzelfde werk. Nog afgezien van het verschil in aantallen mannen en vrouwen in top-functies.

Dat zijn maar cijfers en dat is ook ergens logisch.
Vrouwen zijn gewoon gemid vaker afwezig op het werk.
Onder andere wegens zwangerschap, maar ook vaak omdat hun kinderen ziek zijn, of omdat ze zelf vaker ziek zijn dan hun mannelijke collega's.
Het is opvallend hoor. Echt opvallend.
Vrouwen zijn echt wel gemid vaker afwezig ... ik zie dat heel goed in de jaarlijkse overzichten
Ik doe zelf de planning voor 25 mensen (19 mannen en 6 vrouwen) en het valt me enorm op dat ik dikwijls moet schuiven ten gevolge van de afwezigheid van de vrouwelijke teamleden.

Groeten,

Melina
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

melina_r schreef:Frederique schreef :

Dat zijn maar cijfers en dat is ook ergens logisch.
Vrouwen zijn gewoon gemid vaker afwezig op het werk.
Onder andere wegens zwangerschap, maar ook vaak omdat hun kinderen ziek zijn, of omdat ze zelf vaker ziek zijn dan hun mannelijke collega's.
Het is opvallend hoor. Echt opvallend.
Vrouwen zijn echt wel gemid vaker afwezig ... ik zie dat heel goed in de jaarlijkse overzichten
Ik doe zelf de planning voor 25 mensen (19 mannen en 6 vrouwen) en het valt me enorm op dat ik dikwijls moet schuiven ten gevolge van de afwezigheid van de vrouwelijke teamleden.

Groeten,

Melina
Of je werkt nou eenmaal bij een vrouw-onvriendelijk bedrijf.......
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Plaats reactie