Het komt meer voor dan je denkt
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Wat komt meer voor dan je denkt?
Dat er gein getrapt wordt over travestie?
Ik heb een heel dubbel gevoel bij deze reclame:
1) Het is een goede zaak dat travestie in de aandacht komt, want misschien wordt het dan ooit normaal - en iedere actie die er voor zorgt dat het normaal(er) wordt verdient steun
2) Zou er ook maar één man op die foto's staan die regelmatig(er) in een rok of jurk leeft? Zou er ook maar iemand zijn die meer respect voor een travestiet/transgender/minder-passabele-transseksueel heeft na het zien van deze actie?
Mijn gevoel is overwegend negatief.
Groetjes,
Frederique
Dat er gein getrapt wordt over travestie?
Ik heb een heel dubbel gevoel bij deze reclame:
1) Het is een goede zaak dat travestie in de aandacht komt, want misschien wordt het dan ooit normaal - en iedere actie die er voor zorgt dat het normaal(er) wordt verdient steun
2) Zou er ook maar één man op die foto's staan die regelmatig(er) in een rok of jurk leeft? Zou er ook maar iemand zijn die meer respect voor een travestiet/transgender/minder-passabele-transseksueel heeft na het zien van deze actie?
Mijn gevoel is overwegend negatief.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- mireille
- Eredivisie
Je kan zeggen wat je wilt, maar ze hebben meer lef dan het gros van de profielbezitsters hier, ze staan er tenminste vrolijk van kop tot teen op!
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Je hoeft dit niet op jezelf te betrekken, Frederique, want dit heeft niks met travestie zoals jij dat beleeft te maken. Koot en Bie zijn toch ook geen transgenders? Carnaval is het ook niet het hele jaar, of wel?
De mensen die hieraan meedoen en de mensen die er om lachen, zullen de zaken ook vast niet met elkaar verwarren.
Wat hier op de hak genomen wordt is de ongeëmancipeerdheid van al die papa's, die als ze heel eerlijk zijn gewoon blijven denken dat huishoudelijk werk iets voor vrouwen is. En zolang dat zo blijft, willen ze best voor een keertje de clown uithangen. Daar worden ze misschien zelfs een klein beetje mannelijker van.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Dan zijn ze er vermoedelijk ook niet bij als hun vrouwen dat soort werk doen: er zijn een paar mannen bij die in cocktailjurk gefotografeerd staan...Janiek2 schreef:Wat hier op de hak genomen wordt is de ongeëmancipeerdheid van al die papa's, die als ze heel eerlijk zijn gewoon blijven denken dat huishoudelijk werk iets voor vrouwen is. En zolang dat zo blijft, willen ze best voor een keertje de clown uithangen. Daar worden ze misschien zelfs een klein beetje mannelijker van.
Zou iedere man die een foto opstuurt een gratis cursus "zo doet uw vrouw het huishoudelijke werk in real life" toegestuurd krijgen? Zo ja, dan ben ik bereid mijn mening te herzien
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
< Vanwege de biertietjes, zeker ?>
Hoe kom je daar nou toch bij? Vanwege die verwachtingsvolle, blije glimlach, boven die 9e maands buik.
En ja, je hoeft inmiddels niet meer dmv superwijde kleding te verhullen dat je hoogzwanger bent hoor, superstrakke kleding mag helemaal, showen die hoogzwangere buik
Mila.
Hoe kom je daar nou toch bij? Vanwege die verwachtingsvolle, blije glimlach, boven die 9e maands buik.
En ja, je hoeft inmiddels niet meer dmv superwijde kleding te verhullen dat je hoogzwanger bent hoor, superstrakke kleding mag helemaal, showen die hoogzwangere buik
Mila.