Kitty verlaat Travestie.org
Moderator: Moderators
hallo babette
ik wil niet weergeven hoe ik denk maar hoe mijns inziens het gros van de nederlanders denkt, als je denkt dat dat niet kan kunnen we de representatieve democratie ook afschaffen want daar gebeurt niets anders. en dan mogen we alles per referendum beslissen
we leven niet in een droomwereld, maar in de werkelijkheid.
droom werelden zijn mooi maar helaas onhaalbaar. (heeft men de kans op een droomwereld in second life en binnen een paar maanden zijn wij mensen ook al in staat om dat te verzieken met commercie en er komen zelfs aanrandingen voor las ik ergens.) dus wordt wakker en probeer eens met de realiteit om te gaan.
groeten robert
ik loop niet met oogkleppen op en kan dus zien wat de reacties van mensen om mij heen zijn op op andere mensen en zo dus een aardige inschatting maken wat men over het algemeen van iets vind. en het klopt nu een maal dat het grootste gedeelte van de nederlandse bevolking kleinburgeliujk is. zoek de reacties maar eens op bij het telegraaf artikel of die persoon die als onzijdig door het leven wou, lijkt me redelijk representatief.Babette schreef:Hoi hoi Robert,
we hebben het er al eens eerder over gehad: "de meeste mensen" is een abstractie, waar jij ook nog eens niet voor spreekt, tenminste: op het tijdstip van dit schrijven heb ik nog nergens vernomen dat jij als spreekbuis voor "de meeste mensen" zou fungeren. Jouw voorbeeld over wat "de meeste mensen" over T's denken is een typisch geval van wat de boer niet kent, lust-tie niet, of: onbekend maakt onbemind. Het is op iedere "onbekende" bevolkingsgroep van toepassing. Het getuigt mijns inziens van kleinburgerlijkheid en een uiterst beperkt denkraam. Je kunt als mens ook de keuze maken om je wèl in anderen te interesseren of te verdiepen: daar is ieder individu vrij in, maar dat is geen reden om van die "onbekenden" allerlei aanpassingen te eisen omdat dat "jou" beter uitkomt. We zijn allemaal mens dus zo ingewikkeld ligt het echt niet, tenminste niet voor mij.
Groetjes en liefs,
Babette.
ik wil niet weergeven hoe ik denk maar hoe mijns inziens het gros van de nederlanders denkt, als je denkt dat dat niet kan kunnen we de representatieve democratie ook afschaffen want daar gebeurt niets anders. en dan mogen we alles per referendum beslissen
we leven niet in een droomwereld, maar in de werkelijkheid.
droom werelden zijn mooi maar helaas onhaalbaar. (heeft men de kans op een droomwereld in second life en binnen een paar maanden zijn wij mensen ook al in staat om dat te verzieken met commercie en er komen zelfs aanrandingen voor las ik ergens.) dus wordt wakker en probeer eens met de realiteit om te gaan.
groeten robert
hoi babette
groeten robert
dat heb ik liever ook niet, maar is helaas wel de realiteitBabette schreef:je standpunt was voorafgaand aan het bovenstaande ook al helder; we blijven het gewoon oneens. Je zou je af kunnen vragen waarom zoveel mensen met zoveel vooroordelen in het leven staan...
Groetjes en liefs,
Babette.
groeten robert
-
- Eredivisie
Je mag dat gerust uitbreiden naar België hoor.
Je moet absoluut niet verwachten dat in België alles kan.
Zolang dat het binnen een bepaald hokje blijft passen is het goed ....
Met andere woorden, je bent nu een vrouw .... en gedraag je als een vrouw.........
Je mag dan wel helemaal jezelf zijn hoor, maar dan wel weer binnen het vaste hokje van man en vrouw.
Ik voel dat nu wel heel erg sterk aan in de maatschappij.
Niet zo erg voor mij, want ik ben heel tevreden met het hokje : vrouw ....en als je daar qua gedrag en uiterlijk perfect in kan passen dan heb je weinig of geen problemen in je sociale omgang.
Al blijft er toch een bepaald percentage mensen die ook daar niks van willen horen ....
Die draaien je dan de rug toe omwille van je trans zijn.
Gelukkig is die groep dus beperkt (ik schat zo een 20% mannen en 10% vrouwen).
Groetjes,
Melina
Je moet absoluut niet verwachten dat in België alles kan.
Zolang dat het binnen een bepaald hokje blijft passen is het goed ....
Met andere woorden, je bent nu een vrouw .... en gedraag je als een vrouw.........
Je mag dan wel helemaal jezelf zijn hoor, maar dan wel weer binnen het vaste hokje van man en vrouw.
Ik voel dat nu wel heel erg sterk aan in de maatschappij.
Niet zo erg voor mij, want ik ben heel tevreden met het hokje : vrouw ....en als je daar qua gedrag en uiterlijk perfect in kan passen dan heb je weinig of geen problemen in je sociale omgang.
Al blijft er toch een bepaald percentage mensen die ook daar niks van willen horen ....
Die draaien je dan de rug toe omwille van je trans zijn.
Gelukkig is die groep dus beperkt (ik schat zo een 20% mannen en 10% vrouwen).
Groetjes,
Melina
Sjeesus! Als jij de wereld op die manier vertrouwt, voel ik me niet veilig bij jou.robert schreef:. daarin zie ik dat de meeste mensen T*'s zien als mensen die niet deugen.
En weet je wat voor mensen de moeite nemen om een reactie te plaatsen bij een Telegraafartikel op internetover iemand die onzijdig te boek wil staan? Dat zijn mensen voor wie het belangrijk genoeg is om op dat punt complexen te hebben. Om die mensen als representatief voor de rest van kleinburgerlijk Nederland te zien, vind ik eigenlijk een beetje wereldvreemd.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
hallo janiek
maar misschien denk je ook dat homosexualiteit algemeen geaccepteerd is. ook helaas niet waar. wel veel beter dan T maar nog lang niet door iedereen, al spreekt zich men daar in het openbaar niet zo snel over uit.
groeten robert
en ik vind het een beetje wereldvreemd als je denkt dat T*'s algemeen geaccepteerd zijn, misschien zullen ze dat tegen jou niet zo snel direct uiten, maar in de maatschapij waarin ik leef is dat duidelijk niet het geval. hoe ik dat weet? opmerkingen van anderen als er iets van T*'s te zien/lezen valt dus internet/op het terras als een T voorbij komt lopen etc. etc.Janiek2 schreef:
Sjeesus! Als jij de wereld op die manier vertrouwt, voel ik me niet veilig bij jou.
En weet je wat voor mensen de moeite nemen om een reactie te plaatsen bij een Telegraafartikel op internetover iemand die onzijdig te boek wil staan? Dat zijn mensen voor wie het belangrijk genoeg is om op dat punt complexen te hebben. Om die mensen als representatief voor de rest van kleinburgerlijk Nederland te zien, vind ik eigenlijk een beetje wereldvreemd.
maar misschien denk je ook dat homosexualiteit algemeen geaccepteerd is. ook helaas niet waar. wel veel beter dan T maar nog lang niet door iedereen, al spreekt zich men daar in het openbaar niet zo snel over uit.
groeten robert
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Door prive omstandigheden ben ik een langere tijd afwezig geweest op het forum, maar ik ben even terug en zie dat 'plus ça change, plus c’est la même chose'.
Allereerst, zie ik dat men bezwaar heeft gemaakt dat Patricia een tekst heeft overgenomen uit een besloten forum. Formeel is dat idd fout. Echter, gezien dat het maar een aankondiging was dat Kitty op televisie zou komen, had Patricia gewoon de quote kunnen weglaten, en in haar eigen woorden zeggen hoe, wat en wanneer, en was er geen vuiltje aan de lucht. Want niemand kan het niemand kwalijk nemen dat op een T*-site wordt aangekondigd, dat een T* op televisie komt over T*-zaken te komen ( )? Ohjee, fout! Nee, niemand neemt het kwalijk dat het wordt aangekondigd, nee, maar mensen nemen het kwalijk dat het gebeurt! En met de zelfde argumenten die wij al tig keer hebben gehad: Het is niet representatief, het schept een verkeerde beeld, de persoon in kwestie zoekt maar aandacht, ik wil niet dat ik geassocieerd wordt met zulke mensen, ik wil niet dat men uberhaupt op televisie aandacht schenkt aan T*, want hoe dan ook, is het altijd op een foute manier. De tegenargumenten zijn eveneens steeds dezelfde: iedereen is vrij om te doen wat ze willen, alles wat de 'awareness' verhoogt is positief, hoe meer verschillende vormen wordt gezien, hoe beter de uiteindelijke begrip en acceptatie.
Ik stel voor, dat, wanneer wij het voortaan over T*'s in de media hebben, wij eerst gaan zoeken naar nieuwe redenen om voor of tegen te zijn, want de bestaande argumenten hebben geen zin meer -- de inzichten zijn allemaal inmiddels goed bekend en op deze fronten heeft iedereen zichzelf diep ingegraven; niemand gaat op basis van bovenstaande argumenten van standpunt veranderen.
Lisa
Allereerst, zie ik dat men bezwaar heeft gemaakt dat Patricia een tekst heeft overgenomen uit een besloten forum. Formeel is dat idd fout. Echter, gezien dat het maar een aankondiging was dat Kitty op televisie zou komen, had Patricia gewoon de quote kunnen weglaten, en in haar eigen woorden zeggen hoe, wat en wanneer, en was er geen vuiltje aan de lucht. Want niemand kan het niemand kwalijk nemen dat op een T*-site wordt aangekondigd, dat een T* op televisie komt over T*-zaken te komen ( )? Ohjee, fout! Nee, niemand neemt het kwalijk dat het wordt aangekondigd, nee, maar mensen nemen het kwalijk dat het gebeurt! En met de zelfde argumenten die wij al tig keer hebben gehad: Het is niet representatief, het schept een verkeerde beeld, de persoon in kwestie zoekt maar aandacht, ik wil niet dat ik geassocieerd wordt met zulke mensen, ik wil niet dat men uberhaupt op televisie aandacht schenkt aan T*, want hoe dan ook, is het altijd op een foute manier. De tegenargumenten zijn eveneens steeds dezelfde: iedereen is vrij om te doen wat ze willen, alles wat de 'awareness' verhoogt is positief, hoe meer verschillende vormen wordt gezien, hoe beter de uiteindelijke begrip en acceptatie.
Ik stel voor, dat, wanneer wij het voortaan over T*'s in de media hebben, wij eerst gaan zoeken naar nieuwe redenen om voor of tegen te zijn, want de bestaande argumenten hebben geen zin meer -- de inzichten zijn allemaal inmiddels goed bekend en op deze fronten heeft iedereen zichzelf diep ingegraven; niemand gaat op basis van bovenstaande argumenten van standpunt veranderen.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Jij hebt wel gezegd dat de meeste mensen T*'s zien als mensen die niet deugen. En die uitspraak zegt voor mijn gevoel meer over jou dan over "de meeste mensen". Niets fijns, bovendien.robert schreef:en ik vind het een beetje wereldvreemd als je denkt dat T*'s algemeen geaccepteerd zijn,
@ Lisa: je analyse vind ik wel helder, maar weinig hoopvol...
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Mooi . Ik heb ook de hoop dat het herhaaldelijk, rustig en duidelijk uitleggen van standpunten mensen wel dichter bij elkaar kan brengen. En er zijn steeds weer nieuwe mensen en ook mensen die de argumenten al eerder hebben gehoord kunnen zich zo ontwikkelen dat zij er kanten van zien die eerder buiten hun blikveld lagen.Lisa met een S schreef:Janiek,Janiek2 schreef:@ Lisa: je analyse vind ik wel helder, maar weinig hoopvol...
"There are no hopeless situations, only people who are hopeless about them."
Lisa
hallo janiek
jij vind dat niet representatief, maar ik zie in de echte wereld dezelfde opmerkingen. tuurlijk zullen ze in de aanwezigheid van een T deze uitspraken niet doen, maar ik hoor ze wel.
dus volgens mij is internet iniddels redelijk representatief door de vele gebruikers en fora-posters
het is zelfs zo erg dat sommigen de moord op harriet er proberen mee goed te praten.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/75764
en waarom was er zoveel politie bij jullie demonstratie, zoals een van jullie schreef? bang dat een groep T*'s ging rellen? nee bang dat een intollerante mensen van de demonstratie zouden weten en jullie zou gaan aanvallen. die waren er voor jullie bescherming.
dus degene van de politie die dit geregelt heeft heeft gelukkig dezelfde opvatting als ik. dat er nu niet iets gebeurt is misschien wel dankzij die zichtbare aanwezigheid
en wat zegt dat over mij dat ik zoiets constateer??? daar begrijp ik dus helemaal niets van. leg eens uit
groeten robert
lees eens wat verschillende fora op internet daar kom je de meest vreselijke uitspraken tegen over T*s. helaas maar waarJaniek2 schreef: Dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Jij hebt wel gezegd dat de meeste mensen T*'s zien als mensen die niet deugen. En die uitspraak zegt voor mijn gevoel meer over jou dan over "de meeste mensen". Niets fijns, bovendien.
jij vind dat niet representatief, maar ik zie in de echte wereld dezelfde opmerkingen. tuurlijk zullen ze in de aanwezigheid van een T deze uitspraken niet doen, maar ik hoor ze wel.
dus volgens mij is internet iniddels redelijk representatief door de vele gebruikers en fora-posters
het is zelfs zo erg dat sommigen de moord op harriet er proberen mee goed te praten.
en waarom was er zoveel politie bij jullie demonstratie, zoals een van jullie schreef? bang dat een groep T*'s ging rellen? nee bang dat een intollerante mensen van de demonstratie zouden weten en jullie zou gaan aanvallen. die waren er voor jullie bescherming.
dus degene van de politie die dit geregelt heeft heeft gelukkig dezelfde opvatting als ik. dat er nu niet iets gebeurt is misschien wel dankzij die zichtbare aanwezigheid
en wat zegt dat over mij dat ik zoiets constateer??? daar begrijp ik dus helemaal niets van. leg eens uit
groeten robert
Hm ik vind deze reacie's bijzonder meevallen....robert schreef: het is zelfs zo erg dat sommigen de moord op harriet er proberen mee goed te praten.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Als homo's dit hadden gedaan dan zouden homo's nog steeds als hoempapa-mensen-op-roze-bootjes afgeschilderd worden. Waarom? Heel simpel: er zijn nog steeds mensen die homoseksualiteit niet (willen) begrijpen.robert schreef:Voorbarig lijkt me niet. Is nu eenmaal een didactisch feit dat iedereen geleerd wordt die anderen iets duidelijk moet maken. bij complexe vraagstukken moet men eerst de kern (transseksualiteit) duidelijk maken zonder verwatering door middel van nuances(de ene transseksueel is de andere niet). wanneer de kern begrepen wordt kan men de nuances toe gaan voegen.
Vrijheid, blijheid. Jij de vrijheid om jezelf op TV te laten zien zonder zeemeerminstaart, Kitty de vrijheid om zichzelf op TV te laten zien met staart. En ik beloof je: als jij op TV komt zal ik naar je kijken, net als ik binnenkort ga genieten van de uitzending met Kitty.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Enig idee hoe die 100-150 man op het Spui aankwamen? Inderdaad... op een groepje van een man of 20, 30 na allemaal individueel.robert schreef:en waarom was er zoveel politie bij jullie demonstratie, zoals een van jullie schreef? bang dat een groep T*'s ging rellen? nee bang dat een intollerante mensen van de demonstratie zouden weten en jullie zou gaan aanvallen. die waren er voor jullie bescherming.
Enig idee hoe ze weer weggingen? Inderdaad, in kleinere groepjes of individueel.
Denk je niet dat als er ook maar één T* lastig gevallen of in elkaar geslagen was na die betoging, dat we dit al lang via een van de betrokken forums hadden gelezen?
Je leest 't niet.
't Is dus ook gewoon niet zo.
't Is echt onzin dat mensen die tussen de genders inleven per definitie geweld aantrekken. En ja, ik kan het weten want ik doe het al een tijdje.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Hoi hoi,
ik vind het diep triest dat we, op een dag als vandaag, waar we de gevallenen van oorlogen herdenken, waaronder vooral ook slachtoffers onder minderheden, sommigen onder ons vooral bezig zijn die minderheden in stand te houden. Ook vind ik het volstrekt onbegrijpelijk dat het recht om mens te zijn met voeten wordt getreden. Wij zijn allemaal mensen met dezelfde rechten, punt uit.
Groetjes en liefs,
Babette.
ik vind het diep triest dat we, op een dag als vandaag, waar we de gevallenen van oorlogen herdenken, waaronder vooral ook slachtoffers onder minderheden, sommigen onder ons vooral bezig zijn die minderheden in stand te houden. Ook vind ik het volstrekt onbegrijpelijk dat het recht om mens te zijn met voeten wordt getreden. Wij zijn allemaal mensen met dezelfde rechten, punt uit.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela