Kitty verlaat Travestie.org

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Renate den Heijer
dagelijks aanwezig

Bericht door Renate den Heijer »

Tot nu toe heb ik me afzijdig gehouden van deze discussie, maar heb wel alles gelezen. Af en toe met gekromde tenen heb ik me ingehouden om te reageren. Maar nu laat ik me toch gaan.

Robert, zal ik je even uit de brand helpen? Ik ben nog nooit aangesproken met "daar heb je een Kelly". Net zoals ik vroeger toen ik "in mijn vorige leven" een partijtje voetbal speelde niet ben aangesproken met daar heb je een "Johan Cruyff".
Ook is het niet zo dat na het optreden van Kitty in "Man Bijt Hond" mensen, collega's, stamgasten in mijn stamkroeg, familieleden enzo me vroegen of ik thuis ook zo'n staart heb liggen en of ik als zeemeermin dagelijks een uurtje in het ligbad lig.
Kortom, nooit en ten nimmer heeft mijn sociale omgeving mijn transseksualiteit geassocieerd met alsof ik een of andere freak ben. Integendeel, eigenlijk dwing ik meestal respect af en opmerkingen aan mijn adres als "jij bent eigenlijk heel gewoon" waren tot voor kort voor mij bijna aan de orde van de dag. Gelukkig hoor ik deze opmerkingen - onder het mom van "geen bericht is goed bericht" en "wat niet weet, wat niet deert" steeds minder.
Ik acht het daarom uitgesloten dat na het optreden van Kitty morgenavond in Koppensnellers mensen mij opeens heel anders gaan benaderen, alsof ik een of andere freak ben.
Bij deze bied ik me aan om bij je vrienden het beeld weg te nemen dat alle transseksuelen automatisch een Kelly of een Kitty zijn en dat het als transseksueel ook mogelijk is om "het gewone leven" weer op te pakken, maar dan niet als man, maar als een vrouw met een transseksueel verleden.
Dit schrijvende herinnert me aan een uitspraak van mijn wiskundeleraar in de brugklas, die hij deed toen hij ons vergelijkingen trachtte uit te leggen: "......een meeuw is een vogel, maar niet elk vogel hoeft een meeuw te zijn....."
robert schreef:en waarom was er zoveel politie bij jullie demonstratie, zoals een van jullie schreef? bang dat een groep T*'s ging rellen? nee bang dat een intollerante mensen van de demonstratie zouden weten en jullie zou gaan aanvallen. die waren er voor jullie bescherming.
dus degene van de politie die dit geregelt heeft heeft gelukkig dezelfde opvatting als ik. dat er nu niet iets gebeurt is misschien wel dankzij die zichtbare aanwezigheid
Oooooo, wat was ik blij dat er zoveel politie was om me tegen de aanwezige opdringerige horden met stenen gooiende hooligans, skinheads, k*t Marokkaantjes, homofoben etc. te beschermen. Jeetje, was dat maar iedere dag zo, dan zou ik me een stuk veiliger voelen op straat. *****zucht****, wat een onzin!!!!!!
Robert, blijkbaar ben je nog nooit bij een bijeenkomst op de openbare straat, demonstratie of protest-manifestatie in Den Haag geweest. Omdat dergelijke bijeenkomsten aan de orde van de dag zijn in Den Haag voert burgemeester Deetman, als verantwoordelijke voor de openbare veiligheid in Den Haag, het beleid dat er standaard politie aanwezig is bij alle bijeenkomsten op de openbare straat. Zo ook dat de organisatoren van te voren toestemming moeten vragen bij de politie. Met andere woorden; ook bij een groep demonstrerende ambtenaren is er politie aanwezig om er voor te zorgen dat de boel niet uit de hand loopt en niet om deze ambtenaren te beschermen tegen woedende burgers die kwaad zijn omdat ze zoveel belasting moeten betalen of dat die ambtenaren in hun ogen het belastinggeld over de balk smijten.

Groetjes aan allen,
Renate (geboren en getogen in Den Haag, én daar al 28 jaar ambtenaar, waarvan ruim 2 jaar als vrouw)
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo frederique
Frederique_ schreef: Als homo's dit hadden gedaan dan zouden homo's nog steeds als hoempapa-mensen-op-roze-bootjes afgeschilderd worden. Waarom? Heel simpel: er zijn nog steeds mensen die homoseksualiteit niet (willen) begrijpen.

Vrijheid, blijheid. Jij de vrijheid om jezelf op TV te laten zien zonder zeemeerminstaart, Kitty de vrijheid om zichzelf op TV te laten zien met staart. En ik beloof je: als jij op TV komt zal ik naar je kijken, net als ik binnenkort ga genieten van de uitzending met Kitty.

Groetjes,

Frederique
volgens mij hebben personen als boris dittrich meer bijgedragen aan de acceptatie van homo's dan relnichten zoals geer en goor. bij boris zien mensen nu eenmaal iemand met wie zij zich op veel vlakken wel kunnen identificeren en komen ze erachter dat homo's eigenlijk ook gewoon mensen zijn. bij geer en goor blijft het toch een "apart ras" waarmee veel mensen zich niet kunnen identificeren, alleen om lachen.
als anderen dat anders zien, prima, maar hier basseer ik mijn uitgangspunten in deze discussie op.

zoals ik al schreef mag kitty van mij doen wat ze wil en wens haar daar ook veel plezier en succes mee. ik denk echter dat het voor de algemene acceptatie van, en respect voor T* mensen niet bevordelijk is. de redenen daarvoor hebik al in dit draadje en in het draadje knuppel aangegeven.

groeten robert
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo frederique
Frederique_ schreef: 't Is echt onzin dat mensen die tussen de genders inleven per definitie geweld aantrekken. En ja, ik kan het weten want ik doe het al een tijdje.

Groetjes,

Frederique
toch hebben volgens mij T* mensen last van vijandigheid dan niet T* mensen, ik heb hier toch al verschillende posts gelezen van mensen verbaal/fysiek aangevallen zijn (waar precies zal ik moeten opzoeken maar alleen al in de post over henriette kwam ik er 2 tegen) net als dat homo's nog altijd meer te maken hebben met vijandigheden (verbaal en fysiek) dan hetero's.

groeten robert
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo babette
Babette schreef:Hoi hoi,

ik vind het diep triest dat we, op een dag als vandaag, waar we de gevallenen van oorlogen herdenken, waaronder vooral ook slachtoffers onder minderheden, sommigen onder ons vooral bezig zijn die minderheden in stand te houden. Ook vind ik het volstrekt onbegrijpelijk dat het recht om mens te zijn met voeten wordt getreden. Wij zijn allemaal mensen met dezelfde rechten, punt uit.

Groetjes en liefs,

Babette.
wie bedoel je met ons? toch niet dit forum want ik ben het vandaag nog niet tegengekomen eigenlijk
en waar wordt het recht mens te zijn met voeten getreden? ben ik ook niet tegen gekomen

groeten robert
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo renate
Renate den Heijer schreef:
Robert, zal ik je even uit de brand helpen? Ik ben nog nooit aangesproken met "daar heb je een Kelly". Net zoals ik vroeger toen ik "in mijn vorige leven" een partijtje voetbal speelde niet ben aangesproken met daar heb je een "Johan Cruyff".
Ook is het niet zo dat na het optreden van Kitty in "Man Bijt Hond" mensen, collega's, stamgasten in mijn stamkroeg, familieleden enzo me vroegen of ik thuis ook zo'n staart heb liggen en of ik als zeemeermin dagelijks een uurtje in het ligbad lig.
Kortom, nooit en ten nimmer heeft mijn sociale omgeving mijn transseksualiteit geassocieerd met alsof ik een of andere freak ben. Integendeel, eigenlijk dwing ik meestal respect af en opmerkingen aan mijn adres als "jij bent eigenlijk heel gewoon" waren tot voor kort voor mij bijna aan de orde van de dag. Gelukkig hoor ik deze opmerkingen - onder het mom van "geen bericht is goed bericht" en "wat niet weet, wat niet deert" steeds minder.
Ik acht het daarom uitgesloten dat na het optreden van Kitty morgenavond in Koppensnellers mensen mij opeens heel anders gaan benaderen, alsof ik een of andere freak ben.
Bij deze bied ik me aan om bij je vrienden het beeld weg te nemen dat alle transseksuelen automatisch een Kelly of een Kitty zijn en dat het als transseksueel ook mogelijk is om "het gewone leven" weer op te pakken, maar dan niet als man, maar als een vrouw met een transseksueel verleden.
Dit schrijvende herinnert me aan een uitspraak van mijn wiskundeleraar in de brugklas, die hij deed toen hij ons vergelijkingen trachtte uit te leggen: "......een meeuw is een vogel, maar niet elk vogel hoeft een meeuw te zijn....."
robert schreef:en waarom was er zoveel politie bij jullie demonstratie, zoals een van jullie schreef? bang dat een groep T*'s ging rellen? nee bang dat een intollerante mensen van de demonstratie zouden weten en jullie zou gaan aanvallen. die waren er voor jullie bescherming.
dus degene van de politie die dit geregelt heeft heeft gelukkig dezelfde opvatting als ik. dat er nu niet iets gebeurt is misschien wel dankzij die zichtbare aanwezigheid
Oooooo, wat was ik blij dat er zoveel politie was om me tegen de aanwezige opdringerige horden met stenen gooiende hooligans, skinheads, k*t Marokkaantjes, homofoben etc. te beschermen. Jeetje, was dat maar iedere dag zo, dan zou ik me een stuk veiliger voelen op straat. *****zucht****, wat een onzin!!!!!!
Robert, blijkbaar ben je nog nooit bij een bijeenkomst op de openbare straat, demonstratie of protest-manifestatie in Den Haag geweest. Omdat dergelijke bijeenkomsten aan de orde van de dag zijn in Den Haag voert burgemeester Deetman, als verantwoordelijke voor de openbare veiligheid in Den Haag, het beleid dat er standaard politie aanwezig is bij alle bijeenkomsten op de openbare straat. Zo ook dat de organisatoren van te voren toestemming moeten vragen bij de politie. Met andere woorden; ook bij een groep demonstrerende ambtenaren is er politie aanwezig om er voor te zorgen dat de boel niet uit de hand loopt en niet om deze ambtenaren te beschermen tegen woedende burgers die kwaad zijn omdat ze zoveel belasting moeten betalen of dat die ambtenaren in hun ogen het belastinggeld over de balk smijten.

Groetjes aan allen,
Renate (geboren en getogen in Den Haag, én daar al 28 jaar ambtenaar, waarvan ruim 2 jaar als vrouw)
Klopt mensen die je (of andere t*'s)kennen zullen niet afgaan op dergelijke zaken ik heb het over mensen die geen T* mensen kennen (de meeste mensen). het algemene beeld is op dit moment dat dat wel freaks zijn, gelukkig geef je daarvoor zelf het bewijs met je opmerking:
Integendeel, eigenlijk dwing ik meestal respect af en opmerkingen aan mijn adres als "jij bent eigenlijk heel gewoon" waren tot voor kort voor mij bijna aan de orde van de dag.
dit geeft toch aan dat de meeste mensen het idee hebben dat T*s freaks zijn. pas als men ze leert kennen vervalt dat beeld. Volgens mij helpt de bestempeling van freak niet tot algemene acceptatie van T*'s maar werpt alleen maar barrieres op voor algemene acceptatie en mensen die graag uit de kast willen komen. niemand wil freak zijn toch?

als het algemeen geaccepteerd zou zijn of niemand moeite had met de bestempeling freak, zouden niet zovelen van jullie zoveel moeite hebben (gehad) met uit de kast komen

mijn vrienden zijn intussen wel voldoende op de hoogte hoor, kennissen iets minder, maar dat redden mijn vriendin en ik best zelf wel. ik probeer het iets breder te bekijken dan alleen ikke.

over die politie in den haag:
de info dat er wel extreem veel politie was heb ik van deze site van een "ooggetuige" ik kan dat zelf niet beoordelen ik was er namelijk niet. Tevens denk ik dat jij als slachtoffer (volgens je eigen antwoord in het draadje van henriette) moeilijk kan ontkennen dat sommige intollerante mensen in deze samenleving het gemunt hebben op T* mensen

groeten robert
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

6 pagina's met alweer hetzelfde geruzie... same shit, next day...

Van Kitty vind ik het in ieder geval dapper dat ze op tv haar verhaal wil doen, want het risico dat je door t*-haters herkent word, is dan groter. Want zonder mensen die hun verhaal doen hadden velen hier niet eens geweten dat ze niet de enige T* zijn.
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

robert schreef:over die politie in den haag:
de info dat er wel extreem veel politie was heb ik van deze site van een "ooggetuige" ik kan dat zelf niet beoordelen ik was er namelijk niet. Tevens denk ik dat jij als slachtoffer (volgens je eigen antwoord in het draadje van henriette) moeilijk kan ontkennen dat sommige intollerante mensen in deze samenleving het gemunt hebben op T* mensen

groeten robert
Ik denk dat je hier mijn zinnetje over "de nadruk op het politie optreden schromelijk overdreven" bedoelt. Als één van de organisatie van de wake heb ik me er de hele tijd sterk voor gemaakt juist niet de suggestie te wekken dat Henriëtte/Harry vanwege zhaar transgender zijn vermoord zou zijn. In het nieuwsitem van TV west werd desondanks toch weer een stemming neergezet die helmaal niet met de feiten overeenstemde.

Wat Renate ook weer eens benadrukte: vooroordelen over T*s bestaan wel degelijk, maar worden meestal snel ontzenuwd in direct contact. En dat is wat belangrijk is. Niet (zelf)censuur op mediapresentaties. Zo benauwd allemaal. Niks voor mij.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

robert schreef:en wat zegt dat over mij dat ik zoiets constateer??? daar begrijp ik dus helemaal niets van. leg eens uit
Dat "constateer" vind ik dus al weer veel te sterk. Ik constateer het namelijk niet. En dan kom jij met dingen als "nee, niet openlijk zullen ze je minachten, maar wel achter je rug".

Dan ga ik denken: "Waarom denkt hij dat van andere mensen, zonder het te weten." En dan komt er een spreekwoord in me op: "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten." Ik vermoed dus dat jij een boel van die vooroordelen mee geïnternaliseerd hebt. Daar kun je weinig aan doen, want dat heeft zo goed als iedereen. Maar zeker in jouw situatie kan het geen kwaad je daarvan bewust te zijn.

Je verwijst af en toe wel eens naar waar je je info vandaan hebt (fok.nl en Telegraaf), en denkt dan dat zoiets representatief is en houdt zo een nodeloos negatief beeld over mensen in stand. Wie het tegenspreekt leeft volgens jou in een droomwereld. Wat schiet je daarmee op?
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

robert schreef: volgens mij hebben personen als boris dittrich meer bijgedragen aan de acceptatie van homo's dan relnichten zoals geer en goor. bij boris zien mensen nu eenmaal iemand met wie zij zich op veel vlakken wel kunnen identificeren en komen ze erachter dat homo's eigenlijk ook gewoon mensen zijn.
LOL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoop van nie, enge oude pseudo intellectuele geldwolverige nicht neeej jakkkes -
landverraders en ledennaaiers, D66,
ja ik heb er eens op gestemd...(ja duizend maal sorry ik was jong en naief ;) )
vre-se-lijk...ik heb me zelden zo genaaid gevoeld door een politieke partij
wat een stel lafaards!!

ok....

poes-lief -en-aardig modes aan ;) :P :D
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

Janiek2 schreef:
robert schreef:en wat zegt dat over mij dat ik zoiets constateer??? daar begrijp ik dus helemaal niets van. leg eens uit
Dat "constateer" vind ik dus al weer veel te sterk. Ik constateer het namelijk niet. En dan kom jij met dingen als "nee, niet openlijk zullen ze je minachten, maar wel achter je rug".

Dan ga ik denken: "Waarom denkt hij dat van andere mensen, zonder het te weten." En dan komt er een spreekwoord in me op: "Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten." Ik vermoed dus dat jij een boel van die vooroordelen mee geïnternaliseerd hebt. Daar kun je weinig aan doen, want dat heeft zo goed als iedereen. Maar zeker in jouw situatie kan het geen kwaad je daarvan bewust te zijn.

Je verwijst af en toe wel eens naar waar je je info vandaan hebt (fok.nl en Telegraaf), en denkt dan dat zoiets representatief is en houdt zo een nodeloos negatief beeld over mensen in stand. Wie het tegenspreekt leeft volgens jou in een droomwereld. Wat schiet je daarmee op?
dat ik naar sites verwijs met dergelijke voorbeelden komt omdat ik die kan aantonen. ik loop niet dagelijks met een camera op mijn schouders om de wereld om mij heen te filmen, maar geloof me dat ik genoeg uitlatingen over T* mensen heb gehoord (tegenwoordig wat minder maar toen kelly net in BB verscheen werd er redelijk veel in het openbaar over gesproken) om te kunnen inschatten hoe veel mensen denken. ik ben me er zelfs van bewust dat in een groep van de vier het misschien 1 meent en de rest maar meedoet om stoer te zijn.

ik denk het dus niet alleen ik hoor het uit hun eigen monden. in kroegen op terassen op straat bij feesten etc etc. en wat ik hoor komt aardig overeen met hetgeen ik lees. hoor ik het constant? nee maar wel als bijvoorbeeld een T* voorbij het terras loopt waar ik zit of op een feestje als het toevallig eens over kelly gaat. en dan zijn de meeste opmerkingen niet echt positief te noemen hoor

wat dat betreft is internet nog een beter medium omdat hier iedereen kan zo goed als annoniem kan schrijven wat hij/zij werkelijk vind.
en ik wijs bewust sites aan die volgens mij redelijk de gemiddelde nederlander vertegenwoordigt. fok jeugd (3 miljoen pageviews per dag) en telegraaf het gemiddelde gezin(750.000 abbonees). lijken mij toch redelijk representatief voor een groot gedeelte van de nederlandse bevolking

volgens mij hebben enkelen hier ook al bevestigd dat zij toch redelijk vaak nare opmekingen naar zich krijgen. leven die dan ook in hun vooroordelen of zou er toch wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten

wat misschien een verschil kan zijn is dat heel nederland niet amsterdam is waar men wat meer extremen gewend is, maar daarom is de rest van nederland nog niet paranoide.

groeten robert
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

mina schreef: ja ik heb er eens op gestemd...(ja duizend maal sorry ik was jong en naief ;) )
vre-se-lijk...ik heb me zelden zo genaaid gevoeld door een politieke partij
wat een stel lafaards!!
dat gevoel had ik ook al :P
daarna maar voor iets anders gekozen
groeten robert
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

fok jeugd (3 miljoen pageviews per dag) en telegraaf het gemiddelde gezin(750.000 abbonees). lijken mij toch redelijk representatief voor een groot gedeelte van de nederlandse bevolking
Is dat niet heel eng, massa media? De meeste nieuwsuitingen liggen bij 1 bedrijf.. moet je Adbusters maar eens lezen

Ik herinner me een Telegraaf (!) kop uit 1936 ik dacht bij de Olympiade:

KUNSTENAARS BELEDIGEN BEVRIEND DUITS RIJK

van onze correspondent in Berlijn..etc

Schande door het hele land dat Nederlandse kunstenaars destijds opmerkingen durfde te maken tegen de politieke ontwikkelingen bij onze buren

Ik wil zeggen probeer autonoom te denken, iedereen trekt je een andere kant op En lees vooral eens wat anders dan Fok en de Telegraaf

dat doe je ook wel anders had je de mainstream gedachten over t's gevolgd.

Liefs

Dorine
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Dorine schreef:Ik herinner me een Telegraaf (!) kop uit 1936 ik dacht bij de Olympiade:

KUNSTENAARS BELEDIGEN BEVRIEND DUITS RIJK
Nooit gedacht dat je al zo oud was :roll:.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

robert schreef: ik wijs bewust sites aan die volgens mij redelijk de gemiddelde nederlander vertegenwoordigt. fok jeugd (3 miljoen pageviews per dag) en telegraaf het gemiddelde gezin(750.000 abbonees). lijken mij toch redelijk representatief voor een groot gedeelte van de nederlandse bevolking

't Is maar wat je representatief noemt...
robert schreef:wat misschien een verschil kan zijn is dat heel nederland niet amsterdam is waar men wat meer extremen gewend is, maar daarom is de rest van nederland nog niet paranoide.
Kijk, daar doe je het alweer: de boel in scherpe tegenstellingen uiteen trekken om je punt te maken. Zo zingt een discussie zich van de realiteit los.
Tuurlijk, in Amsterdam kijkt men niet zo gauw op, met zo'n grote en gemêleerde bevolking is dat neurologisch niet haalbaar. En de rest van Nederland is inderdaad niet achterlijk. Dat is juist precies wat ik beweer: volgens mij zijn de meeste mensen zo beroerd nog niet en heel goed op hun kracht en (sociale) intelligentie aan te spreken. Precies daarom ben ik niet zo huiverig voor wat een programma over Kitty als zeemeermin aan zal richten.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef: Jack voelt een minuut lang een bijzonder iemand aan de tand én hij ontvangt een hele bijzondere vrouw.
Zo kan het ook! Nu is Kitty een vrouw met een bijzondere tijdsbesteding. Dat ze trans is, is vervolgens een bijkomstigheid.
Plaats reactie