Robert, zal ik je even uit de brand helpen? Ik ben nog nooit aangesproken met "daar heb je een Kelly". Net zoals ik vroeger toen ik "in mijn vorige leven" een partijtje voetbal speelde niet ben aangesproken met daar heb je een "Johan Cruyff".
Ook is het niet zo dat na het optreden van Kitty in "Man Bijt Hond" mensen, collega's, stamgasten in mijn stamkroeg, familieleden enzo me vroegen of ik thuis ook zo'n staart heb liggen en of ik als zeemeermin dagelijks een uurtje in het ligbad lig.
Kortom, nooit en ten nimmer heeft mijn sociale omgeving mijn transseksualiteit geassocieerd met alsof ik een of andere freak ben. Integendeel, eigenlijk dwing ik meestal respect af en opmerkingen aan mijn adres als "jij bent eigenlijk heel gewoon" waren tot voor kort voor mij bijna aan de orde van de dag. Gelukkig hoor ik deze opmerkingen - onder het mom van "geen bericht is goed bericht" en "wat niet weet, wat niet deert" steeds minder.
Ik acht het daarom uitgesloten dat na het optreden van Kitty morgenavond in Koppensnellers mensen mij opeens heel anders gaan benaderen, alsof ik een of andere freak ben.
Bij deze bied ik me aan om bij je vrienden het beeld weg te nemen dat alle transseksuelen automatisch een Kelly of een Kitty zijn en dat het als transseksueel ook mogelijk is om "het gewone leven" weer op te pakken, maar dan niet als man, maar als een vrouw met een transseksueel verleden.
Dit schrijvende herinnert me aan een uitspraak van mijn wiskundeleraar in de brugklas, die hij deed toen hij ons vergelijkingen trachtte uit te leggen: "......een meeuw is een vogel, maar niet elk vogel hoeft een meeuw te zijn....."
Oooooo, wat was ik blij dat er zoveel politie was om me tegen de aanwezige opdringerige horden met stenen gooiende hooligans, skinheads, k*t Marokkaantjes, homofoben etc. te beschermen. Jeetje, was dat maar iedere dag zo, dan zou ik me een stuk veiliger voelen op straat. *****zucht****, wat een onzin!!!!!!robert schreef:en waarom was er zoveel politie bij jullie demonstratie, zoals een van jullie schreef? bang dat een groep T*'s ging rellen? nee bang dat een intollerante mensen van de demonstratie zouden weten en jullie zou gaan aanvallen. die waren er voor jullie bescherming.
dus degene van de politie die dit geregelt heeft heeft gelukkig dezelfde opvatting als ik. dat er nu niet iets gebeurt is misschien wel dankzij die zichtbare aanwezigheid
Robert, blijkbaar ben je nog nooit bij een bijeenkomst op de openbare straat, demonstratie of protest-manifestatie in Den Haag geweest. Omdat dergelijke bijeenkomsten aan de orde van de dag zijn in Den Haag voert burgemeester Deetman, als verantwoordelijke voor de openbare veiligheid in Den Haag, het beleid dat er standaard politie aanwezig is bij alle bijeenkomsten op de openbare straat. Zo ook dat de organisatoren van te voren toestemming moeten vragen bij de politie. Met andere woorden; ook bij een groep demonstrerende ambtenaren is er politie aanwezig om er voor te zorgen dat de boel niet uit de hand loopt en niet om deze ambtenaren te beschermen tegen woedende burgers die kwaad zijn omdat ze zoveel belasting moeten betalen of dat die ambtenaren in hun ogen het belastinggeld over de balk smijten.
Groetjes aan allen,
Renate (geboren en getogen in Den Haag, én daar al 28 jaar ambtenaar, waarvan ruim 2 jaar als vrouw)