Travestiet doodgeslagen
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi,
Ik las net een bericht op Teletekst pagina 109 met een iets beperktere strekking...
Groetjes,
Frederique
Ik las net een bericht op Teletekst pagina 109 met een iets beperktere strekking...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Renate den Heijer
- dagelijks aanwezig
Ben gisteravond hevig ontdaan door het bewuste bericht op internet gaan slapen, nadat ik met mijn ts-vriendin er nog wat had over nagepraat in de trend van "..... jeetje, zo dichtbij, dat had en kan ons ook overkomen...." Deze gedachte heeft voor mij een enorme impact, omdat ik inmiddels als Renate op het Haagse stadhuis werk. Het stadhuis bevindt zich in dezelfde straat waar Harry/Harriët neergeslagen is. Dit gebeurde 3 weken geleden notabene op dezelfde dag dat ik in het VU-ziekenhuis werd opgenomen om mijn srs te ondergaan.
Vanmorgen werd ik 2x uit bed gebeld. Eén keer door een journalist van 'Hart van Nederland' en daarna door een journalist van het dagblad 'Trouw'. Beiden vroegen me i.v.m. respectievelijk een reportage en een artikel over Harry/Harriët of ik hem/haar gekend heb en of ik hem/haar wel eens in de Strass, op de T&T-avonden in Den Haag, waar ik de gastvrouw ben had ontmoet. Daar kwam hij/zij nooit.
Ik pijnigde mijn hersens of ik Harry/Harriët wel eens op straat had zien lopen.
Pas toen de journalist van Trouw mij vertelde dat hij/zij bij de Consumentenbond werkte, kon ik hem/haar voor mij halen. Jaren geleden - eind jaren 80/ begin jaren 90 werkte ik op een wijkkantoortje vlakbij de Consumentenbond. Ik kwam hem/haar toen regelmatig op straat en in de tram tegen. Ik had grote bewondering voor hem/haar dat iemand zo zichzelf kon zijn, maar durfde hem/haar niet aan te spreken hoe geweldig ik het vond. Ik zat toen immers nog diep in de kast.
De journalist vroeg mij ook of ik wel eens met geweld op straat te maken heb gehad. Helaas moest ik dit bevestigend antwoorden. Ik vertelde hem het verhaal dat ik nog geen jaar geleden wat klappen had gekregen van drie opgeschoten pubers in de buurt, waarvan één mij nog als man kende en de twee anderen dat niet wisten. En wellicht niet op mij gereageerd zouden hebben, wanneer die ene eikel niet zonodig stoer tegenover zijn vriendjes moest doen. Enfin een woordenwisseling liep uit de hand en ik kreeg wat klappen. Gelukkig waren die niet zo ernstig van aard als de klappen die Harry/Harriët die heeft gekregen. De journalist vroeg mij tenslotte of hij mijn verhaal in het artikel mocht opnemen en of mijn naam in het artikel mocht worden genoemd. Nu helemaal uit de kast had ik daar geen bezwaar tegen.
R.I.P. Harry/Harriët ........ik zal je blijven herinnneren als dat geweldige mooi androgyne persoon, waarvoor ik, toen ik je jarengeleden in de tram zag, zoveel bewondering voor had, maar je niet durfde aan te spreken, hoe geweldig ik je vond.
Renate den Heijer
Vanmorgen werd ik 2x uit bed gebeld. Eén keer door een journalist van 'Hart van Nederland' en daarna door een journalist van het dagblad 'Trouw'. Beiden vroegen me i.v.m. respectievelijk een reportage en een artikel over Harry/Harriët of ik hem/haar gekend heb en of ik hem/haar wel eens in de Strass, op de T&T-avonden in Den Haag, waar ik de gastvrouw ben had ontmoet. Daar kwam hij/zij nooit.
Ik pijnigde mijn hersens of ik Harry/Harriët wel eens op straat had zien lopen.
Pas toen de journalist van Trouw mij vertelde dat hij/zij bij de Consumentenbond werkte, kon ik hem/haar voor mij halen. Jaren geleden - eind jaren 80/ begin jaren 90 werkte ik op een wijkkantoortje vlakbij de Consumentenbond. Ik kwam hem/haar toen regelmatig op straat en in de tram tegen. Ik had grote bewondering voor hem/haar dat iemand zo zichzelf kon zijn, maar durfde hem/haar niet aan te spreken hoe geweldig ik het vond. Ik zat toen immers nog diep in de kast.
De journalist vroeg mij ook of ik wel eens met geweld op straat te maken heb gehad. Helaas moest ik dit bevestigend antwoorden. Ik vertelde hem het verhaal dat ik nog geen jaar geleden wat klappen had gekregen van drie opgeschoten pubers in de buurt, waarvan één mij nog als man kende en de twee anderen dat niet wisten. En wellicht niet op mij gereageerd zouden hebben, wanneer die ene eikel niet zonodig stoer tegenover zijn vriendjes moest doen. Enfin een woordenwisseling liep uit de hand en ik kreeg wat klappen. Gelukkig waren die niet zo ernstig van aard als de klappen die Harry/Harriët die heeft gekregen. De journalist vroeg mij tenslotte of hij mijn verhaal in het artikel mocht opnemen en of mijn naam in het artikel mocht worden genoemd. Nu helemaal uit de kast had ik daar geen bezwaar tegen.
R.I.P. Harry/Harriët ........ik zal je blijven herinnneren als dat geweldige mooi androgyne persoon, waarvoor ik, toen ik je jarengeleden in de tram zag, zoveel bewondering voor had, maar je niet durfde aan te spreken, hoe geweldig ik je vond.
Renate den Heijer
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
- Renate den Heijer
- dagelijks aanwezig
Ben bang van niet, Francis.francis schreef:Mijn eerste reactie is: Komt er een stille tocht?
Zolang er in Nederland homofoben en andere verwerpelijke schepsels rondlopen die menen in te moeten rammen op mensen die afwijken van de gemiddelde Nederlander (wat dat ook moge zijn) en travestie nog een te groot taboe is en er mensen zijn die op andere fora roepen dat Harry/Harriët er om gevraagd heeft om in elkaar worden geslagen, omdat hij er zo bijliep, zal Nederland nooit en masse haar verontwaardiging laten blijken. M.a.w. voor een stille tocht is het gebeuren rond Harry/Harriët helaas nog een te groot taboe.
Neemt niet weg dat wanneer er een stille tocht voor hem/haar georganiseerd word ik uiteraard meeloop.
Renate
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Francis,
Of er voor hem/haar een stille tocht georganiseerd wordt weet ik niet. Wat ik wel weet: je kunt ook meedoen met de dodenherdenking op 4 mei bij het homo-monument in Amsterdam (zie hier voor een vooraankondiging voor 2006 op het Noodles-forum). Ook op of rond 20 november wordt ter gelegenheid van transgender gedenkdag vaak wel iets georganiseerd (zie onder meer hier).
Groetjes,
Frederique
Of er voor hem/haar een stille tocht georganiseerd wordt weet ik niet. Wat ik wel weet: je kunt ook meedoen met de dodenherdenking op 4 mei bij het homo-monument in Amsterdam (zie hier voor een vooraankondiging voor 2006 op het Noodles-forum). Ook op of rond 20 november wordt ter gelegenheid van transgender gedenkdag vaak wel iets georganiseerd (zie onder meer hier).
Groetjes,
Frederique
- mireille
- Eredivisie
... en dan te bedenken dat het min of meer 3 weken is "stilgehouden". Ik zie redelijk wat krantenkoppen per dag maar niks van dat alles toen op die bewuste dag in maart....
normaal duikt zoiets gelijk op... ik vraag me af...
Het is wel zo dat in de verschillende comments (telegraaf, Fok!) de "boe roepers" ook een veeg uit de pan krijgen van de andere commenters. maar dat is een schrale troost.
Niet leuk allemaal dit....
normaal duikt zoiets gelijk op... ik vraag me af...
Het is wel zo dat in de verschillende comments (telegraaf, Fok!) de "boe roepers" ook een veeg uit de pan krijgen van de andere commenters. maar dat is een schrale troost.
Niet leuk allemaal dit....
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Verschrikkelijk........wat een vreselijk pech heeft zhij gehad om zo'n psychopaat per ongeluk 'tegen te komen'.
Voor zover ik begrepen heb was de dader een suri...en stel je nou eens voor dat de vermoorde persoon een suri was geweest ipv een tv?
Allerlei anti rascisme figuren die op de nationale televisie hun bezorgdheid uiten over rascisme wat tot moord leid, hele praatprogramma's zouden er aan gewijd worden, nederlandse zangers en/of bandjes zouden er een liedje over schrijven (Denk niet zwart, denk niet wit, denk niet zwart/wit) enzenzenz.......en niet te vergeten een stille tocht georganiseerd en deelgenomen door verontwaardigde mensen van allerlei soort.
Maar de vermoorde persoon was een tv, en die is vermoord door een suri, per defenitie een slachtoffer van rascisme natuurlijk, dus: geen minuut op tv word aan de dood van deze trav besteed, geen verontwaardige talkshowhosts, geen liedjesschrijvers die er voor gaan zitten enzenz.
Blijkbaar is dit hoe de goegemeente van Nederland over openlijke tv/ts denkt; die stilte in de media over deze brute moord impliceert dat het de moeite niet waard is om daar een paar woorden van verontwaardiging aan te wijten. Ook geen stille tocht voor Harriët uiteraard......eigen schuld, dikke bult, zo redeneert men blijkbaar.
Tjah.
Mila.
Voor zover ik begrepen heb was de dader een suri...en stel je nou eens voor dat de vermoorde persoon een suri was geweest ipv een tv?
Allerlei anti rascisme figuren die op de nationale televisie hun bezorgdheid uiten over rascisme wat tot moord leid, hele praatprogramma's zouden er aan gewijd worden, nederlandse zangers en/of bandjes zouden er een liedje over schrijven (Denk niet zwart, denk niet wit, denk niet zwart/wit) enzenzenz.......en niet te vergeten een stille tocht georganiseerd en deelgenomen door verontwaardigde mensen van allerlei soort.
Maar de vermoorde persoon was een tv, en die is vermoord door een suri, per defenitie een slachtoffer van rascisme natuurlijk, dus: geen minuut op tv word aan de dood van deze trav besteed, geen verontwaardige talkshowhosts, geen liedjesschrijvers die er voor gaan zitten enzenz.
Blijkbaar is dit hoe de goegemeente van Nederland over openlijke tv/ts denkt; die stilte in de media over deze brute moord impliceert dat het de moeite niet waard is om daar een paar woorden van verontwaardiging aan te wijten. Ook geen stille tocht voor Harriët uiteraard......eigen schuld, dikke bult, zo redeneert men blijkbaar.
Tjah.
Mila.
De bittere realiteit van jezelf aan de wereld laten zien, iemand neemt er aanstoot aan, of je nou openlijk homo, lesb tv of minder passabele ts bent, soms alleen met een afkeurende blik, meewarig gelach, een onderbouwde (religieuze) kritische steek, of gewoon mededelen dat je 'ongewenst' bent of een doodsklap
Het doet pijn, maar je wilt toch leven, zonder leugens?
Maar leven mag dan soms ook niet meer, beslist iemand anders voor je
In feite is dit weer een aanslag op vrijheid, vrijheid van hoe je leeft
De tijd die hij/zij leefde was in ieder geval kleurvol en sfeerverhogend als ik de achtergronden goed lees, wat zou de dader gedaan hebben in zijn leven om zo iets positiefs na te laten? Ik vermoed weinig....
Het is een geschenk aan de wereld als je jezelf durft te zijn
En dat durfde jij, en jouw last heb je achtergelaten op de aarde
Het doet pijn, maar je wilt toch leven, zonder leugens?
Maar leven mag dan soms ook niet meer, beslist iemand anders voor je
In feite is dit weer een aanslag op vrijheid, vrijheid van hoe je leeft
De tijd die hij/zij leefde was in ieder geval kleurvol en sfeerverhogend als ik de achtergronden goed lees, wat zou de dader gedaan hebben in zijn leven om zo iets positiefs na te laten? Ik vermoed weinig....
Het is een geschenk aan de wereld als je jezelf durft te zijn
En dat durfde jij, en jouw last heb je achtergelaten op de aarde
Dit zijn zhaar eigen woorden in "Man of vrouw, min of meer" van Tim de Jong.Ik voel me geen vrouw en geen man, maar een wezen met verschillende componenten. Een mannelijk wezen met vrouwelijke componenten, of andersom. Ik zal nooit zeggen dat ik een man ben, of een vrouw ben. Dat ben ik allebei niet: ik zit ergens tussen man en vrouw in. Het kan per dag verschillen, maar ik voel me toch een eenheid. Van top tot teen ervaar ik het dubbele in me. Onzijdig voel ik me niet, want dat woord heeft voor mij iets seksloos. Ik denk dat ik boven de geslachten sta. Misschien ben ik wel een engel.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- chantal-tg
- ff weer wat posten
- Contacteer:
ik wilde net dit artikel gaan plaatsen op het forum, maar ik zie dat 't al geplaatst is.... echt vreselijk... ik heb degene nooit ontmoet (denk ik) maar het laat maar weer zien........ echt vreselijk.
Momenteel woon/ werk ik in Curacao waar ik schrok van de omschrijving die ze geven aan 't's ...... 'homoboy in vrouwkleren' . Wat is er nog een lange weg te gaan, ongeloofelijk....
En dat blijkt maar aan Harriët. want het is en blijft een feit dat Nederland tot de 'maatschappelijk meest progressieve' landen hoort...... of zoals een werker hier aan mij vroeg.....'maar waarom heb je deze hobby'......
Heel triest.... Harriët....... het heeft zo moeten zijn....... maar begrijpen doe ik het niet.......
veel liefs,
Chantal.
Momenteel woon/ werk ik in Curacao waar ik schrok van de omschrijving die ze geven aan 't's ...... 'homoboy in vrouwkleren' . Wat is er nog een lange weg te gaan, ongeloofelijk....
En dat blijkt maar aan Harriët. want het is en blijft een feit dat Nederland tot de 'maatschappelijk meest progressieve' landen hoort...... of zoals een werker hier aan mij vroeg.....'maar waarom heb je deze hobby'......
Heel triest.... Harriët....... het heeft zo moeten zijn....... maar begrijpen doe ik het niet.......
veel liefs,
Chantal.
vipassana; zie zoals het werkelijk is......
www.vipassanaweb.nl
www.vipassanaweb.nl
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
En jij?mila schreef:Voor zover ik begrepen heb was de dader een suri...en stel je nou eens voor dat de vermoorde persoon een suri was geweest ipv een tv?
Organiseer jij een stille tocht?
Durf jij ergens tussen man en vrouw te leven in plaats van qua uiterlijk toch in een extreem te duiken?
Het is altijd gemakkelijk om de maatschappij de schuld van van-alles-en-nogwat te geven. De maatschappij - dat ben jij!
Er kwam pas aandacht voor homo's toen homo's zich verenigden.
Er kwam pas aandacht voor rascisme toen allochtonen zich lieten horen.
En wij? Wij uiten onze verontwaardiging op travestie.org over het feit dat niemand voor ons een tocht organiseert... Op hetzelfde moment zijn vrij weinig (veel te weinig!) van ons lid van LKGT&T...
Geef toe, een beetje hypocriet is het wel.
Groetjes,
Frederique
N.B: ik richt me nu tot Mila, maar misschien geldt 't ook voor jou?