Ter uwer Info

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Frederique_ schreef:Dat ben ik maar heel gedeeltelijk met je eens. Want waar komt dat scarcasme toch vandaan? En om mijn retorische vraag dan zelf ook maar te beantwoorden: ik denk dat ook dat scarcasme een oorzaak heeft in gebrek-aan-zelfconfrontatie.
Sarcasme en ook zelfspot zijn twee hele goeie manieren om te relativeren. Vooral als je jezelf een beetje in de maling durft te nemen. Het maakt dat je wat minder in je eigen ellende blijft zwelgen, daardoor wat positiever in het leven komt te staan en ik kan het iedereen danook aanraden eens met een wat minder serieuze blik naar jezelf te kijken en van je voetstuk af te komen. Da's de enige manier waarop je lol in je leven kunt hebben. Zelfs al ben je van mening dat het leven een wrede grap met je uit heeft gehaald wat betreft je T gevoelens.

De manier waarop hier gereageerd wordt op dat sarcasme zegt meer over de mensen die die reactie geven dan over Mila en haar psyche. Het gaat hier duidelijk om een aantal persoonlijke levensvisie's. Het fijne in het leven is juist dat een ieder daar vrij in is maar krijg bij sommige discussies het idee dat mensen proberen Mila haar manier van denken te veranderen omdat ze zelf niet met die manier van denken overweg kunnen. Als dat vervolgens niet lukt worden ze kwaad.

Geloof me er is 1 ding in het leven wat je niet moet doen. En dat is proberen invloed te hebben op de gedachtengang van ander mensen. Het uitwisselen van argumenten om je standpunten duidelijk te maken is 1 ding maar proberen de ander zijn mening te laten bijstellen dat heeft niets meer met discussieren te maken. Volgens mij is dat nu juist haantjes gedrag. Wanneer je je werkelijk irriteert aan de manier van schrijven van iemand hier, dan lees je het gewoon niet. Dat is de democratische manier om daar mee om te gaan.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

tis denk ik voor de meesten niet de manier van schrijven die irritatie oproept, maar de structurele herhaling van steevast dezelfde profilering

joy
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<tis denk ik voor de meesten niet de manier van schrijven die irritatie oproept, maar de structurele herhaling van steevast dezelfde profilering>

Pfooooeeeeeehhh Joy! De hoeveelste keer is dit dat jij weer over 'herhaling' begint? Ik ben de tel kwijt! Of is dit weer een poging tot slow chat, waarmee zo'n beetje iedere draad hier eindigd?

Mila.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<structurele herhaling>

Sjees, je lijkt wel een gebarsten plaat zeg......pffffffffffffffff.......
Spiegel
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: za sep 23, 2006 16:05

Bericht door Spiegel »

@Joanne: juist die zelfspot ontbreekt het aan bij Mila. Sarcasme is een mooi iets, maar wanneer je het alleen maar gebruikt om anderen te kleineren kan ik me niet voorstellen dat je het werkelijk goed voor hebt met die personen.

@Lisa:
ik ben er niet op uit om Mila weg te pesten, verre van dat zelfs. Waar ik wel op uit ben is om wat (stevig) tegengewicht te bieden aan haar zelf-verheerlijking. Met als doel vooral om anderen te laten zien dat ze haar echt niet zo serieus hoeven te nemen. Mina vroeg ooit een keertje of ik dacht dat 'die arme transjes' (haar woorden) dat zelf niet kunnen. Kunnen misschien wel, durven niet altijd. Ik weet van een aantal mensen hier dat ze geintimideerd zijn door Mila, en laat ik daar nu eens geen last van hebben. Andersom denk ik trouwens van wel, want Mila doet nu wel heel erg groot maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze op een ander gedeelte van het forum flink aan het janken is geslagen ..

Wat overigens grappig is, jij spreekt mij nu op mijn gedrag aan, en misschien wel terecht. Maar iemand als Mila die veel verder gaat, mensen en bevolkingsgroepen werkelijk met de grond toe gelijk maakt, en vorige week openlijk Joy ervan beschuldigde geen transseksueel te zijn, laat je gaan. Geef toe, dat is toch ook best wel zwak, of niet?

@Mina: sorry, maar jou kan ik echt niet serieus nemen. Eerst Janiek vertellen dat ze zichzelf wel kan verdedigen en vervolgens slijmen bij Mila door mij 'aan te vallen'? Beetje labiel gedrag, maar dat is ook wel te verwachten van iemand die hier binnenkwam, zichzelf binnen een paar dagen tot transgender uitriep en vervolgens begon te klagen omdat ze niet tot het ts-forum werd toegelaten .. Overigens 'loop' ik hier langer rond dan jij (kijk maar eens naar mijn aanmeldingsdatum). Dat ik nog niet zo veel heb bijgedragen is ook te begrijpen: ik ben geen t*, ik val niet op t*'s, ik heb er alleen een aantal in mijn vriendenkring rondlopen en ben daardoor geinteresseerd in wat hun bezig houdt. Soms is het echt zo simpel hoor, er zijn ook 'mensen zoals ik' die met 'mensen zoals jullie' om kunnen gaan. Het rare is dat hier kennelijk aan getwijfeld wordt, alsof jullie jezelf niet goed genoeg vinden ofzo? Dat probleem ligt dan duidelijk bij jullie, misschien ook iets om over na te denken.

@Mila: waarom zou ik jou niet aan durven spreken in het openbaar? Oh wacht ja, natuurlijk, omdat jij denkt te weten hoe ik ben, en mij daarop veroordeelt. Een truukje wat je wel vaker uithaalt, o.a. bij Joy & Janiek. En als iemand (ik bijvoorbeeld) dat bij jou doet barst je uit je voegen. Beetje zielig, toch? Helaas pindakaas, ik ben nog steeds niet onder de indruk van je. Mooi van buiten misschien, maar oh zo lelijk van binnen, dat ben je. Daarom nogmaals mijn conclusie: Mila bestaat niet, tenminste niet die 'geweldige meid' die je veinst te zijn :)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

<Sarcasme en ook zelfspot zijn twee hele goeie manieren om te relativeren.>

Ik ben van mening dat echte sarcasme, dus spot die zeer bijtend is naar anderen, niets met een ander en alles met de sarcasme-gever te maken heeft. Zelfspot is een ander verhaal, waarvoor de rest van je mailtje wel op gaat.

En laten we eerlijk zijn:

<De manier waarop hier gereageerd wordt op dat sarcasme zegt meer over de mensen die die reactie geven dan over Mila en haar psyche. Het gaat hier duidelijk om een aantal persoonlijke levensvisie's.
Geloof me er is 1 ding in het leven wat je niet moet doen. En dat is proberen invloed te hebben op de gedachtengang van ander mensen.
>

Dat ben ik met je eens, maar omgekeerd geldt dit natuurlijk net zo goed voor Mila's levensovertuiging dat je maar beter niet kunt omgaan van man naar vrouw als je toch nooit passabel kunt worden. Om er maar eens één te noemen.

Tot slot: je hebt gelijk dat er een moment is dat het niet meer handig is om ergens tegenin te schrijven. De andere kant is er ook (en daarom schrijf ik er met enige onregelmaat wel tegenin): wat Mila schrijft lijkt voor beginnende T*'s heel logisch. Toch heb ik ervaring met het niet-volgen van die logica en ik weet dus uit eigen ervaring dat haar verhaal veel genuanceerder is dan zij het brengt. En de enige manier om beginnende T*'s ook de andere kant te laten zien is er wel tegin te schrijven...

@Spiegel: zodra jij je accountnaam gaat veranderen in Erik (of whatever-anders) ga ik je berichten serieus nemen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mila schreef:<tis denk ik voor de meesten niet de manier van schrijven die irritatie oproept, maar de structurele herhaling van steevast dezelfde profilering>

Pfooooeeeeeehhh Joy! De hoeveelste keer is dit dat jij weer over 'herhaling' begint? Ik ben de tel kwijt! Of is dit weer een poging tot slow chat, waarmee zo'n beetje iedere draad hier eindigd?

Mila.
simpelweg een constatering als gevolg van je eigen gedrag, zo vaak ik herhaal zo vaak post jij hetzelfde geneuzel

we zijn gelijk!

grapje hoor:)
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Nu even zien wanneer Spiegel weer tevoorschijn floept :-) Die kan een extra dimensie aan deze draad toevoegen :-)

Jammer dat ie niet op msn wil/durft........

Mila.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<hetzelfde geneuzel

we zijn gelijk!>

Ja Joy, je lijkt wel een wijf met je gezeur ;-)

Mila.
Spiegel
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: za sep 23, 2006 16:05

Bericht door Spiegel »

mila schreef:Nu even zien wanneer Spiegel weer tevoorschijn floept :-) Die kan een extra dimensie aan deze draad toevoegen :-)

Jammer dat ie niet op msn wil/durft........

Mila.
Nou doe je weer hetzelfde: jij stelt een eis en zodra ik daar niet aan voldoe ben ik zwak. Maar dat kan ik ook omdraaien:

"Jammer dat Mila niet het lef heeft hier een foto te plaatsen"

of nog beter

"Jammer dat Mila niet het lef heeft inhoudelijk op zaken in te gaan, in plaats van stofwolken op te doen waaien".

Zodra jij de ballen (pun intended) hebt om dat laatste te doen praten we verder.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Ah, Spiegel, daar ben je weer :-)

<Nou doe je weer hetzelfde: jij stelt een eis en zodra ik daar niet aan voldoe ben ik zwak.>

Klopt, je bent ook zwak, jij post hier volkomen anoniem, tjah, een profiel aanmaken of een foto plaatsen, daar doet Spiegel niet, heeft ie de ballen niet voor (pun intended) maar eist het wel van anderen.


<"Jammer dat Mila niet het lef heeft hier een foto te plaatsen">

Daar ben ik zelf al duidelijk over geweest, en daar is Joanne ook duidelijk over in haar postje over mij. In ieder geval kun je nu niet meer veronderstellen dat ik een verzinsel ben, en in het dagelijks leven een vrachtwagenchauffeur oid (wat trouwens veel andere tv's/ts'en hier wel degelijk zijn, heb je daar ook een mening over Spiegel? ;-)

<"Jammer dat Mila niet het lef heeft inhoudelijk op zaken in te gaan, in plaats van stofwolken op te doen waaien".

Zodra jij de ballen (pun intended) hebt om dat laatste te doen praten we verder.>

Denk je nou echt dat ik met iemand als jij hier in discussie ga? Jij bent degeen die hier af en toe geheel anoniem te voorschijn floept, en stangt, niet ik.
Bovendien heb ik hoegenaamd niets met jou te bespreken, laat staan dat ik me tov jou ga verdedigen.

Enneh.....denk je nou echt dat ik hier een foto ga plaatsen, gezien je gestoorde postjes? *JIJ* zal hoogstwaarschijnlijk degeen zijn die met die foto aan de haal zal gaan, kan niet missen.......lol!

En tjah, een real life ontmoeting op neutrale grond zit er natuurlijk ook niet in, Spiegel woont wel in Amsterdam, maar......durft niet :-)

Het heeft geen zin om een discussie met mij uit te lokken, want ik ga er niet op in.

Ik ben wel echt, en jij bent virtueel, dus een gegronde reden om je gezeur voortaan te negeren.

Tevreden zo?

Groetjes en liefs,

Mila.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Spiegel schreef:@Joanne: juist die zelfspot ontbreekt het aan bij Mila. Sarcasme is een mooi iets, maar wanneer je het alleen maar gebruikt om anderen te kleineren kan ik me niet voorstellen dat je het werkelijk goed voor hebt met die personen.
En dat spreek ik tegen uit ervaring. Mila en ik kunnen smakelijk om onszelf lachen 8) En een ander kleineren is 1 manier om het te lezen maar dan denk ik dat je het leest vanuit een slachtofferrol waarbij je er al van te voren van uit ging dat iedereen tegen je is. Het wordt dan een soort self forfilling prophecy. Je zou het ook kunnen lezen als de persoonlijke mening van iemand die vanuit haar eigen ervaring tot bepaalde wijsheden is gekomen en dat probeert te delen. En dat ze daarbij sarcasme gebruikt dan komt dat denk ik voornamelijk omdat het leven niet vriendelijk is tegen mensen die hun kop boven het maaiveld uitsteken. Wat een ander leest in een tekst en wat voor gevoel iemand daarbij heeft hangt van zoveel verschillende factoren af dat je het gewoon nooit met zekerheid op iemands schrijfstijl kan gooien. Het feit dat jij het ziet als kleineren terwijl er al herhaaldelijk geprobeert is duidelijk te maken dat het dat niet is, is een keuze en dus je eigen verantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Spiegel schreef: @Mina: sorry, maar jou kan ik echt niet serieus nemen. Eerst Janiek vertellen dat ze zichzelf wel kan verdedigen en vervolgens slijmen bij Mila door mij 'aan te vallen'? Beetje labiel gedrag, maar dat is ook wel te verwachten van iemand die hier binnenkwam, zichzelf binnen een paar dagen tot transgender uitriep en vervolgens begon te klagen omdat ze niet tot het ts-forum werd toegelaten .. Overigens 'loop' ik hier langer rond dan jij (kijk maar eens naar mijn aanmeldingsdatum). Dat ik nog niet zo veel heb bijgedragen is ook te begrijpen: ik ben geen t*, ik val niet op t*'s, ik heb er alleen een aantal in mijn vriendenkring rondlopen en ben daardoor geinteresseerd in wat hun bezig houdt. Soms is het echt zo simpel hoor, er zijn ook 'mensen zoals ik' die met 'mensen zoals jullie' om kunnen gaan. Het rare is dat hier kennelijk aan getwijfeld wordt, alsof jullie jezelf niet goed genoeg vinden ofzo? Dat probleem ligt dan duidelijk bij jullie, misschien ook iets om over na te denken.
Nou Spiegel, ik moet je bekennen...je stijgt niet echt in mijn waardering als ik het bovenstaande zo lees. :) Je probeert me zelfs aan te vallen omdat ik het niet met je eens ben.

Ik blijf erbij...je zegt het zelf...je bent geen T, je hebt ooit vrienden "gehad" die T waren, je schrijft hier nooit iets op het forum, hebt je nog niet fatsoenlijk voorgesteld, en dus bemoei jij je, in mijn ogen met iets waar je niets mee te maken hebt. Zo simpel zie ik het hoor. Kun je nog zulke goede bedoelingen hebben, daar kan ik me best wel iets bij voorstellen...de manier waarop jij je hier presenteert (aanvallend, opzettelijk kwetsend) en volledig anoniem...vind ik niet getuigen van klasse. En dan zeg ik het nog netjes.

Het is jammer dat de moderators daar blijkbaar anders over denken...
Erik, niets persoonlijks hoor(en dat meen ik)....maar jouw gedrag zou voor mij voldoende zijn je een ban te geven...

Als je heel eerlijk naar je eigen gedrag kijkt, kan je je vast wel voorstellen waarom ik daar zo over denk.

groeten,
Mina
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

In ieder geval kun je nu niet meer veronderstellen dat ik een verzinsel ben, en in het dagelijks leven een vrachtwagenchauffeur oid (wat trouwens veel andere tv's/ts'en hier wel degelijk zijn, heb je daar ook een mening over Spiegel?
wat impliceer je nu weer? Volgens mij is alleen Mara vrachtwagenchauffeur en dat vind ik op en top een unieke meid, zij geeft alleen maar. niks mis mee die zal ook nooit zo oordelend zijn over jou

Het is jammer dat degenen in mannenberoepen niet zelf reageren, bespaart mij mn mooie nageltjes :-)

en wat betekent oid (geen sarcasme!)

Joanne: ik denk ook wel dat er groot verschil is tussen iemand real lief en real interniet te kennen, ik hoor ook alleen maar redelijke dingen over Mila real life dus heb mn mening aangepast.

Toch mag zij zich niet vergissen in het effect dat sommige schrijfsels teweeg kan brengen, niet iedereen is zo stabiel en vrolijk dat alles in juiste perspectief is te plaatsen.

Wat reageer ik toch weer volwassen, is wel eens anders geweest ;-)

Komt omdat het echte leven ook over je heen raast en het allemaal niet zo erg is

liefs

Dorine
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Volgens mij is alleen Mara vrachtwagenchauffeur en dat vind ik op en top een unieke meid, zij geeft alleen maar. niks mis mee die zal ook nooit zo oordelend zijn over jou>

Sjees Dorine, wie zegt dat ik een dergelijk beroep veroordeel dan? Je ziet spoken hoor......

Groetjes Mila.
Plaats reactie