Dingen weggehaald

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ik deel Petra haar mening. Nu kan ik er wel mee leven maar toen ik bij Getronics kwam werken waren ze uitgebreid op de hoogte van mijn escapades op travestie.org. Gewoon even gegoogled. Het scheelde mij een heleboel uitleg maar zou voor een ander zomaar funest kunnen zijn.

En mijn oprechte medeleven aan Josette hoewel ik hakken in het zand inderdaad ook toepasselijk vind nu. Je hebt immers niets verkeerd gedaan Josette. Je bent slechst jezelf geweest en dat men daar niet mee overweg kan is eigenlijk hun probleem. Helaas wordt het dan weer jou probleem als het over je werk gaat :evil:
Spiegel
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: za sep 23, 2006 16:05

Bericht door Spiegel »

Babette schreef:ik heb nog een beetje over jouw situatie na lopen denken, en ik moet je eerlijk bekennen dat het voor mij een verbijsterende gang van zaken is. Hoe mensen het in hun botte hersens halen om zich tegen het privé leven van een ander aan te bemoeien, ontgaat mij ten enen male! :evil: Hebben we hier te maken met onvoorstelbare domme mensen, die zich bedreigd voelen door iemand die het nèt eventjes anders doet, of is het de grijze middenmoot die uitsluitend het straatje en het tuintje (de schone schijn van Nederland) schoon wil houden? :evil:

Kom op meid, zet 'em op! Laat je niet op de kast jagen door een stelletje heutemeteuten die over jouw leven niets te zeggen hebben! :wink:
Ik denk dat je reactie een beetje overtrokken is, tenzij jij meer info hebt dan wat Josette heeft gegeven. Wat ik begrijp is dat mensen op haar werk op haar bijdragen in dit forum zijn gestuit, en dat kan gebeuren want travestie.org is nu eenmaal vrij toegankelijk. Ik lees verder niets over of ze bewust op zoek zijn geweest naar info over Josette, en over wat ze met die informatie doen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat Josette geschrokken is, maar het gaat een beetje te ver om die personen die haar ondekt hebben meteen op de brandstapel te zetten.

Als jij toevallig ontdekt dat je buurman vreemd gaat, ben jij dan meteen een viezerik en/of een bekrompen heikneuter?
Gebruikersavatar
ChantelleTV
ff weer wat posten
Berichten: 28
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 18:20
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door ChantelleTV »

Spiegel schreef:
Babette schreef:ik heb nog een beetje over jouw situatie na lopen denken, en ik moet je eerlijk bekennen dat het voor mij een verbijsterende gang van zaken is. Hoe mensen het in hun botte hersens halen om zich tegen het privé leven van een ander aan te bemoeien, ontgaat mij ten enen male! :evil: Hebben we hier te maken met onvoorstelbare domme mensen, die zich bedreigd voelen door iemand die het nèt eventjes anders doet, of is het de grijze middenmoot die uitsluitend het straatje en het tuintje (de schone schijn van Nederland) schoon wil houden? :evil:

Kom op meid, zet 'em op! Laat je niet op de kast jagen door een stelletje heutemeteuten die over jouw leven niets te zeggen hebben! :wink:
Ik denk dat je reactie een beetje overtrokken is, tenzij jij meer info hebt dan wat Josette heeft gegeven. Wat ik begrijp is dat mensen op haar werk op haar bijdragen in dit forum zijn gestuit, en dat kan gebeuren want travestie.org is nu eenmaal vrij toegankelijk. Ik lees verder niets over of ze bewust op zoek zijn geweest naar info over Josette, en over wat ze met die informatie doen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat Josette geschrokken is, maar het gaat een beetje te ver om die personen die haar ondekt hebben meteen op de brandstapel te zetten.

Als jij toevallig ontdekt dat je buurman vreemd gaat, ben jij dan meteen een viezerik en/of een bekrompen heikneuter?
Wel als Babette dat in de buurt gaat lopen verkondigen, en dat is waar het hier om gaat. Een idioot of idioten hebben hun hersens niet gebruikt en hielden die wetenschap niet gewoon voor zichzelf met als gevolg dat Josette nu het slachtoffer is van roddel en achterklap. Dat soort lui mogen van mij gerust worden afgebrand.
Nu heeft Josette ook nog haar profiel verwijderd waardoor diegenen van haar collega's die zelf een onafhankelijke mening willen vormen, dat niet eens meer kunnen. Een onverstandige zet, tenminste dat vind ik.
Durf jezelf te zijn, niemand anders doet dat!
Spiegel
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: za sep 23, 2006 16:05

Bericht door Spiegel »

Misschien lees ik er over heen, maar ik begrijp dus nergens uit dat die mensen dat inderdaad gedaan hebben. Volgens mij worden er veel te snel conclusies getrokken.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ciska Lacomte schreef: Verleidelijk, maar betekent dat niet gewoon: "Terug in de kast kruipen"?
Nee, het betekent gewoon wat privacy. Het forum blijft openbaar toegankelijk, iedereen kan meelezen, alleen niet via google.
Ciska Lacomte schreef: Andere optie: Duidelijk vermelden dat dit Forum 'world readable' is, en dat er dus kans op ontdekking bestaat, met eventueel tips hoe je jezelf onherkenbaar kunt maken.........
Zoals met plaksnorren? ;)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Spiegel
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: za sep 23, 2006 16:05

Bericht door Spiegel »

Niet kunnen googelen betekent ook dat je de mensen die daadwerkelijk op zoek zijn naar info op dit gebied maar de site niet kennen afsluit.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nee, niet als je alleen het forum ongooglebaar maakt. De site is dan nog vindbaar, die brengt de mensen bij het forum en het forum heeft zhaar eigen zoekfunctie.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Spiegel
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: za sep 23, 2006 16:05

Bericht door Spiegel »

Morbide schreef:Nee, niet als je alleen het forum ongooglebaar maakt. De site is dan nog vindbaar, die brengt de mensen bij het forum en het forum heeft zhaar eigen zoekfunctie.
Maar wat nu als je een specifiek onderwerp zoekt, op iets wat alleen in het forum besproken is, vind je dat dan ook nog steeds?
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nee, niet via google. Kan me niet voorstellen dat dat voor zou komen. Noem eens een zoekterm waarmee je de site niet vindt, maar het forum wel?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Spiegel
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: za sep 23, 2006 16:05

Bericht door Spiegel »

Morbide schreef:Nee, niet via google. Kan me niet voorstellen dat dat voor zou komen. Noem eens een zoekterm waarmee je de site niet vindt, maar het forum wel?
"non-op ts" werk

Levert 4 resultaten op, 2 in het forum, maar niet in de site.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Dat is snel op te lossen met een tag in de code van de site dacht ik zo. Bovendien iemand die gaat zitten googlen op non-opjes kent ongetwijfeld deze site.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Spiegel
daar ben ik weer
Berichten: 10
Lid geworden op: za sep 23, 2006 16:05

Bericht door Spiegel »

Morbide schreef:Dat is snel op te lossen met een tag in de code van de site dacht ik zo. Bovendien iemand die gaat zitten googlen op non-opjes kent ongetwijfeld deze site.
Maar datzelfde geldt voor mensen die het vermoeden hebben dat een collega misschien wel travestiet is. Ik weet natuurlijk niet hoe Josette collega's haar hebben gevonden, het lijkt me echter dat het niet simpelweg te voorkomen is door het forum niet google-baar te maken. Moeilijker wel, maar dat geldt dus ook voor het zoeken van specifieke informatie. Je kunt tenslotte niet alles in tags zetten ;)
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

Morbide schreef:Misschien is het zaak dit forum ongooglebaar te maken.
ik ben het er mee eens

robots.txt

Code: Selecteer alles

# robots.txt travestie.org 17/03/2007

User-agent: *
Disallow: /html/forum/
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Wij weten nog steeds niet of men achter het T*-zijn van Josette is gekomen via het forum, maar het is wel aannemelijk dat het het geval is geweest; Josette, toen ze hier eerst kwam, gebruikte haar (mannelijke) voor- en achternaam in haar postings, en ja, de Googlebot graaft in onze forum. Dus is het wel een bijzonder geval, dat niet voor de meeste mensen die hier komen geldt, als dit de reden is waarom Josette werd ge-uit op haar werk.

Het is in ieder geval niet meer mogelijk. Via een SQL statement hebben wij alle verwijzingen naar de voor- en achternaam van Josette verwijderd. Ook wij hebben enige verstand van automatisering.
Helaas zou het even duren voordat het verdwijnt uit de databases van de zoekmachines.

Over de vraag of wij het forum moeten afschermen, wil ik mijn mening geven: wij hebben het in het verleden overwogen, en hebben toen besloten om het niet te doen -- voor dezelfde reden dat wij niet zomaar de oude draden willen weggooien. Onze forum wordt druk bezocht door mensen op zoek naar informatie, en wij vinden het belangrijk dat men de weg zo direkt weet te vinden. Natuurlijk is het zo dat als je je forumnaam intikt en het woord 'travestie' of 'transseksueel' of zoiets, de kans is groot dat het in Google opkomt. Maar voor de meeste mensen, zou dat niet zo een probleem zijn, want op die combinatie zou men niet zo snel komen.

Het probleem geldt met name voor transseksuelen, die dus wel vaak bekend zijn onder hun echte naam, die postings in het algemeen forum plaatsen die hun in verlegenheid kunnen brengen. Maar juist die mensen hebben een afgesloten forum hier waar ze in alle veiligheid hun verhalen kwijt kunnen; ze hebben er zelf om gevraagd en daaraan zijn wij hun tegemoetgekomen. Het is mijn mening dat wij aan een grotere groep hulp bieden door het openbaar gedeelte open voor de zoekbots te houden. Wel lijkt het mij verstandig om een waarschuwing te plaatsen, bijvoorbeeld in de forumregels, dat postings buiten de gesloten gedeelte wel te vinden zijn via Google, en daar zal ik aktie ondernemen.

Ter verduidelijking: ik heb vorige weekend onze ledenbestand opgeschoond. Van ver boven de 2200 leden bracht ik onze forum terug tot 1386 leden. Alle leden voldeed aan een van de volgende eisen:
a) ze hadden een of meer postings in het forum geplaatst
b) ze hebben na 1 januari 2005 minstens een keer ingelogd in het forum.
Duidelijk spambots, t-lovers of andere 'ongewenste' aanmeldingen waren ook verwijderd.

Van de 1386 leden, zijn er 892 leden die in de laatse 14 maanden minstens een keer hebben ingelogd. Van de 892 aktieve leden hebben 547 berichten in het forum geplaatst. Al in de laatste 14 maanden hebben 252 nieuwe leden berichten geplaatst.

Natuurlijk zitten er tussen de leden die (nog) geen posting hebben geplaatst, een aantal nepperts. En ook zitten er waarschijnlijk een paar dubbele lidmaatschappen bij. En onder 892 leden zijn er een aantal die niet meer komen op de site (maar tja, al in de laatste paar dagen hebben wij een paar oude bezoekers teruggekregen ;-) ). Maar het geeft een indicatie van hoeveel mensen onze forum bezoeken wanneer je alleen al de 252 nieuwe leden die een bericht hebben geplaatst vergelijkt met de aantallen leden van de gesloten fora voor T*'s. En dat de registreerde leden maar een klein aantal van alle bezoekers zijn, weten wij ook: in de maand februari hebben bezoekers (geregistreerd en en ongeregistreerd) 65.000 maal topics in het forum gelezen. Dat niet alle bezoekers T*'s zijn op zoek naar informatie weten wij ook wel, maar wij denken dat het wel het grootste gedeelte van de bezoekers zijn.

Het kan best zijn dat wij onze beslissing heroverwegen, wanneer men met redenen komen die ons overtuigen dat het beter zouden zijn om het niet te doen. Daarom lezen wij dit draad met belangstelling. Maar wij zijn tot nu toe niet overtuigd dat het beter zou zijn om het af te schermen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Lisa,

Er zit natuurlijk een verschil tussen ht forum afschermen van bots en het forum onleesbaar maken voor mensen die zich niet geregistreerd hebben. Zo te lezen schakel je dat gelijk.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie