Melina en Joy,
Ik ga antwoorden met een citaat van de trans-vrouw uit KRO's "de wandeling": "je hoeft me niet te begrijpen, als je me maar accepteert".
Toelichting:
Je kunt een ander pas accepteren als je accepteert dat die ander andere dingen in het leven belangrijk vindt dan jij. Ik ben op dit moment enorm bezig met mijn verleden te herbeleven en te herschikken. Er zijn mensen die dat niet belangrijk vinden. Prima, daar kan ik mee leven. Voor mij is het een noodzaak om verder te kunnen. Internet is voor mij een vorm om dat goed op te pakken.
Leven buiten mijn huis en binnen mijn werk is op dit moment onmogelijk als ik niet eerst grip krijg op mijn vermoeidheid. Mijn vermoeidheid heeft direct te maken met de gebeurtenissen bij de VU. Dat mij dat moe maakt heeft te maken met zaken in mijn verleden. Herbeleven, herbeleven, herbeleven en voelen-voelen-voelen tot ik er bij neerval. Klinkt saai en niet leuk - en voor een deel klopt dat ook wel: buiten leven klinkt veel leuker. Maar als ik niet nogmaals de fout in mijn leven wil maken dat ik alleen van de buitenkant en niet van de binnenkant leef dan is dit proces gewoon nodig.
Het herbeleven van mijn verleden beslaat ongeveer 2/3 tot 3/4 van mijn totale veranderingsproces. Ik merk dat ik het daardoor binnen mijn transitie trek. Soms: net-aan trek. Ik merk ook dat mijn vrouwgevoel soms per week toeneemt als ik intensief met dit proces bezig ben. Het heeft dus echt een functie.
Overigens zie je berichten van mij op heel veel momenten van de dag, realiseer je dat ik de afgelopen 3 weekeinden in het weekeind tussen die momenten in regelmatig heb geslapen.
Groetjes,
Frederique
Travestie.org Transgenderonvriendelijk?
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Ciska Lacomte
- Banned Lid
Wat klinken je woorden mij vreemd in de oren. Alsof er een echo klinkt van iets van mijzelf. Ik heb ook een periode gehad dat ik werkelijk niets kon. Zo'n periode dat mooi weer heerlijk leek, lekker wandelen, maar als ik van de huisdeur naar de sraat liep wist ik: Dit wordt niks, ik kan het niet... Ik was die periode vrijwel vergeten en het is niet eens zo lang geleden.Frederique_ schreef: Leven buiten mijn huis en binnen mijn werk is op dit moment onmogelijk als ik niet eerst grip krijg op mijn vermoeidheid. Mijn vermoeidheid heeft direct te maken met de gebeurtenissen bij de VU. Dat mij dat moe maakt heeft te maken met zaken in mijn verleden. Herbeleven, herbeleven, herbeleven tot ik er bij neerval. Klinkt saai en niet leuk - en voor een deel klopt dat ook wel: buiten leven klinkt veel leuker. Maar als ik niet nogmaals de fout in mijn leven wil maken dat ik alleen van de buitenkant en niet van de binnenkant leef dan is dit proces gewoon nodig.
Frederique
Inderdaad was het een geestelijke last die ik moest verlichten.... Verleden uitpluizen... Wat een klus.........
Ik wens je sterkte en geluk. Sta open voor het moment dat het verleden (even) wil rusten en ga dan lekker wandelen. Ik gun je daar een vriendelijk zon bij.
Ciska. (die ook veel te veel tijd achter haar kompjoetertje zit)
Everybody's got something to hide except me and my monkey.