Dorine schreef:
als iemand er een beetje tussenin hangt (behalve door transitie) voel ik me ongemakkelijk. Onzekerheid? intolerantie? bang zelf voor tg/tv/ho/ts/whatever te worden aangezien? en zo ja wat is daar erg aan?
Dat ik bijvoorbeeld jou als homosexueel zie met vergaande fantasieen, is toch duidelijk. je kan iemands mening niet zomaar veranderen met lappen tekst. Laat ze maar
Hoi Dorine,
Ik begrijp ergens wel wat je bedoelt. Het moet ook heel geruststellend voor je zijn dat je weet wie en wat je bent tov anderen.
Ik merk dat ik dat als androgyn minder snel voor elkaar krijg, vind het dan ook veel moeilijker mijzelf te accepteren aangezien er miljoenen mensen klaarstaan mij met de wet van de meerderheid te gaan bestrijden. Als je dan kunt zeggen, ik ben een vrouw geboren in een mannenlichaam, dan pas je nog in deze algemeen in het westen aanvaarde logica. Maar zodra je op die vraag geen antwoord kan geven, en er uit je gedrag blijkt dat je dat je dat ook niet gaat doen, ben je ipv genderdysfoor ineens iemand met een psychisch probleem...of idd een homoseksueel met vergaande fantasieen.
Allebei heel logische en aannamelijke conclusies hoor

, maar bedenk wel dat het hetzelfde voelt als ik bijv nu tegen jou zou zeggen, kom nou Dorine, je bent toch als man geboren? Dat jij je vrouw voelt bestaat helemaal niet, je bent vast psychotisch of je lijdt aan wanen enz. Wederom aannemelijk als je je nooit in genderdysforie hebt verdiept.
Ik voel me niet thuis in beide groepen, mannen en vrouwen.
Ik ben meer een kind. Soms een jongetje, en een meisje...en als het fantasieen waren had ik wel wat anders gefantaseerd, bijv dat ik heel rijk ben, of superknap ofzo

. I dont know.
Ik merk wel dat ik mijzelf niet als echte vrouw beschouw en heb ook niet de pretentie een vrouw te zijn als alle andere vrouwen of een vrouw te worden zoals een TS-vrouw - vrouw is (althans op dit moment). Ik denk dat ik zelf een beetje tussen de genders in zweef. Want ik krijg wel eens het gevoel: ja ik ben toch niet een echte vrouw, zoals die en die enz enz. Maar biologische vrouwen zijn over het algemeen best wel vriendelijk tegen mij, ze beschouwen mij mischien wel niet als gelijke, maar dat hoeft ook niet. Ik heb twee vriendinnen, en die zeggen soms dat ze mij meer meisje vinden dan zichzelf...dat is vooral bizar, en ik geloof dat ook niet echt hoor... maar ja. Vooral homomannen en TS-en maken juist die rottige opmerkingen, en zien mij blijkbaar graag als man (maw vinden het onzinnig dat ik in vrouwenkleding ga lopen enz) als "kerel" of als "vent". Het stoort me heel erg. Vooral je opmerkin over Mila ook.
Bijzonder storend...maar ik neem aan dat je dat slechts als voorbeeld bedoeld.
Maar ja, ik zou me er eigenlijk ook niet druk over moeten maken, maar als je in zo n proces zit, ga je dat toch weer doen...
hihi
bedankt Dorine!
laat ik het hier maar even bij laten dan...
x,
Mina