Travestiet doodgeslagen

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Janiek,

Dat ben ik maar ten dele met je eens. Respect verdien je voor mijn gevoel (pas) als je ook een ander de ruimte geeft zichzelf te zijn. Wie dat niet doet en op schreeuwerige manier aandacht voor zichzelf opeist en daarbij volledig een ander overschreeuwt verdient mijn respect niet.

Vandaar dat ik de manier van praten etc. best wel relevant vindt: praatte zhij inderdaad "nichterig"? Praatte ze qua stemgeluid harder/zachter dan gemiddeld? Zeker de combinatie van nichterig geluid + hardere stem dan gemiddeld + veel en overdreven make-up (zelfs als dat alles volledig bij zhaar zou passen) zou bij mij al snel het gevoel kunnen geven dat iemand een ander probeert te overschreeuwen. Natuurlijk gaat het (veeeeel) te ver om zoiemand met een stomp in het gezicht het zwijgen op te leggen. Maar in alle eerlijkheid heb ik bij zoiemand wel snel iets van "kan het niet wat minder" - en zal ik snel zoiemand gaan ontwijken.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<praatte zhij inderdaad "nichterig"? Praatte ze qua stemgeluid harder/zachter dan gemiddeld? Zeker de combinatie van nichterig geluid + hardere stem dan gemiddeld + veel en overdreven make-up (zelfs als dat alles volledig bij zhaar zou passen) zou bij mij al snel het gevoel kunnen geven dat iemand een ander probeert te overschreeuwen>

Huh?? Heh?? Val jij even lelijk door de mand met al je 'ruimdenkendheid' en je hevige verzet tegen passabiliteit Frederique??

Tjongejonge.

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Pardon?

Lees nou eerst even wat er staat en denk nog een keer na voordat je zo fel de aanval opent...

Groetjes,

Frederique
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

@ Frederique: luidruchtigheid is vaak een manier om met je innerlijke onzekerheid om te gaan. Als je zelf gewend bent om het tegendeel te doen, je onzichtbaar maken, dan kan dat je nogal prikkelen. Stoppen met jezelf tekort te doen is het beste medicijn.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Stoppen met jezelf tekort doen is het beste medicijn voor beide: zowel voor het geprikkeld worden als voor het luidruchtig zijn.

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:
Dat ben ik maar ten dele met je eens. Respect verdien je voor mijn gevoel (pas) als je ook een ander de ruimte geeft zichzelf te zijn. Wie dat niet doet en op schreeuwerige manier aandacht voor zichzelf opeist en daarbij volledig een ander overschreeuwt verdient mijn respect niet.

Vandaar dat ik de manier van praten etc. best wel relevant vindt: praatte zhij inderdaad "nichterig"? Praatte ze qua stemgeluid harder/zachter dan gemiddeld? Zeker de combinatie van nichterig geluid + hardere stem dan gemiddeld + veel en overdreven make-up (zelfs als dat alles volledig bij zhaar zou passen) zou bij mij al snel het gevoel kunnen geven dat iemand een ander probeert te overschreeuwen. Natuurlijk gaat het (veeeeel) te ver om zoiemand met een stomp in het gezicht het zwijgen op te leggen. Maar in alle eerlijkheid heb ik bij zoiemand wel snel iets van "kan het niet wat minder" - en zal ik snel zoiemand gaan ontwijken.
Frederique, twijfel je nog of weet je al zeker of je Harriet je respekt verdient??? Maar ik neem aan, dat je *zoiemand* al gauw was uitgeweken als zij je op straat was tegen gekomen....of niet dan....lees het eruit bij je post, vandaar :roll:

Ik vind niet dat Mila fel reageert, want zoals jij reageert ken ik het trouwens van vele goedburgerlijke mensen, ze gebruiken ook heel vaak het woord *te*.....maar zien zich zelf als best ruimdenkend.....

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Mara schreef:ze gebruiken ook heel vaak het woord *te*.....maar zien zich zelf als best ruimdenkend.....

Mara
Precies, en wie bepaalt eigenlijk wat *te* is? Moet ik er ook op los gaan rammen als er weer zo'n lummeltje op een motor of scooter langs mijn fiets raast? (toegegeven: het is dat ze zo snel weer weg zijn, anders had ik vermoedelijk een aantal al naar de andere wereld geholpen ;) )

Het doet me erg denken aan die zogemaande homovriendelijkheid: het weerzinwekkende: "ze moeten zelf weten wat ze doen, als ik het maar niet hoef te zien?"
Echte acceptatie hoor!
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Precies, en wie bepaalt eigenlijk wat *te* is?>

Dat blijkt in dit geval tot mijn stomme verbazing en grote verrassing Frederique te zijn.

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

De dag is te mooi om hier ruzie over te gaan maken. Lees mijn eerdere bericht eens goed voordat je reageert op allerlei gedachtes die je me toedicht waarbij ik die gedachtes nooit zo bedoeld en nooit zo geschreven heb...

Je reageert hier op jezelf, niet op mij.

Groetjes,

Frederique
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Oh dus als ik het goed begrijp, het is volgens jou niet ok als iemand hard en nichterig praat?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Mina,

Wat ik schreef was: "Respect verdien je voor mijn gevoel (pas) als je ook een ander de ruimte geeft zichzelf te zijn. Wie dat niet doet en op schreeuwerige manier aandacht voor zichzelf opeist en daarbij volledig een ander overschreeuwt verdient mijn respect niet.

Vandaar dat ik de manier van praten etc. best wel relevant vindt: praatte zhij inderdaad "nichterig"? Praatte ze qua stemgeluid harder/zachter dan gemiddeld? Zeker de combinatie van nichterig geluid + hardere stem dan gemiddeld + veel en overdreven make-up (zelfs als dat alles volledig bij zhaar zou passen) zou bij mij al snel het gevoel kunnen geven dat iemand een ander probeert te overschreeuwen. Natuurlijk gaat het (veeeeel) te ver om zoiemand met een stomp in het gezicht het zwijgen op te leggen. Maar in alle eerlijkheid heb ik bij zoiemand wel snel iets van "kan het niet wat minder" - en zal ik snel zoiemand gaan ontwijken."

Wat krijg ik als reacties? Een reactie die uitging van het uitgangspunt "als iemand nichterig praat of veel make-up gebruikt vindt Frederique dat ...". Een ander meent dat ik iets van Hariëtte vind, terwijl ik haar nooit ontmoet heb en daar ook geen oordeel over gegeven heb... Iemand die reageert alsof ik schreef dat het acceptabel is om iemand in het gezicht te slaan...

Zie de nuance (zwart gedrukt in de quote hierboven) in mijn oorspronkelijke bericht. Lees het hele bericht nog een keer. Denk dan nog even na. En pas -dan- op de quote-knop drukken a.u.b.

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

mina schreef:Oh dus als ik het goed begrijp, het is volgens jou niet ok dat iemand hard en nichterig praat?

Hoe moet ik dat anders interpreteren dan?
Mina, daar had ook kunnen staan, ze heeft het verdient of ze is er zelf schuld aan....ja lezen kan ik, jij blijkbaar ook :wink:

En ja pas op niet *te* nichterig over te komen, tis namelijk levensgevaarlijk, straks wordt je nog beticht, dat je het uitgedaagd hebt, du-hus......wees gewaarschuiwt :roll:

Mara
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

ik ken een jongen, prachtjongen hoor, heel vrouwelijk, durft openlijk te flirten met andere mannen - kijk dat is nu pas emancipatie ipv die zogezegde kastacceptatie die de maatschappij zo lekker vind.
Men wil vooral zichzelf zien, eindeloos herhalend, geen vuiltje of vlekje mag er aan de lucht zijn, geen afwijking, niks....dat kan men niet verwerken, dan voelt men zich aangevallen...dat vind men niet normaal en een provocatie. Weet je wat ik provocerend vind? CDA en CU, mensen die zichzelf overschreeuwen dat het gezin de norm en hoeksteen van de samenleving is.

Gelukkig zegt de bijbel, de steen die men nutteloos acht zal later dienen als hoeksteen...de bijbel wordt maar vreemd uitgelegd door al die ""christenen"".

Ik ken een andere heel aardige vrouwelijke symphatieke man, uiterst sociaal...die wel eens een grapje maakt: bijv heel hard en nichterig roepen: "kiiiiiiiiiiiiiind ik heb hele kapotte knieeen" ik vind dat fantastisch leuk, dat is tenminste gezellig...

Wat dacht je van al die jongeren die opstraat teringhomo's! roepen, dat moet dan wel kunnen? Dat valt dan zeker wel binnen de norm?

Ik vind je stukje niet echt genuanceerd hoor Frederique. Je zegt eigenlijk wat zoveel mensen zeggen. Iedereen mag doen wat ie wil, als ik het maar niet hoef te zien of horen...

Realiseer je wel dat mensen hetzelfde over jou denken...die denken ook: Als ze dan zo nodig vrouw wil zijn, dan doet ze dat maar binnenshuis, waar ik er niet mee geconfronteerd hoef te worden.

Maw, jij legt het probleem bij iemand die zichzelf is op straat, het probleem ligt echter bij de persoon die daar niet mee om kan gaan. Dat is een gebrek. Daar kun je medelijden mee hebben, maar symphatie vind ik erg ver gaan, en dat ruik ik in je postje.

groetjes,
Mina
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

mina schreef:Realiseer je wel dat mensen hetzelfde over jou denken...
Nou Mina, Frederique is juist van plan het allemaal geleidelijk te doen hoor, dat de rest van de mensheid eraan kan wennen.....je mag de mensen toch nie overvoorderen he.....anders krijg je klappen :wink:

Tjaaaa

Mara
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mina,

Opdringerig gedrag vind ik storend. Ik vind dat iemand-met-een-ander-uiterlijk niet per definitie opdringerig is.

De een zijn/haar/zhaar vrijheid houdt op waar je de vrijheid van een ander in de weg zit. De vrijheid om ongestoord op straat te lopen is voor mij een belangrijk goed. Daarmee geef ik direkt antwoord op je vraag wat ik vind van jongeren die anderen voor homo uitschelden, maar net zo goed waar het gaat om iemand die openlijk met mij begint te flirten.

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie