FrederiqueFrederique_ schreef:Je kunt ook zeggen dat het beleid dat hier heerst erg transgender-onvriendelijk is. Dat ook transgenders bij de VU (willen) lopen en dat die mensen dus ook behoefte aan informatie over die trajecten; dat TG's soms doorgroeien naar TS'en en dat die informatie van TS'en kan helpen om het TS-traject niet zo eng te zien als dat het eerst lijkt - lang niet iedere TS ziet dat (schijnbaar).mina schreef:Nee kan ik niet, want ik ben te eerlijk geweest tegen de toelatingscommissie
Ik neem persoonlijk aanstoot aan jouw woordenkeus, Frederique. Het is altijd en nog steeds onze doelstelling om iedereen binnen de T*-spectrum van dienst te zijn. Dat staat ook op onze voorpagina:
Dat juist in tegenstelling tot de door jouw genoemde fora, die juist gesloten zijn; die je geen enkel posting laat lezen voordat je een motivatie heb gestuurd. En waarvan een niet open is voor mensen die zichzelf als travestiet zien.Travestie.org is een onafhankelijke website, welke tot doel heeft de verschillende facetten van travestie, transgenderisme en transseksualiteit te belichten. Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf.
Het huidige beleid voor toelating in het TS forum is geformuleerd door de leden zelf; ze hebben ons gevraagd om een plaats te geven waar ze alleen en onder elkaar, zonder bemoeienissen van mensen die zij beschouwen als 'buitenstaanders'. Het was noch ons wens noch ons beleid; wij waren voorstaander van een opener toelatingsbeleid maar de meerderheid van posters binnen het TS forum hadden een andere mening. Wij respecteren hun mening en voeren het uit maar dat is zeker niet het algemeen beleid dat hier op onze site heerst -- en jouw aanwezigheid hier is daar het bewijs van.
Over zaken als hormonen, FFS en SRS wordt er ook uitvoerig buiten het TS forum en de meeste leden van het TS forum zijn ook bereid om vragen daarover in het algemeen of TG forum te beantwoorden. Daarom zien wij ook geen probleem in het geven van een plek waar ze alleen en onder elkaar kunnen zijn. En dat ze ook geen behoefte hebben om dat aan te passen blijkt uit het feit dat de discussie dat Joy heeft geopend (en die inmiddels is gestokt) niet over het verruimen van de toegangscriteria ging maar over het manier van toetsen.
Lisa